Отиди на
Форум "Наука"

Свръхмощни, супербронирани, безумно скъпи - Линкорите.


Du6ko

Recommended Posts

  • Потребител

Броненосците и крайцерите които по - късно прерастват в линкори , линейни кораби , Дредноути някога са били символ на могъщество така както днеска космоса и ядреното оръжие. Бързото им развитие започва от края на Наполеоновата Епоха , достига върхът си през ПСВ и през ВСВ се оказва , че все пак те не са толкова всесилни колкото се предполагаше. Макар че са си страшна сила, но не свръхоръжие. 100 години бързо развитие - ветрените платна се заменят с колело а после и с винт , вятъра с въглища а после с нефт, дървото се обшива с все по дебели стоманени листове и постепенно изчезва от корпуса на кораба , оръдията растът по мощност и се групират в кули. А самата история на флота до броненосците и линкорите е доста бавно развитие.

Неандерталците и първтите Хомо Сапиенс Сапиенс не са знаели дори прости лодки. Така през палеолита нито Неандерталците нито ХСС не успяват да преминат Гибралтарският пролив. През мезолита вече се създават лодките обикновенно от дърво или от тръстика. До Египет голям прогрес няма. Появява се някакво платно и лодките стават корабчета. Финикийци , гърци, китайци правят вече истински кораби но там всичко е ясно гребла и понякога платно. Забележете че през цялото време на живот , корабите на съответната цивилизация не се променят силно. Финикийските, гръцките, римските , византийските , викингските кораби от началото до края са подобни. Един елин, грък, римлянин , византиец, викинг, полинезиец, китаец,  и след  100, 200 , 300 , 500 години би могъл без проблем да строи и служи на свой кораб, без да е нужно да се обучава отново . При Венеция и Генуа галерасите  се развиват  - предполагам това са най силните гребни кораби с доста много платна. При ВГО великите геогр откритя платната окончателно изместват греблата. Отначалото се използват морските течения , после платната достигат високо съвършнство. 

Когато Фултън предлага на Наполеон параход, Наполеон го взема за глупак. Когато Наполеон пътува за Света Елена разбира че е направил голяма глупост. Започва много бързо развитие на флота. Всеки нов кораб носи нещо ново и същевременно носи в себе си много стари неща. Всички търсят съвършенния Линкор, накрая се оказва че това не е толкова съвършенно оръжие колкото са предполагали. Огромни парични средства. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
1 hour ago, Du6ko said:

Броненосците и крайцерите които по - късно прерастват в линкори , линейни кораби , Дредноути някога са били символ на могъщество така както днеска космоса и ядреното оръжие. Бързото им развитие започва от края на Наполеоновата Епоха , достига върхът си през ПСВ и през ВСВ се оказва , че все пак те не са толкова всесилни колкото се предполагаше. Макар че са си страшна сила, но не свръхоръжие. 100 години бързо развитие - ветрените платна се заменят с колело а после и с винт , вятъра с въглища а после с нефт, дървото се обшива с все по дебели стоманени листове и постепенно изчезва от корпуса на кораба , оръдията растът по мощност и се групират в кули. А самата история на флота до броненосците и линкорите е доста бавно развитие.

Неандерталците и първтите Хомо Сапиенс Сапиенс не са знаели дори прости лодки. Така през палеолита нито Неандерталците нито ХСС не успяват да преминат Гибралтарският пролив. През мезолита вече се създават лодките обикновенно от дърво или от тръстика. До Египет голям прогрес няма. Появява се някакво платно и лодките стават корабчета. Финикийци , гърци, китайци правят вече истински кораби но там всичко е ясно гребла и понякога платно. Забележете че през цялото време на живот , корабите на съответната цивилизация не се променят силно. Финикийските, гръцките, римските , византийските , викингските кораби от началото до края са подобни. Един елин, грък, римлянин , византиец, викинг, полинезиец, китаец,  и след  100, 200 , 300 , 500 години би могъл без проблем да строи и служи на свой кораб, без да е нужно да се обучава отново . При Венеция и Генуа галерасите  се развиват  - предполагам това са най силните гребни кораби с доста много платна. При ВГО великите геогр откритя платната окончателно изместват греблата. Отначалото се използват морските течения , после платната достигат високо съвършнство. 

Когато Фултън предлага на Наполеон параход, Наполеон го взема за глупак. Когато Наполеон пътува за Света Елена разбира че е направил голяма глупост. Започва много бързо развитие на флота. Всеки нов кораб носи нещо ново и същевременно носи в себе си много стари неща. Всички търсят съвършенния Линкор, накрая се оказва че това не е толкова съвършенно оръжие колкото са предполагали. Огромни парични средства. 

За миналото не бъди толкова европееец. Разгледай китайските кораби с техните копринени платна и структура много по ефикасна/по малко хора и по голям коефициент на ползтворност защото няма турболенция/ от тази и на най-модерните в които бяха последните май скунерите....

Имаше един скок когато господин Дизел изчезна на път към Англия за да продаде правата на дизеловия двигател....Кой ли беше шефът /Чърчил/на адмиралитатът който когато узна за откритието на нефт в региона на сегашният иракси курдистан нареди да почнат параходите да ги преспособяват от въглища на нефт.....

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 23 часа, Skubi said:

За миналото не бъди толкова европееец. Разгледай китайските кораби с техните копринени платна и структура много по ефикасна/по малко хора и по голям коефициент на ползтворност защото няма турболенция/ от тази и на най-модерните в които бяха последните май скунерите....

Имаше един скок когато господин Дизел изчезна на път към Англия за да продаде правата на дизеловия двигател....Кой ли беше шефът /Чърчил/на адмиралитатът който когато узна за откритието на нефт в региона на сегашният иракси курдистан нареди да почнат параходите да ги преспособяват от въглища на нефт.....

 

Съгласен съм. Ктайские джонки са били толкова съвършени че се ползват до 20 век и едва ли не и днеска , разбира се не като бойни кораби. Китайският кончерватизъм спира експанзията на Минската империя. Ако и следващите императори от Минската династия бяха така активни както основателя и сина му може би историята на света щеше да е друга. 

pic_32.jpg

https://coollib.com/b/274486/read

Но все пак имаме едно плавно развитие , подобряване на характеристиките . Корабите постепенно стават все по съвършенни. Както и европейските платноходи по късно от галеони до фрегати и линейни кораби. А от Наполеоновите войни, през Кримската Война, Австро - Италианската война , Руско - японската война до ПСВ имаме постоянно принципно нови съвършенно различни кораби . Корабът на който отива да служи сина няма нищо общо с кораба на който е служил бащата. И през ВСВ се оказва че самолетоносачита са доста по важни от линкорите. С корабите става нещо както сега с мобилните телефони. джи си еми, 2 G, 3G, 4G и така нататък. 

ecdad7ad08f1.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...