Отиди на
Форум "Наука"

ЗАЗ-мотърс


КГ125

Recommended Posts

  • Потребител

Трябва обаче да имаме избор дали да не си задържаме старите неща, щом вършат работа.

Този избор го диктува пазара.

Щом хората могат да си купуват през няколко години нови коли и телевизори, няма да го имаме.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Потребител

Понастоящем в Русия се правят съвсем прилични коли, с немските машини вероятно не може да се мерят, но едва ли са по-зле от румънските дачии или разни там китайски возила :

http://www.lada.ru/

http://azlk.ru/

http://www.volgasiber.ru/index.aspx?page=1

Редактирано от Зитко
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

И кои са те?

Ами примерно ето този модел Лада:

http://www.lada.ru/cgi-bin/autoimg.pl?id=6490821

Ориентировъчната цена е около 10 000 евро, смятам напълно прилична кола на добра цена.

Или пък ето тази ладичка:

http://www.lada.ru/cgi-bin/car_line.pl?modelid=3617

В зависимост от екстрите, цената й варира от 6900 до 9200 евро

Редактирано от Зитко
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ами примерно ето този модел Лада:

http://www.lada.ru/c...g.pl?id=6490821

Ориентировъчната цена е около 10 000 евро, смятам напълно прилична кола на добра цена.

Или пък ето тази ладичка:

http://www.lada.ru/c...pl?modelid=3617

В зависимост от екстрите, цената й варира от 6900 до 9200 евро

Виш ако бяха м-у 3-5000 еврота......

Но така. Стар дизайн -Опел Астра от преди 10-20 години и Дево Калос.....

Тук ладите държаха 40% от пазара, даже някои тип Самара трябваше да се чака. Но след като дигнаха цената над 7000 евро всичко пропадна.

Тогава всичко живо мина на Опел или Сузуки.....

:post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Интересен факт е че напоследък много хора изкараха от гаражите стари лади и си ги карат защото не са по-лоши като показатели от много съвременни коли, а за сметка на това ремонтите им са евтини. При това говорим за хора живеещи в града. Хората заети в селскостопанското производство по принцип си предпочитат ладите и москвичите, че и уазките, просто защото трошливите еднодневки не можеш да ги изкараш извън асвалта, а специализираните офроуди са много скъпи и още по-лакоми за гориво и поддръжка. Но не ги гледайте какво търсят тези хора, те търсят кола която да върши работа, а не нещо лъскаво с което да се изфукаш пред приятелчетата във входа. Така че тяхното мнение не струва. :biggrin:

За една година сме стигнали по-количество колела на гражданин нивото на холандия. И не защото сме толкова зелени....

Годишна карта за градски транспорт струва една месечна заплата на жената.

Така, че ще извадят те и магаренца, катъри ако продължава поскъпването на горивата....

post-5590-059815400 1315988648_thumb.jpg

:punk: :punk: :punk:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

За малката Лада имаше някакви оплаквания, но не си спомням какви. Единствения критерий е практиката - ако се докажат като здрави и читави, пречка да се наложат на пазара няма. И разбира се, с този клас цените им са високи.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Малко офтопик, но точно по причина скока на горивата комбиниран с изключително "високата" надеждност на новите коли смятам да си купя електроколело. Поне на работа да ходя с нещо което няма какво да му се развали а консумативите му са с пренебрежимо малка цена. Но виж до магаре няма да стигна въпреки че харесвам тези животни. :)

Хммм. Електро колело. Ако за близки разтояния защо ти е? Тренирай против инфаркт. Ако е за по-далечко електро мотор. Но внимавай да е с доброкачествен двигател и акумулатори....

Четох за най новите китайски и....и отиде от квартирата си на работа журналиста. Едва успя да стигне, като последните километри пъпли с 3-4 км час. после зарежда 4-6 часа за да може да се върне в къщи. Живее на около 50 км от градът.

Разглеждат в статията въпросът за доброкачествените електромотори. Най-доброкачествените са в порядакът на 5000 евро.

Сума сумарум най-пестеливо е цитроенче саксо от първите с 1 литров дизелов двигател и каране по-инерция. Тоест засилиш колата, вадиш от скорост и "летиш" по инерция. Когато намали скороста пак включиш засилиш и ....така поне няма да заспиш от огромната скорост и скука.....

:tooth: :tooth: :tooth:

ПС. От магаре по био няма. Кат му дойде краят и на суджук става...100% рисайклинг.:punk: :punk: :punk:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А по повод качествата на електроколелата, един познат си купи такова наскоро. При тестовете дава максимална скорост от почти 60 километра в час и пробег далеч надхвърлящ 50 километра (живея на 17 километра от работата, но част от пътя е полупланински). На планински тест издържа ако не се лъжа почти 10 километра стръмно планинско изкачване (от пловдив до дедево ако нещо ти говорят тези имена). С тези характеристики мисля че това е повече от добър вариант.

Какава марка е? И колко му коства?

:good: :good: :good:

Редактирано от Skubi
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Някой беше споменал, че в Бг автомобили не се произвеждат и няма да се произвеждат. Това не е вярно, защото вече се :)

angelmr, за някои работи не мога да се съглася. Не съм специалист, но поне мога да сравня какво беше старата ни лада и това, което сега виждам.

Нямаше го тракшън контрола (Traction Control System или Anti-Slip Regulation) и ABS контрола ( ей тук може да видите за какво иде реч http://fermer.bg/video/452/1/po-vreme-na-agritehnika-2009--hanover-New-Holland-poluchiha-srebyren-medal-za-tazi-tehnologiia.html и то при трактори - по- нагледно някак си), а сервото управление, ел. запалване, автоматична диферинциална спирачка ( ADB-X), управление на спирачките в завой (CBC). Появи се автоматичната скоростна кутия - то много хора я пренебрегват ама тя си има предимства. Возих се наскоро на едно ауди S8 с такава и мога да ти кажа, че е чудо просто- ускорението го усещаш като в изтребител. И все повече производители я ползват и в джипове и в спортни автомобили ( последно в един Астон Мартин я видях), а има и стептроници - можеш да превърнеш автоматичната в ръчна скоростна кутия. Появи се и "Комън рейл" системата при дизеловите двигатели и не случайно поне според мен дизеловия двигател в момента е за предпочитане ( едно време това беше немислимо). Или въвеждането на real time 4x4 - доста практично за нашите пътища ( автомобила ми е такъв в момента). Ами имобилайзерите или разни както биха ги нарекли някои глезотийки като парктроник, сервотроник, адаптивни предни светлини, климатроник, сензори за дъжд ( много хора ще се изсмеят ама има ефект от тях). Как да ги сравниш с ладата. А това за здравината Михов добре го написа, но все пак и сега има автомобили, които са си много здрави :)

Редактирано от fixxxsers
Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Потребител

Ти това сериозно ли го вярваш? Хайде изброй ми само десет нововъведения през последните 20 години които да са довели до сериозно подобряване на качеството и безопзсността на колите и едновременно с това да не са от типа на дребни ъпгрейди които можеш да инсталираш на всяка стара кола за смешна, в сравнение на цената на нова кола, сума. Ако логиката ти беше вярна същото щеше да се отнася и за колесния и за авиационния транспорт. А в авиацията има самолети прооизведени през втората световна война които все още летят и се използват не за авиошоута, а за работа.

ПС. Не сравнявай колите с електрониката. В електрониката наистина има много сериозен прогрес. на всеки няколко години се променя технологичното поколение. Докато при колите общо взето се ползват едни и същи технологии от почти век. Само материалите се променят с по-леки и нетрайни. От което и от подобренията в аеродинамиката идва и леко подобряване на икономичността. Но съвсем леко, с няколко процента за последните 30-тина години.

Естествено, че в колите се ползват технологии от почти век, бих казал повече от век - засега двигателят с вътрешно гориво е без конкуренция. Засега...

Иначе, на който му харесва, може да кара и стара лада. Ще му върши работа. А ако има и багажник на покрива - направо е незаменима при ходене на село и носене на продукти в града (обичам полуурбанизираността на българина! :laugh: )

И да - повечето наистина са дребни ъпгрейди, но носят удобство. Ел. стъкла и климатроници - може и без тях разбира се, макар че е по-добре да ги има. И т.н. и т.н.

Други пък са много важни за сигурността - примерно ABS и еърбезите. Може и без тях, но е по-добре да ги има.

Мога да сравня колите с електрониката. Най-малкото защото сериозния прогрес на електрониката се отразява и на колите. И все повече ще се отразява.

Има и още нещо, което се пропуска - самото консуматорско общество иска нови и нови продукти. Колите или електрониката вече не са само за удобство - те са моден аксесоар. Познавам хора, които си смениха старите телевизори с LCD не защото старите не им вършеха работа, просто защото са демоде. Мога да дам същите примери и с коли. Производителите просто си правят бизнеса според изискванията на хората. Иначе няма да продават.

Редактирано от Михов
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...