Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Преди 2 часа, Amazonski said:

Пак не разбрах, от тоя линк дето си го пляснал, къде пише, че един кораб отделя годишо вредни емисии колкото 50 милиона коли и камиони. 

Знам, знам при вас в тундрата 1 мечка, 2мечки, 3мечки, много. Повече математике не трябва....

1 голям коръб 5 000 тона тоест 5 000 000 000 грама за година пуфка. Според преписанията на ИМО. Една лека кола според стандартите 100 грама за година.

5 000 000 000 : 100= 50 000 000 леки коли....Много.

IMO Begins Work on Air Pollution

 

 
At IMO, the Marine Environment Protection Committee (MEPC) in the mid-1980s had been reviewing the quality of fuel oils in relation to discharge requirements in Annex I and the issue of air pollution had been discussed.
 
In 1988, the MEPC agreed to include the issue of air pollution in its work programme following a submission from Norway on the scale of the problem. In addition, the Second International Conference on the Protection of the North Sea, held in November 1987, had issued a declaration in which the ministers of North Sea states agreed to initiate actions within appropriate bodies, such as IMO, "leading to improved quality standards of heavy fuels and to actively support this work aimed at reducing marine and atmospheric pollution".
 
 
 
 
 
At the next MEPC session, in March 1989, various countries submitted papers referring to fuel oil quality and atmospheric pollution, and it was agreed to look at the prevention of air pollution from ships - as well as fuel oil quality - as part of the committee's long-term work programme, starting in March 1990.
 
 
 
 
 
In 1990, Norway submitted a number of papers to the MEPC giving an overview on air pollution from ships. The papers noted:
 
 
 
Sulphur emissions from ships' exhausts were estimated at 4.5 to 6.5 million tons per year - about 4% of total global sulphur emissions. Emissions over open seas are spread out and effects moderate, but on certain routes the emissions create environmental problems, including English Channel, South China Sea, Strait of Malacca.
 
 
 
 
 
Nitrogen oxide emissions from ships were put at around 5 million tons per year - about 7% of total global emissions. Nitrogen oxide emissions cause or add to regional problems including acid rain and health problems in local areas such as harbours.
 
 
 
 
 
Emissions of CFCs from the world shipping fleet was estimated at 3,000-6,000 tons - approximately 1% to 3% of yearly global emissions. Halon emissions from shipping were put at 300 to 400 tons, or around 10% of world total.
 
 
 
 
Sulfur emission Само това трябва да чукниш в търсача на страницата им......
 
Ако още не разбираш, успокойсе, не е твоя вината......:dance3: 
Редактирано от Skubi
Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 1 час, Skubi said:

1 голям коръб 5 000 тона тоест 5 000 000 000 грама за година пуфка. Според преписанията на ИМО. Една лека кола според стандартите 100 грама за година.

Това откъде го взе? 

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Не питах за любимият ти филм а за тези 100г. за кола/камион на година? 

 

Аз за голям кораб тук някой се е постарал да направи сметките. https://www.quora.com/How-much-does-it-cost-to-fuel-a-cargo-ship

Излиза около 75 тона гориво за деноннощие. Дори да приемем, че кораба практически не спира освен за товарене/разтоварване, пак няма как да изгори повече от 15 000 тона гориво за година. Как една трета от това се превръща в сяра, не е много ясно. 

И дори в твоята статия се казва, че над океана това не е особено вредно. Докато колата ти е под прозореца. 

Да продъжим с абсурдните сметки. Една кола/камион средно върти по 5000 километра годишно, зависи от държавата. Това грубо са около 500 литра бензин годишно. Значи 25 милиона тона гориво за твоите 50 милиона автомобила. 25 милиона срещу 15 хиляди...

Редактирано от Amazonski
Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 9 минути, Amazonski said:

Не питах за любимият ти филм а за тези 100г. за кола/камион на година? 

 

Аз за голям кораб тук някой се е постарал да направи сметките. https://www.quora.com/How-much-does-it-cost-to-fuel-a-cargo-ship

Излиза около 75 тона гориво за деноннощие. Дори да приемем, че кораба практически не спира освен за товарене/разтоварване, пак няма как да изгори повече от 15 000 тона гориво за година. Как една трета от това се превръща в сяра, не е много ясно. 

Учится, учится, учится.....Или питай тях....

Sulphur emissions from ships' exhausts were estimated at 4.5 to 6.5 million tons per year - about 4% of total global sulphur emissions. Emissions over open seas are spread out and effects moderate, but on certain routes the emissions create environmental problems, including English Channel, South China Sea, Strait of Malacca.

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Ако най-големите кораби изразходват около 100 тона гориво в деннощие - или към 30 000 тона гориво на година, при до 4,5 процента съдържание на сяра в горивото, то емисите на  на серния двуокис ще са в тези граници  5000 тона плюс - минус (една атом сяра се свързва с два атома кислород)

5000 тона е логично число (това е грубо число, мисля няма да го  смятам с химически формули)

Как се стига до 50 милиона автомобила?

Цитирай

https://www.origo.hu/idojaras/20091125-hajo-szennyezes-karacsony-aru.html

От статията на унгарски (тя е писана преди 2012 година явно http://www.seatrade-maritime.com/images/PDFs/SOMWME-whitepaper_Sulphur-p2.pdf )

"Според правилата на IMО, горивото на плаващите превозни средства може да съдържа 4,5% сяра,
което е точно 4500 пъти повече от количеството му в бензина и дизела, налични за продажба в Европейския съюз".

10 mg/kg  е нормата за съдържанието на сяра в автомобилния безнин и дизеловото гориво еот 2009-та... Което е точно, тамън, толкова  ,като процентно съдържание,  колкото  пишат братятата/сестрите в маждарската статия по-горе (1 хилядна от процента, или една стохилядна част)

https://www.mediapool.bg/benzini-i-dizel-s-po-malko-syara-ot-2009-g-news107953.html

 

При 10 mg/kg:

Aко един автомобил изразходи 3 тона гориво за година със сярно съдържание 10 mg/kg , той ще отдели 100 грама серен двуокис (пак казвам, това са груби сметки за верификация, нямам намерение да се занимавам  с химически изчисления)

(ако горивото беше корабно, от тези 3 тона щяха да се отделят 5 (4,5) хиляди пъти повече серен двуокис т.е. 500 килограма; А от 30 000 тона боха се отделят 10 000 x 500 килограма = 5000 тона, т.е грубите сметки до тук са правилни)

И ако теглим чертата, получаваме

5000 тона/100 грама = 5 000 000 000 грама/100 грама = 50 000 000

Потвърдено.. :)

Редактирано от nik1
Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Намерих оригиналната статия на английски от която са писали или превели унгарският вариант части или на пълно. Само/незнам етично ли е било/на унгарският сайт, никъде не са написали това като извор или превод.

Наверно данните от 2009 са се променили малко, но коренно не са. СМСМ

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1229857/How-16-ships-create-pollution-cars-world.html

Редактирано от Skubi
Link to post
Share on other sites
  • Потребители

Статията е от 2009, когато огрaничението за съдържанието на сяра в морските горива беше 4.5%, сега е 3.5%. Очаква се от 2020 г да влязат в сила новите изисквания - до 0.5%.

Ограничението при престой в пристанищата в ЕС от години е за горива с ниско съдържание на сяра (под 0.1%) .

 

Link to post
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...