Отиди на
Форум "Наука"

Едно мнение за подводниците


Recommended Posts

  • Потребител

Явно, "Клуба на арогантните всезнайковци" ("Бойна слава") няма представа за нацистката стелт подводница - първа по рода си в света, тъй както гениалният Ленин, изреждайки пропагандните козове, които могат да бъдат използувани от комунизма за заблуждение на масите, като пресата, радиото и киното не е знаел, че трябва да добави и телевизията!

Подводницата U... се отправя за мисия край английското крайбрежие. Тя застава в засада, очаквайки конвои. Такъв се появява - няколко транспорта и охрана от два ескадрени миноносеца. Залп и подводницата безшумно потъва на дъното. Два транспорта са улучени и потопени. Миноносците обхождат района в търсенето на подводници, но... без резултат. В архивите на английското адмиралтейство е отбелязано: "Потопени в резултат на вражески действия".

Придържайки се близо до дъното подводницата се отправя на друго място за нова задача. Изведнъж взрив и тя потъва! Немските архиви гласят: "Загубена в океана!"

Такава е историята на първата немска стелт подводница. Мистерията остава неразгадана за двете страни до 2008-ма година!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не, шнорхела беше най-голямото в тази сфера немско откритие, но до 2008-ма година, когато се разгада, че са открили и първата стелт подводница! Под "стелт" разбирай подводница, която стои на 20 м. под преследвача на подводници, а той не може да я открие, понеже тя не се появява на екрана на сонара! Тази се появява най-късно, когато нещата са вече непоправими!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Като се заговори за немски подводници през ВСВ препоръчвам игралния филм

U-Boote westwärts (1941) филм на киностудия UFA.

http://video.google.com/videoplay?docid=98...29&q=U-boat

и един документален:

U-Boote am Feind (1943)

зареждане на торпедото, комуникации между подводниците в открито море, стрелба с бордовото оръдие, опитът на подводницата да се скрие от дълбочинни (дълбоководни) бомби и още много...

http://www.youtube.com/watch?v=TakM6fgb4gs&hl=bg

http://www.youtube.com/watch?v=35jZDCZPz88...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=U01f4AlYiBo...feature=related

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аз имах предвид 20 м. под водата. Дори и да е в пълен покой тя трябва да се появи на екрана!

Вярно е, че не може да обърне войната, защото тя е загубена през 43-та. Но, че е гениално, няма две мнения! Гумирането на метални обекти не ги спасява от сонара. Необходимо е гумираната обвивка да е специална!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

През 1943 г. германците правят не малко за да си запазят досегашното предимство в подводната война.

Какво конкретно? Защото битува мнението, че германците не правят нищо за противодействие на нарастващите ескортни противолодъчни сили, че закъсняват с въвеждането на шнорхела (РДП), акустичните торпеда, съвременните радари.

Да дадем думата на гросадмирал Дьониц. В мемоарите си „Немските подводници през Втората световна война”, той пише за мерките при подводната война предприети в новите условия (след 1943 г.).

Какви са те?

-Увеличаване на въоръжението на подводниците (по-мощно зенитно въоръжение в случаите, когато при внезапните нальоти на англо-американците липсва време за потапяне на подводницата )

- Създаване на нов радиолокационен приемник, способен да открие работата на радиолокаторите на противника на различни честоти и да предпази подводницата от внезапни атаки.

- създаване на акустичното торпедо, TV ( G 7 e ) което реагира на звуците на витлата на товарните кораби и се насочва само. Активира се след изминаване на 200 м. След изстрелването подводницата трябва да се потопи на 60 м., за да не привлече торпедото със звуците на собствените си витла. И то е въведено предсрочно през 1943 г., а не през 1944 г., както е било планирано.

Така че, не е въпрос на лошо управление, а на липсващи ресурси. През първата половина на 1942 г. американците и англичаните вкарват в действие 3500 ескортни кораба, увеличават броя на самолетите от противолодъчната авиация със земно и морско базиране, въвеждат се нови радиопеленгатори и сонари. На всяка немска подводница противостоят 25 надводни кораба и над 100 самолета. В тези условия е трудно да си запазиш предимствата създадени в началото на подводната война.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

"Ангел", не е вярно! Нито трябва да е мека, нито обезшумена!

Стелт подводниците е трябвало да действуват само от засада. След което се потопяват. При това не е нужно обезшумяване и те точно това постигат с много специална гумена обшивка. Всичко е ставало ръчно и гумата се е залепяла със специално лепило! Гумирани са били всички части, включително витлата. Технологията на производство на гумата е такава, че тя е изпълнена с въздушни мехурчета с определена големина! Те са подредени на много пластове, като мехурчетата на всеки следващ пласт са разположени шахматно спрямо тези на предния! Такава гума поглъща сонарните вълни! Като се има предвид окаяното положение на Германия в края на 44-та, това постижение е много по-забележително от шнорхела. Буквално сензационно! Но нали Германия е нацистка, не е сензационно!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
аз пък препоръчвам "das boot". :)

Ооооо да! :notworthy: И в никакъв случай оная американска дришня "U-571"!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Морската война е можела да бъде спечелена от германците само ако са имали достатъчно силен надводен флот включващ самолетоносачи, които да въздействат на противниковите групировки.

На германците им дай да потопяват самолетоносачи, като например Ark Royal в Средиземно море и Glorious в Норвегия, - но да ги строят… Не са имали този капацитет.

Дори в битката за Норвегия за разлика от англичаните нямат нито един самолетоносач, но потапят самолетоносача им Glorious.

Имат един недовършен самолетоносач Graf Zeppelin, който съюзниците използват след 1945 г. като мишена за учебна стрелба.

Точно по време на втората световна война морските битки са се печелели във въздуха. Предвид технологичната изостаналост на американската флотска авиация германците биха имали шанс ако имаха техни самолетоносачи и морски версии на масовите си изтребители.

Германците са използвали изтребители в битката за Атлантика, но Fliegerfuhrer Atlantik генерал Улрих Кеслер в един момент отказва да ги използва в борбата за морско превъзходство. Това става поради увеличаване на рейдовете над Райха, което изисква използването им като нощни изтребители.

Също така една сериозна загуба в края на 1943 г. на 17 бомбардировача He 177 заедно с екипажите им тренирани да използват радиоконтролирани противокорабни бомби променя приоритетите на Luftwaffe в Атлантика.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аз съм съгласен, че подводниците се едно стелт оръжие, защото са невидими и е още по-добре и да са безшумни. В случая обаче, става дума за това, че ако две подводници (гумирана и негумирана) стоят една до друга, сонара "вижда" само негумираната.

Документи за това, че германците са гумирали свои подводници са попаднали в ръцете на американците веднага след края на войната. Експерименти с гумирани цистерни и други показали, че гумирането не ги спасява от сонара. Американците вероятно са заключили, че това не води до никъде и се отказали от по-нататъшни опити. Това е защото документация относно самата гума не е намерена. Вероятно германците са я унищожили.

След като подводницата изпратила рапорт за успешната акция, тя получила заповед да извърши подобна засада в друг район. Отправяйки се към него, тя случайно преминава край котвена магнитна мина, поставена от англичаните специално за борба с подводници. Взрива я чупи на две почти през средата. Целият екипаж загинал. Спасил се само един, който бил болен и бил оставен за тази мисия в домашен отпуск. Това спасило живота му. Англичаните били озадачени, защо тя не е открита от сонарите на ескорта. За да се разбере имало само един начин - да се открие самата подводница. Района бил обширен и търсенето отнело много време. Имало и доста потънали кораби. Само три от тях обаче, имали размерите на немска подводница. Първите два се оказали кораби, а третият бил подводницата. Спуснатия робот направил снимки на номера. С механична ръка взели парчета гума. Така тайната била разгадана. Проблема на немците е традиционен - направили само една подводница! Пък ние знаем, че една птичка пролет не прави! По-късно, в самия край на войната били създадени още няколко, но за да не попаднат в неприятелски ръце били потопени. Мястото не е известно и до днес.

Ако са приложили тази технология по-рано и на голям брой подводници, резултатите щяха да са много по-добри от шнорхела. Подводница плаваща под шнорхел е ясно видима (като тъмна сянка) от самолет.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител

Показаха клип за най-безшумната подводница в света. Тя е германска, дизел-електрическа и се нарича U-31 - най-модерната от този род днес. Може да се движи под вода с месеци без да изплава, подобно на атомните подводници. Под вода работи само на електромотори. Двигателите се използуват само за зареждане на акумулаторите. Няма шнорхел. Тук не можах да разбера, как точно става това, понеже се включих в прогрес. Разбрах само, че остатъчния продукт на дизелите е вода и малко топлина. Вярвам, че ще го повторят.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

А с какво са компенсирали липсата на шнорхел в тая подводница, как точно работят дизелите и откъде въздух за вентилацията примерно?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител

Простете, че имах проблеми с моя компютър - дънната платка занитена за шасито (металната плоскост, върху която лежи платката), а то занитено за кожуха...Dell Canada! Никога не купувайте компютърна конфекция! Крадат ви парите!

Ангелмир, от технологията се интересуват САЩ, Япония и други! Разбира се, че е възможно. Това, че аз не го хванах (понеже бях във форума) не означава, че не е възможно! Знаеш ли, тук обичат да повтарят (по-ефтино е) и все някога ще го хвана!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това е вярно, но аз не чух как го правят. Не е с перхидрол! Знаеш ли и аз мислих по въпроса, но не мога да си го обясня. От друга страна това, че не мога да си го обясня не означава, че то няма обяснение! Ще видим. Този път ще го запиша.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ти или не си никакъв химик или нищо не разбираш от подводници! Не знаеш какво е перхидрол? Водороден прекис, по известен като перхидрол и още по-известен, като кислородна вода! Макар че има разлики са едно и също. Аз не съм химик, но това не значи, че не се интересувам от химия!

А бе вие сте много постни! Ще ме откажете и от този сайт. Химик-подводничар! Аз не правя реклама на германците! Те не ми плащат за това. Рекламата за германците е самата Германия днес! И Америка се страхува от нея, и не случайно, но вие в България забравих, че нямате информация! Аз откакто помня България, все е така - няма информация!

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...