Отиди на
Форум "Наука"

Да пишеш за пари...


Recommended Posts

  • Потребител

ДА ПИШЕШ ЗА ПАРИ ИЛИ ТЕКСТОВО ОФОРМЛЕНИЕ

НА КОМЕРСИАЛНИЯ САЙТ

За да започнете успешен бизнес в Мрежата вие се нуждаете преди всичко от две неща:

- продукт или услуга, разрешаващи някакъв значим човешки проблем

- подходящ текст към вашия комерсиален сайт, който тласка към продажби

В САЩ един комерсиален текст, известен като copy или salesletter, обикновено струва не по- малко от 15 000 долара! Освен това съставителите на такива текстове нерядко изисква и 10 % от продажбите!...

Трябва да кажа, че тези съставители на рекламни текстове, известни вече и у нас под наименованието copywriter са заслужили всеки цент от тези високи хонорари. Защо ли? Защото 98 % от всички комерсиални сайтове в Мрежата чисто и просто не функционират. Те не могат да продадат нищо и собствениците им фалират. Според водещи експерти в областта на Интернет маркетинга главната причина за това състояние на нещата е липсата на подходящи комерсиални текстове. Защото текстът продава, а не дизайнът, графиките и картинките.

Говоря от личен опит, тъй като наблюденията ми през последните две години са доста красноречиви. Преживявал съм го лично- няколко наглед дребни промени в текстовете на моите сайтове предизвикваха наплив от посещения и множество продажби. Работата обаче е там, че аз зная какво и как да променя, защото съм автор на 15 много успешни книги, а освен това съм специализирал и маркетинг, реклама и PR зад граница.

Това действително е едно завидно преимущество. Трябва да си призная, че държа под око и сайтовете на конкуренцията. Наблюдавам все едно и също нещо: текстовете на тези пишман бизнесмени са несръчни, глуповати, нелепи. Посещенията на сайтовете им се въртят около нулата и собствениците им очевидно мизерстват.

Какво може да се направи ли? Много просто- трябва да се преработят текстовете! За целта обаче са нужни услугите на опитен copywriter. Бих препоръчал на всеки, който се кани да прави бизнес в Мрежата, да си намери преди всичко един такъв човек. След като той напише подходящ текст, дизайнерите трябва да изградят сайта около текста! Това е правилният път за създаването на успешен комерсиален сайт. В противен случай се стига до задънена улица. В нея, както вече споменах, се намират цели 98 % от всички комерсиални сайтове…

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Друга тенденция която аз забелязвам скоро време е в това, че хората търсят вече не комерсиалното, а някак обикновенното и не до там консервативното, но трябва да присъства до някаква степен…всичко е на една тънка граница по специфичен начин.

Казваш текста…това е на 100% вярно и като администратор на не малък сайт мога да кажа смело, че си прави и много хора не знаят как и какво да правят, за да популизират сайтовете си.

Получавал съм и още получавам запитвания „Как направи сайта си толкова известен”, „Как така имаш толкова много посещения”

Отговора е съдържанието и спецификата на самия текст в него. Едновременно толкова просто и толкова сложно. Трябва да се знае търсенето от потребителя и това, което той иска да види, а не сайтовете да натрапват свойте виждания (които така или иначе нямат) на потребителя…

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор
Ей, Батори, ти да не вземеш много да се възгордееш! :)

:)

Относно сайта БГ Наука и всичко около него... има още много, много работа и какво още да се направи, но са взети мерките и идеите ги има...времето е единствения фактор, който влияе в момента. Сайта не е нито голям, нито толкова известен, но е мисля в едно стабилно ниво, което се развива.

Относно това, което казва г-н Апостолов... мисля, че е напълно прав, защото голяма част от (той казва 98%) са просто...със сух текст и почти никакъв дизайн. Незапомнящо се име и по този начин не вдъхват доверие в потенциалния купувач, а професионализма, качествения дизайн и текст, който кани за направата на покупка предразполага към доверие...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Лично аз нямам нищо против желанието на г-н Апостолов да промотира дейността си като маркетингов консултант при изработката на сайтове или както там се нарича подобен вид услуга, напротив приветствам появата и съществуването на подобни професионални занимания у нас, все пак това на Запад си е практика от много години, но не мога да се съглася напълно с част от изказванията. Моето мнение е дилетантско, но все пак ще го споделя,защото все пак в спора се ражда истината...

За да започнете успешен бизнес в Мрежата вие се нуждаете преди всичко от две неща:

- продукт или услуга, разрешаващи някакъв значим човешки проблем

- подходящ текст към вашия комерсиален сайт, който тласка към продажби

По принцип според мен един от най-важните фактори за стартиране на успешен бизнес в Мрежата е новаторството, било то коренно нов продукт или оригинален дизайн, различно послание към купувача и тн. Предлаганата услуга да няма алтернатива или просто да изпъкне сред конкуренцията в морето от информация.

Разбира се,че подходящо написаният рекламен текст привлича клиенти, но в 21 век не можем с лека ръка да пренебрегнем визията - това все пак е най-прекия път да мозъка и сърцето на потребителя. Без да имам намерение да се заяждам давам пример със себе си от преди няколко секунди. Отворих http://www.pisaneto.com/ и огромните червени и черни букви на бял фон ми подействаха отблъскващо -"поредното рекламно послание" и при други обстоятелства бих то затворил веднага, но продължих нататък и прочетох наистина интересни неща. Например същото послание, но вмъкнато в оригинална или шеговита картинка, някаква анимацийка или Бог знае какво средство на визуалното изкуство би ми отвлякло вниманието и бих са задържал да изчета текста, ако съм попаднал там случайно. Но това е и малко субективно, за друг би било поредната шарения и в Интернет и също би напуснал сайта :biggrin:

Допълнително значение имат поне за мен и много други фактори като подходящ избор на домейн,структура на сайта,индексиране в търсачките и тн.

Друга тенденция която аз забелязвам скоро време е в това, че хората търсят вече не комерсиалното, а някак обикновенното и не до там консервативното, но трябва да присъства до някаква степен…всичко е на една тънка граница по специфичен начин.

Измъкна ми думите от устата.Хората са различни и по себе си не мога да съдя за средностатистическия купувач, но поне лично аз забелязвам следната тенденция - наситил съм се на рекламни трикове и стратегии, лъскави слова, извадени от учебниците по маркетинг.Напротив, те ми влияят облъскващо. В този свят, в който всеки нещо продава предпочитам директно да ми се изтъкнат характеристиките на продавания продукт, предимства и недостатъци,неговата цена и начин на придобиване и аз сам да си преценя.

Ако продължавам в тоя дух направо ще отрека нуждата от маркетинг, а това не е така. Просто всичко трябва да бъде премерено и поднесено по подходящия начин, това е основното предизвикателство на рекламата. В този смисъл изработката на един сайт е не само писане на код, но не е и само публикуване на текст, всичко трябва да бъде комплексно.

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор
не можем с лека ръка да пренебрегнем визията - това все пак е най-прекия път да мозъка и сърцето на потребителя.

Вярно…не може да се пренебрегне. Аз също съм за една хубава и приятна визия, но виж…този сайт е пример за това, че изгледа и дизайна нямат това значение, което му се предава…

Не казвам, че ако е много по хубав като функционалност и визия то няма да бъде по посещаван, но тук се влиза заради информацията, а не да ти се нагледа окото.

В този смисъл изработката на един сайт е не само писане на код, но не е и само публикуване на текст, всичко трябва да бъде комплексно.

За това се прави една много подробна спецификация за създателя на дадения сайт…, за да знае какво и как да направи…и от там…вече собствениците на сайта…решават и слагат текста и съдържанието…

Всичко е до идеята!

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор
Е ти сега какво искаш да кажеш - че не сме хубави ли... :mad:

:) тук ти се пълни вътрешното око, а физическото не играе голяма роля :)

Напротив....много сте хубави всички! :bigwink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Потребител

ЕДНА НЕОБИЧАЙНА ПРОФЕСИЯ

Текстовото оформление на уеб сайта се превръща в проблем № 1 за всеки един български Интернет бизнесмен. Факт е, че 98 % от българските сайтове изобщо не функционират и не носят никакви печалби. Главната причина за това е калпавото, недодялано текстово оформление на сайтовете.

Copywriters наричат по света онези, които съставят комерсиални текстове. Тези текстове преследват една единствена цел: да продават стоки и услуги.

Професията на копирайтера е една рядка и много, много добре платена професия. Винаги ще има нужда от такива хора, независимо от това дали икономиката е в рецесия или в разцвет. Защото фирмите непрекъснато трябва да отправят послания към своите настоящи и потенциални клиенти. Поради това търсенето на copywriters е много голямо. Точно това голямо търсене обяснява и факта защо тези хора са така добре платени. В САЩ някои от тях получават до 250 000 долара за един единствен комерсиален текст!

Това е така, защото в САЩ отдавна са разбрали едно: текстът продава, а не графиката. По този повод големият писател Кнут Хамсун е казал следното: „Човек трябва да разбира не само директната, но и тайната сила на писаното слово.”

Ето само няколко основни правила за съставянето на печеливш комерсиален текст:

Една от най- големите трудности е тая: пишещият трябва да се постави на мястото на клиента и да пише за него, а не за себе си. Това може да стане едва тогава, когато съставителят на рекламни текстове опознае много добре таргет групата, за която пише. Така вероятността да убеди с текста си аудиторията нараства неимоверно.

Друго важно изискване: съставителят на комерсиални текстове трябва да изброи и подчертае преимуществата и ползите от дадена стока или услуга, а не да изброява качествата и, които и бездруго са очевидни…

Бих могъл да продължа в този дух, но това ще взриви рамките на тази публикация. В заключение само това: думите са тези, които правят пари в Мрежата. Много пари!

Иска ми се да завърша така: цялата история на Интернет бизнеса ни учи на едно: не е възможно да се развива успешен бизнес в Мрежата без добри, печеливши текстове, около които да се изгради комерсиалния сайт.

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Потребители

> Са заслужили всеки цент от тези високи хонорари.

Това звучи като манипулация. В САЩ пазарът е около 1000 пъти по-голям от България нали? Това означава, че ако един текст струва там 150 000 долара, то тук еквивалентът и ще е 150 лева. Е такава сума пари вече на никой не изглежда космическа.

>Текстовете на тези пишман бизнесмени са несръчни, глуповати, нелепи.

Усещането ми, относно това изказване е, че то е доста точно. Некадърността им може да се види, не само в рекламата, но и по отношение на използването на научния потенциал. На запад се чудят по какъв начин да намерят хора, които се занимават с наука, а тук - обратното считат, че тези, които се занимават с наука им ядат хляба и то без смисъл. Но авторите на споменатите сайтове в никакъв случай не мизерстват. Те яко са хванали сивата икономика, а приходите им са директни: крадене, започвайки с известните вече куфарчетата получени непосредствено в началото на демокрацията.

Относно мнението на Zbelsrud не съм много съгласен с него. Съгласен съм, че индексирането в търсачките е изключително важно, но човек който напуска сайт, само защото му е грозен, то в 98% от случаите е ламер, т.е. обикаля си в Интернет и е малко вероятно да купи каквото и да е, независимо при какви обстоятелства. Как се купува в Интернет: Търсиш колело например - пишеш в търсачката. След това намираш нещо и отваряш сайт. Първото нещо, което гледаш е да видиш колко е красив ли, или да прочетеш 1-2 изречения, да видиш, дали търсачката е намерила това, което искаш? Ако ще е сайт от така наречените портали, в които да влизаш ежедневно, то тогава нещата са наистина така - не би влизал в нещо грозно. Ако, обаче, просто искаш да купиш...

>лъскави слова, извадени от учебниците по маркетинг

Точно това е проблемът! За добър рекламет текст ти трябва доста по-успешен подход, а не рутинното копиране на теорията.

Ще си позволя да предизвикам Апостол (по-точно това си е вид експеримент). Да приемем, че имаме някакъв сайт на определена тематика (може да се договорим на лично съобщение каква да е). След това аз и ти си пишем рекламни текстова и ги пращаме на админ, след което той ги публикува. Ефектът след това ще е, че ще коментираме кой текст би бил по-успешен и защо.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...