Отиди на
Форум "Наука"

Тема за ...мястото на жената в Колизея и в римското общество


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Значи сега казваш, че на всяко ниво в Колизеума е имало и мъже и жени . И излиза, че в историята има очерняне на древния Рим с неверни твърдения, даже показани като схеми. Защо ще се прави това и от къде си толкова сигурен?

В историята няма очерняне на Рим с неговите порядки и нрави /присъщи за едно патриархално общество/. Но както казах - някои търсят под вола теле и се опитват да се изкарат по-оригинални отколкото са. Разделянето в Колизеума /както и във всеки амфитеатър/ е по социален статус /да напомня пак/. Жриците и знатните дами седят близо до арената, заедно с аристократите. Бедните естествено седят в най-горните сектори, където е и мястото на робите.

Сега ако решиш съвсем да дълбаеш в темата за 'угнетяването' на правата на жените в Древен Рим, можеш да надигнеш вой и че къпането в обществените бани по принцип също било времево диференцирано за двата пола. :smokeing:

Редактирано от Last roman
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

това не са частни проблеми, а проблеми на цялото общество. засягат всички ни.

Между другото, държавата решава прекрасно и частни проблеми чрез нещо ,наречено съд и законодателство, и се учудвам, че не го споменаваш.

Решава ги, но не се намесва в тях. Общественият интерес е да има развита икономика, което става със здрави и работещи структури, а не с пансиони. Досега не съм видял пансион да произвежда стомана.

Какво става с мотивацията на тези, които се назначават поради принадлежност към някаква група, а не поради качества? Ще се труди ли такъв човек? Не, ако не е отговорен и трудолюбив, но той тогава няма проблем и без протекции да бъде приет.

И кво стана с обществения интерес? Хотели как лучше, а получилось как всегда.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Хехе. Ето рецепта за закопаване на бизнеси. Фирмите не са място за социални помощи. Който е кадърен, ще си намери място в тях. Не виждам с какво се помага на един студент намесата в свободния пазар.

помага се и то много, защото редица фирми не назначават студенти просто защото са студенти.

Другите примери които даваш нямат абсолютно нищо общо с темата, която разискваме.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Решава ги, но не се намесва в тях. Общественият интерес е да има развита икономика, което става със здрави и работещи структури, а не с пансиони. Досега не съм видял пансион да произвежда стомана.

Какво става с мотивацията на тези, които се назначават поради принадлежност към някаква група, а не поради качества? Ще се труди ли такъв човек? Не, ако не е отговорен и трудолюбив, но той тогава няма проблем и без протекции да бъде приет.

И кво стана с обществения интерес? Хотели как лучше, а получилось как всегда.

Е как можеш да решиш нещо, без да се намесиш? Много ми е интересно.

никой не иска да се назначават некадърни хора само защото са от някаква група, а да се назначават кадърни хора от определена група, и те са малцинство винаги.

Не знам за какви пансиони говориш.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

да надигнеш вой и че къпането в обществените бани по принцип също било времево диференцирано за двата пола. :smokeing:

Ти остави, ами знаеш ли как почват френските събития от 1968 г.? На откриването на голям плувен комплекс излиза един студент и гръмко иска от министъра на образованието достъп до женските съблекални.

Оттам става скандал и тръгва бурна вълна от революционност, главно в университетите и в заводите Рено, в която се говори, говори, говори и говори и се казват неща като: Вече няма да има работодатели! (Йееее). Вече работниците ще решават само колко и какво да произвеждат!!!! (Йеееее.). Вече...!!! абе вече.

И сред това гръмко йеее, се изправи един стар професор и каза - Вие тука много критикувате дребната буржоазия, дребния бизнес, но не забравяйте, че в момента, когато има стачки и вълнения, тя е, която храни Париж всеки ден. Мълчание и после глухо "уууууу". Нема вече Йеееее. Студентите - левичари смятат, че хлябът във Франция се пече явно сам.

А този, който искал достъп до женските съблекални става виден водач на младежкото движение. Няколко години след това, когато то затихва, се появява с интервюта, откровено намекващи за педофилия. Преди да стане скандално, това явно се считало за израз на висша свобода.... Не виждам някой да го е подбрал за това..

Днес, впрочем, е зелен- еколог. Mais oui, mais bien sûr :post-70473-1124971712:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Е как можеш да решиш нещо, без да се намесиш? Много ми е интересно.

никой не иска да се назначават некадърни хора само защото са от някаква група, а да се назначават кадърни хора от определена група, и те са малцинство винаги.

Не знам за какви пансиони говориш.

Aaa, питай Лао Дзъ, той знае как можеш да решиш, без да се намесиш:)) Като закона определя само необходими ограничения, създава разум и така се и прилага. Здрав разум ;)

Не иска никой, ама точно това става! Защото такива правила, дето искат да направят добро, като сложат всичко в рамки, дават обратен ефект.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

извинявай КГ, но разводът е нещо прекрасно. Никой няма право да ме задължи да съм до гроб с някого.

Да те задължи не. Но някои неща са вечни.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ами то трудовото законодателство е точно такова.

Не е вярно, че става точно така. няма основания за такива твърдения.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Другите примери които даваш нямат абсолютно нищо общо с темата, която разискваме.

А, на това искам да се спра специално - имат. Всичко разисквано тука представлява многото страни на един рубиков куб - този на намесата и контрола в името на всевъзможн каузи. Работата е, че каузите са само поводи, важна е намесата, контролът.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ами да. Любовта може и да е вечна, но бракът не е. И именно за да бъде любовта вечна, трябва да има развод. За да продължиш да я търсиш. Брак не е равно на любов.

Редактирано от alvassareiro
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

КГ, най-веселото е, че според описанията на Плутарх през 1 в. пр. н. е. сегрегация по социален принцип не е имало. Човекът привежда интересен пример как Сула се запознал с бъдещата си съпруга Валерия именно в амфитеатъра /Колизеят все още не бил построен/. Последната седнала зад него и 'без да иска' го бутнала. И естествено станала свалката.

Нашият приятел Овидий в "Изкуството на любовта" също описва начин за 'сваляне' на седящата до теб жена по време на театрално представление - като изстръскаш без да искаш пърхота от перчема си в скута й и почнеш да я изчистваш, прокарвайки пръсти по тялото й.

Разбира се с цел затягане на нравите и морала, приоритет на политиката на Август, започнала по-ясна сегрегация на обществото по социален статус. Т. е. обособили се отделни зони, заемани от определените за тях лица - сенатори, жреци, конници, римски граждани, неграждани, роби. Зад тази идея може би стои именно римското жречество. Но естествено строго отграничаване не е имало. Сенаторите седяли със свои роднини /без техния ранг/ и с прислужващите им роби. Учениците и младите римляни също били на определени места в съпровод с техен учител /който по статус бил роб или освобожденец/. Колкото до статуса на обикновената жена - да, той не бил висок, което обяснява и мястото, което заемала в този миниатюрен срез на римския свят, представен в амфитеатъра. Естествено спекулациите, че дискриминацията е по полов признак са празен звук и хващат дикиш само при невникналите в структурата на римското общество хора.

Редактирано от Last roman
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ами да. Любовта може и да е вечна, но бракът не е. И именно за да бъде любовта вечна, трябва да има развод. За да продължиш да я търсиш. Брак не е равно на любов.

Алва, стига спамил!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

КГ, най-веселото е, че според описанията на Плутарх през 1 в. пр. н. е. сегрегация по социален принцип не е имало. Човекът привежда интересен пример как Сула се запознал с бъдещата си съпруга Валерия именно в амфитеатъра /Колизеят все още не бил построен/. Последната седнала зад него и 'без да иска' го бутнала. И естествено станала свалката.

Нашият приятел Овидий в "Изкуството на любовта" също описва начин за 'сваляне' на седящата до теб жена по време на театрално представление - като изстръскаш без да искаш пърхота от перчема си в скута й и почнеш да я изчистваш, прокарвайки пръсти по тялото й.

Разбира се с цел затягане на нравите и морала, приоритет на политиката на Август, започнала по-ясна сегрегация на обществото по социален статус. Т. е. обособили се отделни зони, заемани от определените за тях лица - сенатори, жреци, конници, римски граждани, неграждани, роби. Зад тази идея може би стои именно римското жречество. Но естествено строго отграничаване не е имало. Сенаторите седяли със свои роднини /без техния ранг/ и с прислужващите им роби. Учениците и младите римляни също били на определени места в съпровод с техен учител /който по статус бил роб или освобожденец/. Колкото до статуса на обикновената жена - да, той не бил висок, което обяснява и мястото, което заемала в този миниатюрен срез на римския свят, представен в амфитеатъра. Естествено спекулациите, че дискриминацията е по полов признак са празен звук и хващат дикиш само при невникналите в структурата на римското общество хора.

Романе, пак си на върха! :good: Ето ви описан истинския живот, не изкривените сведения от политкоректните "доказателства..."

Колко е опасна само тази схематичност, това полупознание, с което ни заливат. Има ли факт, че жените от простолюдието са седяли отзад? Има. Но колко по-пъстра е истинската картина и изводите от нея са, че жената си е била в достатъчна степен на почит в Рим. Е, императрица не е била и на война не е ходила, сенаторка също не е била, макар да е сваляла и качвала императори..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Тука май доста сте трили и пренаписвали римката история докато ме е нямало?

А не, темите с ксенофобски заглавия са станали две.

Поне за новата тема, като не е свързана с Буковски да бяхте използвали по-прилични изрази.

И първото мнение е мое, все едно че и заглавието е мое. Като нямате логични аргументи, остават модераторските номера.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Всеки, които преглежда темите ще си мисли, че това кофти заглавие е измислено от мен. Не било нарочно!

Така е!

Аз поне останах с подобно впечатление..:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

съвсем естествен модераторски похват е, когато започне безразборен спам, мненията от подобен род да се обособят в отделна тема. Другото логично действие е спамът да се заличи, а инициаторът да получи предупреждание за бан. Но реших да подходя нравоучително, а не наказателно /защото съм благ, милостив, справедлив и пр. :smokeing: /.

В случая първото мнение /по моя преценка/, което е инициирало отклонение от темата е това на Дорис. Така че Дорис - сожале буку! Сърди се на себе си и не пускай глупости следващия път. А заглавието е поставено с цел всеки, който има комплекси за избиване на тема толерантност, педерастия и криворазбрана история, да се чувства свободен да дращи тук.

Ако вече ви е минал меракът да се лигавите - можете да поискате темата да бъде скрита и преместена в архива. Лек ден.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Mожете да поискате темата да бъде скрита и преместена в архива.

Искаме!

Искаме темата да бъде скрита и преместена в архива.

Що за заглавие (педе... :046: , толе...:046: ), при това - в научен форум!

:annoyed:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Last roman, по принцип в един научен форум се дават източниците на информация, защо не показваш източника на интересните сведения, които си намерил?

КГ, най-веселото е, че според описанията на Плутарх през 1 в. пр. н. е. сегрегация по социален принцип не е имало. Човекът привежда интересен пример как Сула се запознал с бъдещата си съпруга Валерия именно в амфитеатъра /Колизеят все още не бил построен/. Последната седнала зад него и 'без да иска' го бутнала. И естествено станала свалката.

Нашият приятел Овидий в "Изкуството на любовта" също описва начин за 'сваляне' на седящата до теб жена по време на театрално представление - като изстръскаш без да искаш пърхота от перчема си в скута й и почнеш да я изчистваш, прокарвайки пръсти по тялото й.

Разбира се с цел затягане на нравите и морала, приоритет на политиката на Август, започнала по-ясна сегрегация на обществото по социален статус. Т. е. обособили се отделни зони, заемани от определените за тях лица - сенатори, жреци, конници, римски граждани, неграждани, роби. Зад тази идея може би стои именно римското жречество. Но естествено строго отграничаване не е имало. Сенаторите седяли със свои роднини /без техния ранг/ и с прислужващите им роби. Учениците и младите римляни също били на определени места в съпровод с техен учител /който по статус бил роб или освобожденец/. Колкото до статуса на обикновената жена - да, той не бил висок, което обяснява и мястото, което заемала в този миниатюрен срез на римския свят, представен в амфитеатъра. Естествено спекулациите, че дискриминацията е по полов признак са празен звук и хващат дикиш само при невникналите в структурата на римското общество хора.

Ето аз ще го дам:

http://www.kolizeisite.ru/liudi-kolizeya/zriteli-kolizeya

Но можно допустить, что в I веке до нашей эры сегрегации зрителей еще не было. Согласно Плутарху, Луций Корнелий Сулла, римский полководец и государственный деятель той поры, познакомился со своей будущей супругой Валерией в римском амфитеатре (конечно, не в Колизее, который не был построен), когда «места в театре еще не были разделены и женщины сидели вперемешку с мужчинами». …...Идея распределения мест в Колизее по социальному положению зрителей исходила от римских жрецов, принадлежавших к коллегии Арвальских братьев. …..Как уже отмечалось, современные исследователи считают, что люди, приходившие на представление в Колизей, являли собой «срез» римского общества с сегрегацией по социальному признаку. Также мы отмечали, что зрители занимали места в Колизее согласно социальному статусу: наиболее высокопоставленные сидели в первых рядах, выше сидели люди менее значимые, а женщины и рабы — на самом верху, чем и поддерживался в «политическом театре» социальный порядок.

…..И все же, надо думать, на практике размещение зрителей на представлении в Колизее не полностью соответствовало их социальному положению. Только ли сенаторы сидели в первых рядах? Быть может, они приводили с собой приятелей и знакомых? Кроме того, рядом с ними могли сидеть их рабы, без услуг которых было не обойтись. …..До наших дней дошли сведения, что в Колизее имелись специальные места для подростков (мужского пола) и, можно понять, для их воспитателей, которыми обычно являлись образованные рабы.

Защото се вижда , че хубаво си разбрал за Сула и Валерия, но за основния предмет на спора си разбрал точно обратното. Според твоя източник ти грешиш, не само бедните жени са били отделно горе,а всички, и жените на сенаторите.

Какво е било по произход това разделяне, социално ли е, справедливо ли е, е друг въпрос. За мен лично не е особено важно, защото не съм римлянка от преди 2 хилядолетия.За това не ми приписвай желания за критика към изгубения римски рай.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...