Отиди на
Форум "Наука"

Предмодерно и модерно - тест


Recommended Posts

  • Потребител

Моля да ми помогнете със следните въпроси:

1.Проучете митовете от някоя национална митология и опитайте да откриете там спецификите на митологичното мислене, за които теоретиците на мита говорят.

2.Посочете области, в които йерархията е полезна, и такива, в които наличието на йерархия е вредно.

3.Испанският философ Хосе Ортега-и-Гасет заявява, че класическото и модерното изкуство могат да бъдат сравнени с две нагласи за гледане през прозорец: класическото е концентрирано върху онова, което се вижда през прозореца (какво), а модерното - върху това, през което се вижда (как). Направете сравнение между различните "как" при: импресионизма, експресионизма, кубизма.

4.  Според антрополога Арнолд Гелен празниците също са институции, т.е. поддържат стабилността на обществото. Направете мисловен експеримент - измислете нов празник. Намерете аргументи, за да обосновете нуждата и ползата от него. Опитайте да опишете как ще бъде възприет от различни групи в гражданското общество.

Благодаря Ви!

Редактирано от nansigeorgieva
Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Здравейте,

от написаното изглежда, че вашият преподавател иска, на основата на текстовете, които е трябвало да прочетете, да дадете определени отговори.

Никой не може да отговори вместо вас на тези въпроси, защото:

- Трябва да разполага с лекциите на преподавателя ви и библиографията, която ви е дадена, за да разбере какво точно се изисква. Преподавателят ви е задал някакви рамки - никой не може в рамките на един лекционен курс да покрие всички световни митологии, например. Съсредоточил се е на няколко, но ние това тук няма как да го знаем - пише му го в лекциите. Не върви някой да ви напише отговор за догонската митология в Мали, да речем, при условие, че такава митология изобщо не влиза в лекционния ви курс. Същото важи и за другите въпроси - той някъде в лекциите си или в библиография е дал насоки, които трябва да откриете сам/а.

- Въпросите очакват да проявите личен избор, въображение, да напишете как стоят нещата според вас. Това означава, че никой не може да напише отворите вместо вас, защото това няма да е вашето въображение. Ако преподавателят ви познава, веднага ще разбере, че това не е писано от вас.

Затова:

1. Изчетете лекциите, като обръщате внимание в кои техни части се говори точно за това, което се споменава във въпросите.

2. Изчетете дадената библиография, като си правите бележки, свързани с точно тези въпроси (не е нужно да се опитвате да запомните всичко).

3. След това вземете бележите си и на основата на това, което сте записали в тях, дайте собствен отговор на някой от въпросите.

Ако нямате време за всичките въпроси, иззберете си един и прочетете само лекциите и библиографията по този въпрос.

Не е толкова трудно, колкото изглежда на пръв поглед. Само трябва да се организирате :)

Редактирано от dora
Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 17 часа, nansigeorgieva said:

Моля да ми помогнете със следните въпроси:

1.Проучете митовете от някоя национална митология и опитайте да откриете там спецификите на митологичното мислене, за които теоретиците на мита говорят.

Ами хванете някоя митология, в смисъл изберете си някоя, и тогава заповядайте да дискутираме. Ако можем да помогнем, ще помогнем. Но така да искате от нас едва ли не да изберем вместо Вас няма как да стане.

Link to post
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...