Отиди на
Форум "Наука"

Как да си организираме проучване?


ISTORIK

Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Как да си организираме проучване?

Денислава Симеонова

http://www.karieri.bg/

Как да разберете какво точно ценят служителите във вашата организация? А какво ги мотивира?

Изследване сред 58 организации в България, проведено от KPMG и Българската асоциация за управление на човешките ресурси, показва, че 29% от мениджърите разчитат на разговори с преките ръководители, за да научат какво мислят подчинените им. В голяма част от тези случаи обаче факторите, които според преките ръководители определят мотивацията и ангажираността на служителите, се разминават или различават от тези, които техните подчинени посочват. Често това разминаване е причина и за намалена ефективност на работата на екипите.

Това се подкрепя от мнението на мениджърите, за които е важно да научат какво мотивира служителите им чрез специално разработени проучвания – 36% от анкетираните са посочили този подход. Информацията, получавана от подобни проучвания, дава представа за това кои средства за мотивация ще имат успех в съответната организация и в кои инициативи си заслужава да се инвестира.

Първи стъпки

Консултантите от KPMG дават и съвети как да се проведе успешно организационно проучване. Най-напред трябва да се прецени дали отдел "Човешки ресурси" ще се справи със задачата или е добре да се избере външен консултант, който да помогне при разработването и провеждането на проучването.

Ако проучването е подготвено от членове на екипа, задължително е те да разполагат с необходимия опит и ресурси, а участниците в проучването да бъдат убедени, че отговорите им ще останат конфиденциални. Осигуряването на честно и открито споделяне на мнението е посочен от участниците в изследването като най-важният фактор, определящ доверието в проучването (32%).

Подготовката на организационно проучване включва определяне на ключовите области, които ще се изследват, определяне на целевата група, подбиране на представителна извадка, избор, разработване и прилагане на най-подходящия за конкретната ситуация инструмент, както и представяне на целите и формата на проучването на служителите.

Какво проучване да изберем?

Според анкетатата на KPMG областите, на които участниците биха наблегнали при планиране на организационно проучване, са:

- Ефективна комуникация (39,7%)

- Организационна култура и климат (24,1%)

- Оценяване на изпълнението (8,6%)

- Стилове на управление (8,6%)

- Възможности за обучение и развитие (6,9%)

- Стрес (1,7%)

При избора на проучване е важно да се открои какво е провокирало решението, коя е водещата потребност в конкретната бизнес ситуация. Едно общо проучване, насочено към диагностика на състоянието на организацията би могло да покрие всички области, изброени по-горе. От друга страна, фокусираното проучване търси информация за конкретен аспект от бизнеса – проблеми, промяна на външните условия (конкуренция), организационна промяна (сливане, преструктуриране и т.н.).

Например, ако искате да разберете гледната точка на служителите по разнообразни въпроси - стил на управление, стрес, работни взаимоотношения, комуникация, обучение и развитие, система за възнаграждение – най-добре е да използвате проучване на мнението, наречено "оценка на 360 градуса". Така ще получите снимка на мнението на служителите за компанията, както и техните предложения за подобрения.

Ако решите да изследвате ценностите, нормите и стиловете в организацията, които определят нейния имидж, може да изберете проучване за организационната култура. С него ще "измерите" степента, в която настоящата култура съвпада с тази, необходима за постигане на корпоративната стратегия.

Какво да очакваме?

Успешното проучване не се изчерпва с получаването на информация. То предполага конкретни действия, чийто ефект ще бъде измерен чрез следващо проучване. Вътрешното проучване засилва доверието в организацията, тъй като участието създава у служителите усещане за значимост и ангажираност с развитието на компанията. Точно обратният ефект би имало проучването, ако то не доведе до никакви промени – това ще демотивира екипа и ще наруши доверието му в мениджърския състав и в цялата организация.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...