Отиди на
Форум "Наука"

Школата по физика на Теодосий Теодосиев


Elemag

Recommended Posts

  • Глобален Модератор

В епохата на Възраждането, когато не е имало българска държава, не е имало министерство на образованието и районни инспекторати, а учителите са си вършели съвестно работата, без никой да им задава държавни стандарти, да им налага по какви учебници да преподават и да ги затрупва с излишна бумащина

Link to comment
Share on other sites

Преди 4 часа, kall said:

Уви, това няма как да стане, хората просто са различни и някои от тях толкова си и могат. Не знам за какви господари става въпрос, но това прилича на улитане в конспиративни теории, затова няма да го коментирам. Ще кажа само, че Теодосиев е много прав, хората не са еднакви и ако някой не знае, не би следвало да му се пише нещо по-различно от двойка. То това е и идеята на образованието, да се оценяват знания и усвояването им, а не да се съобразяваме с всички за щяло и нещяло( трябва ли да се съобразяваме с пияни ученици в час например, щото на много учители им се налага и нищо не могат да им направят, нито да ги изгонят от часа, нито нищо). И да, аз заставам изцяло зад подобни школи като тази на Теодосиев. Те са едни от малкото неща, които все още поддържат някакъв просветителски дух в България. Лошото е, че учителите като Теодосиев са малко, а именно това са "ковачите на нацията". Те са хората, които създават нашите специалисти, включително инженери, лекари и учени. А това, че е писал двойки на някакви си 2-ма или 3-ма калпазани, не е от значение( да са учили, те затова са там!), просто винаги е имало и ще има калпазани и некадърници. 

Боя се, че трябва да го кажа , но по бърза оценка този човек има психични отклонения, казах бърза оценка, може и да греша, но работата ми е такава , бързо да оценявам .

Той искал да съхрани населението, народа на България, да го вкара в <златния милиард >, как , като прави специалисти ,къде , в една рухнала територия, която няма и няма да има нужда от много специалисти. За да се промени тенденцията е нужно друго, нужна е промяна в управленската върхушка ,а там сега не се издигат какви да е <специалисти> а само проверени такива, нужна е и по различна политика, но това е много дълбока тема.По принцип да е бъде една нация , дори и в немного благоприятно политикономич. положение е нужен друг подход, трябва раждаемост и по / примитивно масово население, податливо на национално и религиозно обединение или един вид стадно примитивно съществуване. Голямата маса дава и нужните специалисти, нацията е в експанзия, на балканите от по/малките държави подобни бяха гърците, сега май са албанците, по/големите Турция, но тя е в съвсем различна категория. Той говори за сегрегация в образованието , това може да изкара допълнителни необразовани маси , но не е достатъчно, бъдещето на българската народност е предрешено, за някаква нация още има надежди.

Аз обаче гледам според моят си интерес , а той е интернационален, не съм зависим от каквито и да е принадлежности, за мен и моите предци , братя и сестри , важен е единствено интелектът , и този който е гениален, и този който е много богат и този който е обикновен. Една истинска сегрегация е отровна и убийствена за всички наши усилия. Разбира се , за добрите ученици са нужни специални усилия, допълнително занимаване с тях , но те трябва да са за пример пред другите , знанието и мисленето не е привилегия , то е дар и трябва да е достъпно за всеки който може да го вземе , а за тези деца и юноши които са объркани и не знаят какво да направят са нужни наставници в обществото, но такива са трудни за намиране, самото общество ги затрива.Как би се почувствал един интелигентен специалист и човек , печелил на олимпиади, когато след 50 години се завърне по старите земи и бъде заобиколен от простовата сган,от хора невежи и немислещи , от такива с наведени глави пред  острия поглед на Главатарите, ............отвратително само като си го представиш!

Друго, хора които могат да бъдат потенциални за някаква промяна , регионална и глобална, такива хора се изграждат много трудно  и техният брой зависи от средната интелигентност на глава от населението, от броя на населението, но това не се смята право, когато подобни хора живеят сред маса от полуидиоти и невежи , техния потенциал доказано намаля, защото самите те са обременени в развитието си , а и по други причини. Когато обаче живеят сред едно по будно население , възможността за сътворение на нещо по интересно расте неправолинейно.По приказките на господина излиза негов нездрав стремеж към  това да отбира и сегрегира, това добре , ако е той и още няколко такива, но това да е практика ще доведе до вреда.Друго , ако беше загрижен за развитието на талантливите, не би се хвалил само със състезания и сравнения с деца от Китай и пр. Едностранно развитие на талант е добре за специалист , но може да убие нещо  по рядко и много, ама много по нужно и важно, а то е  ..........Промяната , за добро или лошо, според мен тя ще заличи границите по между им.

Link to comment
Share on other sites

<<<  Всеки гений си има особености  >>

Честита Коледа! 

Така е Римлянино , но този гений, конкретния няма много широка гениалност, не вижда на далеч. Щеше да е доста по полезен според , да кажем Природните интереси, ако отделяше по малко време за задачи и повече време за правене на преподаването по физика по интересно и забавно.Полувоенна дисциплина в обучението е добра за резултати, конкретно за нещо , но не е добра от обща основа, губи се смисъла.Ако можеше да комбинира с помощ на колеги , неговият метод с една <война> на ограмотяване по физика , всичко ще е отлично.

Link to comment
Share on other sites

<<<..

Не знам кой къде е, но в новото време единственият шанс на един народ като нашия да го бъде е да има колкото може повече знаещи и можещи. И когато някой го постига САМ  и пряко саботажа на държавните институции, да му се пречи е повече от престъпно.  >>>

 

Здраве КГ125, така неусетно може да стигнем до оная тема за Световна България, за тези си идеи изгубих подкрепата , а от там и интереса, не виждам смисъл да се хабя, а и така или иначе щяхме да направим нещо уродливо в противоречие с моята идейна система.

Повечето знаещи и можещи докарват и повече мислещи , а от тези мислещи извират и повече Добре мислещи, Тези хора не можеш да ги залъжеш с народни, национални окови, те вече летят!

Работа на държавите е да контролират, цензурират образованието, учителите,  това по принцип е престъпно.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не може да се твърди, че България няма нужда от специалисти, защото била"разрушена територия". Точно наличието на образовани кадри е възможността за измъкване от блатото. И не, просто няма как нужните специалисти да дойдат от масата неграмотно население.

Няма как да се мине без сегрегация в образованието, самата образователна система по замисъл е сегрегационна( оценяват се знанията на конкретния учащ се). Просто хората са различни и не всеки има дадени възможности или просто някои хора нямат желание. Съответно никой не е длъжен да се съобразява тези хора, да не говорим, че те могат дори да пречат хората с възможности и желание да усвоят знания( предполагам всеки тук е виждал незаинтересовани ученици в час, става същински зоопарк). Да не говорим, че образованието струва пари и поради тази причина не може то да се формова по вкуса на всеки( освен ако даденият "всеки" не е много богат). А като прибавим и факта, че от образователната система се очаква да създава важни кадри като лекари и инженери, а при тях не може да има дори слабо незнание, последствията ще са катастрофални. Тук идва и въпросът за дисциплината- дисциплини като физика и математика не могат да се изучават без зверска самодисциплина. Той още Айнщайн го е казал- "математиката е добър начин човек сам да се води за носа". Много малко са хората, на които им е вродена тая самодисциплина, затова тя трябва да се възпита и изгради. Така че няма как да се мине без дисциплина в образователната система. А това, което Теодосиев предлага като сегрегационна система, то горе-долу такъв е обликът на образователната система в Германия и в страни като Южна Корея и Япония. Не виждам те да се оплакват от огромни необразовани маси. 

Относно това, как създаването на специалисти унищожавало общата култура- отдавна са в миналото времената, когато човек е можел да бъде енциклопедист. А и за да е специалист в дадена област човек, нужно е да е образован и минимум средно интелигентен. Т.е., изискват се задълбочени познания и умствени възможности. Също така тесният специалист не означава задължително "кон с капаци", човек може да има хобита и интереси, различни от работата.   

Работа на държавите е да контролират, цензурират образованието, учителите,  това по принцип е престъпно

[/quote] 

Не, не престъпно. Замисълът на контрола от страна на държавните институции е да се гарантира някакъв стандарт, чрез който да се подсигури някакъв минимум качествени кадри, които са важни за нормалното функциониране на обществото. Отделен е въпросът доколко това начинание е успешно.

И последно за златния милиард- Лапландец, извинявай, че ще ти го кажа, но ти пък говориш за някакви Господари и май си падаш "антизатоплист".  Надявам се, разбираш, че това отива също към конспиративните теории, още веднъж извинявай, нямам намерение да те обидя. Просто тук съм съгласен( не може да бъде:-) с Романа, или "всеки луд с номера си, някои са с цяла програма". 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Подобни школи, водени от чудати учители, има не само в България, но и в Германия и къде ли още не. И общото между тях е, че се издържат от дарения, а не от държавна подкрепа. В гр. Касел например магазинът на Икеа спонсорира школата по астрономия. Аз не виждам смисъл да се наливат държавни пари в един кръжок по интереси, след като нивото на неграмотност е отчайващо. Това е голям дефект в българската образователна система - тя се е опитва да бъде елитна, но произвежда всъщност неграмотни, които нямат никакъв шанс на пазара на труда.

Но да погледнем от друга страна: в крайна сметка сляпата борба за златни медали, било то по щанги или физика, е признак за неориентираност, неувереност и нужда от избиване на комплекси. Хубаво е, че се привличат ученици с интерес към науката към такива школи, но нормално ли е ако детето ви започне да кисне в школата или в лаборатотията-работилница всяка събота и неделя или навръх Коледа? Това са ми казвали за тази ученическа школа по астрономия в гр. Касел, което е много подобна на казанлъшката.

Да добавя и накрая, че не виждам какво този човек разбира под подготовка на физици и математици на световно ниво. Числата говорят, че мнозинството от водещите физици и математици изобщо не са печелили олимпиади и златни медали в 9 или 10 клас. Науката не е състезателно решаване на задачи. Много резултати се получават след многогодишни опити, а не в рамките на 3-4 часа, докато звънне звънецът.

 

Редактирано от Perkūnas
Link to comment
Share on other sites

Преди 7 часа, kall said:

<<<..Не може да се твърди, че България няма нужда от специалисти, защото била"разрушена територия". Точно наличието на образовани кадри е възможността за измъкване от блатото. И не, просто няма как нужните специалисти да дойдат от масата неграмотно население. >>>

За измъкване от блатото е нужно друго, нужни са различни хора в елита, пръкнали се без намесата на старата олигархия. Това за сега е невъзможно. Специалисти винаги ще има , те не решават тези проблеми, освен ако не говорим за по специфичен вид млади специалисти, такива по преврати и завери.......

  

<<<Няма как да се мине без сегрегация в образованието, самата образователна система по замисъл е сегрегационна( оценяват се знанията на конкретния учащ се). Просто хората са различни и не всеки има дадени възможности или просто някои хора нямат желание. Съответно никой не е длъжен да се съобразява тези хора, да не говорим, че те могат дори да пречат хората с възможности и желание да усвоят знания( предполагам всеки тук е виждал незаинтересовани ученици в час, става същински зоопарк)>>>.

Хората са различни, това не е причина за сегрегация, оценяването на знанието не е от важно значение , то има тежест за системата но не толкова за самото знание.Редно е на всички които проявяват интерес да учат, независимо от способностите да се осигури добро преподаване. За надарените може да се полагат по специални грижи ,но никога сегрегация. Аз бях по мое време  в клас с различни нива ученици, бях вероятно надарен, изобщо това да съм с по ниско ниво деца не ми е било проблем. >>>

<<<Да не говорим, че образованието струва пари и поради тази причина не може то да се формова по вкуса на всеки( освен ако даденият "всеки" не е много богат).>>

Общо за всички , само за надарените и тези които изпитват трудности са необходими различни подходи. От опит при нас семейното образование е по важно и доста по трудно от училищното, в момента преподавам и аз самият , на децата си и на мои племенници , при нас винаги е било така.

<<А като прибавим и факта, че от образователната система се очаква да създава важни кадри като лекари и инженери, а при тях не може да има дори слабо незнание, последствията ще са катастрофални.>>>

Я пак за незнанието................., за лекари, аз съм  и  лекар , роднини  са ми лекари, в тази област винаги има доста неща които да не знаеш, освен това обикновено от отличници не стават добри лекари, доказано !, иска се  мисъл , повратливост и много импровизация.

<<<.Тук идва и въпросът за дисциплината- дисциплини като физика и математика не могат да се изучават без зверска самодисциплина.>>

Могат, много зависи за какво ги изучаваш, аз ги изучавах предимно за удоволствие , без никаква дисциплина и усилия , без да губя време за учене в къщи , просто ми беше интересно и слушах,гледах,писах мислих , правих домашни още в училище.За конкурсна борба, изпити и пр. там трябва дисциплина и зверски труд.

<<Той още Айнщайн го е казал- "математиката е добър начин човек сам да се води за носа". Много малко са хората, на които им е вродена тая самодисциплина, затова тя трябва да се възпита и изгради. Така че няма как да се мине без дисциплина в образователната система.>>

Без дисциплина се пречи на процеса, винаги е нужна.

<<<А това, което Теодосиев предлага като сегрегационна система, то горе-долу такъв е обликът на образователната система в Германия и в страни като Южна Корея и Япония. Не виждам те да се оплакват от огромни необразовани маси. >>>

В Кореите не съм пребивавал , но в Германия има огромни необразовани и още повече полуобразовани маси, това е факт.!

<<<Относно това, как създаването на специалисти унищожавало общата култура- отдавна са в миналото времената, когато човек е можел да бъде енциклопедист. А и за да е специалист в дадена област човек, нужно е да е образован и минимум средно интелигентен. Т.е., изискват се задълбочени познания и умствени възможности. Също така тесният специалист не означава задължително "кон с капаци", човек може да има хобита и интереси, различни от работата.>>

Енциклопедист, едва ли , но с големи широки познания, честно, аз работя само с такива хора, а и в семейството ми почти всички са такива , говорим за много години обучение . Това е задължително , трябва материал от който се извайват чудеса при мисловната дейност.Освен това исторически ние много ценим личности , които съчетават много знания и качеств.мисъл , заедно със способност за организиране, плануване , водене на едни бъдещи Промени, ако щете и хора вещи във теорията и практиката на студената и горещата война.

 

 

Link to comment
Share on other sites

<<<

Не, не престъпно. Замисълът на контрола от страна на държавните институции е да се гарантира някакъв стандарт, чрез който да се подсигури някакъв минимум качествени кадри, които са важни за нормалното функциониране на обществото. Отделен е въпросът доколко това начинание е успешно.<<<

Престъпно е, държавният елит чрез своята бюрокрация регулира, цензурира чистото знание, не ме карай сега да давам огромен брой примери, достатьчни  са само примерите с националните истории .

<<<.И последно за златния милиард- Лапландец, извинявай, че ще ти го кажа, но ти пък говориш за някакви Господари и май си падаш "антизатоплист".>>>

За господари спомена г/н Тео, не аз, питай него. Още не съм паднал , макар и сериозно болен, хахахх, 

<< Надявам се, разбираш, че това отива също към конспиративните теории,...>>>

Не разбирам за какви теории говориш , аз не съм теоретик , а само прост практик...................

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 часа, kall said:

Не може да се твърди, че България няма нужда от специалисти, защото била"разрушена територия". Точно наличието на образовани кадри е възможността за измъкване от блатото. И не, просто няма как нужните специалисти да дойдат от масата неграмотно население.

  

 

Може и още как. То това е реалността. За какво и са на България специалисти при условие че няма къде да работят? Образованиет кадри просто напускат страната, защото тук нямат  шансове за развитие. И какво остава сам се досети. Измъкването от блатото може да започне едва след смяната на елита, като под елит съвсем не се ограничавам с политическоот съсловие.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Стефане, по твоята логика, да разпуснем държавата, а? И без това то това държава ли е - да я разпуснем.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Излиза че това теб напълно те устройва. Така ли е?

Като какъв си представяш ти елита, такъв че да те устройва. Какъв трябва да е елита та да задоволи тези, които живеят на територия която не смятат за род и родина. Защото тези, които смятат че имат род и родина, не биха се отказали толкова лесно от държавата си, в каквото и положение да е.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 19 часа, sirius said:

Излиза че това теб напълно те устройва. Така ли е?

Като какъв си представяш ти елита, такъв че да те устройва. Какъв трябва да е елита та да задоволи тези, които живеят на територия която не смятат за род и родина. Защото тези, които смятат че имат род и родина, не биха се отказали толкова лесно от държавата си, в каквото и положение да е.

 

Не ме устройва, но такава е ситуацията. Има чувството че не правиш разлика между територия и държава

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Защото пишеш така, сякаш напълно те устройва. 

Ако не те устройва мама да е някаква, то няма да го огласяш където свариш нали? Айде мам как да е, но децата,? Да не би всеки умник  да набива на децата колко са лоши и некадърни?

 

Щото държавата не е само елита, елита се сменя. Както го правят от Козяк16. Просто сами трябва да си го правим.

 

спирам да спамя 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Глобален Модератор

впечатляваща равносметка от постиженията на млади гении, които не са насърчавани по никакъв начин от държавата:

18882226_1666421733386584_4571997405082363583_n.png

 

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...