Отиди на
Форум "Наука"

Геймърите бягат от кризата в измислените светове на видеоигрите


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Производителите на видеоигри не са засегнати от кризата, пише в. "Файненшъл таймс".

През ноември "Майкрософт" отчете най-силния си месец на продажби в Европа за играта Xbox 360. продажбите имат ръст от 124 на сто спрямо есента на миналата година. По време на американския "черен петък" след Деня на благодарността продажбите в САЩ скочиха с 25 на сто спрямо ноември миналата година.

За 2008 г. в САЩ са продадени с 25 на сто повече видеоигри, посочват експерти от сектора. Потребителите харчат повече за забавления у дома, коментират анализатори.

Увеличение на продажбите усещат и софтуерните компании- създатели на игри. Те вече ще обслужват над 75 млн. собственици на конзоли за игри като Nintendo Wii, Xbox 360 и PlayStation 3.

През последните месеци за продажбите допринася и намалението на цените на частите. "Майкрософт" свали цената на базовата конзола до 199 долара.

---

Повече от половина възрастни американци играят компютърни игри през свободното си време, а за един от всеки пет те са ежедневно занимание, показва проучване на "Pew Internet" и "American Life Project", цитирано от британския "Инкуайърър".

Изследването е направено сред 2054 пълнолетни американци и според резултатите от него младите са по-склонни да прекарват повече време пред монитора, а компютърните игри явно вече са се превърнали в забавление за масите.

Повече от 81 на сто отговорилите на запитването на възраст между 18 и 29 години заявяват, че играят на видео и компютърни игри, сравнено с 23 процента сред хората над 65 г. Повече от 97 процента от тинейджърите в САЩ прекарват част от свободното си време в играене на игри.

Проучването показва, че компютърните игри не са само за млади мъже, които "трябва да излизат повече", коментира Аманда Ленърд, анализатор в "Pew Internet". На практика половината от жените също се ангажират с подобен вид забавления, а при мъжете процентът е 55.

Компютърни игри играят 57 на сто от американците, които са ходили в колеж. При завършилите гимназия процентът е 51, а по-малко от 40 на сто от хората с по-ниско образование се забавляват пред компютъра.

Най-големите геймъри са родителите на малки деца и тинейджърите, най-вече заради възрастовата група в която попадат. 66 процента от родителите и настойниците на деца под 17 години играят игри. За сравнение от родителите на тинейджъри само 31 процента играят заедно със своите деца.

Игрите са медиитe на съвремието. Точно както киното е обявено за новото изкуство на 20 век, така игрите се оказват едно много по-мощно средство за комуникация от всичко статично и линейно...

Да играеш онлайн игри излиза доста евтино удоволствие - от 1 до 5 лв на ден. Сравнете с ходенето на кино, клуб, ресторант, дори - на просто квартално кафе.

---

Светът се тресе от небивала икономическа криза, потреблението на стоки намалява, а хората вече предпочитат да пазят спестяванията си в очакване на предричаната за 2009 г. тежка рецесия. Тя обаче явно никак не тревожи почитателите на MMORPG игрите, както се вижда от изнесените данни за продажбите на "World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King". Само за първия ден на пазара (13 ноември) експанжънът на свръх успешната компютърна игра е бил продаден в 2,8 млн. екземпляра, чупейки световния рекорд на предшественика си "World Of Warcraft: The Burning Crusade" от 2,4 млн. копия.

Грубите изчисления показват, че при средна цена за копие от 40 долара (в България играта може да бъде закупена за 69 лв. за стандартната версия и 150 лв. за колекционерската), печалба за Activision Blizzard за първите 24 часа е била над 112 млн. долара.

Очакванията на бранша са "Wrath Of The Lich King" да продаде поне още толкова копия, като се има предвид, че по данни от началото на есента броят на абонатите, които всеки месец плащат по 15 долара за удоволствието да бродят из огромния свят на играта, са над единадесет милиона.

В прогнозите обаче не са включени новите фенове на жанра, които ще трябва да се бръкнат и за оригиналната игра и "The Burning Crusade", ако искат да се насладят на ледения свят на "Wrath Of The Lich King", така че е много вероятно крайният финансов резултат да е приятна изненада за разработчиците.

http://dnevnik.bg/

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!