Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

Препръчано мнение

  • Глобален Модератор
Публикувано (edited)

Чели сте, чели сте във всички фантастични книжки, като например "Атомният човек" на Любен Дилов - баща.

Китайците си го поръчаха вече, макар и за късо разстояние.

Те го - по това ще се равняват бъдещите генерации: MAGLEV

Редактирано от Р. Теодосиев
  • Модератор Инженерни науки
Публикувано

По начинът дето обхваща релсите изглежда, че е на електромагнитно окачване..

Тоест - сили на привличане држат влака във въздуха, компютър упавлява електромагнитите.

Има още дваначина - елетродинамично окачване /ползва се привличане и отблъскване от странично разположени бобвини/ и т.нар Inductrack - той използва и постоянни магнити.

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано (edited)

Много са ти виоки критериите



По начинът дето обхваща релсите изглежда, че е на електромагнитно окачване..

Тоест - сили на привличане држат влака във въздуха, компютър упавлява електромагнитите.

Има още дваначина - елетродинамично окачване /ползва се привличане и отблъскване от странично разположени бобвини/ и т.нар Inductrack - той използва и постоянни магнити.

Да се доуточня, че пропуснах - този вид влакове /като китайския/ левитира благодарение на управляемо привличане, точно както магнитчето на клипа. На клипа това може да се направи и без магнит, става и парче желязо;



Електронната схема управлява силата на тока в навивките на електромагнита от което и силата на полето.



За движението пропуснах но за всеки смятам е ясно, че влакът заедно с релсите представлява линеен електродвигател.



Редактирано от Joro-01
  • 4 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикувано

Абе не бих казал че е технология от бъдещето...

ами не е в УК имаше работещ маглев години наред, същото важи и за германия

умряла работа е и тази технология

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикувано

Много са ти виоки критериите

Да се доуточня, че пропуснах - този вид влакове /като китайския/ левитира благодарение на управляемо привличане, точно както магнитчето на клипа. На клипа това може да се направи и без магнит, става и парче желязо;

Електронната схема управлява силата на тока в навивките на електромагнита от което и силата на полето.

За движението пропуснах но за всеки смятам е ясно, че влакът заедно с релсите представлява линеен електродвигател.

Определено това е доста интересно!

  • 2 years later...
  • Глобален Модератор
Публикувано

Винаги съм се чудел защо електромобилите и разни такива нови неща се правят толкова неудобни и неестетични... Кой ще се качи на такова нещо?

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано (edited)

Много често формата е следствие от функцията.

Търси се пресечна точка между практичност, безопасност (включваме и за околната среда) и цена.

Засега е трудно (много скъпо, но май възможно) батерия да има енергийния капацитет на резервоар с бензин.

Това налага тези коли да се правят от леки материали, смешни, скромни като преход с еднократно зареждане и средна скорост (не ускорение, там електромотора бие), и пак не са толкова евтини.


Тесла са сериозен конкурент на бензиновите коли (по отношение на прехода с едно зареждане), но кой нормален българин (дори и друг европейски гражданин) ще си я позволи? Поне инфраструктурата да се изгради..


На влаковете показани тук бих се качил

Редактирано от Joro-01
  • Глобален Модератор
Публикувано

Именно ! На влаковете да, защото просто повишават скоростта с новата технология, а не измислят някаква странност и главно - удобни са. В превозните средства човек влиза с лекота и сяда. Нямат ли го това, никога няма да ги погледнат. Всичко друго е след това, колкото и авангардна да е технологията.

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано (edited)

А на това не би ли се качил? :)

hero-01.jpg?20150604

И още - http://www.teslamotors.com/models


Триста мили след дест часово зареждане обаче, ако го зареждаме 2 часа - 60 мили...

http://www.teslamotors.com/charging#/calculator

Редактирано от Joro-01
  • Глобален Модератор
Публикувано

Да се кача бих, да го взема не бих. 10 часа зареждане си е бая.

Извинявам се за тоталното лаичество, но какво би станало, ако ДВГ зарежда генератор, а той движи колелата, както е на дизеловите локомотиви и на някои шведски БТР-и и всъдеходи напоследък, и не само на тях?

Плюс батерията - ако зареждането става в движение?

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано

Е тотално лаичестово, сега..


Извинявам се за тоталното лаичество, но какво би станало, ако ДВГ зарежда генератор, а той движи колелата, както е на дизеловите локомотиви и на някои шведски БТР-и и всъдеходи напоследък, и не само на тях?

Плюс батерията - ако зареждането става в движение?

Хибрид


Хибиден автомобил, де

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано

Обикновено да, но има и подобни варианти...


Хибрид означава задвжване от двата вида.. Но и с акумулатора де.. Локомотивът и ББелаза не знам доколко са и кой определя

  • Модератор Инженерни науки
Публикувано (edited)

От википедиа (как не ми дойде на ума..) От Wikipedia

A hybrid vehicle is a vehicle that uses two or more distinct power sources to move the vehicle for example a conventional internal combustion engine and also a high voltage electric motor.[1] The term most commonly refers to hybrid electric vehicles(HEVs), which combine an internal combustion engine and one or more electric motors. However, other mechanisms to capture and use energy may also be included

Хибриди са още и ткива дето съхраняват и ползват и друг вид енергия - нагнетен газ примерно..

Редактирано от Joro-01
  • Глобален Модератор
Публикувано

Обикновено да, но има и подобни варианти...

Хибрид означава задвжване от двата вида.. Но и с акумулатора де.. Локомотивът и ББелаза не знам доколко са и кой определя

Локомотивите със сигурност! Доколкото знам и някои кораби, ако не и всички. затова им казват дизел - електроход руснаците.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.