Отиди на
Форум "Наука"

Гербът на Молдова взет от търновската църква „Св. 40 мъченици”?


Recommended Posts

  • Потребител

Къде съм споменал въобще за румънец?

За теб "влахите" не са "романски" /румънски/, а "скитски" народ, така ли? Ако е така, значи не съм те разбрал досега.

И те са приемали това. Ама после къде са изчезнали, защо вече не се споменава: българи и власи? Царете ни стават "царе на българи и гърци". Няма ги власите! Защо бе, Иванко?

Къде е изчезнал терминът "блахум" в титулатурата на Българските царе? Защо от "българи и власи", съществувал в периода на уния 1200-1235 г., след скъсването на унията става титулатурата "българи и гърци", а латинските и папски историци продължават да наричат българите "блахум", като от своя страна самите тези по папска диалектика "блахум" са се наричали българи? Защо бе, К.Гербов?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
След като България е паднала под Турско, е можело да се обединят като Земята Българска, но не са го направили. Защо бе, Иванко? Защо са чакали толкова години някой насила да им прекръсти земята на Цара Румъняска? Този въпрос не ме интересува, иначе може и да разбера защо.

Как да се обединят и да вземат името и статута на България, като суверена им български цар си е в Търново и сече монети?

Ето го : http://ald-bg.narod.ru/BG_vladeteli/Alexander_Sisman.JPG? - натискаш връзката и долу вляво под монетите е надписа.

Статутът на им на васали и части от българското царство остава непроменен и при османската държава такъв, какъвто е бил при последните българи царе в Търново. И така няколко века, докато не започва налагане на войводи пряко от Портата, оглавявана от фанариоти.

Защо влахите /е равно на романи/ не направиха Царя Ромънеска в Тесалия в ХІІ век, а са направили държавица с името Велика Влахия? Ако бяха сложили Romania отделна държавица ли щяха да са или просто щеше да бъде Romania със столица Константинопол? И защо в ХV-ХVІІІ век не са направили Царя Ромънеска или всяка страна да вземе името Ромънеска, а са чакали французите да ги обединят и да сложат това име? А защо след като отхвърлят "българското робство" продължило до ХІV век, не са приели пряко ромънския език включително като писмен, което е нормална практика в страните от епохата на книгопечатането, а са чакали да пропишат на ромъно-български чак след ХVІІ век? Защо бе, К.Гербов?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Къде е изчезнал терминът "блахум" в титулатурата на Българските царе? Защо от "българи и власи", съществувал в периода на уния 1200-1235 г., след скъсването на унията става титулатурата "българи и гърци", а латинските и папски историци продължават да наричат българите "блахум", като от своя страна самите тези по папска диалектика "блахум" са се наричали българи? Защо бе, К.Гербов?

Е, цар Йоан Асен се е наричал „цар на българи и гърци”. Може би от скромност или да направи напук на папата. Ти забелязал ли си, Иванко, че аз все предпочитам да тълкувам и показвам автентични български артефакти? Този хрисовул е от 1230 г., преди да се скъсат отношенията с Рим. Така е и на Ватопедската грамота от април 1230 г.

post-2642-1225013235.jpg

Как да се обединят и да вземат името и статута на България, като суверена им български цар си е в Търново и сече монети?

И затова секат монети с герба на унгарския крал, понеже е съсед?! А бе, Иванко, помисли преди да седнеш да пишеш, бе!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
RIZAR :Ако власите , пък в Тесалия и Угро и Молдовлахия бяха "ръмянски" , а бре ,защо санким не направиха РЪМЪНЯШКИЙ манастириот , ами на главанаците си те пари си ги дадоха на Болгарскиот манастириот во Македония ,а най-паче на Светата гора ,що иде реч - "Св. Великомъченик Георги Зографски'' ????

Тоя дето написа История Славянобългарска не беше ли с фамилия, взета от сръбския манастир Хилендар? Щом като сърбин пише българската история, защо румънците да не дават пари на българошул манастирул.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
И затова секат монети с герба на унгарския крал, понеже е съсед?! А бе, Иванко, помисли преди да седнеш да пишеш, бе!

К. Гербов, на връзката която съм ти дал се вижда монета сечена от /български/ цар в Търново. Статута на Влахия е потвърден от османците такъв какъвто е бил при българсите царе. А този български цар, който е сякъл монети в Търново след 1393 г. е ... Баязид /виж снимката на монетата с надписите от сайта на Галахад/.

Когато са васали на Унгария са си с половината герб на Унгария естествено, съвмняваш ли се? Направи една справка в кои години на влашките монети има герб на Унгария и в кои години няма. Случайно да съвпадат с периодите на васалитета им към Българското царство и приемника му след 1393 г. в лицето на османските султани?

Да не би Йоан Асен ІІ да става "цар на българи и гърци", вместо "българи и влахи", след измяната на бароните и папата, които през 1228 г. се изметнали и поставили ерусалимския крал Дьо Броен за регент? В този смисъл монетата ти от 1230 г. пасва идеално, като доказателство за променята в политиката и оттам титулатурата на българския цар. Просто лека-полека се отблъсква от униатското съжителство с Ватикана и подготвя повата на стане флагман на православието на Балканите /добито 1235 г./?

И друго защо титулатурата му става "българи и гърци", а не на "влахи и гърци"? Отговарям, че българи и блахорум са взаимозаменяеми синоними. Става въпрос и в двата случая за СКИТИ ОТ БАЛХ. И те много добре си го знаят. Блахорум в титулатурата на Калоян са най-вероятно куманите или сборно на преселени от Волжка България в дунавска Асенева България - кумани, печенеги, алани с общ етноним балхи /от волга, балха/. Ама все българи, Дошли от едната, та в другата. Папската диалектика назовава така народите от средна азия /Бейкън, Лайош Велики, Рубрук, Вилардуен/ и в частност българския и сродните му близки народи. Естествено, че Йоан Асен ще приеме "българи и гърци", защото принципно куманите, печенегите, аланите /наречени общо балхи/ само се вливат и асимилират в българската народност, а последната е от векове на Балканите и със статут на империя.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Този хрисовул е от 1230 г., преди да се скъсат отношенията с Рим. Така е и на Ватопедската грамота от април 1230 г.

Освен това, този хрисовул е издаден непосредствено СЛЕД битката и победата срещу император Теодор Комнин /"Епирски" претендент за наследството на Романия/ при Клокотница /15 март 1230 г./ и е в реда на нещата и допълнително основание за титулатурата на Йоан Асен ІІ с "българи и гърци".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител

Тук отново се сблъскваме с желанието на Гербов да прави сензации, от неща отдавна известни на науката, с други думи от мухата -слон. Бичата глава (не е зубърска) с цвете, наподобяващо андреевски кръст, е широко разпросратено сред римляните изображение и няма нищо общо с траките. Култът към бика е още от времето на палеолита и е широко разпространен по света. В действителнсот това цвете е точно кръст, древен символ на слънцето (кръстът не е творение на християните). Не случайно римляните са правили бичи жертвоприношения. А бикът който носи слънце между рогата може да се открие и в Минусинската котловина още от времето на афанасиевската култура. Това са много древни символи и няма нищо странно че са ползвани и от траки и римляни.

Що се отнася да герба на Молдова аз лично винаги съм бил много резервиран към такива произволни тълкувания за произхода на един герб. Ама той бил тракийски. Е ти откъде знаеш на Петре Мушат или на някой от свитата му какво му е хрумнало да го изобрази като знак. Ами може и наистина в основата да е точно тази легенда, а изображението да е заимствано от някое антично изображение. Полския герб нали произлиза от легендата за Лех и белия орел. Какво странно може да има и Мушат да се е облегнал на легенда. В крайна сметка в онези времена хората са вярвали на всякакви предания.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Потребител

Ето откъде идва волската глава в Молдова. Определено е свързана с този , който раздава ярлъци за владеене на земи. Молдова е част между България и Киемско-литовското княжество. Княз Витовт получава именно земи в тази част на Златната орда - на остатъка й след разпада от 1354 г., управляван от Тохтамыш - булгарския цар.

Той дава този ярлык за владеене на Витовт:

Тохтамышево слово

Ягайлу.

Мы послали послов, из коих главные Котлубуга и Асан, дать знать о восшествии на великое место, и ты также послал к нам присланника. Третего года нисколько Угланов, из коих важнейшие Бекбулат и Ходжа Медин, и Беки, из коих главные Бекгич и Турдучак Берди Давуд, отправив вперед человека, по-имени Идикгия, послали (без моего ведома) к Темирю. По тому требованию он выступил. Когда он, веруя в лукавое сердце и такой же язык их, пришёл тайно вперед мы, узнавъ, собрались; во время битвы прежде те дурные люди ушли с места, отчего и парод ушел с места. Вот что было причиной бывшему до тех пор тому делу. Бог нас пожаловав, предал нам враждующих Угланов и Беков, из коих главные Бекбулат, Ходжа Медин, Бекгич и Турдучак Берди Давуд. Тепер мы послали послов, из коих главные Асан и Тулу Оджа, дать знать об этом случившемся. А далее

С подданных Нам волостей собрав выходы, вручи идущим послам для доставления в казну. Еще по прежнему правилу (мои) негоцианты и твои купцы пусть ходят одни к другим: признавая это хорошим для Великого Улуса, мы утвердили грамоту с золотым знаком. Велено написать курячьяго года гиджры семьсот девяносто пятого ново-лунного месяца Реджеба восьмого дня, когда Орда была на Дону.

А ето печата на Тохтамыш, с който е подписан ярлыка:

e649cb67646at.jpg

Ето го и името Асан /Асен/- /"Мы послали послов, из коих главные Котлубуга и Асан"/, сред най-приближените на този волжки българин или куманин Тохтамыш. Оттам са и Асеневци /Асани, Асаниди/ - от отвъддунавските български родове /поне от едната страна, местен от Хем от другата/. Оттам може и техния герб да е бил такъв. Може и да не е, но определено герба на Молдова от ср. ХІV в. е свързан с лимчния герб-печат на Тохтамыш, а не с някакви митични римски, дакски и др. мистерии и митология. Много митология между Видин, Карпатите и Днестър. То история ли е или "властелина на пръстените"??

http://www.vostlit.info/Texts/Dokumenty/Zo...e.phtml?id=3057

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Дублирано. Отвъдунавските български земи са доста "ветровито" място, затова само по движението на гербовете, по монетосеченето и др. външни белези, може доста добре да се разкрива историята на тези винаги зависими от някого български земи.

Ето още едно познато име от Дунавска България го намираме при Волжките Българи:

“Канасюбиги Омуртаг: Кандидатът Турдачис беше мой хранен човек. Той умря вътре.”

"Тохтамыш: Бог нас пожаловав, предал нам враждующих Угланов и Беков, из коих главные Бекбулат, Ходжа Медин, Бекгич и Турдучак Берди Давуд".

Тези имена, гербовете на родовете им, всичко това циркулира още от Кубратова България и е запазено и занапред, та докъм самия ХІV век. Няма мистерии и митологии.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

И горното е така, защото:

Из Сведения на ал-Умари за “Златната орда” и България през тридесетте години на ХІV в.

"… когато той се завърна от тази страна /”Златната орда”/, която той обиколил при своето пътешествие и в която той, стигайки далече, се добрал до Акчакерман /Маврокастро, Акерман, дн. Белгород Днестровский/ и Булгарската страна."

Тук съставителя указва на източната граница на империята България. Това е при гр. Акерман /дн. Белгород Днестровски/. Съставителя също не е видял държава Валахия, не е видял държава Молдова - това са унгарски латински термини. Не са български. Не са златоордински. Не са арабски.

Източно от Акерман е Златната орда, затова Тохтамыш дава там ярлыка на Витовт за князуване. Западно от Акерман е царство България на Йоан Александър, а после на Йоан Шишман и на Фружин Цезар - "господин на Загора".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Потребител
Търновският окръжен началник е бил прав, когато е казал, че пиедесталът в църквата «Св. 40 мъченици» и другите два, пръснати в града, са били взети от средновековния град Никополис ад Иструм. Това се потвърждава от една снимка на много интересен архитектурен експонат, корниз от Никополис ад Иструм, имащ за украса същия мотив като на пиедестала в църквата.

Още с пристигането си на Балканите българските канове и най вече Крум разрушавали стените на завзетите крепости и в последствие използвали готов дялан камък за собствени строежи.

Не ме учудва факта, че пиедесталите за църквата «Св. 40 мъченици» са били откраднати от Никополис ад Иструм.

Четирите колони, върху които били поставени скулптури на два лъва са отмъкнати с волски каруци като плячка от Византия.

Доскоро нашите историци тръбяха, че видите ли българите строели с квадри.

А впоследствие какво се оказа, че тези квадри са извадени от разрушените от тях тракийски и римски градежи.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...