kirasirrav
Потребител-
Брой отговори
639 -
Регистрация
-
Последен вход
-
Days Won
2
kirasirrav last won the day on Март 30 2021
kirasirrav има най-харесвано съдържание!
Всичко за kirasirrav

Последни посетители
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
kirasirrav's Achievements
-
А дали ако се познава добре цялостното творчество на всеки от тези хронисти засегнали темата за Именника, не може да се види дали когато са го писали, няма някакви по особени и характерни изменения в стила или друго, и така да се прецени доколко са ползвали прилежно извори, и доколко са вкарали лични пристрастия и фантазийно-творчески елементи. Например и лингвистичните им познания, ползването на различни езици ( правилно, с познание и четене в оригинал или пък не), предпочитания в изразните средства, и да речем конкретно за Балканския регион, държавите и владетелите тук?
-
Е защо да няма угро-фини или други по тези места, останали отпреди ,,идването " на българите и изгряването на Волжка България. Векове, даже хилядолетия.
- 543 мнения
-
- генетика и археогенетика на българите
- генетика
- (и 4 повече)
-
От писаното тук и от материали из нета аз си представям картинката така - В Южен Беларус, Сев. Украйна и близки райони на Полша са станали миксове на различни групи хора, не локализирани на едно място. След това от тези миксове започват експанзии различни по вид, време и посоки. Пришълците (така да ги наречем), извършващи миграциите, са си приличали по някакви критерии и са нарични по-рано или по-късно, части от тях или цялото със термини близки до названието славянин. ПО-късно те се смесват и или изтласкват част от местните, или пък заемат опразнените територии. Това не е една група, със еднакъв произход, пръкнали се от едно блато с три колиби в него. След това с огромното разширение на регионите с тяхно присъствие, се случват нови смесвания с местно и новодошло население. И чак тогава влизат във историята на империите и държавните обединения под общославянската шапка.
-
Еми май това е тънкостта в социалистическо-комунистичсеките виждания - едни методи заличаващи националното, вътрешно-родовото и фамилно изграждане на обществото. Интернационализма е над всичко, и след това се преминава към определени постулати ( определени от няколко човека примерно ) и следването(почти сляпо) на вождовете и най-правилната партийна линия. Обезличаване на индивида. Унищожаване на ценности и заменянето им със строго определени. Да кажем че по принцип има нещо хубаво във цялата тази демагогия. Но както се казва - кадрите решават всичко, ама ние нямаме кадрите които могат да изпълнят идеалите заложени в основите. И това е в световен мащаб. Опитите за това да се приложи на практика са свързани с ужасяваща мизерия и жертви. И опитите продължават. И на Запад, и на Изток. Тарикатите не свършват, и стадото също не е унищожено. Сега гледаме последствията.
-
И да добавя една по-скоро техническа подробност. За нуждите на тези идеологии са нужни маси, съсредоточаване на много население във сравнително малки по размер райони, цивилизационни центрове, и така се получават по-лесно нещата - имаш тълпа, зависима от доставки на храна, или защита, или друго. Подобно е било в Б.Изток, след това Древна Гърция, Картаген, Рим и други. Независимите ловци да речем, или земеделци, ограничени в малки семейни фамилни общности, общо взето самодостатъчни, самоиздържащи се, не са били особено благодатна почва.
-
По-скоро при някои общности във предхристиянски времена е имало нещо левичарско. Фактически разни хора са се усетили че като се харесаш на тълпата от бедняци и събориш богатите от властта, можеш и ти да се облажиш. И до ден днешен някои, да ги наречем тарикати, се възползват от това. Към тях слагаме демагозите, които искат гласът им да се чува и да ръководят без явни облаги, и да прибавим фанатиците, последователи на лидери или движения, които се включват по обективни причини произлизащи от названието им.
-
Сложно е, а и има многопосочен външен натиск, прикрит под шапки на НПО-та, вероизповедания, и просто някакви партии и движения.
-
Добре, да речем че в днешни дни, тези неща са редки, виреят в специфични региони и групи. Какво да кажем за наратива - ,,Помаците са българи"? Там трябва да се стъпва на пръсти
-
В един момент е било така - щом си българин то значи че си (православен) християнин под съответната църковна и светска власт. Ако си със друго вероизповедание значи не си българин. Ако ще генетично и кръвнородствено да е каквото ще. Същото е било и поданниците на гръко-византийските държавни образувания и църкви. И сега в наши дни - отиват журналисти при помаците в Родопите и ги питат - Какви сте вие по народност? И те отговарят турци. Е защо турци, нали сте от български произход? Е да ама щом сме мюсулмани значи сме турци, а пък който е турчин той е и мюсулманин. Така че разгромявайки ИРИ те се виждат техни наследници и наследяват съответно и това виждане, достигнало до наши дни. Друг случай с мои колеги студенти.! Доста от тях бяха от Южна и Източна България. В един момент играейки бридж се срещаме с доста играчи ( и добри ) от гр. Раковски ( там има доста католици ). Пловдивчаните и други от региона се отнасят с неприязън към тях. на въпроса ми Защо така? Ми казват че това не са българи. И защо бе ? ... Четейки разни материали се оказва че това е от времето на ИРИ, когато там се заселват арменци и разни други анатолийци с по различно християнско вероизповедание вкл католически варианти, знаем и за богомили ( павликяни ) и т.н. и като цяло тези пришълци да го кажем, са били противопоставяни на българските набези от север религиозно и етнически. Те също са се отделяли от всички помнейки своя произход. Съответно народа е запомнил през вековете че са различни а и после след борбите разделянето на църкватате, те по лесно преминават към исляма напр. защото тъй и иначе те не са били българи нито по кръв, нито по вяра. Съответно за българите това са били едни чужденци. И това се помни и досега, макар че малко хора биха го обяснили.
-
И тези неща са останали в родовата памет на по-късните поколения, за човекоядци от най-различни прослойки и етноси. Има го в приказките и преданията на Стария Свят, и в африканските, да не говорим за Америките какво заварват испанците.
-
Фурмите едва ли, но цитрусови, повече смокини, маслини в някои райони и киви примерно ( те и сега си ги има тук) + още някои екзотични които се култивират и интродуцират понастоящем в Гърция е доста вероятно.
-
Личи че сте запознати със нещата в лесоустройството, но мнението ми е че като цяло положението не е добро. Изсичат се качествени гори, и в особено чувствителни места, както и в национални паркове под шапката на Мос-а. Има си хора и лобита които си го позволяват. Относно средиземноморския климат заприличваме по-скоро на Гърция от последните години, и изглежда влагата е по-голяма защото сега за разлика отпреди, се чувствам постоянно като в парник и то със някакъв кисел привкус,едвам се диша ежедневно, както го има подобно в някои силно урбанизирани райони, с голямо движение и в равнинните . Относно доматите - примерно както и някои други култури сполучливо могат да се отгледат 3 реколти на открито в пустинни песъчливи територии, като се поливат със слабосолена морска вода, но идеята за опустиняване в България не ми харесва, а и не само е намалена продукцията ( и пропада по различни причини ) но и новите хибриди са с много лоши вкусови качества.
-
Доста интересни статии имаше там, статистики, разни публикации на международни организации ( като ФАО и др. ). Съставяни са от голям мултидисциплинарен екип. Има и за други години, аз ги придобивах със връзки от МОСВ, или само четях според зависи. Незнам как точно се разпространяваха.
