Отиди на
Форум "Наука"

Картината преди българите


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Св. Никита построил четири църкви в оградата на манастира: една прочее, в която голям брой отци извършват отделно богослужение на гръцки език, според както е писано: „жертва на хвала”; и друга, в която бесите на собствения си език въздават на всевишния бог обети и молебствия; трета, в която арменците на собствен език принасят жертвоприношения на господа; четвърта, в която братята, измъчвани от нечистия дух, заедно със своите богослужители, с дължимото страхопочитание въздават благодарност на спасителя Христа. Така прочее от тях седем пъти на ден се изпълнява свещеният канон на божественото псалмопение. Когато пък трябва да се приеме светото причастие, отначало се започва св. литургия до четенето на св. евангелия, поотделно всеки в собствената си църква: после всички с изключение само на обладаните от нечист дух братя се събират в голямата църква на ползуващите гръцки език и там се приобщават с божествените тайнства.”

Гръцки език - явно византийско богослужение; за бесите - вероятно местни траки-християни; арменците са загадка поне за мен, още повече "обладаните от нечестивия дух"..

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Св. Никита построил четири църкви в оградата на манастира: една прочее, в която голям брой отци извършват отделно богослужение на гръцки език, според както е писано: „жертва на хвала”; и друга, в която бесите на собствения си език въздават на всевишния бог обети и молебствия; трета, в която арменците на собствен език принасят жертвоприношения на господа; четвърта, в която братята, измъчвани от нечистия дух, заедно със своите богослужители, с дължимото страхопочитание въздават благодарност на спасителя Христа. Така прочее от тях седем пъти на ден се изпълнява свещеният канон на божественото псалмопение. Когато пък трябва да се приеме светото причастие, отначало се започва св. литургия до четенето на св. евангелия, поотделно всеки в собствената си църква: после всички с изключение само на обладаните от нечист дух братя се събират в голямата църква на ползуващите гръцки език и там се приобщават с божествените тайнства.”

Гръцки език - явно византийско богослужение; за бесите - вероятно местни траки-християни; арменците са загадка поне за мен, още повече "обладаните от нечестивия дух"..

И защо да са загадка арменците. Че православието никога не е ограничавало почитането на бога на роден език, а арменци е имало пръснати из цялата Източна Римска империя.

Тук ще отворя една скоба, за да подкача нашия приятел РИЦАРЯ и неговите етимологии. В този откъс бесите са споменати 2 пъти. Единият път

в "бесите на собствения си език", а втория - "четвърта, в която братята, измъчвани от нечистия дух", тоест от бесове, значи тук говорим за беси-езичници. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

:)) шеги, закачки :))

Да, не е необяснимо, само не го бях срещал за този период. Това всъщност е цитат от Fr. Раgi, Breviarium historico-chronologico-criticum, illustriora Pontificum Romanorum gesta, Conciliorum generalium acta, nec non complura *** sacrorum rituum, tum antiquae Ecclesiae disciplinae capita complectens, II. Antverpiae, 1717, p. 115.

В бележките се сочи и друг извор и автор - Combeficius,, но - нямам достъп.... Fr. Halkin, Bibliotheca hagiographica graeca, II. Bruxelles, 1957, p. 288, nr. 1776—1778 b.

Явно арменците са се движели из империята от Римско време още.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Този Никита е Никита Ремесиански. За него пак Блазиус Клайнер пише, че по свидетелството на Rosveydus св. Никита Ремесиански в 397 г. “заминал от България за Рим на поклонение на гроба на апостолите”, а само в града Ремесиана “имало толкова много народности и светият и апостолически мъж е извлякъл обилен душеспасителен плод от своите проповеди”.

Ремесиана е днешната Бела Паланка в Сърбия.

Link to comment
Share on other sites

И защо да са загадка арменците. Че православието никога не е ограничавало почитането на бога на роден език, а арменци е имало пръснати из цялата Източна Римска империя.

Тук ще отворя една скоба, за да подкача нашия приятел РИЦАРЯ и неговите етимологии. В този откъс бесите са споменати 2 пъти. Единият път

в "бесите на собствения си език", а втория - "четвърта, в която братята, измъчвани от нечистия дух", тоест от бесове, значи тук говорим за беси-езичници. :biggrin:

E, на това му се вика "полет на фантазията" нали? Ами на средновековен гръцки "беси" се произнася "визи". Те пък от какво са обладани? А пък цитираният тук от мен Детелин Вълков (Кой кой е в Илиадата и Одисеята) казва, че "беса" на тракийски значело "планински проход" и следователно навсякъде в старите текстове, ктъдето се срещало "беси" трябвало да се разбира "пазители на проходите" (както в Османската империя са били "дервентджиите").Аз не съм съгласен с Д.В. за това тълкуване.

ВладПомак

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

KG 125 не знам откъде си изкопал този извор(всъщност много добре знам), но е много бъгнат.

1. Блазиус Клайнер не е разбрал, че всъщност става въпрос за Св. Теодосий Киновиожител и го е прехвърил на св. Никита. Той е пръв уредник на киновийните манастири. Дотогава макар, че е имало ''манастири'' , това са били всъщност анахоретски килии без общ строителен ансамбъл и само с обща църква за молитва.

При св. Теодосий вече всичко това е обидинено - църква ,килии, магерница, общо послушание и труд. Няма да се спускам в повече подробности.

Обаче св. Никита живее на Балканите през IV- V в. , а св. Теодосий , който е патрон на нашия св. Теодосий Търновски е живял края на V - ср. на VI в. в Палестина. Манастира на св. Теодосий се намира на р. Йордан, близо до Мътрво море.

2. Следователно бесите са толкова ''неизчезнали'' ,че дори в VI в. имат манастир, както виждаме в Палестина.

Напук на разните минтиливци разхождащи се с дипломи в джебовете...

3. Беси не излиза от бяс . Честно казано, търсех някаква лингвистична връзка на по-ранен етап. Естествено е може ида има, а по-вероятно да няма връзка. Има много тълкувания за ''беси" не му е тука мястото за тях.

Според най-добрите изследователи на тракийския език са Иван Дуриданов и акад. Владимир Георгиев, съответно и големи манипулатори, особенно втория. Познатите ни запазени чисто тракийски думи, на които тези учени са посочили точния смисъл, не са много. За наша радост между тези думи са думата „bess(a)” – вяра.

А щях да пропусна- в манастирите, дори и до днес има килии за най-общо казано луди, който не вярва справка Хрельовата кула в Рилския манастир. Има описани случаи на болни в монашеските книги като "Лествица","Древен патерик" и ""Църковни слова".

В една книга която е преведена също на българси език си пише направо за манастир ''Субиба на Бесите''. Тази книга се казва "Духовни полета" и има доста интересни бележки под линия за историята на онова време.

4. Друго, друго - Клайнер е от поредицата вече Шльоцериански историци, т.е. ''неавтохтонни'' и турско-татарски, тъй като неговия грешен ход с етнонима българи- Волга е достатъчно разглеждан няма да си правя труда да го анализирам.

До 17 век всички автори знаят българите като автохтонен народ. От 17в. с появата на йезуитската школа водена от Дю Кенж и производните му изпращат българите при тюрко-татарите на Волга.

Ами това е ...

Ако има нещо давайте да го видим по отношение на текста даден от КГ

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
2. Следователно бесите са толкова ''неизчезнали'' ,че дори в VI в. имат манастир както виждаме в Палестина.

Напук на разните минтиливци разхождащи се с дипломи в джебовете...

А защо след VІв. въпросният манастир не съществува? :117:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

А защо след VІв. въпросният манастир не съществува? :117:

Защото е разсипан от арабите през VII .в. (след 630 г.) .Монасите се изселват към Атон . Има дори една икона в славянобългарския манастир на св. Георги, която се нарича ''арабска''.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Защото е разсипан от арабите през VII .в. (след 630 г.) .Монасите се изселват към Атон . Има дори една икона в славянобългарския манастир на св. Георги, която се нарича ''арабска''.

Затова, предполагам, нямаш никакви доказателства. Всъщност, май не си наясно с отношението на арабите към християните. Чувал ли си за св. Йоан Дамаскин? Явно не, щом толкова елементарни обяснения даваш. А можеш ли да посочиш някой манастир в Атон, който да е бил пиемник на въпросния тракийски манастир? Със сигурност не. Между другото много е съмнително дали Атон през първата половина на VІІв. е бил под византийска власт.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
До 17 век всички автори знаят българите като автохтонен народ. От 17в. с появата на йезуитската школа водена от Дю Кенж и производните му изпращат българите при тюрко-татарите на Волга.

Ами това е ...

А византийските автори до 14 век, и те ли са знаели българите като автохтонен народ? И особено тия, дето са писали за събитията около 680 г. :smokeing:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А византийските автори до 14 век, и те ли са знаели българите като автохтонен народ? И особено тия, дето са писали за събитията около 680 г. :smokeing:

Византийските хронисти лъжат като дърти цигани :mad: Те нарочно крият факта, че българите са автохтонен народ и така оправдават империалистическите интереси на Източноримската империя. Но защо по дяволите и авторите на Именика на българските князе и на Апокирифният български летопис крият истината и казват, че българите са дошли от "оная страна на Дунав"? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Но защо по дяволите и авторите на Именика на българските князе и на Апокирифният български летопис крият истината и казват, че българите са дошли от "оная страна на Дунав"? :)

Ще ти кажа защо - защото изобщо не знаели откъде са дошли :) Преди време един "виден" автохтонец съвсем чистосърдечно ми заяви, че Кавказ при античните автори всъщност бил Стара Планина и следователно всички сведения за българи отвъд него значели, че те били в прародината си Мизия. А това, че арменците например винаги поставят Кавказ на север от страната си, то било, защото не знаели всъщност къде е тази планина. Не го зная този автохтонец дали е почнал да си пие хапчетата, тогава само капучино пиеше докато ми ги дрънкаше тия щуротевини :)

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
KG 125 не знам откъде си изкопал този извор(всъщност много добре знам), но е много бъгнат.

1. Блазиус Клайнер не е разбрал, че всъщност става въпрос за Св. Теодосий Киновиожител и го е прехвърил на св. Никита. Той е пръв уредник на киновийните манастири. Дотогава макар, че е имало ''манастири'' , това са били всъщност анахоретски килии без общ строителен ансамбъл и само с обща църква за молитва.

При св. Теодосий вече всичко това е обидинено - църква ,килии, магерница, общо послушание и труд. Няма да се спускам в повече подробности.

Обаче св. Никита живее на Балканите през IV- V в. , а св. Теодосий , който е патрон на нашия св. Теодосий Търновски е живял края на V - ср. на VI в. в Палестина. Манастира на св. Теодосий се намира на р. Йордан, близо до Мътрво море.

2. Следователно бесите са толкова ''неизчезнали'' ,че дори в VI в. имат манастир, както виждаме в Палестина.

Напук на разните минтиливци разхождащи се с дипломи в джебовете...

3. Беси не излиза от бяс . Честно казано, търсех някаква лингвистична връзка на по-ранен етап. Естествено е може ида има, а по-вероятно да няма връзка. Има много тълкувания за ''беси" не му е тука мястото за тях.

Според най-добрите изследователи на тракийския език са Иван Дуриданов и акад. Владимир Георгиев, съответно и големи манипулатори, особенно втория. Познатите ни запазени чисто тракийски думи, на които тези учени са посочили точния смисъл, не са много. За наша радост между тези думи са думата „bess(a)” – вяра.

А щях да пропусна- в манастирите, дори и до днес има килии за най-общо казано луди, който не вярва справка Хрельовата кула в Рилския манастир. Има описани случаи на болни в монашеските книги като "Лествица","Древен патерик" и ""Църковни слова".

В една книга която е преведена също на българси език си пише направо за манастир ''Субиба на Бесите''. Тази книга се казва "Духовни полета" и има доста интересни бележки под линия за историята на онова време.

4. Друго, друго - Клайнер е от поредицата вече Шльоцериански историци, т.е. ''неавтохтонни'' и турско-татарски, тъй като неговия грешен ход с етнонима българи- Волга е достатъчно разглеждан няма да си правя труда да го анализирам.

До 17 век всички автори знаят българите като автохтонен народ. От 17в. с появата на йезуитската школа водена от Дю Кенж и производните му изпращат българите при тюрко-татарите на Волга.

Ами това е ...

Ако има нещо давайте да го видим по отношение на текста даден от КГ

Но защо априори да е подправен? Клайнер го пише през 1761, защо би подправял?? И това трябва да се докаже, както казват едни хора, "по безспорен начин", защото иначе е само преположение без основание?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Но защо априори да е подправен? Клайнер го пише през 1761, защо би подправял?? И това трябва да се докаже, както казват едни хора, "по безспорен начин", защото иначе е само преположение без основание?

Kлайнер не го е подправял .

Още ли някой се съмнява.Просто е объркал източниците. Объркал е св. Никита със св. Теодосий .

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Затова, предполагам, нямаш никакви доказателства. Всъщност, май не си наясно с отношението на арабите към християните. Чувал ли си за св. Йоан Дамаскин? Явно не, щом толкова елементарни обяснения даваш. А можеш ли да посочиш някой манастир в Атон, който да е бил пиемник на въпросния тракийски манастир? Със сигурност не. Между другото много е съмнително дали Атон през първата половина на VІІв. е бил под византийска власт.

Значи, както и при турците по-късно, арабите са разрушили едни манастири, други са оставили, трети са разрушили по-късно и т.н.

Въпросния манастир не съм казал, че е непременно тракийския от р. Йордан.Дадох само един пример, моля те не прави веднага генерални изводи. Факт е ,че манастира на св. Теодосий е разсипан през VII в.

Останала е лаврата на св. Сава Освещени и скалните манастири на Харитон Изповедник.

Има много доказателства, че монаси от Арабския халифат се прехвърлят във Византия и по-специално на Атон. Но не там е проблемата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ще ти кажа защо - защото изобщо не знаели откъде са дошли :) Преди време един "виден" автохтонец съвсем чистосърдечно ми заяви, че Кавказ при античните автори всъщност бил Стара Планина и следователно всички сведения за българи отвъд него значели, че те били в прародината си Мизия. А това, че арменците например винаги поставят Кавказ на север от страната си, то било, защото не знаели всъщност къде е тази планина. Не го зная този автохтонец дали е почнал да си пие хапчетата, тогава само капучино пиеше докато ми ги дрънкаше тия щуротевини :)

Правилно ти е казал човекът - откъде ще знаят арменците къде е Кавказ? Чули нещо че имало някъде такава планина и си я бутнали където им оттърва - между Черно и Каспийско море. Между другото от арменците са произлезли най-българофобните ромеи като Василий ІІ, или неговият дядо - лъжливият псевдоисторик Константин VІІ Багренородни, а византийските армии през периода били съставени главно от арменци. Така че на арменците трябва да им се вярва още по-малко отколкото на ромеите. :mad: Никакъв Кавказ, никакви Кубан, Дон или Волга. Местни автохтонни траки сме си и това си е. Въобще както се казва "мамата си трака". Забележи не "мамата си сармата" или "мамата си тюрка", а "трака". Преди време тук доразвих автохтонната теза, като я ашладисах (стара болгарска дума :) ) с тюркската теза и доказах, че част от българите са автохтонци, а другата част, тези на Аспарух са автохтонци, които след дълго пребиваване в Средна Азия, се завърнали в родината си. Накратко - преди около 3-4000 тук са живяли протобългарите, които се наричали *trk, но когато нахлули гърците и отнели най-южната част от древните земи на *trk (т.е. българите) - Пелопонес, Атика, Тесалия както и островите в Бяло море, едната част от древните българи *trk мигрирали през Мала Азия в Средна Азия и по-специално в Минусинската котловина и положили началото на тюрките - TюРКИ, известни сред специалистите като "хунотраки" или собствено "болгари". Другата част от тези древни *trk останали на Балканите и в последствие станали известни като ТРаКИ, известни в науката като "тракотраки". Така от древните българи - ТРК се образували двата клона - ТюРКи (т.е. "хунотраки") и балканските ТРаКи (т.е. "тракотраки"). По-късно голяма част от от хунотраките, собствено известни като "болгари" се вдигнали от Минусинската котловина и се заселии в степите на Северното Черноморие, а през 680г. част от тях под ръководството на Аспарух, преминали Дунав и се завърнали в земята на дедите си, от която били прогонени от гадните гърци. Така че прабългарите дори да са дошли от степите, пак са си автохтонци.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Значи, както и при турците по-късно, арабите са разрушили едни манастири, други са оставили, трети са разрушили по-късно и т.н.

Въпросния манастир не съм казал, че е непременно тракийския от р. Йордан.Дадох само един пример, моля те не прави веднага генерални изводи. Факт е ,че манастира на св. Теодосий е разсипан през VII в.

Останала е лаврата на св. Сава Освещени и скалните манастири на Харитон Изповедник.

Има много доказателства, че монаси от Арабския халифат се прехвърлят във Византия и по-специално на Атон. Но не там е проблемата.

В момента се опитваш да бягаш по перваза. Става въпрос за конкерен манастир. Няма данни да е бил унищожен от арабите. Какво тога може да обяснението за изчезването на манастира на бесите. Ами много просто - с изчезването на бесите, изчезват и монасите беси и впоследствие и техния манастир. Ако ще си говорим за Атон, нека да останем в рамките на VІІв., а не попринцип.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Правилно ти е казал човекът - откъде ще знаят арменците къде е Кавказ? Чули нещо че имало някъде такава планина и си я бутнали където им оттърва - между Черно и Каспийско море. Между другото от арменците са произлезли най-българофобните ромеи като Василий ІІ, или неговият дядо - лъжливият псевдоисторик Константин VІІ Багренородни, а византийските армии през периода били съставени главно от арменци. Така че на арменците трябва да им се вярва още по-малко отколкото на ромеите. :mad: Никакъв Кавказ, никакви Кубан, Дон или Волга. Местни автохтонни траки сме си и това си е. Въобще както се казва "мамата си трака". Забележи не "мамата си сармата" или "мамата си тюрка", а "трака". Преди време тук доразвих автохтонната теза, като я ашладисах (стара болгарска дума :) ) с тюркската теза и доказах, че част от българите са автохтонци, а другата част, тези на Аспарух са автохтонци, които след дълго пребиваване в Средна Азия, се завърнали в родината си. Накратко - преди около 3-4000 тук са живяли протобългарите, които се наричали *trk, но когато нахлули гърците и отнели най-южната част от древните земи на *trk (т.е. българите) - Пелопонес, Атика, Тесалия както и островите в Бяло море, едната част от древните българи *trk мигрирали през Мала Азия в Средна Азия и по-специално в Минусинската котловина и положили началото на тюрките - TюРКИ, известни сред специалистите като "хунотраки" или собствено "болгари". Другата част от тези древни *trk останали на Балканите и в последствие станали известни като ТРаКИ, известни в науката като "тракотраки". Така от древните българи - ТРК се образували двата клона - ТюРКи (т.е. "хунотраки") и балканските ТРаКи (т.е. "тракотраки"). По-късно голяма част от от хунотраките, собствено известни като "болгари" се вдигнали от Минусинската котловина и се заселии в степите на Северното Черноморие, а през 680г. част от тях под ръководството на Аспарух, преминали Дунав и се завърнали в земята на дедите си, от която били прогонени от гадните гърци. Така че прабългарите дори да са дошли от степите, пак са си автохтонци.

Пак се разпенихте в пяната на Средноазиатската сегустивност, но както и да е ,автохтонците пиели капучино, не виждам нищо лошо , какво вие да не сте на самолетно гориво :crazy_pilot: . Но като оставим Хамлетовия въпрос, не ми отговаряте - приемате ли, че Клайнер е сгрешил с имената на св.Никита и св. Теодосий, или да продължаваме забавачницата .

Мисля все пак ще дойде някой с ''диплома'' на него щете му повярвате ...

Засега доскоро.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

В момента се опитваш да бягаш по перваза. Става въпрос за конкерен манастир. Няма данни да е бил унищожен от арабите. Какво тога може да обяснението за изчезването на манастира на бесите. Ами много просто - с изчезването на бесите, изчезват и монасите беси и впоследствие и техния манастир. Ако ще си говорим за Атон, нека да останем в рамките на VІІв., а не попринцип.

Бесите не изчезват. Присъидиняват се или Римската империя, или към България. Това е ''позитивна'' наука. А не ''изчезват'' , да хванали рейса за Испания . Казах ти ,че манастирите на св. Теодосий са поломени . Потърси си из източниците.

От всички хиляди манастири и килии на източните монаси(т.е. в Палестина) са оцелели до днес следните :

1. Фаранската лавра

2. Лаврата на сука

3. Теоктистовия м-р

4.Евтимиевата лавра

5. Манастирчетата на св. Мартирий

6. Лаврата на св. Сава

7.Манастира на св. Теодосий - който е бил няколко пъти разрушаван и възстановяван , последния път през 16в.

8.Лаврата на Йоан Хузевит- също възстановен през 16в.

9.Манастира на пр. Герасим

Е нямало е как да оцелеят Субибския манастир и беския на св. Теодосий. Нямало е как от Родопите или Тракия да отидат желаещи за монаси в Палестина. Арабите няма да ги пуснат. :bigwink:

Те през 20-ти век. българите с голяма мъка стъпваха на Атон, при брачата елинчета, пък камо ли траките да отидат в Арабия. :post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Бесите не изчезват. Присъидиняват се или Римската империя, или към България. Това е ''позитивна'' наука. А не ''изчезват'' , да хванали рейса за Испания . Казах ти ,че манастирите на св. Теодосий са поломени . Потърси си из източниците.

От всички хиляди манастири и килии на източните монаси(т.е. в Палестина) са оцелели до днес следните :

1. Фаранската лавра

2. Лаврата на сука

3. Теоктистовия м-р

4.Евтимиевата лавра

5. Манастирчетата на св. Мартирий

6. Лаврата на св. Сава

7.Манастира на св. Теодосий - който е бил няколко пъти разрушаван и възстановяван , последния път през 16в.

8.Лаврата на Йоан Хузевит- също възстановен през 16в.

9.Манастира на пр. Герасим

Е нямало е как да оцелеят Субибския манастир и беския на св. Теодосий. Нямало е как от Родопите или Тракия да отидат желаещи за монаси в Палестина. Арабите няма да ги пуснат. :bigwink:

Те през 20-ти век. българите с голяма мъка стъпваха на Атон, при брачата елинчета, пък камо ли траките да отидат в Арабия. :post-70473-1124971712:

((малка цензура) Естествено, че през ХХІв. много от манастирите съществували през VІв. са изчезнали - та това са 1500 години. Въпросът е че няма данни манастирът на бесите да е бил унищожен от арабите. Ама ти май наистина не си чувал за св. Йоан Дамаскин, щом се опитваш да представиш арабите от VІІ-VІІІ като някакви талибани. И ако бесете толкова са искали да ходят в някакъв манастир, след като не са могли да ходят до Палестина, защо не са си направили друг, например в Родопите. Можи би като едни истински траки са били прекалено мързеливи и тъпи да се сетят, че може и да си направят нов манастир?

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Отново взе да бръщолевиш като селски поп. Естествено, че през ХХІв. много от манастирите съществували през VІв. са изчезнали - та това са 1500 години. Въпросът е че няма данни манастирът на бесите да е бил унищожен от арабите. Ама ти май наистина не си чувал за св. Йоан Дамаскин, щом се опитваш да представиш арабите от VІІ-VІІІ като някакви талибани. И ако бесете толкова са искали да ходят в някакъв манастир, след като не са могли да ходят до Палестина, защо не са си направили друг, например в Родопите. Можи би като едни истински траки са били прекалено мързеливи и тъпи да се сетят, че може и да си направят нов манастир?

Имало си е достатъчно манастири и в Родопите. Бесите са ходели до Палестина за да черпят от извора.

И не намесвай св. Йоан Дамаскин. Арабите са имали уговорка, действително , дори на високо ниво. Още св. патриарх Софроний им предава Йерусалим при специални условия. но недей да бъркаш елита с редовите талибани. Исторически е доказано, че манастирите в Палестина са унищожени от арабите.

На Света гора има Иверски манастир, макар той сега да е обсебен от елини. Какво е пречело Субиба на бесите да продължи да се развива, макар и от монаси от други народности. Ами няма как да стане бе човек, разбери .

Унищожили са го арабите. Сега ме караш да ходя да се ровя ,пак да ти доказвам нещо логично и напълно исторично. Манастирите на Синай и около р. Йордан са били редовно нападани от арабите. Има първо и второ избиване на монасите на Синай и Раита. След третото , вече няма четвърто.

Аз съм говорел като селски поп, а ти говориш ,като местен откачен дядка краевед говорещ от позицията на непогрешимостта. Хай много ти здраве.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Затова, предполагам, нямаш никакви доказателства. Всъщност, май не си наясно с отношението на арабите към християните. Чувал ли си за св. Йоан Дамаскин? Явно не, щом толкова елементарни обяснения даваш. А можеш ли да посочиш някой манастир в Атон, който да е бил пиемник на въпросния тракийски манастир? Със сигурност не. Между другото много е съмнително дали Атон през първата половина на VІІв. е бил под византийска власт.

Не знам какви данни има за манастира на св. Теодосий Киновиарх в Кутила, но изоставянето на Субибата на бесите след арабското завоевание е потвърдено археологически.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Kлайнер не го е подправял.

Още ли някой се съмнява.Просто е объркал източниците. Объркал е св. Никита със св. Теодосий .

Клайнер цитира некоректно източника, който посочва, вмъквайки своеволно името на Никита Ремесиански в текста, който иначе възпроизвежда дословно. В изданието на Pagi пасажът е указан съвсем точно като отнасящ се до житието на Св. Теодосий и в него не присъства името на Никита (той е споменат по-долу в коментара за покръстването на бесите и изрично е отбелязано, че е живял към края на четвърти век; за Теодосий се дава краят на пети век).

post-5121-1252871907_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Клайнер цитира некоректно източника, който посочва, вмъквайки своеволно името на Никита Ремесиански в текста, който иначе възпроизвежда дословно. В изданието на Pagi пасажът е указан съвсем точно като отнасящ се до житието на Св. Теодосий и в него не присъства името на Никита (той е споменат по-долу в коментара за покръстването на бесите и изрично е отбелязано, че е живял към края на четвърти век; за Теодосий се дава краят на пети век).

post-5121-1252871907_thumb.jpg

Мисля все пак ще дойде някой с ''диплома'' на него щете му повярвате ...

Засега доскоро.

Ами дойде.

Благодаря за включването на Тироглифос.

КГ 125, понеже не си навътре в събитийността на историята на Православната църква, ти е простено да правиш такива грешки.

Като четеш житието на св. Теодосий (+529г.) съставено от Теодор от Петра (голям раннохристянски център), който го е написал през 536г. (около) , няма как да помислиш, че св. Никита Ремесиански ,който към края на IV в. е покръстил бесите в Родопите е построил 4 манастира в Палестина.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не знам какви данни има за манастира на св. Теодосий Киновиарх в Кутила, но изоставянето на Субибата на бесите след арабското завоевание е потвърдено археологически.

Къде може да се види повече информация по въпроса? :post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...