Отиди на
Форум "Наука"

КОНТЕЙНЕРОВОЗИТЕ


Recommended Posts

  • Потребител

        Има едни чудовища, дето неуморно се трудят да ни донесат 
 почти безплатните китайски благинки навреме и то така, че
 като видим - транспортни разходи по-големи от цената на стоката, 
 да не ни се отще.
   Сега, Русия и Китай щяли да пускат 2 жп линии бързи влакове на газ
  - "Път на коприната", като конкуренция, ама кога ще е не се знае? 
 Така, че засега остават добрите стари контейнеровози.
 Нека хванем бика за рогата, т.е. най-големият засега, контейнеровоз: 
 
OOCL Hong Kong
 
дедуейт: 197 317 тона  /товар/
дължина: 399.87 m 
ширина:    58.80 m
газене:    16.00 m 

капацитет:    21 413 TEU  стандандартни -6,1 м контейнера

задвижване: 2 оси с пропелери с фиксирана стъпка
мотор: 11G95ME-C9 MAN Diesel турбо G-тип (MDT) двутактов, 11-цилиндров, 
       който развива 83,656 hp (62 382 kW) мощност при 79 об/мин. 
       Този мотор позволява максимална скорост от 21 възела (39 km/h), 
       въпреки, че круизната скорост и само 14.6 възела (27.0 km/h)
       
грос тонаж: 210 890    тона   

   Нека направим малко сметки и ще се получат куриозни резултати:
   
   1. собственото тегло = 210 890 - 197 317 = 13 573 тона
       или  6,9% от теглото на товара.
       
   2. Тегло на 1 киловат мощност :  210 890 / 62,382 = 3.38 тона на киловат
        Ако това съотношение го сравним с това на нашите таратайки, излиза,
        че разходваме 50 пъти по-голяма мощност в най-добрия случай.
        При положение, че КПД на този двигател е 2 пъти по-голямо от нашите,
        излиза, че той харчи на 100 км 100 пъти по-малко гориво. Даже 300 пъти,
        ако отчетем съотношението от т.1. т.е безполезната тенекия.
        /рекордното КПД на Вартсила е около 53%/
        
 За отбелязване - и корабът и двигателят се произвеждат в Южна Корея.

Ако бяха питали германските инженери, те зор щяха да си дадат най-милото на корейците.

Но въху тях тегне мощта на финансовия капитал, а той не  признава граници и не се интересува
от национални капризи.

Германските инженери трябва да са щастливи, че благодарение на него са направили това, което са направили.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

От 10-те най-големи контейнерни пристанища 7 са в китай. Но интересното е, че преди години кайците искаха да стъпят в Европа. Германците, холандците, гърците не им дадоха....Купиха си Малта. Ако гледаш официалният сайт на Marsaxlokk Нищо не пиши. А тук фигурира между големите....

https://trans.info/hu/shanghai-a-rangsor-elen-a-nemzetkoz-tengeri-kontenerszallitas-piacan-a-kinaiak-is-tartjak-magukat-109757

A konténer kikötők rangsora 2017-ben, millió TEU-ban

 
  Kikötő Ország 2017 2016 Különbség %
1 Shanghai Kína 40,23 37,13 8,3%
2 Szingapúr Szingapúr 33,67 30,9 9,0%
3 Shenzhen Kína 25,21 23,97 5,2%
4 Ningbo-Zhoushan Kína 24,61 21,6 13,9%
5 Hongkong Kína 20,76 19,6 5,9%
6 Pusan Dél-Korea 20,47 19,45 5,2%
7 Kanton Kína 20,37 18,9 7,8%
8 Qingdao Kína 18,3 18 1,7%
9 Jebel Ali Egyesült Arab Emírségek 15,37 14,77 4,1%
10 Tiencin Kína 15,07 14,49 4,0%
11 Rotterdam Hollandia 13,73 12,4 10,7%
12 Klang Malajzia 11,98 13,2 -9,2%
13 Antwerpen Belgium 10,45 10,04 4,1%
14 Xiamen Kína 10,38 9,6 8,1%
15 Kaohsiung Taiwan 10,27 10,46 -1,8%
16 Dalian Kína 9,7 10 -3,0%
17 Los Angeles USA 9,34 8,8 6,1%
18 Hamburg Németország 8,86 8,9 -0,4%
19 Tanjung Pelepas Malajzia 8,38 8,28 1,2%
20 Keihin Japán 7,98 7,61 4,8%
21 Laem Chabang Thaiföld 7,78 7,2 8,1%
22 Long Beach USA 7,54 6,8 10,9%
23 New York/New Jersey USA 6,71 6,25 7,4%
24 Tanjung Priok Indonézia 6,4 5,51 16,2%
25 Yingkou Kína 6,28 6,01 4,5%
26 Kolombo Sri Lanka 6,21 5,7 8,9%
27 Ho Chi Minh Vietnám 5,94 5,6 6,1%
28 Suzhou Kína 5,88 5,4 8,9%
29 Bréma/Bremerhaven Németország 5,51 5,49 0,4%
30 Hanshin Japán 5,21 5,02 3,8%
31 Valencia Spanyolország 4,83 4,66 3,6%
32 Manila Fülöp-szigetek 4,82 4,52 6,6%
33 Lianyungang Kína 4,72 4,7 0,4%
34 Jawaharlal Nehru India 4,71 4,5 4,7%
35 Hajfong Vietnám 4,45 4,1 8,5%
36 Algeciras Spanyolország 4,39 4,76 -7,8%
37 Felixstowe Egyesült Királyság 4,3 4,1 4,9%
38 Pireus Görögország 4,15 3,74 11,0%
39 Dżudda Szaúd-Arábia 4,15 3,96 4,9%
40 Savannah USA 4,05 3,64 11,1%
41 Mundra India 3,98 4,8 -17,1%
42 Santos Brazília 3,85 3,6 6,9%
43 Szardża Egyesült Arab Emírségek 3,8 4 -5,0%
44 Seattle/Tacoma USA 3,7 3,62 2,4%
45 Tanjung Perak Indonézia 3,5 3,31 5,7%
46 Tangier Marokkó 3,31 2,96 11,8%
47 Vancouver Kanada 3,25 2,93 10,9%
48 Rizhao Kína 3,22 3,01 7,0%
49 Colon Panama 3,19 3,26 -2,1%
50 Marsaxlokk Málta 3,15 3,08

2,3%

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Корабните са нискооборотни, и не харчат много щото карат по равното. И автомобилните щяха да харчат минимално ако изискването им беше максимална скорост 30 км/ч по равен път. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 часа, makebulgar said:

Корабните са нискооборотни, и не харчат много щото карат по равното. И автомобилните щяха да харчат минимално ако изискването им беше максимална скорост 30 км/ч по равен път. 

РАВЕЕЕЕЕЕЕЕН?

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

еми принципно е равен терена им, а когато има вълни, карат още по-бавно и съвсем не харчат нафта.
колите обаче хвърчат с 200 км/ч и катерят всякакви планини и баири и им трябва гориво..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 23 часа, Skubi said:

От 10-те най-големи контейнерни пристанища 7 са в китай. Но интересното е, че преди години кайците искаха да стъпят в Европа. Германците, холандците, гърците не им дадоха...

 

 

COSCO имат мажоритарен дял от пристанището в Пирея и дългогодишна концесия за контейнерния терминал

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 23 часа, Skubi said:

От 10-те най-големи контейнерни пристанища 7 са в китай. Но интересното е, че преди години кайците искаха да стъпят в Европа. Германците, холандците, гърците не им дадоха....Купиха си Малта. Ако гледаш официалният сайт на Marsaxlokk Нищо не пиши. А тук фигурира между големите....

https://trans.info/hu/shanghai-a-rangsor-elen-a-nemzetkoz-tengeri-kontenerszallitas-piacan-a-kinaiak-is-tartjak-magukat-109757

A konténer kikötők rangsora 2017-ben, millió TEU-ban

 
  Kikötő Ország 2017 2016 Különbség %
1 Shanghai Kína 40,23 37,13 8,3%
2 Szingapúr Szingapúr 33,67 30,9 9,0%
3 Shenzhen Kína 25,21 23,97 5,2%
4 Ningbo-Zhoushan Kína 24,61 21,6 13,9%
5 Hongkong Kína 20,76 19,6 5,9%
6 Pusan Dél-Korea 20,47 19,45 5,2%
7 Kanton Kína 20,37 18,9 7,8%
8 Qingdao Kína 18,3 18 1,7%
9 Jebel Ali Egyesült Arab Emírségek 15,37 14,77 4,1%
10 Tiencin Kína 15,07 14,49 4,0%
11 Rotterdam Hollandia 13,73 12,4 10,7%
12 Klang Malajzia 11,98 13,2 -9,2%
13 Antwerpen Belgium 10,45 10,04 4,1%
14 Xiamen Kína 10,38 9,6 8,1%
15 Kaohsiung Taiwan 10,27 10,46 -1,8%
16 Dalian Kína 9,7 10 -3,0%
17 Los Angeles USA 9,34 8,8 6,1%
18 Hamburg Németország 8,86 8,9 -0,4%
19 Tanjung Pelepas Malajzia 8,38 8,28 1,2%
20 Keihin Japán 7,98 7,61 4,8%
           

Така е ! Китайските другари държат койтенерите в ръцете си, понеже са нужни за китайските товари ! 

Италия подписа споразумението с Китайската Народна Република и сдаде фронта . Въпреки протестите на евро комисията и евро комисарите !  А Италия както знаем е полуостров и там пристанища бог дал ! През родината на Марко поло китайските контейнери ще залеят още по - силно Европа и света. 

5b59bc002b8a4431756174.png

Гледах предаване за провинцията Шандуин - това е един полуостов отделя Жълто море от океана. Някога този полуостров е бил в немската зона на Китай до П Св Война. После този полуостров го захапват японските милитаритсти.  Там само в 1 ( ЕДНА) провинция на КНР сега се строят едновременно 7 - 9 летища и скоро ще има  11 летища ! От тях 7 - 9 ще са както тия в Москва или Берлин ! 

Днеска 400 000 000 китайци са към средната класа ! това не е по китайска статистика а по американска статистика ! Населението на САЩ е 340 милиона, на ЕС 550 милиона със Великобритания ! 

До 2025 година 150 милионната ККП е поставила задача пред народа на КНР - средната класа да стане 700 милиона ! 

Редактирано от Du6ko
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 26.03.2019 г. at 7:23, Skubi said:

Интересно е двутактов дизъл....В леките коли защо ли няма?

 

Сега,

този е  около 95 см диаметър на цилиндъра и 3.5 метра ход на буталото.

Съотношение около 3.6 пъти. При колите е 1, а при формула-1 е по-малко от 1.

Това съотношение и бавният ход позволяват в рамките на 1/3 полутакт да се

направи пълно продухване от специална турбокомпресорна система. Не можах да

разбера дали тя е отделна от турбо-системата за пълнене и дали има отделни клапани?

Но при един такъв двигател всякакви екстри са възможни.

Освен това сигурно има система за регулиране подаването на гориво с обратна връзка от

налягането в цилиндъра, защото има много суров лимит за налягане. Двигателят е двутактов, 

обаче виждаш - няма нищо общо с мотоциклетите - нито замърсяване, нито КПД.

 Една много важна ползата че е двутактов - мощността на цилиндър почти се удвоява. Така
 
 са достатъчни по-малко цилиндри и оттам се скъсява коляновият вал, който явно има лимит

за дължина.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Exhemus said:

Сега,

този е  около 95 см диаметър на цилиндъра и 3.5 метра ход на буталото.

Съотношение около 3.6 пъти. При колите е 1, а при формула-1 е по-малко от 1.

Това съотношение и бавният ход позволяват в рамките на 1/3 полутакт да се

направи пълно продухване от специална турбокомпресорна система. Не можах да

разбера дали тя е отделна от турбо-системата за пълнене и дали има отделни клапани?

Но при един такъв двигател всякакви екстри са възможни.

Освен това сигурно има система за регулиране подаването на гориво с обратна връзка от

налягането в цилиндъра, защото има много суров лимит за налягане. Двигателят е двутактов, 

обаче виждаш - няма нищо общо с мотоциклетите - нито замърсяване, нито КПД.

 Една много важна ползата че е двутактов - мощността на цилиндър почти се удвоява. Така
 
 са достатъчни по-малко цилиндри и оттам се скъсява коляновият вал, който явно има лимит

за дължина.

Интересно катализатор имат ли?

Най-гадното е, че работят с най-лошокачесвеното масло почти асфалт, и затова трябва предварително да е загрято на 70 градуса. Зелените пък мъркат. че след един такъв коръб остава пустиня в морето, толкова замърсяват....

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Skubi said:

Интересно катализатор имат ли?

Най-гадното е, че работят с най-лошокачесвеното масло почти асфалт, и затова трябва предварително да е загрято на 70 градуса. Зелените пък мъркат. че след един такъв коръб остава пустиня в морето, толкова замърсяват....

 Нищо! Горивният процес се развива за 30 пъти по-дълго време. Всичко ще изгори без остатък. Освен това няма и азотни окиси заради контролът на налягането. Няма нужда от катализатор. Те иначе азотните окиси са полезни за  планктона.

     Не знам какво имат предвид зелените?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Skubi said:

Най-гадното е, че работят с най-лошокачесвеното масло почти асфалт, и затова трябва предварително да е загрято на 70 градуса. Зелените пък мъркат. че след един такъв коръб остава пустиня в морето, толкова замърсяват....

След 2008-ма спряха да гонят скорости. Ако преди са достиали и 21 възела на моменти, сега се движдат с доста под това. Така се пести страшно много гориво. Предполагам, това спестяване влияе и на екологията. Другото е, че откритият океан в основата си е пустиня. Едва ли някой позволява тръговски кораби през примерно Гранд Бангс, или въобще през райони богати на планктон и морска фауна.  

Към това да добавим, че логистиката на тези кораби е осъвършенствана на границите на човешкото въображение. Хиляди образовани хора се занимават само с това. Това, плюс факта че големите контейноровози над 1000 TEU са вероятно под 2000, а те на практика бутат цялата световна търговия. Няма по-оптимален начин за превоз на стока. Нито финансово, нито като екология. 

Дори в някой държави го има обратното. Държавни регулации, забраняващи превоз на контейнери между пристанища на една и съща държава. Целта е да се спаси автотранспорта. Дори ЖП-то не е конкурентно на корабите. Основно ги допълва. еално ако ги няма контейнеровозите, повечето от железниците и те заминават. 

Редактирано от Amazonski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 13 минути, Exhemus said:

 Нищо! Горивният процес се развива за 30 пъти по-дълго време. Всичко ще изгори без остатък. Освен това няма и азотни окиси заради контролът на налягането. Няма нужда от катализатор. Те иначе азотните окиси са полезни за  планктона.

     Не знам какво имат предвид зелените?

https://www.origo.hu/idojaras/20091125-hajo-szennyezes-karacsony-aru.html

Статията е малко старичка, но навярно не са се променили данните коренно.

Значи почват с един шут. 16 парчета от тези лодки мърсят толкова годишно колкото 900 000 000 леки коли и камиона общо.

Това е заради изгаряне на голямото количество сяра което съдържат това лошокачествено гориво. В 2009 година са прогностизирали 64 000 смърт поради заболяване на черният дроб, което тогава прогностизираха за 2012 година ще порастне на 87 000.

Най големите коръби годишно 5000 тона сяра пуща във въздуха....

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 22 минути, Amazonski said:

След 2008-ма спряха да гонят скорости. Ако преди са достиали и 21 възела на моменти, сега се движдат с доста под това. Така се пести страшно много гориво. Предполагам, това спестяване влияе и на екологията. Другото е, че откритият океан в основата си е пустиня. Едва ли някой позволява тръговски кораби през примерно Гранд Бангс, или въобще през райони богати на планктон и морска фауна.  

Към това да добавим, че логистиката на тези кораби е осъвършенствана на границите на човешкото въображение. Хиляди образовани хора се занимават само с това. Това, плюс факта че големите контейноровози над 1000 TEU са вероятно под 2000, а те на практика бутат цялата световна търговия. Няма по-оптимален начин за превоз на стока. Нито финансово, нито като екология. 

Дори в някой държави го има обратното. Държавни регулации, забраняващи превоз на контейнери между пристанища на една и съща държава. Целта е да се спаси автотранспорта. Дори ЖП-то не е конкурентно на корабите. Основно ги допълва. еално ако ги няма контейнеровозите, повечето от железниците и те заминават. 

Виж на японесата какво им е дошло на ум.71LofjiwBapUC68Js.jpeg

При същата скорос 17 възела/?/ скорост с 2% консумира по-малко....

https://verde.444.hu/2017/06/11/hogy-ez-eddig-miert-nem-jutott-a-kontenerhajos-cegek-eszebe

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 45 минути, Skubi said:

https://www.origo.hu/idojaras/20091125-hajo-szennyezes-karacsony-aru.html

Статията е малко старичка, но навярно не са се променили данните коренно.

Значи почват с един шут. 16 парчета от тези лодки мърсят толкова годишно колкото 900 000 000 леки коли и камиона общо.

Това е заради изгаряне на голямото количество сяра което съдържат това лошокачествено гориво. В 2009 година са прогностизирали 64 000 смърт поради заболяване на черният дроб, което тогава прогностизираха за 2012 година ще порастне на 87 000.

Най големите коръби годишно 5000 тона сяра пуща във въздуха....

 

Не знам дали е точно тъй.  По принцип горивото трябва да бъде пречистено от сяра. Иначе двигателят ще се износи много бързо.

Сулфидна крехкост на стоманата + киселинна корозия. Е, при тези двигатели всевъзможни мерки против тези неща могат да бъдат взети.

Примерно -неутрализация на картерното масло.

.... пуща във въздуха, ама този въздух го пръска океанската вода и поглъща киселината веднага. Няма страшно, не трябва да се разглеждат като че ли са ТЕЦове.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 17 минути, Exhemus said:

Не знам дали е точно тъй.  По принцип горивото трябва да бъде пречистено от сяра. Иначе двигателят ще се износи много бързо.

Сулфидна крехкост на стоманата + киселинна корозия. Е, при тези двигатели всевъзможни мерки против тези неща могат да бъдат взети.

Примерно -неутрализация на картерното масло.

.... пуща във въздуха, ама този въздух го пръска океанската вода и поглъща киселината веднага. Няма страшно, не трябва да се разглеждат като че ли са ТЕЦове.

 

Според правилата на IMO горивото на параходите може да съдържа 4.5% сяра.  Така най големите пуфкат във въздуха 5000 тона за 12 месеца. Средно за леките коли това е 100 грама за 12 месеца.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 минути, Skubi said:

Според правилата на IMO горивото на параходите може да съдържа 4.5% сяра.  Така най големите пуфкат във въздуха 5000 тона за 12 месеца. Средно за леките коли това е 100 грама за 12 месеца.

 

Видя ли? Щом са допуснали 4.5%, значи разсъждават като мен  :)

Редактирано от Exhemus
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 17 минути, Exhemus said:

Видя ли? Щом са допуснали 4.5%, значи разсъждават като мен  :)

Значи един кораб отговаря на емисията на 50 000 000 леки и камиони средно....

И мен ме бъзикат, че имам дизъл и неискат да ме пущат в Париж....😭

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 21 часа, Skubi said:

Значи един кораб отговаря на емисията на 50 000 000 леки и камиони средно....

И мен ме бъзикат, че имам дизъл и неискат да ме пущат в Париж....😭

По-скоро значи, че цифрата не е вярна. Откъде я намери? Не забравяй че има и кораби по 20 000 TEU. Един такъв кораб може да превози примерно милион контейнера годишно. Някой от 40HC, или 40OT не са по силите дори на обикновен ТИР/Прицеп и трябва железопътни платформи и специални авто-шасита. Някой контейнери дори си пътуват с шасито закачено. Това е чудовищно количество стока, бутано на хиляди морски мили от един единствен дизел. Пък ако ще да е голям.

Иначе нали разбираш, че 50 милиона коли и камиона е доста голяма цифра? С 5 милиона повече от всичко на колела в Германия. Все едно заедно автомобилите в Германия, Австрия, Чехия и Словакия. Годишно. Просто няма как при разлика в кубатурата от 100 000 порядъка, да плучиш еднакво количество вредни емисии. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 28 минути, Amazonski said:

По-скоро значи, че цифрата не е вярна. Откъде я намери?

Потърси.....По-нататък няма смисъл писането ти защото....

:dance3:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 часа, Amazonski said:

По-скоро значи, че цифрата не е вярна. Откъде я намери? Не забравяй че има и кораби по 20 000 TEU. Един такъв кораб може да превози примерно милион контейнера годишно. Някой от 40HC, или 40OT не са по силите дори на обикновен ТИР/Прицеп и трябва железопътни платформи и специални авто-шасита. Някой контейнери дори си пътуват с шасито закачено. Това е чудовищно количество стока, бутано на хиляди морски мили от един единствен дизел. Пък ако ще да е голям.

Иначе нали разбираш, че 50 милиона коли и камиона е доста голяма цифра? С 5 милиона повече от всичко на колела в Германия. Все едно заедно автомобилите в Германия, Австрия, Чехия и Словакия. Годишно. Просто няма как при разлика в кубатурата от 100 000 порядъка, да плучиш еднакво количество вредни емисии. 

Нека сметне мощността:    при контейнеровозите    20000 TEU     300 вата тикат 1 тон с 27 км/ч ,  при ТИРовете 300 квт тикат 40 тона със 90 км/ч.

Горе долу  2000 пъти по-малко енергия на тон*километър в полза на контейнеровозите умножено по още 2 за КПДто  :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Introduction to IMO

IMO – the International Maritime Organization – is the United Nations specialized agency with responsibility for the safety and security of shipping and the prevention of marine and atmospheric pollution by ships. IMO's work supports the UN SDGs.

Тук, четете...."глупостите"....

Не за полза или профит говорих. Туй всеки форумен "специалист" знае....

Ами това, че докато при сухоземният транспор колоко са строги критериите за гориво, дотогава на параходите.....не е. И това колко ни струва в здраве....

Капиши?😎

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 18 часа, Skubi said:

Туй всеки форумен "специалист" знае....

Пак не разбрах, от тоя линк дето си го пляснал, къде пише, че един кораб отделя годишо вредни емисии колкото 50 милиона коли и камиони. 

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...