Отиди на
Форум "Наука"

Катастрофа на МиГ-29 до Пловдив


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

http://dnes.dir.bg/news/katastrofa-graf-ignatievo-iztrebitel-mig-29-11028014?nt=4

Според мен не може да става дума за грешка на пилота, още от началото на полета са забелязани нередности по машината. Струва ми се, че отговорността трябва да се търси или в предварителния технически преглед или в решението да се удължи изтичащия ресурс на машините.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Както вече много хора казаха, добре че летците са живи и здрави и добре, че машината не е паднала върху някоя къща. В кой е грешката, вече има много спекулации и даже обвинения из нета :), но тепърва ще се уточнява, нали в това е идеята на спирането от полети за целите ВВС?

Редактирано от В.Павлов
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Хората са се справили блестящо, катастрофирали са по учебник - без жертви, с насочване на самолета на безопасно място, със своевременно катапултиране. За мене летците трябва да се наградят за бързи и адекватни действия! Самолетът е запазен достатъчно, ще се установи от какво е, по всяка вероятност е техническа неизправност, свързана навярно с остаряването на самолета.

Време е за смяна на техниката. По европрограмите няма ли някоя за военна помощ??

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

В случая сме илитерати и няма смисъл да хабим клавиатурата. angelmr е прав, самолетите са на годините на американските, има си комисия да търси причините.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ерата на съветската/руската техника е към своя край. АК-47,Т-72, Ми-24, Ми-14, Миг-29 всичко с някои малки изключения е отработило ресурса си до край. Канибализация, модернизация или ремонт на всичко това няма никакъв смисъл.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ерата на съветската/руската техника е към своя край. АК-47,Т-72, Ми-24, Ми-14, Миг-29 всичко с някои малки изключения е отработило ресурса си до край. Канибализация, модернизация или ремонт на всичко това няма никакъв смисъл.

В братска Русия си правят нови модификации и разработки, но естествено няма вечни машини.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

В братска Русия си правят нови модификации и разработки, но естествено няма вечни машини.

Във пловдивския военно-ремонтен завод бяха усвоили ремонта и поддръжката на използваните от българските ВВС модификации на Миг-21, Миг-23 и Су-22. За съжаление, нежеланието на руснаците да предадат и усвояването на ремонта на Миг-29 попречи на българските ВВС да повишат техническите експлоатационни качества на самолетите и да извършват ефективна и качествена на самолетите . Конюнктурните политически въпроси, попречиха Миг-29 да бъдат модернизирани, за които уж имаше решение на няколко пъти. Не се прибегна и до румънския вариант, където стария самолет Миг-21 бис , бе превърнат в "Лансър" и снабден с електронни технологии 4++ поколение.

Всичко това доведе до неминуемото положение България вече де факто да няма ВВС.

Според мен лично това беше и целта на занятието и това беше постигнато с абсолютен успех. План Ранът успешно завърши в българските ВВС , да се готвят ВМС и останалите "жандармерийски" части на БА. mf_oct__01.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

До кога ще мечтаем за помощи?

Нали помниш, че веднага след като ни подариха безплатната американска царевица (300 000 тона заразена със семена на плевела амброзия царевица предизвикваща алергии) като помощ, Запада ни каза също да се стягаме, че ще ни приложат системата на тоягата и моркова и че няма да ни дават риба, а ще ни учат да си ловим сами.

И от тогава, все така...

Помогни си сам и Бог да ти помогне.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това общо взето ще бъде двустранно. Те ще могат да влизат, но и ние ще можем. Друг е въпроса дали това ще се случва и колко често. Но това не е лесна работа заради с-мата за опознаване "свой-чужд". Сега не зная как е, но по мое време имахме едни кодови филтри (12 броя), за да не 'опукаме' наш самолет по погрешка. Предполагам, че и сега има подобни неща и за да могат чужди военни самолети да летят без предопреждение, трябва да имаме техните 'кодови филтри'.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Виж какво Еньо, мързи ме да споря с теб, особено когато си нямаш и понятие от материята.

Но все пак - не става въпрос за съгласуване, а за форсмажорна ситуация. Обаче за такава ситуация трябва да се изработят правила, а едно от правилата е именно с-мата "свой-чужд". Щото акто навлезе самолет в нашето въздушно пространство не по разписание, какво гарантира, че той не е завзет от терористи? А ако самолета е боен и не може да бъде разпознат като 'наш' (разбирай натовски), следва да бъде свален незабавно! И то не само от изстребителите, а и от ПВО на страната.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А имаме ли такава забрана? И от кого? Едно време като паднеше самолет имаше забрана на полетите, ама само на учебните, полети не самолети. Дежурството си се носеше. Предполгам, че и сега е така. Е може във въздуха да не са 29-ки, а нещо друго, но си охраняваме въздуха. А без охрана на въздуха не става. Най-малкото заради АЕЦ-а. За съжаление съм далеч и не мога да разбера подробности, но рано или късно ще ги разбера и ще ги споделя (ако може де, ако не са някаква тайна).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ама к'во съм седнал да обяснявам на аматьор?!?

То, по тази тема всички които не сме пилоти сме илитерати.

Митак, ако не си боен пилот няма смисъл да наричаш така човека.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не съм боен пилот, но съм бил в ПВО, така че имам право. Два пъти първи разчет в 1-ва БА (първи разчет на РЛС). Поне така писаха, като ни снимаха за в-к "Народна армия".

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

В момента имаме наложена забрана за полети на българските военно-въздушни сили в цялата страна.

Нямаме изградена система за радиолокационно опознаване на въздушните цели "свой-чужд" .

Дали сме право на турски военни самолети да навлизат необезпокоявани в нашето въздушно пространство.

Какво ще правим сега?

Не думай! Турските военни самолети са влезли в България! Аууу!

Може ли да не пускаш такива елементарни провокации.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

А имаме ли такава забрана? И от кого? Едно време като паднеше самолет имаше забрана на полетите, ама само на учебните, полети не самолети. Дежурството си се носеше. Предполгам, че и сега е така. Е може във въздуха да не са 29-ки, а нещо друго, но си охраняваме въздуха. А без охрана на въздуха не става. Най-малкото заради АЕЦ-а. За съжаление съм далеч и не мога да разбера подробности, но рано или късно ще ги разбера и ще ги споделя (ако може де, ако не са някаква тайна).

Митак, какви полети, какви пет лева. Миг-21 и 23 са нарязани , Миг-29 падат като круши, а Су-25 не са самолети-прехващачи, те са дозвукови щурмови(леки бомбандировачи) самолети.

И какво лети из въздуха - чайки, орли, гълъби, гарги и щъркели - в момента те пазят въздушното пространство :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не съм боен пилот, но съм бил в ПВО, така че имам право. Два пъти първи разчет в 1-ва БА (първи разчет на РЛС). Поне така писаха, като ни снимаха за в-к "Народна армия".

Браво, Митак !:good:Шапка ти свалям ! На Вега ли сте били или на Волховка ???

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Митак, какви полети, какви пет лева. Миг-21 и 23 са нарязани , Миг-29 падат като круши, а Су-25 не са самолети-прехващачи, те са дозвукови щурмови(леки бомбандировачи) самолети.

И какво лети из въздуха - чайки, орли, гълъби, гарги и щъркели - в момента те пазят въздушното пространство :crazy_pilot:

МиГ 21 са си на въоръжение, МиГ 29 не падат като круши, защото падна един, а това се случва. Су-25 са си Су-25.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

МиГ 21 са си на въоръжение, МиГ 29 не падат като круши, защото падна един, а това се случва. Су-25 са си Су-25.

Mиг-21 бис са на въоражение?....възможно е не споря, но те са с десет години още по-стари от около 1981-1982г. - кой военен ми беше казал наскоро, че не летят... Между впрочем, Миг-21 са напълно безпомощни спрямо Ф-16. Особено с тая стара авионика и електроника.

Вчера се видях с моя ротен , между временно, той се е преместил на Чайка, та ми каза, че и Ми-14Пл толкова летят. Двата нови вертолета са за спасителни операции пълен т--- к сме ....

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Да, МиГ-21 все още са на въоражение, летят 4-6 самолета. Сега, системите за разпознаване свой-чужд са натовски, не турски, български или инджикитайски. Ако се стигне до там, че да нямаме изтребители за въздушна полиция, което е възможно и да се случи (по скоро няма да се случи МиГ-29 имат ресурс до към 2030/35 година) ще идват да ни пазят натовски самолети на ротационен принцип половин година американски, половин година френски, половин година италиански и така докато се извъртят всички членки на НАТО и после наново. Ми-14ПЛ няма как да летят, защото са снети от въоражение, както и Ми-24. В момента в България няма въоръжени вертолети. Очаква се снемане от въоражение на МиГ-21 (отдавна им беше време) и Су-25. Усилено се говори (все още) за закупуване на нови самолети, с най големи шансове са Ф-16 и Грипен. Кога ще купят новите самолети... само Господ може да каже.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Да, МиГ-21 все още са на въоражение, летят 4-6 самолета. Сега, системите за разпознаване свой-чужд са натовски, не турски, български или инджикитайски. Ако се стигне до там, че да нямаме изтребители за въздушна полиция, което е възможно и да се случи (по скоро няма да се случи МиГ-29 имат ресурс до към 2030/35 година) ще идват да ни пазят натовски самолети на ротационен принцип половин година американски, половин година френски, половин година италиански и така докато се извъртят всички членки на НАТО и после наново. Ми-14ПЛ няма как да летят, защото са снети от въоражение, както и Ми-24. В момента в България няма въоръжени вертолети. Очаква се снемане от въоражение на МиГ-21 (отдавна им беше време) и Су-25. Усилено се говори (все още) за закупуване на нови самолети, с най големи шансове са Ф-16 и Грипен. Кога ще купят новите самолети... само Господ може да каже.

През април 2010 година е последният полет на Ми-14 извършен от авиобаза "Чайка".

Не са снети, просто нямат ресурс. Су-25 също могат да изкарат поне още 10 години, ако имаше качествено обслужване, което е невъзможно без пари.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

АВИОБАЗА "ЧАЙКА" – В ПАТОВА СИТУАЦИЯ И С НАДЕЖДИ

17 сеп 2010

Подполковник Жулиян Костадинов – командир на Морската

вертолетна авиобаза, пред списание „Клуб КРИЛЕ"

Във всички планове за развитието на армията присъства и Морската вертолетна авиобаза, там където й е мястото – в състава на ВМС. Но от април тази година не разполагаме с изправна авиационна техника. Последното удължаване на летателната годност с две години, постигнато и с активното участие на нашия инженерно-технически персонал, вече изтече. Последните три машини, които излязоха от строя, се поддържат в експлоатационна годност. Извършват им се всички мероприятия по поддръжка и съхранение. За сега окончателно решение за съдбата на Ми 14 не е взето. Вертолетите имат ресурс като машини, но летателната им годност може да бъде удължена само чрез капитално-възстановителен ремонт и модернизация.

При това положение за поддържане на подготовката на летателния и инженерно-техническия състав през юни бе организиран теоретичен курс в авиобаза Крумово. След успешното му приключване летателна подготовка и дейност бе извършена и в авиобаза Чайка с вертолет Ми 17. Със състава, определен за новата техника, в езиковия кабинет на Военноморска база Варна през август бе организиран курс за изучаване на наличната документация на вертолет „Пантер". Следващият такъв едномесечен курс се предвижда да бъде проведен през октомври по същата програма. Помага ни и щатният преводач на военноморската база.

normal_IMG_8088.JPG

normal_DSCF5404.JPG

Усвояването на новата техника и от пилотите, и от инженерно-техническия състав, ще продължи във Франция. Предстои преминаване на теоретичен курс в т.ч. и тренажорна подготовка в Учебния център на „Юрокоптер". Курсът завършва с придобиването на съответните сертификати. След получаването на машините летателната подготовка, съгласно договора, ще продължи при нас. В този процес ще участват френски пилот – инструктор, и двама гарантийчици – по вертолета и двигателя и по авиониката. В рамките на определено количество часове нашите пилоти ще усвоят всички функции и процедури на машината. В крайна сметка един защитен допуск трябва да се появи в летателната книжка. Всичките ни хора отдавна и силно са мотивирани за това.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...