Отиди на
Форум "Наука"

Немски оръжия и проекти от края на ВСВ


Recommended Posts

  • Потребител

На ревера на Порше виждам нацистката значка! Обаче, нито един от посочените машини, върху които е работил не са приети на въоръжение. Съвсем нормално, вече е 1943-та! С неговите дизайни има и куп други проблеми!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А, разбира се, че Порше е най-известен с модела си на Volkswagen „Бръмбар”, а не толкова покрай сътрудничеството си по танкови проекти.

Ако Порше е кръстникът на Тигър, то инж. Ервин Адерс (Erwin Aders) е неговият баща. Той създава PzKpfw VI и PzKpfw VI B. Известен е с прякора Tigerfather (бащата на тигрите).

Негова е заслугата и за създаването на последните немски проекти на танкове от края на ВСВ, както и на съвременната немска бронирана техника – „Леопард” и БМП „Мардер”.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Нямали са, затова с времето подади липса на ресурси са започнали да произвеждат танкове с по-ниско качествена стомана, заради недостиг на легиращи съставки, както е при "Кралски Тигър".

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ако не беше ей този „зъл нацист” – щурмбанфюрер от SS и член на НСДАП Вернер фон Браун, (на снимката с черния костюм) американската космическа програма и изобщо космическата техника днес щяха да бъдат с години назад.

002_small.gif

Биографията му носи любопитното заглавие: „От нацистите до НАСА- животът на

Вернер фон Браун” (встъпва в партията през 1937 г.)

51EXWNCWCGL._SL500_AA240_.jpg

Реализирани проекти:

- ракетата A-4 (Фау-2)

- междуконтиненталната балистична ракета «Юпитер-С»

- спътник от серията «Експлорър»

- разработки на ракетоносителната серия «Сатурн»

- космическите кораби от серията «Аполон»

Почива от рак през 1977 г.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Въпреки, че е от SS открито говорел, че войната е загубена нещо, което било табу! Даже казвал на генерала от SS Дорнбергер: За да продължим по-нататък ще ни е нужна Америка!

Доколкото знам е бил арестуван от Гестапо и хвърлен в затвора, защото "не вярвал в крайната победа"! На едно съвещание Хитлер запитал Дорнбергер, как вървят ракетните работи. Дорнбергер казал, че не вървят понеже фон Браун е в затвора. Изненадан от тази новина Хитлер (той не бил осведомен) се заинтересувал за причината за ареста. Като разбрал, за какво става въпрос фюрера се обърнал към шефа на Гестапо и наредил да бъде освободен незабавно. Мюлер се опитал да възрази, но Хитлер го прекъснал: Той ми е нужен!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

По времето на социализма ни лъгаха, че първите снимки от космоса са направени от съветския сателит „Спутник”. Но не! Първата снимка на земята от космоса е направена на 24 октомври 1946 г. по проект на американски учени и военни от разстояние 60 мили с 35 мм кинокамера монтирана върху ФАУ 2! Камерата направила снимка на всяка секунда и половина и минути по-късно се отделила от ракетата. Камерата била унищожена, но филмът защитен в стоманена касета оцелял.

Клайд Холидей – конструкторът на камерата публикувал снимките от ФАУ 2 в National Geographic през 1950 г. с коментара: „така би изглеждала земята на посетители от друга планета идващи на космически апарат.”

1stPhotoFromSpace-388-jan07.jpg

гледка на земята от камерата монтирана на V2

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител

Ти, кото си писал всичко това, пиян ли беше или си от "Бойна слава"?

Проекта на курт танк Та 182 използва аеродинамична схема ползвана масово в почти всички реактивни изтребители второ поколение. Визуално много прилича на МиГ15/17 с изключение на опашното оперение.

За какво става въпрос? Я обясни (но трезвен), че ме заинтересува!

Аз ще те помоля за превод на още мъдрости, но искам първо тая да чуя!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Парадоксално е че първия стелт е бил разработен именно от германците при това по случайност. Един от реактивните прототипи достигнали до етап тестови полети е построен по схемата "летящо крило". Оказва се че откриваемостта му от радари е с пъти по-ниска от тази на всеки друг самилет.

Това за ВСВ ли става дума или въобще се говори за немски успехи. Защото радарът е новост за времето на ВСВ, а германците тогава определено не са водещи в радиолокацията, особенно във връзка с бойните действия по море.

Тъй че и да е имало Стелт, не е бил особенно полезен. Предполагам, че в случая става дума за нещо от рода на "чудесните открития на Леонардо".

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Парадоксално е че първия стелт е бил разработен именно от германците при това по случайност. Един от реактивните прототипи достигнали до етап тестови полети е построен по схемата "летящо крило". Оказва се че откриваемостта му от радари е с пъти по-ниска от тази на всеки друг самолет. За съжаление недостига на стратегически суровини води до забавяне на проекти които при успешно развитие биха довели авиацията до положение което стига 10 години по-късно.

Така е. Летящото крило е Horten Ho 229. При него за пръв път в историята на авиацията се използва концепцията на Стелт технология, или на немски «Unsichtbar». Батята Хортен го проектират, а първият полет е на 1 март 1944 г. в Гьотинген. Построени са само 6 бройки, като се е работело по още 20 по поръчка на Luftwaffe.

3-та американска армия влиза в завода Фридрихсроде и една машина е изпратена в САЩ. Това е основата на американските Стелт.

няколко снимки:

Go229.jpg

800px-Horten_Ho_IX_on_ground.jpg

horten_ho-9-3.jpg

horten_ho-9-4.jpg

800px-Horton-GO229-rear.jpg

Хортен на склад. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Крилете на Н IX са направени от два тънки въглеродно – импрегнирани дървесни слоеве, споени с дървени въглища и стърготини. Това е обшивка от радиопоглъщащи материали. Не се знае дали целта е била стелт технология, огнева защита или подсилване на корпуса за реактивен полет. Това е въпрос на дебати и спекулации.

Но все пак центрираното разположение на двигателя, уголемените въздухозаборници, обшивката от радиопоглъщащи материали, екранирането на излизащите от двигателя струи, „бобровата опашка” на машината, а също и системата за охлаждане на струята – всичко това води до понижаване на радиолокационната и инфрачервената забележимост на Хортен. Тези примери практически напълно съвпадат с техническите решения използвани тридесет години по-късно в американската техника „Стелт”.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Немския обазец не може да прилича на Миг-15 и пр., тъй както баща ми не може да прилича на мен - аз приличам на него!

Едната картечница биела в целта, а другата в облаците???????? :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Хора, не пишете в правилния подфорум. Тук са Немски оръжия и проекти от края на ВСВ, а не Спитфайър с/у Месершмид.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Един от най-интересните проекти е на релсовото оръдие,което все още е в процес на разработа.Когато американците влизат в Германия след края на войната взимат всички чертежи на самолети и тайни проекти и се опитват да ги реализират,поне част от тях.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...