Отиди на
Форум "Наука"

Подписка срещу закриването на Центъра по тракология в БАН тръгна в интернет!


Recommended Posts

  • Потребител

Ка40, пи ли си днес хапчетата? Значи, к'во - който не принадлежи към богоизбраната гилдия на копачите (археолозите, пардон), да върви на майната си ли? А за това, че Фол бил посредствен учен..., пий си хаповете редовно, най-приятелски съвет.

И кое точно му е гениалното на Ал. Фол? А да ми кажеш, някоя от неговите тези, да са възприети в научните среди извън тесния кръг от негови последователи начело с жена му? Защо ли имам странното усещане, че няма да отговориш....

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 75
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Българите са траки .

Преди време, на един обектите на които работех, имаше едно цигане, което твърдеше че е "османец". Не "турчин", а "османец". В Пиринска Македония пък има няколко полуидиота, които се мислят за "македонци". Един негър пък дотолкова се чувстваше бял, че даже си направи и сумати пластични операции. Много други пък, родени мъже си мислят че са жени си сменят пола, както и жени си мислят че са мъже. Сега гледам, че тук има един, който се мисли за "трак". Е това едно от предимствата на демокрацията - всеки може да се чувства какъвто иска. В крайна сметка свещенно право на всеки е да се чувства какъвто си иска, така че RIZAR чувствай се какъвто искаш - трак, циганин, негър, маймуна, свиня и т.н., това си е твое право. :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

http://www.focus-news.net/?id=n1335581

НИМ е против идеята за закриване на Центъра по тракология space.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
На времето професор Фол обичаше да казва за такива като вас "Затворете вратата за непосветените" и прав беше да не позволява на профани да му дават оценки. Българите имаме противното качество да плюем и клеветим всичко, което не ни е понятно. Никой от вас ли не зацепи, че без тракология няма тракийско културно наследство, с безразличието си се изплюхте и върху това, което 30 години обикаля света, а света му се диви.

Когато една държава съществува за благото на фамилията на Първия държавен и партиен ръководител, може да си правиш институт, като се затваряш в стаята с щерката на въпросния Първи без да присъстват непосветени.

Но в една нормална държава данъкоплатците, тези, които издържат този институт са в пълното си право да оценят дейността му и да решават дали да го финансират. Самата изцепка: "Затворете вратата за непосветените" е доста показателна за това колко излишни са за България и Фол, и този институт.

Другите дивотии няма да ги коментирам, защото излиза, че при този гений Фол направо е можело да минем без траките и създаденото от тях.

В случая не говорим за закриване на института по история. Подписката е да се защити правото на теколцина феодални старци да са шефове, съотв. зам. шефове на център, да имат секретарка, шофьор и цял рояк пърхащи деловодителски. Института по история спокойно може да продължи да прави изложби. Просто неколцина феодални старчета искат сами да си подписват командировъчните, това е същината на проблема.

Що се отнася да онтичния тракийски и македонски, това са малко познати езици и по няколко думи не може да се правят фундаментални изводи. То и в днешния "македонски език" има няколко сърбизма, ама като се махнат, основното си е редови български диалект.

Редактирано от Galahad
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Преди време, на един обектите на които работех, имаше едно цигане, което твърдеше че е "османец". Не "турчин", а "османец". В Пиринска Македония пък има няколко полуидиота, които се мислят за "македонци". Един негър пък дотолкова се чувстваше бял, че даже си направи и сумати пластични операции. Много други пък, родени мъже си мислят че са жени си сменят пола, както и жени си мислят че са мъже. Сега гледам, че тук има един, който се мисли за "трак". Е това едно от предимствата на демокрацията - всеки може да се чувства какъвто иска. В крайна сметка свещенно право на всеки е да се чувства какъвто си иска, така че RIZAR чувствай се какъвто искаш - трак, циганин, негър, маймуна, свиня и т.н., това си е твое право. :crazy_pilot:

Качо .... :sneaky2:

Траките не са изчезнали , дори и за периода , когато си мислиш ,че трябва вече да са изклани и в гробищата , на пук на твоите блядословия, 5000 майстори от тях отиват в столицата на работа при Копроним !!!

За

това свидетелствуват както разграничените при изследванията

на паметниците различни строителни периоди в тяхната суб-

станция, отнасящи се към този период от време VII-IX в. , така и

едно особено важно сведение от хрониката на Теофан Изпо-

ведник, според което за преизграждането на Валентиниановия

водопровод в 767 година император Константин V Копроним

довежда в Цариград -

"от Азия и от Понт 1000 зидари и 200 мазачи , от Елада и островите - 500 тухлари , а от самата Тракия 5000 майстори и 200 керемдчии "

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Качо .... :sneaky2:

Траките не са изчезнали , дори и за периода , когато си мислиш ,че трябва вече да са изклани и в гробищата , на пук на твоите блядословия, 5000 майстори от тях отиват в столицата на работа при Копроним !!!

За

това свидетелствуват както разграничените при изследванията

на паметниците различни строителни периоди в тяхната суб-

станция, отнасящи се към този период от време VII-IX в. , така и

едно особено важно сведение от хрониката на Теофан Изпо-

ведник, според което за преизграждането на Валентиниановия

водопровод в 767 година император Константин V Копроним

довежда в Цариград -

"от Азия и от Понт 1000 зидари и 200 мазачи , от Елада и островите - 500 тухлари , а от самата Тракия 5000 майстори и 200 керемдчии "

Наистина си отчайващо неграмотен. През средновековието Тракия се запазва като географско понятие, а жителите на областта се наричат траки. Също както и Македония. Сега само да не тръгнеш да обясняваш, че и македонците са оцелели като етнос.

:crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Сигурно славяните с папурковите тръбички и скитите , които по-рано се живеели на коли (амаксобии) са строителите от Тракия ????

А пък сирийските или египетските преселнци в Тракия са почитали или да не казваме почитали ,а възприемайки християнството в домашните си традиции са продължили да използват тракийски обряди и традиции ???

Наистина рядко малоумни хора могат да омаловажават фактите и да си дрънкат простотии за някаква си средноазиатска орда или за изчезване на местното население на Балканите ... :thmbdn:

Що се отнася за македонците , има си едни ""Чудеса ..." които много ясно указват какво е станало с населението . Но там нито пише ,че е изклано, нито ,че е в твоите гробове ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Сигурно славяните с папурковите тръбички и скитите , които по-рано се живеели на коли (амаксобии) са строителите от Тракия ????

А пък сирийските или египетските преселнци в Тракия са почитали или да не казваме почитали ,а възприемайки християнството в домашните си традиции са продължили да използват тракийски обряди и традиции ???

Наистина рядко малоумни хора могат да омаловажават фактите и да си дрънкат простотии за някаква си средноазиатска орда или за изчезване на местното население на Балканите ... :thmbdn:

Що се отнася за македонците , има си едни ""Чудеса ..." които много ясно указват какво е станало с населението . Но там нито пише ,че е изклано, нито ,че е в твоите гробове ...

Айде, разваленият грамофон пак се включи. Я по-добре, вместо да си повтаряш баналните глупостите, кажи нещо по темата. Кои от българските траколози си чел и мислиш че наистина на са стойностни учени?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Прекрасно - лазарна техника за над 300 000 лева за да се направи триизмерно изображение на нещо което може да се види на живо! В същото време няма пари за елементарни неща като оптични нивилири и металотърсачи. Мисля че тези пари много по-разумно можеха да се използват като се проучат едно 10-тина могили и материалите в тях бъдат спасени от иманярските набези. Естествено много по-важно е да се направят триизмерни възстановки. А в същото време че иманярите точно в Северозападна България вилнеят с пълна сила на кой му дреме? Със сигурност не и на "траколозите" от Института по тракология. И защо да им дреме - те пари от проучвания на обекти или от тяхното опазване не могат да спечелят, но от такива сочни проектчета добре облажват.

Айде сега да направим една сметка - 300 000 лева хвърлени за глупости. Защо ли си мисля, че много по-добре тези пари да бяха дадени за проучването на Рациария, преди да бъде напълно съсипана от иманярите. Един работник на разкопки взима надница от 20 лв. Мисля, че сам можеш да се досетиш колко много работа можеше да се свърши с тези пари. Освен всичко друго ще се създаде и работа за местните, а ще се получи и един прекрасен туристически обект в район, в който няма кой знае какво да се види.

А ето и един друг пример - прочутата гробница от гара Филипово в Пловдив е в трагично състояние. В нея преди време се бяха заселили цигани и се отоплявали като горели гуми. Можеш сам да си представиш за каква грозна картинка става въпрос. С тези 300 000 лв. не само може да се разглоби и премести на по-нормално място, но със сигурност щяха и да артисат пари.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Когато една държава съществува за благото на фамилията на Първия държавен и партиен ръководител, може да си правиш институт, като се затваряш в стаята с щерката на въпросния Първи без да присъстват непосветени.

Но в една нормална държава данъкоплатците, тези, които издържат този институт са в пълното си право да оценят дейността му и да решават дали да го финансират. Самата изцепка: "Затворете вратата за непосветените" е доста показателна за това колко излишни са за България и Фол, и този институт.

Другите дивотии няма да ги коментирам, защото излиза, че при този гений Фол направо е можело да минем без траките и създаденото от тях.

В случая не говорим за закриване на института по история. Подписката е да се защити правото на теколцина феодални старци да са шефове, съотв. зам. шефове на център, да имат секретарка, шофьор и цял рояк пърхащи деловодителски. Института по история спокойно може да продължи да прави изложби. Просто неколцина феодални старчета искат сами да си подписват командировъчните, това е същината на проблема.

Що се отнася да онтичния тракийски и македонски, това са малко познати езици и по няколко думи не може да се правят фундаментални изводи. То и в днешния "македонски език" има няколко сърбизма, ама като се махнат, основното си е редови български диалект.

Що се отнася да онтичния тракийски и македонски, това са малко познати езици и по няколко думи не може да се правят фундаментални изводи. То и в днешния "македонски език" има няколко сърбизма, ама като се махнат, основното си е редови български диалект.

Ами, добре, как идентифицираш древните македонци като траки тогава?

http://www.kroraina.com/thrac_lang/thrac_8.html

Тракийските думи въобще не са малко; древномакедонските са само няколко.. Аз не знам някой от изследователите - лингвисти (но и не съм чел достатъчно) да е причислил древномакедонскияте глоси към тракийските..

/Бешевлив, Дуриданов, Георгиев?/

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Ами, добре, как идентифицираш древните македонци като траки тогава?

http://www.kroraina.com/thrac_lang/thrac_8.html

Тракийските думи въобще не са малко; древномакедонските са само няколко.. Аз не знам някой от изследователите - лингвисти (но и не съм чел достатъчно) да е причислил древномакедонскияте глоси към тракийските..

/Бешевлив, Дуриданов, Георгиев?/

Не ги идентифицирам аз, а това са го направили в миналото когато още е имало говорящи на езика си траки и македонци.

Тракийските думи са малко за да се отграници един диалект от език. То и сега имаме думи като "майна", "мачка", "кела", топурлаче", "компир", "кукуруз", "руча", "сака", "гюзум", "мисирка", "бурии" ... ама не са отделен език, а само особености на местен диалект. Макар че за братушките и брачата се оказали съвсем достатъчни да открият ред нови нации - македонска, шопска, добруджанска ... Дето се вика - щом сега има македонски език, как тогава няма да е имало македонски. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не ги идентифицирам аз, а това са го направили в миналото когато още е имало говорящи на езика си траки и македонци.

Тракийските думи са малко за да се отграници един диалект от език. То и сега имаме думи като "майна", "мачка", "кела", топурлаче", "компир", "кукуруз", "руча", "сака", "гюзум", "мисирка", "бурии" ... ама не са отделен език, а само особености на местен диалект. Макар че за братушките и брачата се оказали съвсем достатъчни да открият ред нови нации - македонска, шопска, добруджанска ... Дето се вика - щом сега има македонски език, как тогава няма да е имало македонски. :biggrin:

Не ги идентифицирам аз, а това са го направили в миналото когато още е имало говорящи на езика си траки и македонци.

Това което пишеш е доста съмнително, за мен. Кой е този автор, който ги идентифицира? Със сигурност не е Херодот, който всъщност е първият им летописец.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Това което пишеш е доста съмнително, за мен. Кой е този автор, който ги идентифицира? Със сигурност не е Херодот, който всъщност е първият им летописец.

Това не го разбрах много. Херодот е бащата на историята, но определено не е първият летописец. Сам Херодот сочи друг авторитет преди себе си - Омир. След Омир и преди Херодот пък са логографите. Всъщност Историята на Херодот по своята същност е преходен тип между творчеството на логографите и историографите. Затова изследователите на Херодот често поделят съчинението му на логоси. Гореспоменатият др. Фол дори е решил, че е успял да намери и "тракийския логос", която другите така и не могли да видят.

Та в схолиите кам Илиадата (към ХІV, 226) е казано, че Македония била една от провинциите на Тракия.

Схолиите разбира се по същество са коментарни, пояснителни бележки от по-късно време. Тъй или иначе са неща писани или базирани на текстове, които са писани по времето, когато още е имало траки и македонци.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Това не го разбрах много. Херодот е бащата на историята, но определено не е първият летописец. Сам Херодот сочи друг авторитет преди себе си - Омир. След Омир и преди Херодот пък са логографите. Всъщност Историята на Херодот по своята същност е преходен тип между творчеството на логографите и историографите. Затова изследователите на Херодот често поделят съчинението му на логоси. Гореспоменатият др. Фол дори е решил, че е успял да намери и "тракийския логос", която другите така и не могли да видят.

Та в схолиите кам Илиадата (към ХІV, 226) е казано, че Македония била една от провинциите на Тракия.

Схолиите разбира се по същество са коментарни, пояснителни бележки от по-късно време. Тъй или иначе са неща писани или базирани на текстове, които са писани по времето, когато още е имало траки и македонци.

Херодот е този, който им разказва историята. От него знаем историята и подробностите за тяхното потекло, за историите на първите и следващите им царе..

Та в схолиите кам Илиадата (към ХІV, 226) е казано, че Македония била една от провинциите на Тракия.

От написното не следва, че македонците като етност са идентични или близкородствени с тези, които са познати по език като траки. Написаното може нищо да не означава, в хипотетичните случаи : 1) македонците са завоеватели на тракийските земи (старото име на Македония, областта Ематия, се смята за тракийско); 2) траките са се настанили (завоювали) земите, населени с древни македонци; 3) Името "Тракия" е използвано от автора в широкото и общо обозначение за земите, които се намират на север от елиноезичните, или за обозначаване на "субконтинента"..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Подписка в защита на самостоятелността на Центъра по тракология „Професор Александър Фол” тръгна в интернет.

В нея се изразява безпокойство от това, че ръководството на Българската академия на науките е взело решение за закриване на Центъра по тракология „Проф. Александър Фол”, както и на още няколко хуманитарни института. „Министърът на образованието и науката защити съществуването на Центъра и на другите институти, но въпреки това ръководството на БАН е решено на унищожението им, въпреки че вече не може да използва довода „Правителството иска”. Моля, подкрепете ни, за да продължим да изучаваме и популяризираме древната история на траките” – се казва в призива в интернет.

Линковете на онлайн петициите са:

http://www.petitiononline.com/thracian/petition.html

http://www.facebook.com/?ref=home#/group.p...1162&ref=nf

В петицията, адресирана до министъра на образованието Сергей Игнатов, се казва:

"Чрез онлайн петиция и чрез мрежата Фейсбук се обръщаме към Вас с молба да направите всичко възможно, за да запазите Центъра по тракология „Проф. Александър Фол” като самостоятелна научна институция в рамките на Българската академия на науките. Световните научни постижения, международните проекти и многобройните публикации на членовете на Центъра по тракология, които са достатъчно известни, изведоха тракологията на световната сцена през 70-те години и доведоха до 10 световни конгреса по тракология като единадесетия е обявен през 2010 г. в Истанбул. Закриването на Центъра по Тракология не би било нищо повече от престъпление от страна на шепа самозабравили се хора, облечени с власт.

От наши приятели и колеги учени знаем, че Вие и Министерския съвет на България подкрепяте запазването на Центъра, както - и на още няколко хуманитарни института, които ръководството на Българската академия на науките не желае да съхрани. След Вашата публична защита на тези институти по Българската национална телевизия стана ясно, че ръководството на Българската академия на науките вече не може да оправдава обезличаването на българската хуманитарна наука с Вас, Министъра на финансите и Министерски съвет на България.

В глобализиращия се свят, в който живеем и който ни дава възможност да се обърнем към Вас, именно научни изследвания и популяризирането им като тези по тракология, етнография и редките езици, какъвто е българският, хуманизират ежедневието ни и обогатяват нашата духовност. Надяваме се, че ще Вие и останалите членове на Министерския съвет ще намерите възможност да попречите на шепа хора, облечени във власт, да се разпореждат с културното наследство и с изучаването му, което не принадлежи само на България, но - и на света.".

Но, великите траколози не са представили и приемлива теза (всъщност няма никаква такава май, или аз не съм чел) за това кой е бил богът на траките, как се е казвал той (визирам "небесния баща гръмовержец", а не богът на пияниците); При толкова заемки в гръцкия/гръцката митология - да не може да се открие как се е казвал богът на траките, и кои е бил?

.. Със сигурност името дио-нис(ус) не е гръцко (поне във вторатата си част) , първата част на името определено значи "бог" на много ИЕ езици, и така е звучало в пра- и средно-ИЕ език (предполагам че това точно е значело "Бог"/"Небе" и на някои от палеобалканските езици - въпросът е на кой език е било това?), а пък траките, определно при инвазиите си на Балканите (много преди да се опиянчат, и доколкото виното според мен, е било използвано от траките и като опиат за получване на халюцинации и видения *) при 99 процентна сигурност са почитали" гръмовержения небесен баща", както и останалите ИЕ варвари (гръмовежецът съществува при даките)..Коренът "дио" присъства и в типични тракийски имена (вижте Дуриданов).

*Древните хора са взимали опиати и чрез тях са предизвиквали видения и връзка с отвъдното и боговете. Примери пушенето на трева при скитите, и парните им бани с конопени семена; използването на наркотиците при индианците; изкусвените деформации по главите на древните хора (при индианци, и при средно- и централно-азиатци), с които тези хора според мен, са се опитвали да отключат паранормални сили и видения - известно е че при удари и деформации по главата феномена се проявява: за справка Вера Кочовска и други..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Но, великите траколози не са представили и приемлива теза (всъщност няма никаква такава май, или аз не съм чел) за това кой е бил богът на траките, как се е казвал той (визирам "небесния баща гръмовержец", а не богът на пияниците); При толкова заемки в гръцкия/гръцката митология - да не може да се открие как се е казвал богът на траките, и кои е бил?

За религията на траките май имаме отделна тема, ама не е завършена. Дионис е прозвище (Двойнороденият), както и повечето от познатите ни негови имена (вкл. тракийски).

Но наистина, този Център тъй и не можа да роди поне една по-популярна книжка за траките. После Лъжливото Овчапче и Агире като тръбят, че намерили маската на Терес си мислят, че хората знаят кой пък е този.

От написното не следва, че македонците като етност са идентични или близкородствени с тези, които са познати по език като траки.

Те са различни племена. При положение, че Македония е разглеждана като една от трак. провинции и никой не сочи, че македонците са нещо различно от траките извода може да е само един. Но въпроса за първата сецесия ще е по-добре да го разгледаме в друга тема и за предпочитане като поотщуми бурята с прабълг. цивилизация, че от роящите се покрай нея теми е трудно да се разгледа и една от тях както трябва.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

За религията на траките май имаме отделна тема, ама не е завършена. Дионис е прозвище (Двойнороденият), както и повечето от познатите ни негови имена (вкл. тракийски).

А индоарийците са наричали Дионис с името Дева Нахуша и затова Александър като стигнал Инд, бил толкова изненадан, че и там го почитат.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

За религията на траките май имаме отделна тема, ама не е завършена. Дионис е прозвище (Двойнороденият), както и повечето от познатите ни негови имена (вкл. тракийски).

Но наистина, този Център тъй и не можа да роди поне една по-популярна книжка за траките. После Лъжливото Овчапче и Агире като тръбят, че намерили маската на Терес си мислят, че хората знаят кой пък е този.

Те са различни племена. При положение, че Македония е разглеждана като една от трак. провинции и никой не сочи, че македонците са нещо различно от траките извода може да е само един. Но въпроса за първата сецесия ще е по-добре да го разгледаме в друга тема и за предпочитане като поотщуми бурята с прабълг. цивилизация, че от роящите се покрай нея теми е трудно да се разгледа и една от тях както трябва.

"Двойнороденият" дионисий очевидно е гръцизираното име на тракийския бог (Вижте пак Дуриданов, за тракийските имена със значение "син на бога").

никой не сочи, че македонците са нещо различно от траките извода може да е само един.

То никой не сочи че прабългарите не са китайци, или пък че не са прарумънци, или пък - че не са антични германци, ама такива ли са? Не може да се спекулира така в сериозната наука; във форумите явно може ;)..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

НИк, има няколко съкрушителни довода които, говорят в различието на македонския народ от елинския -

Демостен напр. е считал македонците за варвари или негърци. Понеже някои възразяват, че той е правил това по политически причини, нека обърнем внимание на самите негови изрази. В своята Олинтска реч (III, 16) той се провиква: “Не е ли Филип неприятел... не е ли варварин?”

Демостен не би питал така своите слушатели, ако не е очаквал положителен отговор, че Филип е варварин. По-нататък в същата реч Демостен казва, че във време на Аристид, Никий и Перикъл македонските царе са се подчинявали на елините, както подобава на варвари спрямо елини. (Olyth III, 24). След това Демостен представя Филип не само като неприятел на Атина, но и като неприятел на елинизма. Като укорява своите съотечественици, че нищо не правят, а само питат за новини, той веднъж казва:

“Има ли нещо по-ново от това, че един македонец поразява атиняните и се разпорежда с онова, което принадлежи на елините?”

(Ф. I. IV, 10)

А в друга една реч той казва, че Филип нарушавал мира с атиняните и заговорничил против вскички елини. (Ф.П. 1)

А в третата си реч против Филип той казва:

“Филип вържи неправда не само с нас атиняните, но и на всички други елини.”

От казаното се вижда, че македонците не са считани за елинско племе. Най-добре Демостен е изтъкнал това със следните думи:

“И това знаете вие, атиняни, че всичко онова, което елините са претърпели от лакедемонците или от нас (атиняните), това, впрочем, им стана от истински синове на Елада. . . Такъв не е случаят с Филип. Филип, който не само, че не е грък и няма нищо общо с гърците, но не е поне един варварин из почетна земя, а е недостоен македонец, откъдето някога даже годен роб (слуга) човек не можеше да си купи.” (Ф. III, 7).

От всичко това се вижда, че македонците не са били членове на елинската раса.

Но и самите македонци не са се считали за членове на гръцката раса. Плутарх ни разправя, че Александър Велики по време на похода си в Азия, за да докаже своята вежливост към атиняните, им изпратил плячка от Азия със следния надпис:

“Александър, Филиповия син, и елините” (Плут. Алекс. 10, 6).

Той прави разлика между себе си и елините. Ясно е, че Александър е считал елините за друг народ. Това се вижда и от факта, че той е контактувал с варварите посредством Хефест, а с елините посредством Кратер. Считал е, значи, елините за друг народ. След това Плутарх пише, че по време на каранията си с Клит Александър извикал телохранителите си на македонски. (Алекс. 51). А като описва срещата на Евмен с македонските войници, Плутарх (Евмен 14) пише, че войниците го били поздравлявали на македонски език. Македонският не бил, значи, гръцки език. Курциус пък ни разправя следната сцена от съденето на Филота, един от приближените на Александър: “Царят (Александър) отправи погледа си към Филота и каза: “Македонците са решили да те съдят. Питам те, ще искаш ли да говориш с тях на роден език?” Филота отговори: “Освен македонците, тук има твърде много свидетели, които, струва ми се, по-лесно ще разберат моите думи, ако си послужа със същия език, на който ти току-що говори, което ти, мисля, направи заради това, че да може речта ти да се разбере от повече хора.”

След това царят каза: “Виждате ли, Филота мрази даже бащиния си език, защото той самият отказва да се изразява на него. Но той може да говори както ще, вие обаче, да знаете, че той се е отдалечил както от нашите обичаи, така и от нашия език.”

(Курциус Руфус 6, 36)

От цитираното ясно се вижда, че македонците не са се считали за гърци. За да се разбира с външния свят, тяхната интелигенция е знаела и гръцки, защото гръцкият език е бил най-разпространеният език тогава. Гръцка обаче, тя (интелигенцията) не е била.

Понеже нито гърците са считали македонците за гърци, нито самите македонци са се считали за гърци, какви са били тогава македонците?

Както днес има гърци там, където в старо време е имало пак гърци, и както днешните гърци се смятат за потомци на старите гърци, така би трябвало да кажем, че и днешните български македонци са потомци на старите македонци, или че старите македонци са били българи.

Добре, но в душата на модерните учени толкова много е втълпено убеждението, че българите (били те славяни или турци) са късни пришълци на Балканския полуостров, че те по никакъв начин не могат да си представят, че старите македонци може да бъдат българи.

Старите гърци са считали македонците за варвари, но това не трябвало да се взима под внимание, защото старите гърци го правели по политически съображения. Македонският език не е бил гръцки език, но и това нищо не доказвало, защото той бил някакъв си гръцки диалект. Значи и тези доказателства не стигат да се приеме, че старите македонци не са били гърци.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
НИк, има няколко съкрушителни довода които, говорят в различието на македонския народ от елинския -

Мерси за Ганчо-Ценовизмите, но и сам мога да си ги намеря и чета..

Македонците най-вероятно не са елини. Доводите за това могат да се видят при Дуриданов, и тук:

http://en.wikipedia.org/wiki/Paleo-Balkan_languages

http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Macedonian_language

From the few words that survive, only a little can be said about the language. A notable sound-law is that the Proto-Indo-European voiced aspirates (/bʰ, dʰ, gʰ/) appear as voiced stops /b, d, g/, (written β, δ, γ), in contrast to all known Greek dialects, which have unvoiced them to /pʰ, tʰ, kʰ/ (φ, θ, χ) with few exceptions.[11]

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Мерси за Ганчо-Ценовизмите, но и сам мога да си ги намеря и чета..

Македонците най-вероятно не са елини. Доводите за това могат да се видят при Дуриданов, и тук:

http://en.wikipedia.org/wiki/Paleo-Balkan_languages

http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Macedonian_language

From the few words that survive, only a little can be said about the language. A notable sound-law is that the Proto-Indo-European voiced aspirates (/bʰ, dʰ, gʰ/) appear as voiced stops /b, d, g/, (written β, δ, γ), in contrast to all known Greek dialects, which have unvoiced them to /pʰ, tʰ, kʰ/ (φ, θ, χ) with few exceptions.[11]

Това е от Бешевлиев..Спрях да ти чета съобщенията от известно време, за да не се дразня;първоначално помислих че по-горе цитираш Ценов..

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...