Отиди на
Форум "Наука"

Голям трамвай с интегриран под него тунел


Recommended Posts

  • Потребители

Пускам тази тема за дискусия, относно едно изобретение в Китай.

За него научих в compulenta.ru, но оригинала на новината е ето тук:

http://www.chinahush.com/2010/07/31/straddling-bus-a-cheaper-greener-and-faster-alternative-to-commute/

Това което искам да коментирам е какъв е смисъла, т.е. според мен това изглежда безмислено. Защо?

1. Такъв трамвай ще спести един тунел превозни средства място на пътя!

2. Това, че на спирките няма да спира движението е предимство, но което може да се реализира така:

- трамваят си е трамвай, а на спирките има подемно устройство, което го повдига и така освобождава движението.

така се решава и проблемът със спирките, защото не навсякъде трамваят ще спира на пътното платно (а само в най-натоварения център, където няма място).

Горното показва, че някои предимства на превозното средство са маловажни, но ето и един твърде важен недостатък:

3. При пътен инцидент пред трамвая, то последният трудно ще спре веднага (все пак е трамвай), а и поразиите, които ще направи с ножовидната си лява страна ще са ужасяващи - все пак ако беше дори нормален трамвай, то щеше да се деформира много и така да спре по-бързо, докато при тази версия тънката лява стена ще направи истинска касапница, дори и при малко ПТП.

Е предимства определено има. Така например определено този вид трамвай ще е атракция за града (ще привлича туристи), а и самото му производство ще е свързано с прилагането на модерни технологии (т.е. ще бъдат доразвити такива).

Между другото интересът ми към това превозно средство е свързан и с това, че преди време бях измислил превозно средство, което се движе на неподвижни стълбове, които самото то си поставя. А и смисъл от такова превозно средство има - вместо да правиш асвалтови пътища, или да поставяш релси, то са достатъчни само бетонни поставки на които ще стъпват стълбовете - изглежда доста евтина технология, а и е щадяща за природата, ако имаме извънградски транспорт!

Ако някой в този форум се занимава с автомоделизъм, то може да се свърже с мен - евентуална за да споделя идеите си в детайли и да опитаме да направим прототип. Ако се получи, то творението ни може да бъде твърде интересно за медиите (както споменатия в тази статия трамвай, въпреки упасенията ми за смисъла му).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Между другото сега като погледнах в compulenta.ru, то има един коментар, който ще дам в оригинал:

Идея сумасшедшая и совершенно не логичная. Это не автобус, а скорее трамвай и по моему логичнее было бы прокладывать монорельсовую дорогу а не строить такие вот трамваи, так как безопасность движения по моему пострадает.

Както мен авторът й мисли, че идеята е лоша, но аз съм и обяснил защо!

ПП Все още търся човек занимаващ се с автомоделизъм - знам, че има специализирани форуми за това, но предпочитам такъв, който следи и този форум.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Друг недостатък е твърде широкото междурелсие, както и голямата височина, на която е връзката между лявата и дясната страна - това ще направи конструкцията доста нестабилна и тя лесно ще дерайлира.

Опасност ще има и при завоите, ако автомобилите, както се предвижда, завиват под трамвая, тъй като ширината на тунела ще остава същата, като при прав участък. Това е недостатъчно за завой, особено когато има две колони автомобили - те ще трябва много точно да следват движението на трамвая, което е трудно постижимо, тъй като дъгата на завоя при превозни средства с различни размери не е еднаква, и вероятно инцидентите няма да са рядкост. Изходът е да се предпочитат правите участъци или да не се допуска завиване на автомобили под трамвая, което обаче ще спира движението.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Няма да стане. Това е като първите метрополитени, които са били без прозорци на вагоните, но никой не е искал да се качва в тях.

Никой няма да иска да кара по път, а това нещо да минава над главата му.

A и като гледам, за безопасност от сблъскване или прегазване на кола разчита на електронни сензори и предупреждения - невъзможно е.

Просто трябва да се отделят пари за нормални тунели и отделни ленти за транспорт....

Ако обаче от двете страни на лентата има стени, върху които това чудо стъпва, защо да не минава отгоре? Като тунел, на който обаче покривът му минава и заминава над главата ти ...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител

На мен пък ми стана интересно, за превозното средство, което се движи по стълбовете, които само си повтаря. Ако не пазиш идеята си в строга тайна би ли я споделил xyz?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ако обаче от двете страни на лентата има стени, върху които това чудо стъпва, защо да не минава отгоре? Като тунел, на който обаче покривът му минава и заминава над главата ти ...

Това би било доста по-скъпо и вероятно по-нестабилно. Освен това на всяко кръстовище ще трябва да има дупки в стените и съответно на завоите допълнителни конструкции, които не бива да са закрепени върху пътното платно, за да не пречат на автомобилите.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ами да, но пък няма да има тунел, а това нещо ще си минава отгоре. С кръстовищата мисля не е проблем, но то пък не във всяка част от един град е възможно... знам ли?

Въобще - който овреме е мислел да си осигури пространство за класически решения - той печели...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Потребители

На мен пък ми стана интересно, за превозното средство, което се движи по стълбовете, които само си повтаря. Ако не пазиш идеята си в строга тайна би ли я споделил xyz?

Не е тайна, разбира се (пиша чак сега, защото покрай другата си работа понякога рядко влизам във форума). Идеята ми дойда бързо, но пък около 1-2 седмици я осъвършенствах (все представяйки си модела наум). Не съм я записал никъде, но мога да я възпроизведа. За целта, обаче, ще трябва да правя картинки - схеми, защото иначе няма как да я опиша с думи!

Ще се опитам при следващото си влизане в този форум да съм готов с описанието на идеята, т.е. и с картинките, които я представят.

Иначе превозно средство върху стълбове - не е толкова лошо, но проблемът тук е опасността за движението! Малко да кривнеш от пътя и се бухваш в стълбове!

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...