Отиди на
Форум "Наука"

От днес световни телевизии започват да рекламират България


Recommended Posts

  • Администратор
По "Eurosport", "Euronews", "National Geographic Channel" и "Discovery Channel" започват да се излъчват три клипа, чрез които България рекламира зимните и летните си курорти, еко- и селския туризъм, културното наследство и забележителности....

Целта на рекламната кампания е пред повече от 608 млн. домакинства от Европа и света да се покажат възможностите за почивка в България, нейната древна култура, исторически и архитектурни паметници, минерални източници и красива природа. ...

Рекламните клипове ще звучат на пет езика - български, английски, немски, френски и руски. Те са с продължителност от 30 секунди и ще бъдат излъчвани в най-гледаните часове от денонощието. ...

Източник: http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/09/06/956267_ot_dnes_svetovni_televizii_zapochvat_da_reklamirat/

Тук може да видите клиповете: http://www.dnevnik.bg/pazari/2010/08/26/951740_novite_reklamni_klipove_na_bulgarskiia_turizum_video/

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Клиповете сами по себе си не са лоши, но не съм убеден, че отговарят на истината. Съответно когато туристите дойдат, една голяма част от тях ще изпитат силно несходство между рекламата и действителността, а това едва ли ще ги докара до състояние "аз обичам да ям кисело грозде", по-скоро ще си кажат:" Няма да ям повече от това грозде ."

Впечатлението ми е(или поне беше), че доста хора остават доволни от почивката си в България, но заради ниските цени, алкохолът и плътските удоволствия. Културата, бита и историята ги вълнуват не много, нека шопинГ да има (макар че "Спестители на плажа" и от това не се вълнуват). Наистина природата получава заслужени похвали, но повечето посетители отсядат в бетонните чудовища.Не искам да бъда песимист, но не сме направление от най-високо качество и няма скоро да станем.

Все се чудя дали в близките 20-30 години България ще спре да разчита на туризма и ще развие някаква по-балансирана икономика, но това е за друга тема.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Идеята да се рекламира единстваната реално работеща част от икономиката ни е много добра. Друг е въпросът, че както обикновено става с реализацията на добрите идеи и тази е лоша.

Според мен едно съобщение за намаляне на акциза върху алкохола щеше да свърши много по-добра работа. При рухващите културни паметници и презастрояващите се курорти евтиния алкохол е опората на българския туризъм. То няма как и да има нещо друго, защото туристическата ни стратегия е алкохолно ориентирана. Много неща ни куцат, за да привлечем и други туристи.

А клипчетата определено не биват. Какво показват - правене на грънци, колело от каруца, на някаква дето и се вее роклята? Ами по цял ги има. Трябва нещо по-атрактивно, което не се среща другаде - напр. нестинарите, малко лъскаво златце от НИМ ... Единствено по-интересно са светлините на Царевец, което го няма на път и под път, ама е така бегло показано, че човек трудно може да го възприеме като атракция, която трябва да види. Ами я си представете, че си нямате много представа за Египет и ви пуснат реклама, на която вместо пирамидите и фараонски съкровища видите някаква дето и се развява фереджето, как вятъра развява пясък в пустинята, как някой прави глинено гърне, някой да джопа в някаква река (Нил) и колело от каруца?Е, след такава реклама ще ви се приходи ли в Египет? Или пък за Гърция - Вместо Акропола, Атон, сиртаки и готини блюда с морски деликатеси, а край тях блестящо винце и изстудено узо ви пуснат как някой скача в басейн, как правят гърне, колело от каруца и някой планински хребет - е, ще искате ли да идете?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Важното за една реклама е да действа емоционално, за което никакво значение няма дали показва злато и въобще някакво великолепие.

Ако за пръв път видя някой да стъпва върху горещи въглени, сигурно ще си помисля, че е луд. А като видя злато, ми се приисква да е мое, вместо да плакна очи :king:

Така че материята е по-тънка и си иска кадърност, а не само комсомолски устрем (клиповете са правени при предишното правителство :biggrin: ).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Важното за една реклама е да действа емоционално, за което никакво значение няма дали показва злато и въобще някакво великолепие.

Ако за пръв път видя някой да стъпва върху горещи въглени, сигурно ще си помисля, че е луд. А като видя злато, ми се приисква да е мое, вместо да плакна очи :king:

Така че материята е по-тънка и си иска кадърност, а не само комсомолски устрем (клиповете са правени при предишното правителство :biggrin: ).

Златцето винаги действа емоционално. И на тримесечно бебе да покажеш лъскава дрънкулка очичките му грейват и протяга ръка. Пък ако колелото се замени с една вита баница, а изработването на гърнето с една чиния мешана скара и кана винце - туй куче да го види ще дойде, пък какво остава за човек. ;) Може и малко чалгийка да се пусне, в ритъма на която се кършат пияни туристи (т.е. потенциалните клиенти на бълг. курорти в сегашното им състояние). То е ясно, че който ще ходи на оперна музика, ще предпочете "Ла Скала" пред Бургаската или Варненската опера.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Британският "Дейли мирър" постави България преди австралийския Сидни и бразилския Рио де Жанейро по популярност сред туристите на Острова. Анализ на британския Център за икономически и бизнес проучвания, цитиран от изданието, определи страната ни като най-предпочитаната лятна туристическа дестинация за британците, измествайки двата най-популярни досега града.

Българските плажове получават най-висока оценка от британските туристи по 10 критерия, включително климат, качество и цена на храната, сигурност, хотелиерски услуги, туристически атракции.

"Дейли мирър" посочва, че България е изпреварила Тунис, Турция и Египет в общото класиране. Градовете Сидни и Рио пък отстъпват челните си позиции главно заради по-големите разходи за пътуване до тях и по-скъпите им курорти.

http://www.horemag.bg/

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

А клипчетата определено не биват. Какво показват - правене на грънци, колело от каруца, на някаква дето и се вее роклята? Ами по цял ги има. Трябва нещо по-атрактивно, което не се среща другаде - напр. нестинарите, малко лъскаво златце от НИМ ... Единствено по-интересно са светлините на Царевец, което го няма на път и под път, ама е така бегло показано, че човек трудно може да го възприеме като атракция, която трябва да види. Ами я си представете, че си нямате много представа за Египет и ви пуснат реклама, на която вместо пирамидите и фараонски съкровища видите някаква дето и се развява фереджето, как вятъра развява пясък в пустинята, как някой прави глинено гърне, някой да джопа в някаква река (Нил) и колело от каруца?Е, след такава реклама ще ви се приходи ли в Египет? Или пък за Гърция - Вместо Акропола, Атон, сиртаки и готини блюда с морски деликатеси, а край тях блестящо винце и изстудено узо ви пуснат как някой скача в басейн, как правят гърне, колело от каруца и някой планински хребет - е, ще искате ли да идете?

Ти видя ли всички клипчета? Има и нестинари, има и злато. Само Мадара не видях. Три от клипчетата са си съвсем прилични, само този за спа туризма е тъп, защото е напълно безличен.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...