Отиди на
Форум "Наука"

Над 1000 км пробег на електромобили с нова литиево-йонна батерия


Recommended Posts

  • Потребител

https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/probiv-nad-1000-km-probeg-za-elektromobilite-6094048

https://www.kaldata.com/it-новини/innolith-представи-акумулаторни-батерии-оси-307413.html

https://cleantechnica.com/2019/04/04/swiss-startup-innolith-claims-1000-wh-kg-battery-breakthrough/

1 KWh/kg  50000 цикъла   - това е повече от достатъчно за да няма други коли освен електромобили  :)

Но защо съм малко недоверчив, след като Мъск се пъне на 0,25 kWh/kg ? 

... и като видях ЦЕО Сергей Бучин, работата взе да се изяснява  :)

Преди 10 години  имаше един финландец, който възседна треската за нови източници с претенция

за нов акумулатор на база алуминий. Идеална презентация с проект за фирма и тайм линия на

разработката и внедряването. Естествено, невъзможността да се направи такъв акумулатор се

крие в подробностите на  физикохимичните процеси, но на едро всичко изглежда желязно

доказано в очите на слабо сведущите, но големи мераклии. Та шарани се намериха да финансират

стартъпа въпреки няколкото трезви гласове.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Инженерни науки

Поразгледах линковете отгоре отгоре.

Ще се повтроря, може би, че съм го писсал, но пак.

Има батерии за стационарни установки с течен електролит (по-точно 2) и реакционна камера, напомняща на горивни клетки, с единствената разлика, че горивната клетка ползва за единия реактив - атмофсферен кислород. Проточна батерия се нарича. Швейцарци показаха на вавтоизлизложение преди няколко години автомобил с такова нещо (може да са същите). Колата има опция и да се зарежда от колонка (наливат се двата свежи електрлита, сратите се източват).

Просто колата беше малко бутикова.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, Joro-01 said:

Поразгледах линковете отгоре отгоре.

Ще се повтроря, може би, че съм го писсал, но пак.

Има батерии за стационарни установки с течен електролит (по-точно 2) и реакционна камера, напомняща на горивни клетки, с единствената разлика, че горивната клетка ползва за единия реактив - атмофсферен кислород. Проточна батерия се нарича. Швейцарци показаха на вавтоизлизложение преди няколко години автомобил с такова нещо (може да са същите). Колата има опция и да се зарежда от колонка (наливат се двата свежи електрлита, сратите се източват).

Просто колата беше малко бутикова.

И какво става със старите, източени електролита? 

 

Редактирано от Skubi
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки
Преди 3 часа, Skubi said:

И какво става със старите, източени електролита? 

 

Рециклират се хредполатам.

Сигурно не бях ясен, но колата за която пиша по принцип се зарежда с ток, както нормален електромобил. Просто има опцията да я заредите като кола с ДВГ.

 

По време на зареждане от мрежата електролитите (реактивите според мен - окислител и редуктор) се въстановяват. Реакционната камера (мембраните) са микрофлиидни устройства, това отличава тази батирия от стандартните проточни батерии.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Да не съм голословен (а мисля съм ги давал и тук). Това е за ковето аз говоря, уж е различна от фирмата за която е темата, но това може да се провери. https://www.nanoflowcell.com/

Препоръчвам ръчкане из сайта.

https://emagazine.nanoflowcell.com/en/technology/the-redox-principle/

За който не му се чете, снимки от поледното:

Bild_5_-_bi-ION_Zapfpistole_1_884x450.jp

image_redox_head.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ясно. Течностите циркулират и се подновяват от резервоарите с това по дълго генерира ток. При старите батерии трябваше да се мери киселината  за да има представа за положението на батериите, и водата постоянно се изпаряваше. После измислиха разни улейчета отгоре затворените батерии, които позволяват изпаряващата се вода да се връща в акумулатора. После направиха с желатин. После.....се върнаха към течностите. Само сега не киселина и вода/достъпни за всички/ ами други течности измислиха.

Една картина 1000 думи.

ПС. Ел двигатели позволяват, да се строят стари икони. Не важи аеродинамиката и други глупости....fordtiz.jpg Например електически вариант на Форд Бронко.

Редактирано от Skubi
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Аз лично.. доколкото разбрах,  Инолит (твърдят че) са разбработили класически акумулаторни батерии (т.е обратими галванични елементи) - литиево-йонни, с много високо съотношение на батериите "енергия/маса"..(1000 Wh/kg)

https://bg.wikipedia.org/wiki/Литиевойонна_батерия

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery

 

Какво точно са  иновирали никой не знае, но принципно погледнато.. За се увеличи съотношението на една батерия "енергия/маса".. тя трябва да се направи "по-компактна" (нищо повече ,защото електрохимичните процеси са непромени) и да позволява зареждане на повече енергия в същата по тегло/маса батерия

Електролитът на класическата акумулаторната батерия е само среда за движение на йоните

https://cleantechnica.com/2019/04/04/swiss-startup-innolith-claims-1000-wh-kg-battery-breakthrough/


 

Цитирай

 

What has Innolith done that no one could do? According to The Verge, it still uses a “wet” electrolyte like conventional lithium-ion batteries but with a difference. The company has replaced the organic and highly flammable solvent used in lithium-ion batteries today with an inorganic substance that is more stable and less flammable. Here’s how Innolith co-founder Alan Greenshields describes it.

“We take the organic materials out and replace them with inorganic or basically salt-like materials, and that does two things for you. One is it gets rid of your fire risk, so, of course, there’s nothing to burn. And the second part is you’ve also got rid of the most reactive components in the system, which makes it easier to build a battery where you can pack in a lot of energy without the thing becoming unstable.”

 

 

Е горе долу е ясно как са го постигнали: преодоляли са ограниченията при зареждането  - като са разработили нов тип "пожаро- и взриво-безопасен" електролит..

Това позволява създаването на батерии, която зареждат  повече енергия

 

PS

За Redox Flow батериите, изполвани за автомобилите беше писано в темата "Бъдещето на автомобила"

 

On 9.03.2016 г. at 16:13, nik1 said:

 

 

Infographic_QUANT_p#1B0F6F

 

nanoFLOWCELL unveils flow cell battery prototype vehicle

5 March 2014

Infographic_QUANT_p#1B0F6F
Powertrain of the QUANT. The two 200L (400L, 106 gallons US total) electrolyte tanks are packaged in the rear and central tunnel of the vehicle. Click to enlarge.

Liechtenstein-based nanoFLOWCELL unveiled the QUANT e-Sportslimousine, a prototype vehicle equipped with a nanoFLOWCELL flow cell battery powertrain, at the Geneva Motor Show. This flow cell system supports an electric driving range of between 400 to 600 km (249 to 373 miles) in the QUANT e-Sportlimousine prototype, the company claims.

Flow cells or flow batteries combine aspects of an electrochemical battery cell with those of a fuel cell. The electrolytic fluids in flow cells—usually metallic salts in aqueous solution—are pumped from tanks through the cell. This forms a kind of battery cell with a cross-flow of electrolyte liquid. One advantage of this system in general is that the larger the storage tanks for the electrolyte fluid are, the greater the energy capacity. Too, the concentration of an electrolytic solution contributes to the the quantity of energy that it transports.

Quant
QUANT e-Sportslimousine. Click to enlarge.

To charge or discharge the nanoFLOWCELL, two different electrolytic solutions are pumped through the appropriate battery cell in which an electrode (anode or cathode) is located. A membrane separates the two electrolyte chambers and their differing chemistries. At a nominal voltage of 600 V and 50 A nominal current, the system in the lab is achieving continuous output of 30 kW.

According to nanoFLOWCELL, its flow battery has a specific energy of about 5-times that of a Li-ion battery (600 Wh/kg compared to ~120 Wh/kg). The company attributes the performance of the nanoFLOWCELL to the characteristics of its newly-developed, and unspecified, electrolytic fluids, made up of metallic salts at very high concentration. Slightly more specifically, the company says that a large increase in the number of charge carriers in the electrolyte fluid within the nanoFLOWCELL significantly increased its performance compared to conventional redox flow-cells (about 5x the specific energy and several orders of magnitude more specific power).

The company also claims its flow cells can go through 10,000 charging cycles with no noticeable memory effect and suffer almost no self-discharging.

 

 

The first QUANT e-Sportlimousine prototype carries two 200-liter (53 gallons US) tanks on board, for a total energy capacity of 120 kWh. The QUANT e-Sportlimousine energy consumption is about 20 kWh/100 km, when driving in the lower load range. Increasing the tank volume of the QUANT e-Sportlimousine to 800 liters would be possible, the company says.

Once the electrolytic fluids are discharged, the contents of both tanks must to be replaced. The prototype features a double tank system with dual filler necks, one for each electrolyte, to keep times for the electrolyte liquid replacement to a minimum.

Powertrain. In addition to the flow cell, the QUANT uses four electric motor units (120 kW continuous, 170 kW peak per unit) for all-wheel drive with torque vectoring and two supercapacitor banks for energy storage. Peak torque per wheel is 2,900 N·m (2,139 lb-ft). The company says acceleration from 0 to 100 km/h is 2.8 seconds.

A central VCU (vehicle control unit) is responsible for controlling the driving- and charging-currents throughout the entire powertrain.

The supercaps provide power to the four drive motors, and also serve as a general energy buffer for the vehicle’s electrical system and storage for regenerative braking energy.

In February, nanoFLOWCELL AG announced a partnership with Bosch Engineering GmbH to further develop vehicle electronics for the QUANT e-Sportlimousine.

According Nunzio La Vecchia, the head of development of the QUANT e-Sportlimousine, the company is planning on producing four drivable prototypes in 2014.

Established in late 2013, nanoFLOWCELL AG (formerly JUNO Technology Products AG) is a Research and Development Centre based in Vaduz, Liechtenstein. The focus of nanoFLOWCELL AG’s research is on the advanced development of drive technology and the classification of flow-cell technology. In 2009, the company showed the NLV Quant prototype at the Geneva Motor Show. The QUANT e-Sportslimousine is a completely new development, both technically and optically, compared to the NLV Quant.

 

 

On 9.03.2016 г. at 1:44, Joro-01 said:

Упорито си пазят електролита. Не е ли редно да публикуват MSDS?

Ето няколко примера за състав на проточна батерия. В колата може да е нещо съвсем друго. Не казват.

fig3.jpg

http://www.tms.org/pubs/journals/jom/1009/yang-1009.html

Редактирано Март 9, 2016 от Joro-01

 

 

Редактирано от nik1
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Благодаря, Ник и извинения към тебе и останалите.

Не ми е за пръв път да не чета много много препратките и да не задълбавам. Директно допуснах, че е надграждане върху споменатата технология.

Всъщност са заменили органичен и може би не течен (гел?) електролит с течен и неорганичен. Незапалимостта може би позволява  го натоварват повече. Вероятно има и нещо друго.

 

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...