Отиди на
Форум "Наука"

Произход на титлата таркан?


Recommended Posts

  • Потребител

Прабългарската руника възниква и се развива преди и независимо от Орхоно-Енисейската руника.

Надписите от Алтай са паралелни по време със Аспарух и Кубрат, така че заключенивто ти е меко казано прибързано.

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 317
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители

Надписите от Алтай са паралелни по време със Аспарух и Кубрат, така че заключенивто ти е меко казано прибързано.

Демек са датирани VII в., така ли да разбирам? А българите от V в. (по-назад няма да ходим, че Глишката винаги бди :v: ), с кои надписи от Алтай са ... набори :head_hurts_kr: ?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Демек са датирани VII в., така ли да разбирам? А българите от V в. с кои надписи от Алтай са ... набори ;head_hurts_kr: ?

С интерес очаквам надписи на въпросните "българи V в." които да сравним със алтайските.

Да не забравяме, че пети век това значи периода от 400г. до 500г.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

С интерес очаквам надписи на въпросните "българи V в." които да сравним със алтайските.

Да не забравяме, че пети век това значи периода от 400г. до 500г.

Намекваш, че българите през V в. не са използвали писана реч?

Аз с интерес очаквам българските рунически (с превод ако може) надписи от VII в., нещо писано от Кубрат или Аспарух :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Намекваш, че българите през V в. не са използвали писана реч?

Само ти напомням, че през V в. все още няма изявяване на нашият български етнос.

През този исторически период предците ни все още се делят на кутригури и оногури.

Кои години обхваща въпросният век описах в предишният постинг.

А що се отнася до желанието ти, надписите от Мурфатлар са показателни.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Само ти напомням, че през V в. все още няма изявяване на нашият български етнос.

През този исторически период предците ни все още се делят на кутригури и оногури.

Кои години обхваща въпросният век описах в предишният постинг.

А що се отнася до желанието ти, надписите от Мурфатлар са показателни.

Деда ти Енодий викаш не пише за българи през V в.? А Рашев май датира манастирския комплекс при Мурфатлар към X-XI в.?

Кой от всички преводи ти е най-любим: П. Добрев, Войников, Ив. Добрев, Бешевлиев? Как тея надписи появили се на/около християнски храм през X-XI в., може да са показателни за каквото и да било? Но всъщност си прав, показателни са тея надписи да, показателни са, че през X век зидарите са си драскали по камъняците и са си клатили м*дете вместо да ... зидат.

Link to comment
Share on other sites

Надписите от Алтай са паралелни по време със Аспарух и Кубрат, така че заключенивто ти е меко казано прибързано.

Алтай е прекалено обширна област и там има много рунически надписи.

Кои по-точно надписи и коя точно научна публикация имате предвид?

Двете групи надписи може и да са синхронни, което изобщо не означава, че двете отделни писмености възникват по едно и също време и на едно и също място!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Алтай е прекалено обширна област и там има много рунически надписи.

Кои по-точно надписи и коя точно научна публикация имате предвид?

Двете групи надписи може и да са синхронни, което изобщо не означава, че двете отделни писмености възникват по едно и също време и на едно и също място!

"Отделна писменост" ли? Посочи един конен народ, който би си губил времето да си измисля отделна писменост.

Link to comment
Share on other sites

Професоре, ще ми се по-подробно да разгледаме началния звук /в/ във *вäр. Интересувам се, защото Старостин дава прототюркски *bēr- и чувашки par-.

Не е ли по-логично протоогурската/прабългарската форма да запази началния звук /б/?

Тъкмо обратното е по-логичното, а за всички тях дунавскопрабългарският език просто не съществува.

Поради голямото отстояние във Времето и по силата на конкретни екстралингвистични причини тъкмо този звук се спирантизира.

Имам собствено решение на проблема, което ще пусна, когато местните величия благоволят да отключат моята тема!

Редактирано от проф. Добрев
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Само ти напомням, че през V в. все още няма изявяване на нашият български етнос.

През този исторически период предците ни все още се делят на кутригури и оногури.

Кои години обхваща въпросният век описах в предишният постинг.

А що се отнася до желанието ти, надписите от Мурфатлар са показателни.

Да, делят се, но се и обобщават като българи. Инак няма да ги има в арменските хроники, например.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

"Отделна писменост" ли? Посочи един конен народ, който би си губил времето да си измисля отделна писменост.

Тази типологизация на западните автори е много погрешна и невярна, защото няма "конен народ" от една страна и "пеши народ" от друга: #2925 - проф. Добрев - http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=7838&st=2920&gopid=170314&

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Тази типологизация на западните автори е много погрешна и невярна, защото няма "конен народ" от една страна и "пеши народ" от друга: #2925 - проф. Добрев - http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=7838&st=2920&gopid=170314&

Професор Добрев, да Ви подскажа, че тука не става дума за коне и пешаци, а за това кое животно е особено важно в икономиката и културата на дадения народ.

Link to comment
Share on other sites

Професор Добрев, да Ви подскажа, че тука не става дума за коне и пешаци, а за това кое животно е особено важно в икономиката и културата на дадения народ.

Цитирайте тогава и съответния абзац или раздел на западния автор, който експлицитно обосновава и използва тъкмо това съдържание на понятието "конен народ"!?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Тази типологизация на западните автори е много погрешна и невярна, защото няма "конен народ" от една страна и "пеши народ" от друга: #2925 - проф. Добрев - http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=7838&st=2920&gopid=170314&

Конен народ:

– с този термин обозначаваме кланове и народности формирани в централна Азия през новата ера

- извършващи сезонни пролетно-летни грабителски набези

- зимата връщащи се в своите степни поселения

- а понякога оставяйки междинни зимни аули (вкопани землено-плетищтни лагери) в районите по посока на новите пролетни нападения

- които служели и като центрове за преразпределяне на плячка и пленници

- като за повишаване тактическата силово-стратегическа мощ и ефикасност на нападенията формират понякога между-племенни конфедерции

Разбира се термина "конен народ" не означава обезателно ежегодно прилагане на целият набор от гореописаните действия, като те са в пряка зависимост от конюнктюрата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Цитирайте тогава и съответния абзац или раздел на западния автор, който експлицитно обосновава и използва тъкмо това съдържание на понятието "конен народ"!?

С удоволствие, но първо Вие цитирайте кой определя конните народи като вид заклети кавалеристи, в противовес на "пеши народи" по Вашите думи.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

С удоволствие, но първо Вие цитирайте кой определя конните народи като вид заклети кавалеристи, в противовес на "пеши народи" по Вашите думи.

"Конни народи" е колективен термин въведен за нагледност в обозначаване участниците в социално-политически и етно-културни процеси през определен исторически период, също като "северняци", "западняци", "куцо-власи", езерняци", "степни народи", източно-европейци" и т.н.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • 1 year later...
  • Потребител

Не разбра намека, ама няма да се хабя да обяснявам - няма смисъл явно. Както казва Туранагата - тука въобще не е ставало дума за орхонските надписи, ама въобще- никога. :tooth: Всички пишман тюрколози в България, както и всички пишман тюркофили по едно си приличат - никога, ама никога не са се задълбочавали в тюркската проблематика. Нито са чели Жан-Пол Ру, нито монографиите на Кызласов за Суяб, нито са чували за согдийците. На такова темно невежество ние иранофилите можем да отговорим само с мълчание.

А БЪЛГАРИ/фили/ останаха ли ? Всички русо, славяно, турко, ирано и т.д. фили и фоби. Само гагаузите ли останахме БЪЛГАРИ пак? Аз съм антифилофоб...:)

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...