Отиди на
Форум "Наука"

Развенчаване на митовете за 9/11. Специален доклад


Recommended Posts

  • Администратор

1473668036_8_559x*.jpg

По случай годишнината от разрушаването на кулите-близнаци на Световния търговски център от 11 септември изданието Popular Mechanics препечатва по-ранна статия, разглеждаща митовете за трагичното събитие и опровергаването им.

Разрушаването на двете кули на Световния търговски център (World Trade Center) и по-малкия WTC 7 няколко часа по-късно изненада не само обикновените хора, но някои експерти. Въпреки първоначалните съмнения, задълбоченото проучване и моделиране показва, че срутването на сградите е настъпило поради сблъскването на самолетите с тях и последвалия пожар.

Според теоретиците на конспирацията, най-реалистичната версия е избухване на експлозиви в небостъргачите.

Тайнствените експлозиви

Първият отвлечен самолет се разби в Северната кула на Световния търговски център в 94-98-ти етаж. Вторият се сблъска в Южната кула около 78-84-ия етаж. Сблъсъците и последващия пожар изведе от строя асансьорите и в двете сгради. Освен това е повредена и долната част на сградите, включително и фоайето. Но, според теоретиците на конспирацията, самолетите не могат да доведат до значително увреждане на долните етажи по-ниско от 80-тия етаж, което говори в полза на версията за взривни устройства, задействани в момента на сблъсъка.

Огромна роля за изясняване на обстоятелствата, свързани с разрушаването на търговския център изигра Националния институт за стандарти и технологии (The National Institute of Standards and Technology, NIST), който внимателно реконструира процесите, които са настъпили след взрива на самолетите. Естествено, изследването се извършва не с цел да опровергаят неофициалните гледни точки. Механизмът на разрушаването на кулите е необходимо да се разбере заради разработката на нови строителни стандарти и проектирането на нови небостъргачи. Сблъсъкът на самолети с небостъргачи е безпрецедентно събитие и нито един специалист не е могъл досега да предскаже какъв ефект ще произведе това събитие. Но затова пък е възможно да се възпроведе и моделира ефекта по данните след събитието.

1473668110_2_559x*.jpg

Резултатите от изследванията на NIST установяват, че останките на самолета са отрязали комуникационната шахта в центъра на сградата, създавайки канал за разпространение на запаленото гориво. В резултат огнената вълна се разпространява към по-долните етажи, увреждайки фоайето. Според Джеймс Кинтеро (James Quintiere), професор по инженерство в Университета на Мериленд, някои асансьори са паднали, а експлозията взривява вратата на първия етаж, убивайки тези, които са били в близост. Това се потвърждава и от журналистите, влезли във фоайето на северната кула няколко минути след сблъсъка - те открили там овъглени трупове.

Контролирано разрушаване

Един от най-често срещаните аргументи на конспиративните теории е, че бързоизгарящото авиационно гориво, може да стопи носещите колони. Горивото изгаря при температура от 400-800ºС. Това е наистина много по-ниска температура от температурата на топене на стоманата (около 1510ºС). Но не е необходино конструкцията да се разстопи, за да загуби устойчивост. За това са достатъчни и по-ниски температури. При 600ºС стоманата губи 50% от здравината си. Фатална роля играе и фактът, че топлоустойчивото покритие, предпазващо стоманените пръти, е повредено от обломките на самолета, което е увеличило уязвимостта им.

Освен това горивото не трябва дълго да гори, то просто е послужило като катализатор за мащабните пожари в Световния търговски център. Експлозията запалва килими, завеси, мебели и хартия. Според NIST, температурата на тези пожари може да достигне хиляди градуса по Целзий, което понижава здравината на стоманата с 90%.

Южната кула се срина първа, въпреки че самолетът се разби в нея 17 минути по-късно след Северната. Една от причините за това е вероятно, че ударът бе 10 етажа по-ниско и повредените колони са подложени на по-голямо натоварване.

Теоретиците на конспирацията обръщат внимание на факта, че при разрушаването на кулите ясно се вижда облак прах, който се издига от сградата, сякаш последователно се подкопава от взрив отгоре надолу. Но хипотетичните взривни устройства нямат нищо общо с това. Когато започва сриването, загубилата опора маса пада върху останалата част на сградата. Получава се ефектът на доминото Този процес не изисква взривни устройства. Просто най-горният етаж не може да поеме цялата енергия на удара и я предава подолу. Когато става сриването на етажите, самото сплескване на въздуха между тях изхвърля от прозорците прах и отломки, наподобявайки външно контролирана експлозия.

Какво се случи с корпус WTC 7

В корпуса на WTC 7 не са се разбивали самолети, но тази сграда също се срива след няколко часа.

1473672378_7_559x*.jpg

Поддръжниците на теорията за контролирано разрушаване смятат, че падането на WTC 7 е едно от най-важните доказателства в полза на предварително заложените експлозиви. Но в доклада NIST се посочва, че първоначалните изследвания са подценили щетите, причинени от разрушаването на съседните небостъргачи. Тежки увреждания са нанесени от изгарянето на отломките на южната страна на WTC 7.

Сериозните повреди в конструкцията и интензивните пожари са довели до това, че седмия корпус се срути под собствената си тежест. Изследователите смятат, че падането на WTC 7 е пример за прогресивен колапс, когато разрушените части на носещата конструкция причиняват деформации на останалата част от сградата и нейното последващо разрушение.

С помощта на компютърно моделиране е установено, че основният фактор за унищожаването на сградата е нейната конструкция. Носещите колони изпитват силно натоварване и ако се премахне дори една от тях, пада цялата секция. Гредите на петия и седмия етаж предават товара от една колона на друга, а опорните конструкции на южната страна на WTC 7 са били повредени, така силното напрежение се разпространява от колоните и в други части на сградата, което е надхвърля границите на тяхната якост. Така сривът може да се получи дори без структурни разрушения - достатъчен е пожарът.

Сеизмичните трусове

Теоретиците на конспирацията твърдят, че сеизмографите в обсерваторията на Колумбийския университет Ламонт-Дохърти  в Палисейдс, Ню Йорк, на 21 мили северно от WTC, записват събитията от 9/11.

"Най-силните трусове бяха регистрирани в началото на взрива, преди падащите отломки да ударят земята", съобщава сайтът WhatReallyHappened.com.

Конспираторите твърдят, че сеизмичните пикове са "безспорно доказателство, че масивни експлозии са свалили кулите".

1473671537_6_559x*.jpg

1473671562_6_559x*.jpg

Конспираторите твърдят, че сеизмичните пикове (графика 1, горе) показват, че взривни устройства са срутили WTC. Учените опровергават твърдението, с по-подробната графика 2 (долу). 

"Няма научна основа за извода, че експлозии са срутили кулите,"  отбелязва сеизмологът Артър Лърнър-Лам (Arthur Lerner-Lam). "Това представяне на нашата работа е категорично неправилно и не в контекст."

Докладът, издаден от Ламонт-Дохърти, включва различни графики, показващи сеизмичните показания, произведени от самолетните катастрофи в двете кули, както и по-късното срухване на двете сгради. WhatReallyHappened.com избира да покаже само една графика (Графика 1), показваща само кратък отрязък от 30-минутния период от време.

На тази графика се появяват измамно 8- и 10-секундни внезапни пикове. Ламонт-Дохърти за същите данни (Графика 2) дава много по-подробна картина: Сеизмичните вълни - сини за Южната кула и червени за Северната кула - започват слабо и след това ескалират, когато сградите се срутват на земята.

Къде е самолетът

1473672406_2_559x*.jpg

Сблъсъкът на един от отвлечените от терористите самолети с Пентагона също предизвика съмнения сред неспециалистите. Възраженията срещу официалната версия бяха няколко: прекалено малката дупка в стената, оцелелите стъкла на прозорците и липсата на отломки от самолета.

Когато самолетът се разби в Пентагона, той остави дупка със ширина от 23 метра. Това бе измерено по броя на унищожените подпорни колони на първия етаж. Оценката по видимите разрушения е затруднена от това, че фасадата на сградата се срути 20 минути след сблъсъка.Крилата на самолета не изиграха особена роля, тъй като едно от тях се удари в земята, а другото бе откъснато от носещите колони на сградата.

Фактът, че стъклата на прозорците са оцелели дори близо до удара е заради тяхната взривоустойчивост. И накрая, всъщност е имало останки. Снимките отвътре и отвън на Пентагона свидетелстват за това.

Но на привържениците на  конспиративните теории не може да се докаже нищо. За тях учените и специалистите също са в заговора и нищо не може да разклати увереността им. 

http://nauka.offnews.bg/news/Skeptik_3/Razvenchavane-na-mitovete-za-9-11-Spetcialen-doklad_57332.html

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Има американска технология за строеж на високи сгради при която арматурата се натяга след построяването на всеки следващ етаж.Така се използва по малко желязо ,конструкцията се олекотява и могат да се строят по високи(и евтини ) сгради.

Разрушаването им се извършва по обратния начин,С демонтирането на най горния етаж ,арматурата на етажа под него се отпуска  на другите под него също но по малко .Ако това не се направи етажите на сградата започват да избухват след като се премахне товара на един от тях, който носят.Това има ефекта на разрушаване със взрив

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...