Отиди на
Форум "Наука"

Някои идеи за промяна на сегашното състояние на нещата в училищното образование


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Учениците до 7-и клас ще ходят по цял ден на училище, това е записано в последния текст от новия законопроект за училищното образование и трябва да влезе от учебната 2011/2012 г. Промяната ще става постепенно и ще е по избор на децата и техните родители, съобщи зам.-министърката на средното образование Милена Дамянова пред вестник “Труд”. Тя успя да въведе целодневната организация за първи клас, която върви успешно.

180 млн. лева са вече договорени от еврофондовете за старта на ученето през целия ден. Парите ще бъдат дадени първоначално на 700 училища, в които има около 136 000 ученици. Тези учебни заведения се намират предимно в по-малките населени места.

С тази ,,задължителна занималня по желание” се отнема и малката отговорност на родителите да възпитават децата си в самостоятелност. Това е отглеждане на деца от държавата.

Обучението ще бъде разделено на два модула. В първия ще бъдат редовните часове, а във втория - занятия за самоподготовка, игри и участие в извънкласни дейности. За учениците ще има осигурено столово хранене, платено от държавата. Сега такова има само за първокласниците, родителите дават само дребни суми, ако искат да има повече пресни салати или плодове. Програмата след обед трябва да включва повече спорт, изкуства и развлечения, защото това е нещото, което може да задържи децата след обяд в училище. А за улеснение на родителите под училищния покрив е логичното място да се събират школите по танци, спорт и чужди езици.

Училищата ще получат средства и за преоборудване на материалната си база. За школата, които са на две смени, директорите ще трябва да направят и допълнителна организация на учебния процес. Този проблем засяга най-вече гимназиите в големите градове. В Пловдив например има 88 училища, от които 39 са на две смени. В областта те са общо 212, от които 13 са на смени.

След приемането на законопроекта ще стане ясен и редът, по който целодневната програма ще се въвежда за випуските. Според разчета парите ще трябва да стигнат до 2014 г.

Законопроектът предвижда и още една промяна, че 10-и клас става задължителен и без него не може да се получи шофьорска книжка.

Друго изменение е, че се разписва правото на родителите чрез училищното настоятелство да одобряват учебниците по различните предмети.

Първият учебен ден да е на 1 септември вместо по традиция на 15 септември, ще бъде подложено на национална дискусия за промяна в графика на учебното време.

Много са аргументите за и против дали учебната година да започва от 15 септември. Министър Игнатов припомни защо исторически е избрана тази дата за първия школски звънец: "България е започвала учебната година на 1 септември, но земеделското правителство въвежда 15-и, за да участват учениците в прибирането на реколтата." Според министъра най-силният аргумент училището да започва в средата на първия есенен месец е именно благоприятният климат в страната. "В България не е толкова студено, колкото е в Германия. Там ваканциите и учебното време са много по-различни ", посочи Игнатов. Според него, ако учебната година започва по-рано, ощетени ще са децата на интелектуалците. Мотивът е, че в началото на месеца започват най-големите културни фестивали като "Аполония" в Созопол.

За по-кратката лятна ваканция аргумент е международното проучване PISA, в което страната ни заема незавидно място в компонента разбиране на текстове, таблици и карти. Тези плашещи резултати би трябвало да разтърсят преди всичко родителите. Безспорно има нужда от повече учене.

България е сред страните със средно разпределение между ваканциите и учебните дни. Страната ни е със сравнително дълги почивки, но не сме рекордьори по този показател, сочи справка на МОМН. Сравнение между дължината на ваканциите между различните европейски страни е задачата, която просветното министерство възложи на най-активните ученици в интернет протестите срещу краткия отдих покрай празниците.

Просветното министерство твърдо отрича да изпълни желанието на протестиращите гимназисти за почивка на 3 януари. "Въобще не ми се е размекнало сърцето, защото по никакъв начин не сме ги ощетили. Училището е задължение. Ние не сме нито стадо и нито номади. България не е стан, тя е държава и има правила ", отсече Игнатов.

Междувременно в министерството бе поставен на дневен ред проблема за оскъдните стипендии на гимназистите, които повече от 10 години са заковани на 21 лева. "Този проблем наистина е нерешен и спешно се налага да предприемем мерки. Парите са толкова оскъдни, че даже не можем да ги наречем стипендия ", смята министърът на образованието. Планът му е средствата за отличен успех да се увеличават постепенно още от следващата година, като в края на мандата да достигнат размера на студентските стипендии. В момента най-високите оценки в Софийския университет "Св. Климент Охридски "се поощряват със 70-90 лева. Максималната сума се дава само за успех "Отличен" (6). "Повишаването няма да засегне кой знае колко бюджета въпреки кризата", каза Игнатов.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Начало на уч. година- 1.09.

Край на уч. год.- 31.05

Поправителни, приравнителни, матури за различните класове(даващи право на прием във университетите или гимназиите)-1.06-30.06.

Ученически лагери-море, планина, практики, пленери, бианалета, семинари и пр.-1.07.-31.07.

Лятна ваканция-1.08-31.08.

Зимна ваканция-15.12.-1.01.

Великденска ваканция-страстната седмица+ един уикенд

Неучебни дни-6.09.;22.09.;1.11.;3.03.;6.05.;24.05.

Ясли от 1 до 3 години(желателно е да се пропуснат)

Детска градина от 3 до 5 год.

Училище;

Начална степен от 6 до 9г.(задължително и безплатно)

Основна степен от 10 до 13г.(задължително и безплатно)

Гимназия от 14 до 16г. безплатно

Колеж от 17 до 18г.(по желание и платено или със стипендия)

Университет от 19 до 22(23)(по желание и платено или със стипендия)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Начало на уч. година- 1.09.

Край на уч. год.- 31.05

Поправителни, приравнителни, матури за различните класове(даващи право на прием във университетите или гимназиите)-1.06-30.06.

Ученически лагери-море, планина, практики, пленери, бианалета, семинари и пр.-1.07.-31.07.

Лятна ваканция-1.08-31.08.

Зимна ваканция-15.12.-1.01.-Разбира се, ако 2.01. се пада в събота или неделя няма да се учи! :)

Великденска ваканция-страстната седмица+ един уикенд

Неучебни дни-6.09.;22.09.;1.11.;3.03.;6.05.;24.05.

Ясли от 1 до 3 години(желателно е да се пропуснат)

Детска градина от 3 до 5 год.

Училище;

Начална степен от 6 до 9г.(задължително и безплатно)

Основна степен от 10 до 13г.(задължително и безплатно)

Гимназия от 14 до 16г. (по желание и безплатно)

Колеж от 17 до 18г.(по желание и платено или със стипендия)

Университет от 19 до 22(23)(по желание и платено или със стипендия)

Описал съм стандарта, но това не означава, например че някой не може да влезе в университет на 50 години. :)

Изпити задължително за придобиване на диплома за съответната степен след 4(начално),8(основно),11(средно) клас и 2 курс(успешно положен изпит=прием в университет) в колежа.

Оптимизиране на училищната мрежа. Например: В Търговище има 15 училища като 3 най-стари и големи събират над половината от децата. Колко училища са необходими за град като Търговище(ок.40 000д. в града и още ок. 20 000 в селата на общината)? Според мен 5 са напълно достатъчни.

1. Основно училище

2. Гимназия

3. Професионално училище(профили-изкуства, спорт, професионално ориентирани дисциплини)

4. Колеж(профилирано обучение което е подготовка за университет и ще ограничи нуждата от скъпоплатени частни уроци)

5. Специализирано училище за глухонеми и слепи деца

Кой е основния проблем? Базата. Необходимо е да се построят нови училища. Трябва да са големи, функционални, с нормална спортна база(басейн, тенис корт, зала за гимнастика и фитнес, зала за волейбол, баскетбол и хандбал, зала за йога, каланетика и лечебна физкултура, лекоатлетическа писта и пр.), общежития, столова и др. Скъпо е на пръв поглед, но накрая ще излезе евтино. Новата база ще е по лесна за подържане, вместо 15 разпадащи се сгради ще имаме 5 нови и удобни, уютни училища. ще се спестят огромни средства.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Според министъра най-силният аргумент училището да започва в средата на първия есенен месец е именно благоприятният климат в страната. "В България не е толкова студено, колкото е в Германия. Там ваканциите и учебното време са много по-различни ", посочи Игнатов. Според него, ако учебната година започва по-рано, ощетени ще са децата на интелектуалците. Мотивът е, че в началото на месеца започват най-големите културни фестивали като "Аполония" в Созопол.

!?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Явно министърът е фен на Аполонията, макар че най-голямата група интелектуалци са учителите, чиито отпуски свършват на 1 сепртември.

Аз съм учила известно време в полуинтернат и знам, че целодневното обучение е много натоварващо физически и психически, не ти оставя време за друго извън училище.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Учебния ден:

Начало-8.00

Край-17.00

*Закуска-8.00 до 8.30(от 1 до 4 клас задължително, а до 8 клас пожелание)

ЗП: БЕЛ(4),История(2),Химия(1),Физика(1),География(2),Биология(1),ЧЕ(3),ИТ(3), Математика(3)

*1 час-8.30 до 9.15

*2 час-9.30 до 10.15

*3 час-10.30 до 11.15

*4 час-11.30 до 12.15

*Обяд- 12.15 до 13.00( до 4 кл. задължително, до 11 кл пожелание)

ЗИП: Музика(3),Рисуване(2),Спорт(3),Танци(2)

*1. час-13.00 до 13.45

*2. час 14.00 до 14.45

Самоподготовка и консултации: Библиотека, Интернет, учебните кабинети

*1. час-15.00 до 15.45

*2. час-16.00 до 16.45

*Следобедна закуска-16.45 до 17.00( до 4 клас пожелание)

Разписанието е за всички класове от 5 до 11 клас.

Какви са плюсовете на целодневното обучение?

1. Уплътнява времето на учениците с работа и спорт, вместо да са на улицата и по кафенетата.

2. Облекчава родителите при отглеждането и възпитанието на децата.

3. Създава трудови навици близки до реалния живот.

4. Облекчава учениците при самоподготовката, предоставяйки материалната база(книги, помагала, Интернет и пр.) безплатно на разположение на всички ученици. Осигурява се възможност за консултация с преподавател.

5. Облекчават се учениците като отпадат домашните работи и необходимостта да носят учебници, тетрадки и спортни екипи. Учебниците се закупуват от училището и се ползват само в него.

От една подобна реформа най-много ще "пострадат"...учителите. :)

Между 8.30 и 16.45 никой(администрация, помощен персонал, учители и ученици) не напуска училището без разрещение на ръководството или по здравословна причина. Всеки има специална карта с която се регистрира когато влиза или напуска училището. Задължително всяко училище има лекар, мед.сестра, зъболекар, психолог, логопед и охрана.

Редактирано от Стоедин
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Реално лятната ваканция ще е 2 месеца, но Юли ще е организиран отдих съчетан със спортни и културни дейности, а август ще е пълен лабеж.

За цялата година се събират 3 месеца ваканции и като прибавим уикендите, почивните дни ще са ок.160-165, а работните ок. 200. Няма драма. :)

Относно големите сгради. Що МОЛ-ове се дигнаха, едно даскало ли не можем да си спретнем като хората? В общината учениците са ок.

6 000 ако не греша. Разпределени в 4 училища се пада средно ок. 1500. То такива си имаме 2, що да не са 4? Няма драма. :)

Редактирано от Стоедин
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Заради стимула да учиш. Печелиш пълна или частична стипендия благодарение на качествата си и си мотивиран да подържаш високо ниво, за да не загубиш мястото си. Който го мързи си плаща...

Стипендиите...Много болна тема.

1. Стипендии за отличници в училище-половин минимална заплата

2. Стипендии за сираци и полусираци-половината от стипендията за отличници

3. За социално слаби-нищо, нула, нема пари! Като оставим настрана опцията да пречукат родителите си, за да се сдобият със стипендия пред социално слабите стои и варианта да седнат да учат. :book::)

Университетските стипендии ще са малко, но големи като размер и няма да се дават на ръка, а ще се инвестират в образованието на студента+ транспорт, квартира, отопление, закупуване на учебна литература и пр.

1. За отличници- пълния размер на обучението

2. За сираци и полусираци-половината от сумата за отличници

Например:

4 год. обучение, 8 семестъра, 500лв. на семестър, всичко 4000лв.+ общежитие и столова-ок.10 000= преференции за всички видове транспорт= ок. 20 000 лева за 4 години за отличниците, а за сираците ок. 10 000лв. :) Е ли е възможно това?

Редактирано от Стоедин
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

В основното училище няма да са всички деца от 1 до 8 клас. Ще има и гимназия, която обхваща деца от 1 до 11 клас. Това за физкултурните салони се моля да остане в миналото колкото може по бързо! Никакви салони! Говоря за модерни, многофункционални спортни комплекси с големи зали(с нормални съблекални, бани и тоалетни) и множество опции-закрити басейни, фитнес зали, стадион и пр. Разбира се, часовете за ЗИП и самоподготовка са условно разположени така и могат да се разместват, за да се оптимизира учебния процес.

Основно училище от 1 до 8 клас са 2/3 от учениците, т.е. близо 4 000. В една сграда не.

За малки деца става твърде далеч от дома и не е ефективно. МОЛовете нямат прозорци! Следобед, когато трябва да пеят и скачат, къде ще ги събереш 4000 деца, в кои физкултурен салон? :) Това е лоша идея според мен.

Според мен дисциплината е много важно нещо, което не се възпитава у децата, и най-голяма вина имат родителите.

А къде е мястото на училището във интеграцията на малцинствата?

Според мен детски не трябва да се плащат на семейства, в които майката е под средно образование. Когато детето посещава училище тогава да се плащат детски. Това като стимул за стремеж към образование сред ниско образованите семейства. И намаляване на високата раждаемост на част от тях. Както и значителни детски надбавки за майки, които са с образование средно и на горе. :good: Напълно подкрепям!

За университетите наистина трябват не само стипендии. Защото летвата е много ниска. Взискателността е направо ужасяваща на много места. Вица за ректора на техническия, които казъл: като знам какви инжинери произвеждаме, направо ме е страх да отида на доктор, е много верен.

Редактирано от Стоедин
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Мен леко ме притеснява това:

Друго изменение е, че се разписва правото на родителите чрез училищното настоятелство да одобряват учебниците по различните предмети.

Хубаво е, ако учителят не е сигурен в избора си, да се посъветва, ама в случаите, когато е избрал най-добрия учебник (от чието съдържание зависи тематичното му разпределение на часовете!), родителите няма ли да му наложат по-лош?

Аз, например, харесвам учебниците на изд. "Анубис", понеже има повече текст в тях (все пак, историята все още е разказвателен предмет!). В други учебници акцентите са различни (по-малко текст и повече картинки), включително - и тематично.

Не искам да бъда разбран погрешно. Нямам предвид евентуалната подмяна на темите в разпределението на часовете. А - цялостната подмяна на тематичната стратегия.

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Колега, явно не сте се запознали с най-новите ми теоретични постановки в които категорично отхвърлям идеята, че историята е разказвателен учебен предмет! :)

Редактирано от Стоедин
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Не знам аз как е.... но имам един учебник на село, по литература от 1905 година.

Толкова светлина на едно място не съм виждал. Нищо, че е оттогава, Елин Пелин и Яворов вече са там. И всичко е едно просто, ясно, достъпно, изчерпателно, то да ти е кеф да четеш...

Това е то.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ами, колега, напоследък съм зает с писане а статии за списанието, с превод на новини, с писане в модераторския раздел (видим само за екипа)... Нямам време нито да пиша във видимата част на форума, нито - да чета каквото и да било.

Да, все още не съм запознат с Вашите най-нови теоретични постулати. Моля да бъда извинен!

Бих Ви бил изключително признателен, ако споделите своята визия за новата мисия на историята като учебен предмет.

Щом историята вече не е (и вероятно - няма и да бъде) разказвателен предмет, то накъде ли върви светът?!

Аз, живеейки си блажено в Миналото (знаете, че моята епоха е XIII век), малко съм изостанал от вашето настояще. Не мога да асимилирам толкова бързо многото новости и промени. По мое време историята беше доста по-кратка. А учебниците бяха написани на латински, старобългарски, гръцки, арабски, китайски и японски.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ако схващаме историята като един голям разказ може да приемем, че в училищата тя ще бъде разказвателен предмет. Първо трябва да разграничим, според мен историята като наука и предмета история и цивилизация. Това са две различни неща, нали така? И ако за първото мога донякъде да се съглася, че е разказ, то във втория случай смятам, че е неправилна подобна трактовка. Защо?

Тук опираме до смисъла и задачите на историята. За какво служи една добра история? За разтуха, за поука, за повдигане на духа...Вероятно това може да се пренесе и върху науката история като разбиране. Как беше? Историята най-лошата учителка на народите? :)

Историята като разказ, означава монолог. Дълъг, безкрайно протяжен, досаден, неискрен, изпълнен със лъжливи самовнушения монолог. Нали никой не гледа с особена симпатия към тези налудни хорица с често празен поглед, които вървят по улиците и си говорят сами? Изпитваме по скоро страх или поне неудобство. Така е и с националните истории вперили поглед в пъпа си, който се явява техен хоризонт и повтарящи до втръсване едни и същи заклинания. Гледани отстрани предизвикват смях или страх.

Има и друг подход-историята като диалог или дори като форум, говорилня, седянка за раздумка на старите моми от махалата. :) Историята като диалог е продуктивна, ражда идеи, обменя ги, обогатява ги. Да се върнем към предмета в училище.

Ако подходим с пърия вариант-монолог ще имаме класически разказвателен предмед. Ученика трябва да запамети и разкаже(преразкаже) механичен сбор от факти, имена и дати в хронологически ред, а учителя трябва да оцени не уменията и мисленето, а паметта на детето. Тези с по добра, тренирана памет и са достатъчно комуникативни ще имат отличен (6).

Във втория случай-историята като диалог подхода ще е не даване на готова истина, а търсенето на такава. Отчитайки различните гледни точки, търсейки причинно-следствените връзки, анализирайки документите и пр. Ученика е изследовател, който създава сам своя исторически разказ(без разказ съвсем не може :) ). Класната стая е мястото където се пресичат всики хипотези, мнения, факти и тяхната интерпретация. В спора се ражда истината, нали? Е, тогава да поговорим вместо да каканижем една и съща мантра до побъркване. Учителя оценява мисленето, а не паметта в този случай. Няма нищо страшно, ако един ученик не помни годините на управление на българските владетели, например. По важно е да разбере мотивите на едно или друго решение, да оцени значението на делото на даден владетел, да поразсъждава върху алтернативите пред този владетел и пр.

Горе-долу това е идеята ми. Нищо оригинално. :)

Редактирано от Стоедин
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Няколко думи за делегираните бюджети. Това е правилния път за развитие. Само една вметка. Освен парите на данъкоплатците, ако се привлекат и пари от бизнеса ще е чудесно. Влагането на пари в образованието само по себе си е освен благородно, но и полезно. Когато това се подкрепи законодателно ефекта ще е огромен. Всяка инвестиция в училище или колеж да се разклежда като капиталово вложение. Сега масово се купуват нови коли чрез фирми и се признават за фирмени разходи, които ако не греша се освобождават ДДС. Нека някой по запознат да обясни по добре, че може да съм се объркал нещо. Идеята ми е да има данъчни облекчения за инвестиции в образованието.

Издръжката на един ученик трябва да е 3000лева, т.е близо два пъти трябва да се увеличи, според мен. Това може да стане или с увеличаване на бюджета за образование, или като се привлекат други средства(например от бизнеса).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Мен леко ме притеснява това:

Хубаво е, ако учителят не е сигурен в избора си, да се посъветва, ама в случаите, когато е избрал най-добрия учебник (от чието съдържание зависи тематичното му разпределение на часовете!), родителите няма ли да му наложат по-лош?

Аз, например, харесвам учебниците на изд. "Анубис", понеже има повече текст в тях (все пак, историята все още е разказвателен предмет!). В други учебници акцентите са различни (по-малко текст и повече картинки), включително - и тематично.

Не искам да бъда разбран погрешно. Нямам предвид евентуалната подмяна на темите в разпределението на часовете. А - цялостната подмяна на тематичната стратегия.

Според мен родителите трябва да имат възможност да оценяват не само учебниците, но и учителите и училището, както е показано в "Радини вълнения" от "Под игото". Родителят е този, който е най-силно заинтересуван от качеството на обучение на децата. В днешното училище просто няма контрол над това, което прави учителят в часа. Все пак, за чест на учителите трябва да отчета, че има учители, които работят съвестно и ползата от труда им се забелязва.

Учебниците на Анубис за 5 и 6 клас ги знам, защото по тях учеха децата ми и хич не ги одобрявам, много трудно разбираеми от дете неща, много пропуснати важни събития. За 6.клас даже купих и един учебник на Просвета за да може от двата на децата да им стане по-ясна българската история.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Наистина е хубаво, когато родителите се интересуват от живота на децата си в училище. И в университета. За съжаление много родители са абдикирали от своите задължения да възпитават децата си и да контролират външните влияния върху тях.

В днешното училище липсва контролът над това, което прави учителят в час.

Не е вярно. Мен са ме посещавали инспектори (от РИО на МОН) по история и по френски, заместник директорите и директорът на училището, а дори - и училищният педагогически съветник/психолог.

Все пак, за чест на учителите трябва да отчета, че има учители, които работят съвестно и ползата от труда им се забелязва.

Да, работим за едното "Merci, monsieur!"

Аз имам предвид учебниците на изд. "Анубис" за 8 клас (средновековие) 9 клас (нова история) и 10 клас (най-нова и съвременна история). Преподавал съм по тях в 9, 10 и 11 клас (да, с една година закъснение заради подготвителния 8-ми клас).

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
...а дори - и училищният педагогически съветник/психолог.

Интересно, какво сте се контролирали с училищния психолог? Обикновено тази длъжност се заема от госпожици, учили-недоучили психология, които може би намират общ език с децата най-вече заради крехката си възраст, ако решат нещо да се занимават с тях. На мен много ми приличат на дружинните от едно време.

Не мога да се съглася, че

много родители са абдикирали от своите задължения да възпитават децата си и да контролират външните влияния върху тях
. Родителят по природа е силно заинтересуван да остави свой образ и подобие след себе си. Друг е въпроса, дали резултатът се харесва на обществото, защото децата възприемат и доброто и лошото. Редактирано от Doris
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Нашата училищна психоложка беше възрастна дама, не - току-що завършила университета.

Просто й бяха интересни няколко урочни теми. Поканих я да ми гостува в час :umnik:, вместо да й разказвам в кабинета й, легнал на кушетката - като при психотерапевт :fool:.

Прецених, че така е по-авторитетно. :smartass:

Колкото до абдикацията на родителите на ученици в гимназията - нали ги виждам по време на родителски срещи... 25-30 са децата в клас, а на родителска среща идват родителите (или други роднини) на около 5-10 деца, предимно - на най-прекрасните.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

ЧНГ!

Явно училищните психолози и контрол са много сериозно нещо, щом пораждат мисли за кушетка. :biggrin:

А родителските срещи не могат да бъдат мерило за заинтересоваността на родителите. В началния курс и в прогимназията почти всички ходят на родителски срещи, но и родителите с времето придобиват опит, става им ясно, че повечето учители изобщо не се сещат кое е тяхното дете, ако бъдат запитани конкретно. Пък и на родителските срещи винаги олекваш с някоя и друга десетачка, май това е и основната цел на провеждането им.

Редактирано от Doris
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Не, става дума за аналогията с посещението на психотерапевт и изповедта пред него. Понякога клиентът е легнал, друг път - седнал.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

И аз това имам предвид. Мислех, че училищните психолози се занимават с проблемите на децата, а не с праблемите на учителите.

Въобще, училището е уредено някак повече за удобство на учителя, отколкото на ученика. Учителите си имат кабинети, учителска стая, училищната психоложка им е на разположение, а бедните ученици висят по коридорите и обикалят съседните заведения през междучасията и през многобройните свободни часове. А сега това го гласят да е по цял ден.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ролята на училищния психолог е да бъде в помощ на училищното ръководство, на учителите, на учениците и на родителите им.

Друг въпрос е кому колко успява да помогне.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...