Отиди на
Форум "Наука"

ВВС без демокрация


Recommended Posts

  • Потребител

Нямаше революционно положение.....

Хорицата си живееха сравнително спокойно.

Паспорти почнаха да дават.

Държавните дългове сигурно можеха да се преструктурират...

Тогава за какъв дявол рухна социализма?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело
Преди 1 час, Amazonski said:

Хич не е от нулата проектиран Т-50. Основата му е съветски разработки включая от МиГ-1.44.  От РФ се изсискваше да доизчисти стелт концепцията, да създаде композити за фюзелажа, съвремнни сензори и управляеми оръжия. Общо взето са до никъде с всичко изброено.

Благодаря, значи и него мога да включа в алтернативката! Ще издърпам разработката му няколко години по рано и ще го купим към 2020 плюс минус някоя година. Остава да се измисли също някакъв лек изтребител, и нещо ударно. За наследник на Л-39 може би ще е най добре да се сложи Як-130...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Amazonski said:

Хич не е от нулата проектиран Т-50. Основата му е съветски разработки включая от МиГ-1.44. 

Двата проекта нямат нищо общо.

МиГ 1.44 е по схема 'патица' с изцяло завътащо се предно оперение. Освен това не е 'стелт' и не е проектиран да бъде.

Планирано е било да се използват радио-поглъщащи материали и екраниране на въздухозаборниците и до там. По-късното на негова база се проектира МФИ-2003, който е бил конкурента на Т-50 но това е вече на практика друга машина. 

Т-50 си е изпълнен по класическата схема и на практика си е развитие на на интегралната компановка на Су-27 и добавени 'стелт' елементи по конструкцията. До колко е невидим не знам. Вероятно отстъпва не малко на Ф-35 но руснаците по принцип не правят компромиси с аеродинамиката за сметка на незабележимостта. Очаквам ПАК–ДА да е първият им истински 'стелт' самолет но не съм убеден, че им е приоритет.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

По въпроса за алтернативката, предполагам ако не се беше разпаднат съюза щяха да довършат проект 1.44 и да го приемат на въоръжение може би към края на 90-те. Съмнявам се обаче едно-двигателния ЛФМС да го бяха докарали до серийно производство, основно заради липсата да подходящ двигател.

Едва ли МиГ щяха да си загубят позициите за сметка на Су както става на практика.

Ние, предполагам щяхме да имаме Миг-35 (първия вариант, от 90-те, който е модернизиран Миг-29 с ПХО) за изстребител и вероятно нещо от сорта на сегашния Су-30СМ като ударна/многоцелева машина.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 28 минути, Frujin Assen said:

...За наследник на Л-39 може би ще е най добре да се сложи Як-130...

Защо е небоходимо да има "наследник", още повече разработения съвместно с капиталистическия враг Як-130? Чехия, пардон Чехословакия още щеше да си е зад оградата,  все така щяха да си произвеждат Л-39 или негов модернизиран вариант, който да позволява обучение със съвременна авионика. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, ymgologanov said:

Двата проекта нямат нищо общо.

Написах, че за основа са използвани съветски разработки "включая" от проекта на МиГ. Разликата в компоновката се вижда, но самолета не е само планер. 

Редактирано от Amazonski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Frujin Assen said:

Благодаря, значи и него мога да включа в алтернативката! Ще издърпам разработката му няколко години по рано и ще го купим към 2020 плюс минус някоя година.

Мисля, че ако Т-50 се разработваше от СССР, серийна машина щеше да излезе дста по-рано. Вероятно не повече от 10-15 години след F-22, демек някъде към 2010-та. Но за нас съм сигурен, че щеше да е прекалено скъп и труден за подръжка. Съгласен съм с останалите, че щяхме да имаме нещо като МиГ-29М/М2, вероятно с радар с AFAR, нова ракета В-В с активна глава и някакви GPS бомби. Но както и сега, най-много да можехме да си позволим 16 самолета. 

Предполагам и че щяхме най-накрая да сме усвоили КВР на МииГ-29. Така че щяхме да имаме 16-24 от 9-12 с малки модернизации и примерно 16 от новата модификация. 

Редактирано от Amazonski
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

А аз да попитам...

Първо един цитат от темата за (военните приложения на) изкуствения интелект:

"Интелигентната система за автопилот (Intelligent Autopilot System) съчетава принципите на обучението за чиракуване и поведенческото клониране, при което автопилотът спазва действията на ниско ниво, необходими за маневриране на самолета и стратегията на високо ниво, използвана за прилагане на тези действия. Внедряването на IAS използва три фази; пилотно събиране на данни, обучение и автономен контрол. Целта е да се създаде значително по-автономен автопилот, който да подпомага пилотите при реагиране в извънредни ситуации."

...

В тази алтернативка военните приложения на ИИ (за които вероятно ще трябва да отворя нова тема) как се вписват?

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, ISTORIK said:

А аз да попитам...

Първо един цитат от темата за (военните приложения на) изкуствения интелект:

"Интелигентната система за автопилот (Intelligent Autopilot System) съчетава принципите на обучението за чиракуване и поведенческото клониране, при което автопилотът спазва действията на ниско ниво, необходими за маневриране на самолета и стратегията на високо ниво, използвана за прилагане на тези действия. Внедряването на IAS използва три фази; пилотно събиране на данни, обучение и автономен контрол. Целта е да се създаде значително по-автономен автопилот, който да подпомага пилотите при реагиране в извънредни ситуации."

...

В тази алтернативка военните приложения на ИИ (за които вероятно ще трябва да отворя нова тема) как се вписват?

Най-близкото при изтребителите на това, което описваш е ЕДСУ. Системата привежда командите на високо ниво, до операции на ниско ниво. За целта продължи на продължително обучение. Една от най-сложните системи при изтребителите.  Другата голяма експертна система е тази за сливането на сензорите в единна информациона среда, с цел подпомагане на пилота и заместване на оръжейният оператор. 

При руснаците тези системи са най-зериозно застъпени при Су-35. Не случайно при него самите Сухой се заемат с писането на софтуера а не се доверяват на подизпълнители, както е прието. В алтернативката на Фружин, Су-35 почти сигурно нямаше да съществува. Всички тези иновации щяха да бъдат вложени в Т-50/Су-57. А както написах, аз мисля че такъв тежък изтребител ние нямаше да придобием поне в обозримо бъдеще. 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Доколкото знам аз ситуацията е следната.

Още откак е построен първия самолет има два типа по управление- устойчиви и неустойчиви. Демек, когато пилота пусне щурвала има два сценария. Ако самолета е устойчив, той продължава напред и толкова, ако е неустойчив веднага забива нанякъде- вляво, надолу и прочее. Тук проблемите са повече отколкото може да се види на пръв поглед. За пътнически самолет е добре да е устойчив, но за военен... Устойчивия самолет е по инертен в управлението, изисква време и усилия да изпълни команда- завой наляво, набиране на височина и прочее. Естествено врагът няма да чака. Неустойчивия е по отзивчив на команди, които изпълнява по бързо, но пък постоянно прави ненужни неща, завива наляво, почва да пада и прочее и прочее. Пилота е принуден постоянно да компенсира това, като почне да пада той трябва да го вдигне, като започне да завива наляво да завие малко надясно и прочее. Всичко това уморява пилота и го разконцентрира, отделно ако обърка команда може да се стигне до фатална грешка и да разбие самолета.

Съвременните самолети са летящи тухли четворки. Те са крайно неустойчиви за да са и максимално маневрени. А всички малки корекции на полета се извършват от ЕДСУ за което спомена и Амазонски. Не знаех, че са почнали да вкарват и там ИИ. Може ли малко повече информация по въпроса?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

ОКБ Сухой разработват 4 канална ЕДСУ още при Т-4, летял за пръв път през 1972г (с резервен механически канал разбира се). Като цяло в самолета има и доста други технически изобретения приложени за пръв път. По него време обаче Туполев коли и беси в авиационната промишленот и самолета така си и остава само прототип за сметка на 'класическия' Ту-22.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 1 час, Frujin Assen said:

Не знаех, че са почнали да вкарват и там ИИ. Може ли малко повече информация по въпроса?

Ако задаваш въпроса на мен...

Смятам да пиша по темата в близко бъдеще. Ослушвай се!

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...