Отиди на
Форум "Наука"

30 г. "STAR WARS" - легендарния филм на 20в.


Recommended Posts

  • Потребители

2c5c21f5ff386866eb3cf208bd32f5bf_Free_Star_Wars_Screensaver.jpg

Легендарната поредица навърши 30г. по екраните (вж. Статията в "Нетинфо"

star_wars_narrowweb__300x369,0.jpg

Може би всеки ще се сети за много хубави филми. Но малко от тях могат да се похвалят с пълни киносалони, множество фен-клубове и фен-сайтове (STAR WARS FOREVER ; undefined, всевъзможни фигурки, компютърни игри ( Star Wars Battlefront ) плакати, тениски с щампи и какво ли не, бдения пред киносалоните преди старта на всяка нова серия...

lego-star-wars-the-complete-saga-20070524035746308.jpg

ssw_esb5.jpg

Пита се къде се крие магията, раждаща тази популярност.

MK-AK093_STARWA_20070523222932.jpg

20в. е период не революции, зловещи империи, покоряването на космоса и бум на технологиите. През 20в. се срещат Изтока и Запада, Севера и Юга - до скоро непознати и враждебни едни към други, а вече търсещи път идни към други. В този смисъл филмът носи духът на своята епоха - униформите на имперските войници напомнят униформите на SS-овци, "Мъртвата звезда" са супероръжията на времето, способни да унищожат планетата (засега само нашата собствена и не с един лъч, но пък наличните бомби са достатъчни), краят на империята, като край на колониалната епоха и разбира се космическите кораби, напомнящи както модерните морски флотилии от самолетонасачи и крайцери, тъй и ракетите и совалките покоряващи космоса.

Покрай всичко друго, филма ефективно показва възможностите на киното. За разлика от доста затвореното действие в една театрална пиеса, в този филм със скоростта на светлината се изминават разстояния между галактики, виждат се странни светове и същества, минава се от пусти или мрачни планети, към други тънещи в зеленина или в планетополиси... Мащабите на един космически век. И да се надяваме, че емблемата на 21 век няма да е "Матрицата".

Но засега: Нека Силата да бъде с вас.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
  • Потребители

Sky Star Wars

От 1 до 14 декември в Германия ще има 24 часов Star Wars канал, по-който ще бъдат излъчване 6-те класически епизода на филма.

http://comicbook.com/2014/10/21/germany-doing-a-24-hour-star-wars-channel/

star-wars-trilogy-108803.jpg

Поредицата "междузвездни войни" превърнала се в легенда остави трайно впечатление с въвеждането в киното на техническите новости на своята епоха за да представи един още по-модерен и мащабен свят разпрострял се върху множество галактики. Първият изработен епизод, които иначе са явява 4 от класическата поредица стартира като нискобюджетен филм. В него единствения известен актьор е Алек Гинес, докато светлото бъдеще на останалите тепърва предстои. С малко средства и много въображение обаче е постигнато обаче направата на една легендарна кинопоредица и разбира се голям касов хит.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

НАСА с класация за най-недостоверните и най-близките до реалността фантастични филми.

НАСА обяви седемте най-лоши и седемте най-добри филми от гледна точка на достоверността през последните години, пише The Sunday Times.

Класацията е обявена на пресконференция в Лабораторията за реактивно движение.

Според учените седморката на най-недостоверните филми откъм представените в тях технологии изглежда по следния начин:

1. "2012"

2. "Земно ядро" (The Core)
3. "Армагедон" (Armaageddon)
4. "Вулкан" (The Volcano)
5. "Верижна реакция" (Chain Reaction)
6. "Шестият ден" (The 6th Day)
7. "Покрито с тайна" (What the #$*! Do We (K)now!?)

Всички изброени ленти са удостоени с място в списъка заради големия брой научни неточности в тях, а понякога и заради откровени измислици.

Например в „2012" неутриното сгорещява земното ядро и то при положение, че неутриното е неутрална частица и почти не взаимодейства с материята.

Трябва да се отбележи, че НАСА е участвала косвено в създаването на един от слабите филми - „Армагедон".

Авторите на филма отначало се консултирали с космическата агенция, обаче с времето отговорите на учените престанали да са удобни за кинематографистите и те завършили филма без участието на експертите. В резултат, според учените, се получил чудовищен и нереалистичен филм.

Наред с това учените са представили списък на филмите, в които според тях научните теории са пресъздадени вярно:

1. "Гатака" (Gattaca)
2. "Контакт" (Contact)
3. "Метрополис" (Metropolis)
4. "Денят, в който Земята спря да се върти" (The Day the Earth Stood Still)
5. "Жена на Луната" (Woman in the Moon)
6. "Нещо" (The Thing from Another World)
7. "Джурасик парк" (Jurassic Park)

източник

Няма ги "Аполо 13" и "Междузвездни войни".

"Аполо 13 според мен отсъства защото е изцяло достоверен, а "Междузвездни войни" не знам защо.

Всъщност досещам се, но ще го запазя за себе си.:)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ами "Междузвездни войни" няма претенцията да е документално точен. Той си подчертава, че това е фантастика и действието се развива преди много години в една далечна галактика.

ІV епизод, който всъщност е първият по време на изработка взима за основа нашумелия по онова време филм за Екскалибур - мечът на крал Артур. Люк се явява младият Артур, стоманеният меч е заменен с лазарен, а Мерлин с Оби Уан. Може би е добре да си припомнин, че и у нас се направи един успешен опит да се преразкаже класиката в космически вариант, чрез пълнометражния анимационен филм "Планетата на съкровищата". Рицарите джедаи владеят телепания, телекинеза и предвиждат бъдещето - все модерни течения от времето на създаването на филма. В следващите години имаше един засилен интерес към Изтока - Индия, Япония и Китай, което донесе и някои източни елементи. Тъй че един от ключовете на успеха е адаптирането на новонаправените епизоди към новите модни увлечение съчетано с умело придържане към основната успешна линия.

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

За мен е доста интересно какво Дисни смятат да направят като продължение. Защото тук стигаме до въпроса да има или да няма продължение...

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

е как да няма. Комерсът трябва да продължи.

Редактирано от Last roman
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

За мен е доста интересно какво Дисни смятат да направят като продължение. Защото тук стигаме до въпроса да има или да няма продължение...

1378087_692147594226858_5729698452051920

Значи, .....дано Дисни да не развалят класиката ей с такива простотии:

304440_326953250746296_1641210920_n.jpg?

Редактирано от БатеВаньо
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Филмът имаше и анимационна версия, доста сполучлива. Отново умело бяха използвани новите технологии. Сега с появата на 3Д киното предполагам, че пак ще се опитат да направят нещо. Бяха правили и компютърни игри, а преди това имаше пластмасови играчки (аз имам Люк като джедай и Вейдър ама от нашенско стрелбище). Но навремето на наше почва това, което можеше да се намери са черно-бели снимки.

Аз лично винаги съм бил на мнение, че киното трябва да е източник на печалба, а не дупка в бюджета на държавата подобно на българското кино. А в случая освен че носят пари, новите допълнения поддържат интереса към класическите серии. Маркетингът им е много добър.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Под простотии нямах предвид анимационната версия(защото я гледам в интерес на истината :) ), нито качествения маркетинг, а постерите със звездата на смъртта приличаща на Мики Маус.

304440_326953250746296_1641210920_n.jpg?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Направено е целенасочено, за да привлекат внимание. Иначе много хора ще ги възприемат като една от многото картинки свързани с филма, без да обърнат внимание, че става дума за нов епизод. В началото на кампанията се получи нещо такова и явно решиха малко да сменят стратегията.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител

Ето една снимка от GoogleEarth на обект в съзвездието Орион.......Дали пък филма не е напълно достоверен?

UFO_GoogleEarth.jpg

За неверниците координатите се виждат, така че всеки може да провери ;)

Редактирано от ABBEY18
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Ето една снимка от GoogleEarth на обект в съзвездието Орион.......Дали пък филма не е напълно достоверен?

Като си говорим за това доколко е достоверен...

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2197489/So-Baltic-Sea-UFO-alien-saucer-underwater-Nazi-base-No--just-rocks-claim-debunkers.html

post-7686-0-71845300-1414953700_thumb.jp

post-7686-0-65370000-1414953731_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Въх, значи това била митичната руска подводница, която изправи на нокти миналата седмица шведските ВМС. А аз в цялата си глупост помислих, че става дума за поредния пристъп от антируската медийна война. :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Страхувам се ако има нови версии, продължение на филмът, тогава те ще са предимно куп 3Д анимации и брилианти но празни шоута на новата найтек техника на холиводските лаборатории.

За мен Исак Асимов и 2001: Космическа одисея са едни от най-....

Интересно е, че целият свят ползва като символ на бъдещето славянската дума РОБОТ. Незнам на другите но на български работа си е работа. Виж синонимите http://sinonimen.onlinerechnik.com/duma/%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0

Робите работят.

На унгарски бездушният, не човечен труд се казва robot.

Светът се запознава с тази дума благодарение на Карел Чапек в 1921 година....

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82

И от най-простите манипулатори до най сложните копютерни автомати всичко се казва робот.

Погледни един средно обзаведен с техника човек на улицата. От айфона до лаптопа има на себе си повече процесора и гигабайта от колкото САЩ имаше в началото на втората световна война....

И станахме ли по-свободни или щастливи от прадедите ни. Или ежедневно робуваме по 10-12 часа прегърбени пред мониторите на бездушни техники и сме забравили да ЖИВЕЕМ?

Стар варс беше сполучлив защото старите приказки за феи, рицари и лоши змейове ги трансформира в бъдещето....

Много години не се сещах защо ми е позната фризурата на принцесата докато не видях склптурата на красавицата от Елче....

http://en.wikipedia.org/wiki/Elche#mediaviewer/File:Dama_de_Elche_1.jpg

:grin: :grin: :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Несъмнено Междузвездни войни е филм с много ефекти, показващи най-модерните възможности на киното. Това често поглъща цялото внимание и се пропускат ред други важни неща за филма.

Филмът се опитва да проектира новите технологии. Нещо като Жул Верн на ХХв.

Той обаче има и някои интелектуални аспекти, поставящи на фона на междугалактическа сага някои модерни и класически проблеми.

Епизод І - Невидима заплаха. Едната линия на разказа е класическа - за силата на съдбата. Пророчеството предвижда появата на особен джедай, но нашият основен герой е на път да се размине с великото си бъдеще. Въпреки това в крайна сметка се оказва тъм където трябва за да изпълни своята роля. Втората линия е по-модерна - бюрократизиран сенат и агресивна търговска компания.

Епизод ІІ - изключително модната дилема на деня породена от овцата Доли - за клонингите.

Епизод ІІІ - Отмъщението на ситите. Класическият елемент - тиранията замества демокрацията с овации. Така Рим се резделя с Републиката и посреща империята, така Франция посреща Наполеоновците, а Германия Хитлер. Бюрократите се карат и спорят, тъй че трябва един умен човек, който сам да решава всичко - Сталин, Хитлер, атинският тиранин Пизистрат ... дълга поредица от имена и неизменната сцена показана във филма. Второто е зомбираната армия която по команда обръща оръжията - е, във филма е базирано на модерните тенденции за психотренинтг, психоатака и др. под. А сме го и гледали в други филми. Трета линия - прехода към тъмната страна. И във филма и в живота изглежда труден, а става лесно. В този епизод има и още един класически проблем - има две страни, искаш да избереш добрата, но не знаеш коя е тя - анакин се чуди кои са лошите императора или джедаите.

Епизод ІV - Нови надежди. Тук пак имаме някои класически проблеми. Младият Люк се колебае между семейството и мечтите. Планетата на смъртта пък отразява един модерен за времето си проблем - атомното превъоръжаване натрупало се дотолкова, че да може да унищожи живота на земята.

Епизод V - империята отвръща на удара. Първа среща с Йода - великият учител се оказва дребно и смешно същество, което обаче за разлика от доста по-големия люк може да вдига совалки. Класическата драма за истината и семейството. И още една - за приятелството и ползата от предателството - Ландо се опитва да спаси своя град, но много греши за новите си приятели ... класика в жанра.

Епизод VІ - завръщането на джедаите. Голяма бунтовническа флота атакува Звездата на смъртта - но победата се дължи и на помощта на малки, смешни и примитивни същества. Доброто в Дарт Вейдър побеждава - отново класически въпрос, примерно като нашия Индже, който от разбойник става народен закрилник.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Глобален Модератор

След излизането на VII част, която счупи всички рекорди по приходи, е време за анализи. Аз лично харесах филмчето именно заради старите муцуни и носталгията по класическата сага от 70-те /с многобройни препратки в тази част/. Тази серия е много по-добра от 1-2-3-та /от 1999-2005-та години/, които честно казано въпреки замайващите компютърни ефекти не оставиха почти никакъв спомен у мен. Разбира се прекаленото копиране от 'Нова надежда' е голям минус, пък и новият Вейдър излезе много колеблив, а лесното унищожаване на Starkiller Base показа, че имперците не са си взели никаква поука по охраната й. Но историята винаги се повтаря. Ето и малко анализи и критика на филма /на инглиш/:

Here's what the critics are saying about 'Star Wars: The Force Awakens'

http://www.businessinsider.in/Heres-what-the-critics-are-saying-about-Star-Wars-The-Force-Awakens/articleshow/50210362.cms

А също и първите гафове, забелязани от феновете:

Феновете забелязаха първите гафове в "Силата се пробужда"

http://nauka.offnews.bg/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8_1/%D0%A4%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D0%B7%D0%B0%D1%85%D0%B0-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B3%D0%B0%D1%84%D0%BE%D0%B2%D0%B5-%D0%B2-%D0%A1%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D1%83%D0%B6%D0%B4%D0%B0_32217.html

Статиите съдържат спойлери, така че ако все още не сте гледали филма, отваряйте ги на свой страх и риск:)

wink emoticon

Редактирано от Last roman
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Ето и моя принос към темата:

The Original Star Wars Concept Art Is Amazing

original-9448-1398252478-3.jpg

enhanced-buzz-wide-12007-1398183917-59.j

Цък на заглавието, та да си ги гледате в оригинал ;)

Или тук - http://www.buzzfeed.com/danieldalton/stunning-star-wars-concept-art-ralph-mcquarrie#.wxPm4lqb1

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

"Междузвездни войни" пак удари рекордни печалби.

Quote

За премиерния си уикенд новият епизод от Star Wars е събрал колосалните четвърт милиард долара! С 250-те си милиона филмът постига много повече от досегашния шампион, „Джурасик свят“, който направи 208 и това не беше никак малко постижение. За четвъртък, когато The Force Awakens тръгна по някои кина в САЩ, приходите са 57 милиона, за официално премиерния петък – 120,5 милиона, за събота – 68,7 милиона, а за неделя – 60 милиона. 


 

Сега доходите на участниците са направо фантастични

Quote

 

Актьорът Харисън Форд ще получи около 34 милиона долара за ролята на Хан Соло в седмия епизод на “Междузвездни войни”, предаде руското издание “Лента”, позовавайки се на “Дейли мейл”. Печалбата му ще бъде съставена от хонорара на филма (25 милиона) и проценти от печалбата на лентата (около 9 милиона).

Хонорарът на другите актьори от трилогията – Кари Фишър и Марк Хамил, съставя 1,5 милиона долара (плюс процент от прожекциите на филма). Създателите на филма обясниха разликата с това, че героят на Форд е ключов в картината, свързващо ниво между старото и новото поколение. “Кари и Марк бяха прекрасни, но филмът можеше да съществува и без тях, обаче не може да се каже същото за Харисон”, отбелязват от Дисни.

Новите в поредицата – Джон Бойега и Дейзи Ридли, спечелили по 450 хиляди долара.

 

А сагата започва с приказката за успелите гаражни момчета - първия изработен ІV епизод се прави като нискобюджетен филм. Единственият по-известен тогава Алек Гинес договорил по-добри условия за процент от печалбата. Но останалите получили съвсем скромни хонорари. Харисън Форд получил само 10 000 $, а след снимките на 4 епизод  на Питър Мейхю дори се наложило да се върне на предишната си работа като санитар в болница. 

Прави впечатление, че отново създателите са заложили на нови лица. Като цяло макар всички серии да разказват една и съща история редовно има попълване на главните роли с нови актьори, при това не от големите високоплатени звезди.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Те затова го убиха Харисън, че много пари им струва участието му. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
On 28.12.2015 г. at 17:24, Last roman said:

След излизането на VII част, която счупи всички рекорди по приходи, е време за анализи. Аз лично харесах филмчето именно заради старите муцуни и носталгията по класическата сага от 70-те /с многобройни препратки в тази част/. Тази серия е много по-добра от 1-2-3-та /от 1999-2005-та години/, които честно казано въпреки замайващите компютърни ефекти не оставиха почти никакъв спомен у мен. Разбира се прекаленото копиране от 'Нова надежда' е голям минус, пък и новият Вейдър излезе много колеблив, а лесното унищожаване на Starkiller Base показа, че имперците не са си взели никаква поука по охраната й. Но историята винаги се повтаря

 

wink emoticon

1:1

1,2,3 сякаш бяха залепени със скоч към историята. 7 е истинска класика в жанра!

Попадам в групата на нелечимите почитатели на "A long time ago in a galaxy far, far away...." Кастингът напълно ме задоволи с изключение на Харисън Форд, който не ме убеди, че е тъжен и изморен баща, а по-скоро приличаше направо на отегчен актьор (разбира се, може да си има проблеми, за които не знаем). Но Рей и ВВ2 са голяма находка и се почувствах отново като онова възхитено дете, което гледа епизод 4 над 50 пъти в кината (после спрях да броя), когато Междузвездните войни покориха света.

Кайло Рен? Намерих го за доста неубедителен, но дали е така? Ако върна календара и повторим историята - колкото изненадващо Вейдър стана добър, толкова изненадващо, при това със собственото си лице пред нас Кайло Рен уби баща си. И поне на първо гледане въобще не му личеше, че ще направи нещо такова - дали целта не е била неговата колебливост да ни заблуждава? - май успя. Феновете от групата ни бяхме единодушни, че в края на краищата подло ни е измамил. Пред екран изкрещяхме"3-ти път!!!" за банването на Звездата и искаме и 4-ти, и 5-ти...Стига да запазят тази атмосфера на винтидж-ултра технология, с която сякаш вече и ние можем да боравим. Байпасването на компресора на Хилядолетния Сокол бе супер жест към цивилизацията ни :))) Тези малки подробности, присъщи на нас самите правят филма пленителен. Какво по хубаво от това да дръпнеш някой кабел ако просто ти пречи?

Усещането за истинност благодарение на 3Д е невероятно! Бях там, не исках да си тръгна, сякаш можех да пипна всичко. Летях с всякакви джаджи, пих кака-кола и ядох начос при Маз Каната, идеше ми да пингна Кайло Рен по каската и да хвана някой кораб за носа. Отдавна не се бях забавлявала така на филм и след приключването на епизода сякаш се върнах от друг свят. Посетих го два пъти от началото на прожекцията  и ще го направя поне още един път.

Според моята група вечни фенове, чарът на Междузвездните войни е в пренасянето в далечната галактика. Новият епизод ни върна отново там и го адмирирахме единодушно. Дори не търсим недостатъци, защото такива са Междузвездните войни, а и самите те са изпълнени с автосарказъм и въобще не трябва да им се връзва човек, важното е да има действие. Нарушават се табута, има супер гадове, социопати, неописуеми същества, култови барове с още по-култови музикални групи, уникален стайлинг и всякакви идиотски планети. Съвсем естествено разни дреболии щъкат на фона и на първо гледане дори не могат да бъдат огледани добре. Някаква пренаселена галактика, където можеш да се разхождаш с всевъзможни трошки и да се чупиш от нея (неясно на къде) през Външния кръг, където никаква Империя не може да те открие. Толкова е готино, че с нетърпение чакам следващия :))))

Аз съм от навитите да има още 20 епизода в духа на 4-5-6-7. Междувременно чакаме цената на ВВ2 да падне, за да го търкаляме наоколо.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

КАК „МЕЖДУЗВЕЗДНИ ВОЙНИ“ СЕ ПРЕВЪРНА ОТ ШЕКСПИРОВСКА САГА В КОСМИЧЕСКИ ХАРИ ПОТЪР

Аз така и не станах маниакален фен на „Междузвездни войни“, независимо че малкият ми ученически мозък беше на точната възраст да бъде изстрелян в орбита от първата трилогия. Въпреки че ми се повръща от заядливи сноби, което гордо изтъкват, че никога не са гледали нито един от филмите, все едно, че отсъствието на културно любопитство е добродетел. Затова отидох да видя „Силата се пробужда“ с отворено съзнание, а си тръгнах с — ами, едновременно въодушевен и разочарован. Кой да знае, че дълбокият Космос е толкова плитък?

За да съм ясен: „Силата се пробужда“ е отлично изработено, вълнуващо приключение, което подръпва нежно всички очевидни тънки струни в душите на милиони Междузвездни фенове. А като добавим младите звезди Дейзи Ридли и Джон Бойега, имаме един добре дошъл знак за прогрес в една много бяла и мъжка поредица.

Дали има значение, че Ейбрамс безсрамно рециклира повечето ключове сюжетни елементи от Епизод IV: „Нова надежда“? За някои критици – сигурно, но не и за мен. Трябва ли да ни е грижа, че в основата си Кайло Рен е един сприхав, хлапашки знак на почит към Дарт Вейдър за ЕМО-тийнейджъри? Не наистина, но определено е повече хленчещ, отколкото страховит. Дали ще е грубо, ако отбележим, че базата Старкилър е унищожена с лекота, благодарение на същия фундаментално глупав конструктивен недостатък, като Звездата на смъртта? Вероятно, но в Империята/Първия ред трябва да обмислят сериозно наемането нa конструктори с повече опит с проблемите на сигурността за следващото си супероръжие с планетарни размери. Само предложение.

Но единственото ми голямо несъгласие със „Силата се пробужда“ е това: Джордж Лукас беше иноватор, а Джей Джей Ейбрамс е имитатор. Лукас имаше дълбочина, при всичките си слабости като режисьор, докато Ейбрамс е гений на шумен популистки спектакъл, споменът за който се изпарява като звезден прах още с излизането от салона. „Междузвездни войни“ създаде своя постоянно разширяваща се Вселена с митове, алегории и вълшебни приказки; „Силата се пробужда“ е пълен с шум и ярост, но не означава нищо.

Когато за първи път обмисля „Междузвездни войни“, Лукас е един от младите творци-режисьори от поколението на Волните ездачи и Разярените бикове (по популярната, издадена наскоро и у нас книга на Питър Бискинд – бел. ред.), чиито филми комбинират социалната критика на хипи-контракултурата от 60-те с визионерското перчене на кино хлапаците от 70-те. Този кратък, но плодотворен период в историята на студията, му дава свободата да направи заявка за грандиозна космическа опера, безспорно несръчна и пълна с недостатъци, и с пословично дървен диалог:

„Можеш да напишеш тази гадост, но не можеш да я произнесеш“, заявява в прочутия си протест пред Лукас Харисън Форд.

В изграждането на междузвездната си вселена Лукас използва материали от Жан-Люк Годар и Серджо Леоне, епоса „Дюн“ на Франк Хърбърт, литературните халюцинации на хипи фаворита Карлос Кастанеда и култовата монография на Джоузеф Кембъл за митологичните архетипи „Героят с хиляда лица“ (1949). Влючва и леко маскирани препратки към президента Никсън, актуалното по онова време поражение във Виетнам и своето собствено скайуокърско детство в Модесто, Калифорния. Най-отгоре нарежда слоеве Вагнер и Шекспир, Ницше и Фройд, нордически саги и гръцка трагедия, артуриански легенди и библейски алегории. Наистина дълбок, плътен, опияняващ микс.

Разбира се, по-късно Лукас доброволно разпилява цялата тази вселена с втората трилогия(предисторията) на „Междузвездни войни“. Но дори тези разлюбени филми бяха с богата интелектуална амбиция и големи идеи за обществото, властта, рицарската любов и изкусителния мрачен блясък на фашизма.

Предисториите бяха справедливо критикувани за досадните образи, скърцащите диалози, и робуването на CGI технологиите. Но Лукас направи най-голямата си грешка като надцени апетита на своята публика за морална сложност и литературна задълбоченост. Оказа се, че повечето от нас искат да видят каубои в космоса, малки пиксарски роботчета и млади магьосници, което имат проблеми с бащите си. Тук се появява Джей Джей Ейбрамс и ревитализира междузвездната сага като я инфантилизира. И нас също.

Един паралел, който изскача в ума, е Дейвид Боуи, който беше уникално енергизираща фигура в 70-те години, човек-арт училище за момчетата, които никога не са ходили в арт училище. Главно благодарение на Бауи моето поколение разбра за Жак Брел, Жан Жьоне, Уилям Бъроуз, Лу Рийд и други култови фигури от тъмната страна на попкултурата. След като Боуи даде примера, други самоизмислили се арт-рок извънземни започнаха да взимат назаем от неговия външен стил, но много рядко от неговите авангардни дълбини. Ако Джордж Лукас е Боуи, Джей Джей Ейбрамс е „Дюран Дюран“.

Да, „Силата се пробужда“ е страхотен рестарт на застоял франчайз. Но е и чисто сензорен спектакъл, лишен от същност и подтекст. Докато оригиналният филм на Лукас кани любопитните умове да изследват обширни културни територии, тази нова глава изглежда вглъбена в себе си и собствената си митология, може би с леки утешителни прилики с „Игрите на глада“ и „Властелина на пръстените“. С други думи – обикновен студиен екшън франчайз. Мултимилиардна дойна крава, чието главно наследство ще бъдат тематичните паркове и интергалактическите приходи.

В разцвета си Джордж Лукас драматизира сложни идеи за възрастни като за деца. Джей Джей Абрамс прави детски филм като за възрастни. Зад неговата зашеметяваща визуална магия „Силата се пробужда“ е в основата си Хари Потър в космоса.

Като търговска марка „Междузвездни войни“ никога не е бил по-силен. Но оригиналната концепция — визионерска, експериментална, морално предизвикателна, несъвършена, но диво амбициозна, е прокудена завинаги в една далечна галактика.

http://www.ploshtadslaveikov.com/kak-mezhduzvezdni-vojni-se-prevarna-ot-shekspirovska-saga-v-kosmicheski-hari-potar/

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

"Актьорът Харисън Форд ще получи около 34 милиона долара за ролята на Хан Соло в седмия епизод на “Междузвездни войни”,"

Не е честно. :angry: Той беше най-слабото звено в целия филм. Неговото дори не беше актьорска игра.

Кайло Рен поне се стараеше някак си.

От всички Рей и Чюи заслужават най-много пари. Малката е страхотна!

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...