Отиди на
Форум "Наука"

Ефект на Вентури


naslona

Recommended Posts

  • Потребител

Здравейте. Съвсем нов съм в този форум, но предполагам тук е най-точното място, където би следвало да задам въпросите си, които са свързани с динамиката на флуидите и в частност с Вентури ефекта. Извинете ме ако допусна грешки в терминологията или въпросите ми звучат повече от смешно, но все пак предпочитам да бъда сигурен в отговорите им, за да имам отправна точка за това, което смятам да направя. Конкретно иде реч за дифузьор за LPG-смесител (известен още като "плочка" за газова уредба). Идеята да променя неговата форма е с цел да постигна по-добър вентури ефект респ. с това да променя към по-добро динамиката на автомобила си, за да стане близка до тази, когато колата се движи с бензин.

Сега по същество. На схемата, която изрових от уикипедиа, мисля е взет някакъв класически вариант на Вентури. От нея се вижда, че наляганията в точка 1 и точка 2 са доста различни, в следствие на факта, че потокът от газ или течност, който преминава по дължината им среща различно съпротивление оказано от различния диаметър на "тръбата" (условно да я наречем така?). В коя от тези две точки вакуумът би следвало да е най-голям? Клоня към точка 2, но все пак? Така ли е наистина?

Не зная дали при Вентури има някакви завихряния или при този вариант те са избегнати (за разлика от тези при Орифис)? В този ред на мисли след като знаем къде вакуумът е най-силен редно ли е точно оттам да влиза пропан-бутанът и да се смеси с постъпващия към колектора въздух? Или е по-добър вариант той да навлезе в "тръбата" от точката с по-ниско подналягане, да премине през стеснения отвор, след това през разширението и тогава в колектора?

Бих се радвал ако някой ми даде отправната точка, от която имам нужда.

Благодаря ви предварително !

post-10692-020816700 1313044542_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Плочката от англ.mixer е всъщност смесител. Там се образува засмукването на газта от изпарителя и през нея минава възд.поток.

Значи подналягането е най-добро в частта малко след като започва да се разширява отвора след като вече е бил стеснен веднъж.

Mix_Pierburg2E.jpg

Това представлява плочката за газта.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Сириус общо взето е прав, Наслона само потвърждава това (Наслоне, тва дето си го дал да не е Ситроен?), цялата шашма идва от закона на Бернули, който казва, че сумата от статичното и динамичното налягане във флуид е постоянна величина (соnst), в нашият случай определящо е статичното. Карбураторите, пистолетите за боя и пулверизатори, пясъкоструйните машини машините за рязане с вода под налагане (+абразив), водоструйните вакуумпомпи, пароежекторни хладилни машини и още доста машинки дето не ми идват сега на акъла, работят (смучат :)) на този принцип.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Иначе ако в картинката от 1-вия пост на наслона имаме Г образни тръвички, обърнати с-ще движението на флуида, онаи в стеснената част ще покаже по-високо –(вече динамично)налягане

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Значи е сигурно, че в т.3 (частта, която започва да се разширява от стесненото) скоростта на флуида е по-голяма (респ. има по-добър вакуум) от тази на т.2 ?

post-10692-095401400 1313606988_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Значи е сигурно, че в т.3 (частта, която започва да се разширява от стесненото) скоростта на флуида е по-голяма (респ. има по-добър вакуум) от тази на т.2 ?

Да

Предполагам те интересува техническия аспект, затова виж тук

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...