Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

Препръчано мнение

  • Потребител
Публикувано

Добър ден ще съм ви благодарен ако ми обясните схематично идеята на дихибридното кръстосване изразено в следната задача

Имаме две говеда знае се че приговедата ЧЕРНИЯ цвят на на козината е доминантен над РИЖИЯ цвят а БЕЛИЯ цвят на главатя е доминантен над НЕПРЕКЪСНАТИЯ цвят

Крастосваме ХЕТЕРОЗИГОТЕН ЧЕРЕН бик с НЕПРЕКЪСНАТО оцветяване на главата с РИЖА БЕЛОГЛАВА крава която е хетерозиготна по отношение на белия си цвят

ПИТА СЕ какво поколение се очаква

Значи имаме А-черен цвят а-риж цвят Б-бял цвят на главата б-непрекъснат цвят на главата

Доколкото разбирам родителите ще имат следния генотип за бика Аабб за кравата ааБа

Та какво поколение ще се очаква как точно става кръстосването между индивидите.

Благодаря предварително

  • Глобален Модератор
Публикувано

Количественото отношение на разпадане на белезите в F2 при дихибридното кръстосване е резултат от произведението между отношенията на разпадане на двата белега поотделно (3:1) х (3:1) = 9:3:3:1.

Тук разбира се приемаме, че двата белега се унаследяват независимо един от друг. Всеки от тях се разпада в съотношение 3:1 - т.е. възможните комбинации при Аа х аА = Аа; аа; аА; АА, което си е 3:1 така и за другия белег 3:1. И така при дихибридното кръстосване ще се получи (3:1) х (3:1) = 9:3:3:1. Умаме тук следователно вероятност 9:3:3:1 да се получат следните индивиди : 9 - черно теле с бяла глава : 3 - черно непрекъснато теле: 3 - рижо белоглаво теле: 1- рижо непрекъснато теле.

  • Потребител
Публикувано

Ами в първото поколение какво ще имаме защото ти направо казваш за F2 а мен ме интересува за F1 и то схематично как ще се изрази в смисъл с буквички как ще стане самото разделяне на половите клетки малко по подробно ако е възможно да ми го покажеш разбирасе ако не представлява проблем

Благодаря предварително

  • Глобален Модератор
Публикувано

Това за поколението е леко условно. Но в случая да се предържаме към задачата. Първото поколение вече е било т.е. в твоята задача хетерозиготността пoдсказва, че си директно на второ поколение. Първото щеше да бъде хомозиготно AA за единия родител по единия белег и аа за другия родител по същия белег. Като ги кръстосаме ще получим Аа т.е. хетерозиготен индивид разбира се с иразен белег от доминантния алел в случая черен цвят. И задачата ти започва от тук. Т.е. това F2 в задачата е първото поколение.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
/* Revenue-Ads-Footer */ /* За дарение */
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.