Отиди на
Форум "Наука"

Гости от бъдещето


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Чели сте, чели сте във всички фантастични книжки, като например "Атомният човек" на Любен Дилов - баща.

Китайците си го поръчаха вече, макар и за късо разстояние.

Те го - по това ще се равняват бъдещите генерации: MAGLEV

Редактирано от Р. Теодосиев
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

По начинът дето обхваща релсите изглежда, че е на електромагнитно окачване..

Тоест - сили на привличане држат влака във въздуха, компютър упавлява електромагнитите.

Има още дваначина - елетродинамично окачване /ползва се привличане и отблъскване от странично разположени бобвини/ и т.нар Inductrack - той използва и постоянни магнити.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Много са ти виоки критериите



По начинът дето обхваща релсите изглежда, че е на електромагнитно окачване..

Тоест - сили на привличане држат влака във въздуха, компютър упавлява електромагнитите.

Има още дваначина - елетродинамично окачване /ползва се привличане и отблъскване от странично разположени бобвини/ и т.нар Inductrack - той използва и постоянни магнити.

Да се доуточня, че пропуснах - този вид влакове /като китайския/ левитира благодарение на управляемо привличане, точно както магнитчето на клипа. На клипа това може да се направи и без магнит, става и парче желязо;



Електронната схема управлява силата на тока в навивките на електромагнита от което и силата на полето.



За движението пропуснах но за всеки смятам е ясно, че влакът заедно с релсите представлява линеен електродвигател.



Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Още веднъж нагледно технологиите за MAGLEV

mag%20lev%20diagram.gif



http://usesofmagnets.wiki.hci.edu.sg/Magnetic+Levitation

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • 4 седмици по-късно...
  • Потребител

Абе не бих казал че е технология от бъдещето...

ами не е в УК имаше работещ маглев години наред, същото важи и за германия

умряла работа е и тази технология

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител

Много са ти виоки критериите

Да се доуточня, че пропуснах - този вид влакове /като китайския/ левитира благодарение на управляемо привличане, точно както магнитчето на клипа. На клипа това може да се направи и без магнит, става и парче желязо;

Електронната схема управлява силата на тока в навивките на електромагнита от което и силата на полето.

За движението пропуснах но за всеки смятам е ясно, че влакът заедно с релсите представлява линеен електродвигател.

Определено това е доста интересно!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Глобален Модератор

Винаги съм се чудел защо електромобилите и разни такива нови неща се правят толкова неудобни и неестетични... Кой ще се качи на такова нещо?

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Много често формата е следствие от функцията.

Търси се пресечна точка между практичност, безопасност (включваме и за околната среда) и цена.

Засега е трудно (много скъпо, но май възможно) батерия да има енергийния капацитет на резервоар с бензин.

Това налага тези коли да се правят от леки материали, смешни, скромни като преход с еднократно зареждане и средна скорост (не ускорение, там електромотора бие), и пак не са толкова евтини.


Тесла са сериозен конкурент на бензиновите коли (по отношение на прехода с едно зареждане), но кой нормален българин (дори и друг европейски гражданин) ще си я позволи? Поне инфраструктурата да се изгради..


На влаковете показани тук бих се качил

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Именно ! На влаковете да, защото просто повишават скоростта с новата технология, а не измислят някаква странност и главно - удобни са. В превозните средства човек влиза с лекота и сяда. Нямат ли го това, никога няма да ги погледнат. Всичко друго е след това, колкото и авангардна да е технологията.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

А на това не би ли се качил? :)

hero-01.jpg?20150604

И още - http://www.teslamotors.com/models


Триста мили след дест часово зареждане обаче, ако го зареждаме 2 часа - 60 мили...

http://www.teslamotors.com/charging#/calculator

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Да се кача бих, да го взема не бих. 10 часа зареждане си е бая.

Извинявам се за тоталното лаичество, но какво би станало, ако ДВГ зарежда генератор, а той движи колелата, както е на дизеловите локомотиви и на някои шведски БТР-и и всъдеходи напоследък, и не само на тях?

Плюс батерията - ако зареждането става в движение?

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Е тотално лаичестово, сега..


Извинявам се за тоталното лаичество, но какво би станало, ако ДВГ зарежда генератор, а той движи колелата, както е на дизеловите локомотиви и на някои шведски БТР-и и всъдеходи напоследък, и не само на тях?

Плюс батерията - ако зареждането става в движение?

Хибрид


Хибиден автомобил, де

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Обикновено да, но има и подобни варианти...


Хибрид означава задвжване от двата вида.. Но и с акумулатора де.. Локомотивът и ББелаза не знам доколко са и кой определя

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

От википедиа (как не ми дойде на ума..) От Wikipedia

A hybrid vehicle is a vehicle that uses two or more distinct power sources to move the vehicle for example a conventional internal combustion engine and also a high voltage electric motor.[1] The term most commonly refers to hybrid electric vehicles(HEVs), which combine an internal combustion engine and one or more electric motors. However, other mechanisms to capture and use energy may also be included

Хибриди са още и ткива дето съхраняват и ползват и друг вид енергия - нагнетен газ примерно..

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Обикновено да, но има и подобни варианти...

Хибрид означава задвжване от двата вида.. Но и с акумулатора де.. Локомотивът и ББелаза не знам доколко са и кой определя

Локомотивите със сигурност! Доколкото знам и някои кораби, ако не и всички. затова им казват дизел - електроход руснаците.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...