Отиди на
Форум "Наука"

Опитът на Айнщайн да обясни гравитацията в ОТО


Recommended Posts

  • Потребител

В основата на ОТО е принципа за еквивалентност, между ускоряващо се тяло и тяло в грави поле което не е падащо ! Т.Е че физичното състояние на ускоряващи се тела както и на тела неподвижни в грави поле (не падащи тела) са неразличими. По нищо не можем да различим силата на гравитацията от силата възникваща във кабина която се ускорява равномерно! там телата ще изпитват абсолютно същата сила както когато са не падащи в грави поле! това говори че двете явления са едно и също, но дали и причината им е една и съща? Това се опитвал да обясни Айнщайн чрез въвеждането на изкривеното време пространство, Т.Е че всяко ускорение се явява като изкривено пространствовреме, при случая с ускоряващата се кабина , кривината трябва да бъде причинена от кинетичната енергия на ускоряващата се кабина, а при случая със гравитацията , от масата на тялото . Тази постановка е много солидна, но има едно условие че ускорението на неподвижно тяло в грави поле, не се връзва в класическата физика, защото няма изминаване на път , в това ускорение! Т.Е тялото е неподвижно в КС на земята! но в теорията на Айнщайн , пространството се разглежда като заменяемо с времето, Т.Е че движението в пространството е идентично с движение във времето! все едно е че тялото се движи в пространството и в времето. Но движението във времето трябва да се разглежда само в една от темпоралната му компонента, тази на настоящето, защото ако е и в трите му темпорални компоненти,минало,настояще и бъдеще , при движението през него ще е възможно и пътуване в миналото или напред в бъдещето! което обаче е забранено от природата. Така че би следвало при неподвижно тяло в грави поле , да имаме само кривина на времето но не и кривина на пространството, защото ако имаме кривина и на пространството то би трябвало да имаме и изминаване на път, погледнато класически. Аналогично е и при случаят с ускоряващата се кабина при която трябва обаче да имаме само кривина в пространството но не и във времето защото имаме изминаване на път , погледнато класически! Аз обобщавам че кинетичната енергия на ускоряващи се системи закривява само пространственната компонента на времепространственния континиуум! а масата на системи закривява само времевата компонента!. В този контекст трябва обаче да изясним че принципа за еквивалентност важи и за системи падащи свободно и такива които се движат инерциално , защото физичните закони са еднакви и във две такива системи но погледнато класически във системата падаща свободно имаме ускорение спрямо КС на земята а във системата движеща се инерциално спрямо КС на земята нямаме такова! аз обобщавам че за да няма разлики в състоянието на системите падаща свободно и движеща се инерциално спрямо КС на земята , при условие че падащата се ускорява класически, при падащата имаме взаимно компенсиране на двете кривини , пространственна и времева! защото при падащата имаме едновременно и ускорение Т.Е кинет енергия която закривява само пространството , и маса Т.Е грави поле което закривява само времето, при компенсацията обаче общата кривина на континиуума става 0% от което следва че имаме класическо ускорение но ефектът е като при инерциалното движение , Т.Е физическото състояние на системите при свободно падане и при инерциално движение или покой , е неразличимо.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...

В основата на ОТО е принципа за еквивалентност, между ускоряващо се тяло и тяло в грави поле което не е падащо ! Т.Е че физичното състояние на ускоряващи се тела както и на тела неподвижни в грави поле (не падащи тела) са неразличими. По нищо не можем да различим силата на гравитацията от силата възникваща във кабина която се ускорява равномерно! там телата ще изпитват абсолютно същата сила както когато са не падащи в грави поле! това говори че двете явления са едно и също, но дали и причината им е една и съща? Това се опитвал да обясни Айнщайн чрез въвеждането на изкривеното време пространство, Т.Е че всяко ускорение се явява като изкривено пространствовреме, при случая с ускоряващата се кабина , кривината трябва да бъде причинена от кинетичната енергия на ускоряващата се кабина, а при случая със гравитацията , от масата на тялото . Тази постановка е много солидна, но има едно условие че ускорението на неподвижно тяло в грави поле, не се връзва в класическата физика, защото няма изминаване на път , в това ускорение! Т.Е тялото е неподвижно в КС на земята! но в теорията на Айнщайн , пространството се разглежда като заменяемо с времето, Т.Е че движението в пространството е идентично с движение във времето! все едно е че тялото се движи в пространството и в времето. Но движението във времето трябва да се разглежда само в една от темпоралната му компонента, тази на настоящето, защото ако е и в трите му темпорални компоненти,минало,настояще и бъдеще , при движението през него ще е възможно и пътуване в миналото или напред в бъдещето! което обаче е забранено от природата. Така че би следвало при неподвижно тяло в грави поле , да имаме само кривина на времето но не и кривина на пространството, защото ако имаме кривина и на пространството то би трябвало да имаме и изминаване на път, погледнато класически. Аналогично е и при случаят с ускоряващата се кабина при която трябва обаче да имаме само кривина в пространството но не и във времето защото имаме изминаване на път , погледнато класически! Аз обобщавам че кинетичната енергия на ускоряващи се системи закривява само пространственната компонента на времепространственния континиуум! а масата на системи закривява само времевата компонента!. В този контекст трябва обаче да изясним че принципа за еквивалентност важи и за системи падащи свободно и такива които се движат инерциално , защото физичните закони са еднакви и във две такива системи но погледнато класически във системата падаща свободно имаме ускорение спрямо КС на земята а във системата движеща се инерциално спрямо КС на земята нямаме такова! аз обобщавам че за да няма разлики в състоянието на системите падаща свободно и движеща се инерциално спрямо КС на земята , при условие че падащата се ускорява класически, при падащата имаме взаимно компенсиране на двете кривини , пространственна и времева! защото при падащата имаме едновременно и ускорение Т.Е кинет енергия която закривява само пространството , и маса Т.Е грави поле което закривява само времето, при компенсацията обаче общата кривина на континиуума става 0% от което следва че имаме класическо ускорение но ефектът е като при инерциалното движение , Т.Е физическото състояние на системите при свободно падане и при инерциално движение или покой , е неразличимо.

Няма разлика на взаимодействие между свободно падане и ускоряваща се кабина, между гравитачна и тегловна маса. Принципът на еквивалентност е изкуствено измислен, поради липса на обяснение на гравитацията. Разглеждането зависи единствено от гледната точка на наблюдателя. Ако кабината извършва свободно падане, за наблюдател вътре изглежда като безтегловност. За наблюдател от Земята движението е ускорително. И в двата случая има взаимодействие между етерни частици и твърдо тяло. В единия случай етерното налягане ускорява еднакво пътника и кабината и се възприема като безтегловност, в другия случай се възприема като ускорително движение. Ако приемем етерното налягане за неподвижно, а тялото се движи, наричаме движението инерционно. Ако приемем Земята за неподвижна, етерното движение и налягане създава тегло. Не може да се изкривява пространството, има само криво мислене.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...