Отиди на
Форум "Наука"

Главоблъсканици


Recommended Posts

  • Потребител
Последната е лесна числата са -2 и 2 : -2 -  2 = 2 * -2 = -4  :hmmm:

А аз пак ще напиша онази с 12-те топки, от които 1 с различна маса .Как само с 3 претегляния да се открие топката с различна маса?

Прав си :v::good::);)

А сега към твойта, аз сега размишлявам :hmmm:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Глобален Модератор

Учениците в един клас правили контролна работа по математика.

Децата били разделени на 4 групи и на всяка група били зададени по 4 задачи.

1/3 от учениците сгрешили по 1 задача.

1/4 от учениците сгрешили по 2 задачи.

1/6 от учениците сгрешили по 3 задачи.

Само 1/8 от учениците решили правилно всичките 4 задачи.

Въпросът:

Колко ученици са решили правилно 4-те задачи (1/8), ако (допълнително условие!) класът се състои от 30 ученика (по списък)?

Въпросът:

Имало ли е отсъстващи ученици по време на този час?

(Разгледайте класа като множество, разделено на подмножества!)

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

В един от класовете на едно училище учебните предмети:

математика, биология, физика, химия, български език, география, френски език, изобразително изкуство, история и физкултура

били преподавани от учителите:

Иванов, Петров, Стоянов, Бояджиев и Георгиев.

Всеки от споменатите уители преподавал само по два учебни предмета.

ВЪПРОСЪТ:

Кой учител по кои 2 предмета преподава?

Какво знаем за учителите?

Географът и биологът слушат "Мотърхед".

Учителят по химия и учителят по математика живеят заедно, поделяйки си една стая в общежитието.

Най-младият учител е Иванов.

Математикът редовно играе шахмат с Бояджиев.

Физкултурникът и историкът тренират заедно карате.

Биологът членува в екологична организация, а историкът и физкултурникът - в различни политически партии.

Физикът е по-възрастен от учителите по биология и география, но е по-млад от Петров.

Най-възрастният учител живее най-далече от училището.

Историкът знае френски език, но не го преподава.

Да повторим въпроса!

Кой учител по кои два предмета преподава?

(Направете таблица. В първата колона вляво поставете имената на петимата учители. На най-горния ред нанесете учебните предмети. Засечете данните.)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Относно първата отговора би трябвало да е 24 защото това е единственото общо кратно на 3,6,4,8 ,т.е. на 3 и 8 в интервала от 0 до 30. В резултат на което простата сметка показва че са отсъствали 6, а учениците решили и 4-те задачи са : 3-ма .

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Правилно!

Браво на теб! :))::clap::clap3:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Глобален Модератор

Явно, не можете да познаете, кой какво преподава... Продължавайте да мислите, а аз ви сипвам още 3 питанки...

:crazy_pilot:

1.

183 слона изпиват водата на едно езеро за 1 ден.

37 слона изпиват тази вода за 5 дни.

За колко дни може да я изпие един слон?

2.

Едно яйце се сварява за 4 минути.

За колко минути ще се сварят 5 яйца?

3.

Овчар видял на едно дърво да висят две ябълки.

Хвърлил тоягата си нагоре и, след малко, погледнал към дървото.

Там вече нямало две ябълки.

Погледнал и към земята.

Но там също нямало две ябълки.

Как е възможно това?

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Първо да видим тоя Овар от каква народност е. АКо е арменец, тогава отговорът е, че всичко може да се е случило :P:crazy_pilot::):)

Иначе отговори:

1/ 1 слон изпива за 183 дни;

2/ 5 яйца се варят за 4 мин и те;

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Относно Овар сигурно има нещо общо с това, че се казва,че на дървото и на земята не е имало по две ябълки , а не ,че не е имало ябълки изобщо=> 1 ябълка си стой на дървото а другата на земята.

А вие май забравихте и за "лесната" с топчетата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ами в момента има двечки загадки без отговор онази за учителите и онази за 11-те топчета с еднаква маса и едното, която има различна.Въпросът е:"как само с 3 претегляния на везни да се открие топчето с различната маса?".

P.S. Сега излизам като се върна ще се пробвам на онази с даскалите :P

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

ако топчетата са единадесет имам предложение как да се реши :)

претегляме първо 5 по 5 като оставаме една произволна.Ако теглото им е равно е ясно че 11-тата е търсената.Ако пък ли не взимаме 5-те с по-голямо тегло и отново теглиме 2 по 2 като оставяме една и ако са равни избраната една е търсената иначе ги вземаме двете по тежки и ги мериме ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Прав си ако знаеше че е по тежко и бяха 11 :)

Но те са 11 с еднаква маса и 1 с друга (общо 12) и освен това не се знае дали е по-леко или по-тежко :P

А иначе ако знаеш дали е по-тежко или по-леко можеш за 3 претегляния да го откриеш измежду 27 топчета.Което е по-лесно. Ако искате го разгледаите и този случай. (Въпреки че има малко общо с първия)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

еми мисля че случая дали е по-леко или по-тежко е едно и също просто взимаме или по тежките или по леките ^^

а щом са 12 нещо немога да го измисля

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

За жалост има значение дали е по-леко или по-тежко.

Грешката ти се състой в това че избираш по-тежката купчинка,приемайки че топчето е по-тежко, а топчето може да е по-леко. В резултат на което групичката от 5 топчета с еднаква маса иглежда сякаш съдържа по-тежко топче,а в действителност топчетата в нея може да са с еднаква маса.При което следващото претегляне показва че топчетата са с еднаква маса и ти казваш, че 5-тото топче е по-тежко. А то не само, че е със същата маса но и топчето което се търси е по-леко.И така нещата съвсем се объркват :Oo:

И аз май не трябва да се пробвам да обяснявам каквото и да било :doh:

Но иначе продължавай скоро ще се сетиш :good:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

с 11 и едно по тежко топче:

мерим 5 на 5 и оставяме 2 произволни топчета.ако 5 на 5 са равни то премерваме другите две и което е по тежко е търсеното.

Ако пък едната 5 е по тежка мерим 2на2.ако са равни 5-тото е търсеното ако не взимаме по-тежката двойка и мерим и което е по-тежко е търсеното :)

така ли е?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Нека номерираме топчетата за по голяма нагледност.

Ако следваме предложената от по горе схема се получава следното. :book:

(Разбираме се предварително, че топче 1 е по-леко от останалите, защото според условието това е възможно).

Слагаме от едната страна(А) топчета 1,2,3,4,5, а от другата старана(Б) 6,7,8,9,10.Веазната показва, че група Б е по-тежка, но в нея топчетата са с еднаква маса. Тук допускането, че се търси по-тежко топче води до предположението, че топчето с различна маса се съдържа в Б, което не е вярно :!!!:

На следващото претегляне без значение кои двойки топчета бъдат поставени от двете страни на везните, те ще са в равновесие което по посочената схема ще означава че петото топче е по-тежко. А то не е. :whistling:

Очевидно е че допускането че топчето е по-леко или по-тежко в самото начало е грешка!!! С три претегляния може да се намери топче за което се знае че е по-тежко или по-леко не сред 11 с еднаква маса, а сред 26.=> От това че топчетата са по-малко на брой следва, че определена ефективност се губи за да се открие дали топчето е по-тежко или по-леко. И означава също така че стандартният метод не действа. :hmmm:

Ако може да помогне тук ще напиша как се намира по-тежко топче сред 26 с еднаква маса (общо 27 топчета).Този метод не е решение на другата задача въпреки че може да е от полза.

Разделят се топчетата на 3 групи от по 9 на везните се слагат две от групите и се избира по тежката, а ако са в равновесие третата.после пак се разделят на три групи с равен брои топчета и се продължава така докато не се избере 1 топче. Така с Х претегляния може да се намери топчето с по-тежка маса от 3 на степен Х-та топчета. Но това не е решението на предишната задача. :doh:

Променям въпроса в предишната за да се избягват такива обърквания :

"Да се определи кое е топчето с различна маса и дали то е по-тежко или по-леко?".

Което значи че допускането че топчето е по леко или по тежко е еквивалентно на това че то е първото или десетото, или което и да е.(Изглежда аз съм виновен и трябваше още в началото да поставя въпроса по този начин :doh: .)

Успех ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 седмици по-късно...
  • Потребител

до sept съм и зацепих :hmmm::hmmm:

не вече съм на 10-тката пика ... :hmmm:

вече съм на следващотот ама само зацепвам напиша тука и се сета ;)

сега пък забих на 1001

до това стигнах и се предадох и видях отговорите и си признавам че другите нямаше да ги мина

а до тук без гуугъл и уикипедия трудно ;)

@stavropoll ако имаш още подобни такива дай насам ;) ^^

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

о боже аз гледам само след най-последната наклонена черта най-после видях тцтц :)

оф и аз зацепих на това шестото

има някаква анаграма и явно трябва някаква негова алтернатива ??

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

За шестото имаш числа на самата страница ги пише(просто не се виждат). Второто което погледни сoрса много важно (и завбъдеще в него ще пише помощни коментари) ;) И третото има и анаграма. Айде толкова само ще подскажа да не ти развалям кефа :v:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Потребител
имаме 12 топчета.11 от тях са с равна маса но 12-тото е с различна(не се зане дали е по-голяма или по-малка!!!).Как само с три претегляния на везни (нормални не електронни ) може да намерим топчето с различна маса?

Според мен решението е следното:

Нека номерираме топчетата от 1 до 12

Слагаме по 4 топчета в 2-те везни (1-4 и 5-8).

1. Теглата им са равни => фалшивото топче е в последните 4 топчета (9-12). Теглим 9, 10 с 1, 2(за които знаем вече, че са истински)

1.1 Теглата им са равни => Фалшивото е или 11, или 12. Теглим 11 с 1

1.1.1 Ако са еднакви => 12 е фалшивото

1.1.2 Ако са различни => 11 е фалшивото

1.2 Теглата им не са равни => сред 9 или 10 е фалшивото. Теглим 9 с 1

1.2.1 Теглата им са равни => 10 е фалшивото

1.2.2 Теглата им не са равни => 9 е фалшивото

2. Теглата им не са равни => фалшивото е сред топчетата от 1 до 8 включително. От тук нататък приемам, че топчета 1-4 са тежали по-малко от топчета 5-8 (ако теглилката покаже обратно логиката си остава същата). Теглим 1,2,5,9 с 6,3,10,11 (9, 10, 11 вече знаем, че са с истински)

2.1 Теглата им са равни => фалшивото топче е 4, 7 или 8. Теглим 4,7 с 10,11 (които знаем, че са истински)

2.1.1 Теглата им са равни => 8 е фалшивото

2.1.2 Теглата им не са равни. Ако 4,7 са по-леки => 4 е фалшивото (спомнете си, че приехме 1-4, че са по-леки. ако беше обратното логиката ни щеше да е същата, но обратна). Ако 4,7 са по-тежки => 7 е фалшивото

2.2 Теглата им не са равни.

а)
1,2,5,9 са по-леки => фалшивото е 1,2 или 6, понеже показват същото както предното теглене, но само тези топчета са останали в своите теглилки. Теглим 1,6 с 10,11

2.2.1 Теглата им са равни => 2 е фалшивото

2.2.2 Теглата им не са равни. Ако 1,6 са по-леки => 1 е фалшивото. Ако 1,6 са по-тежки => 6 е фалшивото.

б)
1,2,5,9 са по-тежки => фалшивото е 5 или 3, понеже те са единствените, които са се разменили и теглилките сачат обратното на предишното теглене. Теглим 3 с 10.

2.2.1 Теглата им са равни => 5 е фалшивото

2.2.2 Теглата им не са равни => 3 е фалшивото

Ако някой открие грешка в логиката ми нека каже.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...