Отиди на
Форум "Наука"

Нулеви емисии до 2050


Recommended Posts

  • Администратор

Светът трябва да стигне до нулеви емисии до 2050 г., ако искаме да предотвратим най-лошите последици от изменението на климата. В книга „Как да избегнем климатично бедствие“ Бил Гейтс представя нов инструмент, наречен Green Premium.

Green Premium ни помага да видим кои решения с нулеви въглеродни емисии трябва да внедрим сега и къде трябва да преследваме и реализиаме нови открития, които ни помагат в тези начинания.
 

 

Единственото нещо, което се надявам хората да вземат от книгата ми за климата

Новата ми книга за климата излезе тази седмица. Надявам се, че дава възможност на всеки, който го прочете, да разбере по-добре какво трябва да направим, за да избегнем климатично бедствие. Но ако има само една идея, която искам хората да вземат от книгата, това е следното: Трябва да намалим зелените премии.

Вече съм писал за Green Premium в този блог. Терминът се отнася до разликата в цената между продукт, който включва емисии на въглерод и алтернатива, която не го прави. Например текущата средна цена на реактивното гориво е 2,22 долара за галон. Ако една авиокомпания искаше да замени това с алтернатива на биогоривото с нулеви въглеродни емисии, ще трябва да платите $5,35 за галон - колосално увеличение от 140 процента. Тази разлика е Green Premium за бензин.

Зелените премии ни позволяват да видим кои решения с нулеви въглеродни емисии трябва да внедрим сега – като слънчева енергия, която има ниска премия на някои места – и къде трябва да преследваме пробиви, защото чистите алтернативи не са достатъчно евтини. Колкото по-голяма е Green Premium за конкретен продукт, толкова по-скъпо ще бъде елиминирането на емисиите на този продукт – и толкова по-трудно ще бъде постигането му. Намаляването на тези премии е единственият начин за нулиране на емисиите, без нещата да стават значително по-скъпи.

Научете повече на http://gatesnot.es/37cfmLr 

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Евтиният, чист водород би могъл да реши толкова много проблеми, че би бил огромен енергиен пробив.

 

Когато повечето хора си представят емисиите на парникови газове, те мислят за автомобили и електричество. Това е така, защото те завъртат ключове, натискат бутони и превключват превключватели всеки ден. Добрата новина е, че вече имаме начини да декарбонизираме тези видове емисии (слънчева, вятърна и ядрена енергия и литиево-йонни батерии). Лошата новина е, че те представляват само около една трета от общия брой.

Другите две трети - почти 35 милиарда тона - са много по-трудни за виждане от повечето хора. Например, всички използваме продукти от цимент, пластмаса и стомана, но повечето от нас не ги произвеждат и не ги товарят на товарни кораби. За да намалим емисиите от тези продукти, имаме нужда от нови технологии. Въведете чист водород. Има толкова много потенциални приложения, че някои хора го наричат швейцарския армейски нож на декарбонизацията.

Научете повече на https://gatesnot.es/3beE7LP

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...