Отиди на
Форум "Наука"

Exhemus

Потребител
  • Брой отговори

    957
  • Регистрация

  • Последен вход

  • Days Won

    4

Exhemus last won the day on Март 1

Exhemus има най-харесвано съдържание!

Репутация

611 Асистент

Всичко за Exhemus

Последни посетители

5957 прегледа на профила
  1. А защо не Хелини? Херодот ли беше споменал? - Има там едно племе, дето се кланят на нашите богове.
  2. Скъпо удоволствие. Добре, че беше медународната станция, та да се получи максимално оползотворяване на совалките. В момента аз виждам една много добра совалкова комбинация - за бустери (1ва степен) възвръщаеми фалкони; втора степен някоя от водородните - има избор; 3та степен дриим чейсър - совалка. Втората степен може да се пали на старта за простота и надеждност, но да бъде удушена до масимум. Ще тръгне на 100% когато се отделят фалкъните. Тогава необходимата тяга е някъде 90% от остатъчното тегло, защото е постигната някаква част от скоростта и е уравновесена някаква част от земното притегляне. Самото остатъчно тегло (маса) пък е много по-малко от стартовото. Оттам излиза, че водородният двигател може да бъде много малък. Водородните степени трябва да са едноразови, защото металите добиват "водородна крехкост". Особено при висока температура и налягане. Тая многоразовост на совалките коства огромни инженерни усилия и доста пърформанс-компромиси за тяхните двигатели. Лъвския пай от скъпата подготовка на совалките беше именно за тях. Добре, че ги спряха, защото 3тата катастрофа щеше да е заради главен двигател. Товарния вариант - подобна конфигурация, само че без совалка и със спасяемите обтекатели на Мъск. Това е оптимумът на технологиите за изстрелване.
  3. Дизайнът на совалките е доста добър, но концепцията те да могат всичко е неправилна. /такава е и на Спейсшип/ 1. Неправилно е да се тика до 1ва космическа скорост хардуер, който си е свършил работата доста по-ниско. Това са три мощни двигателя със съответната конструкция. Тяхната тяга е нужна само на долния участък от полета. За горе е достатъчен само един от тях, че и по-малко. 2. Неправилно е да се комбинира товарен и пътнически кораб - много по-опасен е за живота. Товарният отсек рядко има карго за надолу, конструкцията му /за нагоре/ трябва да бъде яка... и тежка, но е проста и ефтина. Не е разумно да се връща. Ако совалката беше разработена само като пътническа и като 2ра или 3та степен, щеше да бъде 5-10 пъти по-малка. Първите степени можеше да са рециклируеми също - по метода на Мъск или чрез парашути - както се спасяваха бустерите. В общи линии първите степени разгонват само до около 1500-2000м/сек, което си е 6 маха - достижимо от самолетите. Тяхното връщане няма проблемите при връщането на капсулите. Вторите степени, ще са едноразови, водородни за максимална лекота. И! вече съществуващи в няколко варианта. Цялата технология съществуваше. Защо се спряха на тая грешна концепция?

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...