Отиди на
Форум "Наука"

Обща дискусия за фотография


Recommended Posts

  • Потребители

Капитане, свършиха ми плюсовете за вашите снимки, но при първа възможност ще ги дам:) Не съм фотограф, не разбирам от това изкуство, но чисто дилетантски въпрос - тези изумителни детайли как ги постигате? Само с фотоапарат или после работите с фотошоп или някаква подобна програма. Открехнете малко от технологията, ако не е тайна?

Link to comment
Share on other sites

Преди 1 минута, Б. Киров said:

Капитане, свършиха ми плюсовете за вашите снимки, но при първа възможност ще ги дам:) Не съм фотограф, не разбирам от това изкуство, но чисто дилетантски въпрос - тези изумителни детайли как ги постигате? Само с фотоапарат или после работите с фотошоп или някаква подобна програма. Открехнете малко от технологията, ако не е тайна?

Благодаря. Конкретно тази снимка е обработвана с lightroom, нищо деструктивно. Детайлите, които ви харесват се постигат с комбинация от няколко техники. 

1. Прецизен фокус по време на снимане. Много е важно. Ако снимате няколко кадъра фокусирате на всеки. Ако можете превключвате фокусирането на постоянно (термина при канон е AI Servo) за да може камерата да фокусира като компенсира слабите движения на ръката ви

2. Снимане на няколко кадъра последователно (в серия). Така вибрацията от ръката ви ще засегне първия, евентуално втория кадър. Но поне един от серията ще е най-резкия. Става дума за снимане със скорост няколко кадъра в секунда

3. Когато се коригира рязкостта в LR с плъзгача на детайлите избирате това, което искате да е рязко. Примерно е безсмислено облаци да се подлагат на тази операция

4. От базовия панел ползвате clarity (не знам подходящ български превод) което ви дава (малко фалшива) рязкост на области с детайли

5 И накрая се добавя малко живина (vibrance) на цветовете. Това повишава наситеността на слабо наситените цветове. И донякъде прави цветовете да изпъкнат (и създава илюзия за още рязкост)

 

Точки 1 и 2 са основно приложими при камери от по-горните диапазони. Но даже и да снимате с телефон се стремете да държите устройството стабилно и да изчакате потвърждаване на фокусиране

 

П.П. Не е нужно да ползвате конкретно LR, има такива с отворен код, има промоции за безплатни версии на други програми (по-стара версия, но с пълните възможности)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Благодаря за изчерпателния отговор, както и предполагах, техниката само помага на това, което вижда окото и мисълта, магията е в човека. Но си струва за любителите на фотографията в този форум да научат повече и за техниката, нали това е целта на споделянето.

Аз лично съм пропуснал времето да стана фотограф, пък и хубавата техника си е инвестиция. Обичам да рисувам, но и това отдавна не правя, поради липса на време, забавлявам се понякога да рисувам с компютърни програми, за това има удивително напреднали такива; само за информация на потребителите тук Dynamic Auto-Painter (DAP) е с много големи възможности и може да рисува в различни стилове, да превръщате снимките си в картини по ваш избор и с ваше участие - платена е.

http://www.mediachance.com/dap/

Редактирано от Б. Киров
Link to comment
Share on other sites

Just now, Б. Киров said:

+++ Перфектна е! Имам предвид, според мен, е изкуство. Е как сте го направил това? Това не може да бъде видяно през обектив, какъвто и да е той, не е и рисувано, тогава каква е магията с отраженията? Споделете, ако не е тайна на занаята, лично аз не съм фотограф, няма да я "открадна", но не бих си споделял всички "тайни" от моя занаят:)

Благодаря :) Няма проблем, разбира се че ще споделя как съм я направил, аз никога не съм се страхувал да споделям знанията си и опита. Процеса на създаване на снимката започва в ума със създаване на виждане какво иска човек да постигне. Първоначално е избрано времето, снимана е девет и половина вечерта, когато светлината е много по-приглушена и слаба т.е. няма големи контрасти. Избрах тази гледна точка и тази фокусна дължина за да имам в кадъра основно големи площи с по-малки вариации на цвета. Съшо отразената светлина и прозорците. сградите ми помагат за това, което искам да постигна. Снимката е правена с отворена диафрагма (увеличаването на числото след F означава затваряне на диафрагмата). Това означава че дълбочината на фокуса е малка и големи части от снимката са (леко или повече) не на фокус. При обработка като начало е намален контраста. Това се прави за да добия една мекота на цветовете. След това е добавена мъгла (има филтър в LR който е за премахване на мъгла но може да се ползва и в обратната посока). И накрая е намален контраста на по-слабите цветове и общата наситеност за да добие някаква форма на мистичност :)

Съжалявам ако не обяснявам строго технически нещата, но за мен обработката на снимката е по усещане, не толкова по строги технически параметри :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 4 минути, Captain Nemo said:

 

Благодаря :) Няма проблем, разбира се че ще споделя как съм я направил, аз никога не съм се страхувал да споделям знанията си и опита. Процеса на създаване на снимката започва в ума със създаване на виждане какво иска човек да постигне. Първоначално е избрано времето, снимана е девет и половина вечерта, когато светлината е много по-приглушена и слаба т.е. няма големи контрасти. Избрах тази гледна точка и тази фокусна дължина за да имам в кадъра основно големи площи с по-малки вариации на цвета. Съшо отразената светлина и прозорците. сградите ми помагат за това, което искам да постигна. Снимката е правена с отворена диафрагма (увеличаването на числото след F означава затваряне на диафрагмата). Това означава че дълбочината на фокуса е малка и големи части от снимката са (леко или повече) не на фокус. При обработка като начало е намален контраста. Това се прави за да добия една мекота на цветовете. След това е добавена мъгла (има филтър в LR който е за премахване на мъгла но може да се ползва и в обратната посока). И накрая е намален контраста на по-слабите цветове и общата наситеност за да добие някаква форма на мистичност :)

Съжалявам ако не обяснявам строго технически нещата, но за мен обработката на снимката е по усещане, не толкова по строги технически параметри :)

Въпрос: наслагвани ли са различни кадри един върху друг като "лаери" във фотошопа или е една монолитна снимка?

Редактирано от Б. Киров
Link to comment
Share on other sites

Just now, Б. Киров said:

Въпрос: наслагвани ли са различни кадри един върху друг като "лаери" във фотошопа или е една монолитна снимка?

Един единствен кадър, обработен само в Lightroom. Ще се разровя за да пусна и оригинала. 

Забравих да кажа че е добавено и подтискане на шума за да премахне шума и да "замаже" детайлите

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
1 hour ago, Captain Nemo said:

19477375991_41c273d2a6_c.jpgUntitled-1 by Romeo Ninov, on Flickr

Тази е панорамна, ако беше вдигната на обем (разбирам защо не е), щеше да изглежда много по-ефектно, но и така дава реална представа за качество.

Link to comment
Share on other sites

Преди 3 минути, Б. Киров said:

Тази е панорамна, ако беше вдигната на обем (разбирам защо не е), щеше да изглежда много по-ефектно, но и така дава реална представа за качество.

Именно. Оригиналното изображение е 13000 на 3500 точки и както и да се гледа на компютър все нещо ще се загуби :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 2 минути, Captain Nemo said:

Именно. Оригиналното изображение е 13000 на 3500 точки и както и да се гледа на компютър все нещо ще се загуби :)

От дилетантско любопитство, винаги съм се чудел как технически се правят такива фотографии? Снима се на отделни кадри, които се свързват или някаква специална техника в обектива и апарата позволява да се правят?

Link to comment
Share on other sites

Преди 2 минути, Б. Киров said:

От дилетантско любопитство, винаги съм се чудел как технически се правят такива фотографии? Снима се на отделни кадри, които се свързват или някаква специална техника в обектива и апарата позволява да се правят?

Снимат се последователни кадри като камерата се върти около един център. Едно от препоръчителните неща е настройките на камерата да са постоянни за цялата серия. След това кадрите се събират в едно изображение. Важно е когато се снима кадрите да се застъпват за да може по-късно софтуера да намира еднакви обекти за да може по-лесно да съедини кардите

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...