Отиди на
Форум "Наука"

Спорът


zakonodatelya

Recommended Posts

  • Потребител

http://www.vbox7.com/play:d843fe820b

Интересен,но повърхностен анализ на спора.Остават незададени най-важните въпроси:

Кога спорим,в какво настроение и при какви условия?

С кого спорим,дали този човек, е подходящ за този спор?

Според мен,всеки човек,може да бъде убеден във всичко,в подходящия момент и по подходящия начин!

Аз лично винаги избягвам спора,защото за мен той,е признак,че диалога, е навлязъл в неподходяща за рационалното му продължение,фаза.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

няма по-вредно, безполезно и смехотфорно явление от спорта. плаче за яка забрана и затваряне на измисленото министрерство на спорта, на измисления спортен университет, публична деституция на "доцентите" по топки, гири, бухалки итем подобни измишльотини, и запрещение на часовете по физическо в училището, както и сваляне от екран на безкрайно скучните спортни програми по вече цифровата телевизия.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

;)Алва, ти навсякъде спорт виждаш.

Затова казвам - не спорт, а S.P.Q.R /някои го четат като СПОР/!

Редактирано от Last roman
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Лектора от клипчето има много акъл в главата си. Евалла !!! Всъщност и аз съм достигнал до същите изводи, макар и никога да не съм ги формулирал по този начин. Това което се набива на очи при този лектор е, че е просветлен. Завършен субективист. На мен лично ми е най интересен спорът пред публика.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Както и английската дума за споря - argue - подсказва, спора е просто аргументиране. Когато при срещата между поне две страни се обменят аргументи и те не се припокрият, то казваме, че се води спор. Това е един от малкото начини човек да научи нещо, наред с личния опит и приемането на доверие на чуждия опит. Това е безценен и незаменим по интензивност начин да извлечем знание анализирайки не едностранчиво, а многопластово дадена информация. Чуждата позиция може да е нещо, което и цял живот да не ни хрумне да развием. Затова за мен спорът е едно от най-полезните и цветни (носещи наслада и нови емоции) изживявания.
Причините някой да не долюбва спора за мен са само две:
1. Спорещия е твърде глупав за да разбере чуждата позиция, което обезмисля комуникацията. Това е все едно да говориш за квантова физика на кучето си. Колкото и аргументи да изтъкнеш, това няма да го накара да го проумее или да му влезе в полза в живота.
2. Страха от конфронтация.
- Страха, че ще попаднем на човек, който е глупав и който може да подходи примитивно спрямо тази висша форма на комуникация - с физическа и вербална агресия. Както се казва, да използва аргументите на силата, вместо силата на аргументите.
- Страха, че ще попаднем на човек с голямо Его, който въпреки, че разбира правотата ни цели да измести тезата и да руши конструктивния диалог, пред угрозата да признае, че е научил нещо ново;
- Страха, че собствените ни представи предлагащи удобство в света и нареждащи вселената по начин, който можем да си обясним, може да е погрешен. Типична реакция на религиозните хора. Те предпочитат да вярват, че бог е създал света за 6 дни, отколкото да чуят в какво се изразява Еволюционната теория.
- Страха от неизвестното. В стил "внимавай какво си пожелаваш да научиш". И т.н.

ПП: Тепърва ще гледам клипа. Дано не говорят само за спорта, както алвата подсказа :grin:



Дам, клипът потвърди моите разбирания (:

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...