Отиди на
Форум "Наука"

Двигатели с вътрешно горене


Recommended Posts

  • Потребител

http://en.wikipedia....iki/Twincharger

http://en.wikipedia....2FTFSI_90-133kW

не знам какви бензинки с турбо си карал, но как се държат зависи от това дали имат анти-лаг система и променлива геометрия на турбината

http://en.wikipedia....ry_turbocharger

http://en.wikipedia....Anti-lag_system

някой са имали .. други са нямали ..

и с анти лаг и без анти лаг .. разлика особена няма ..

при варианта с анти лаг .. не дразни толкова , но така или иначе ..

мотора мисли преди да реагира ..

аз не искам да мисли преди да реагира ,

а да изпълнява това което му кажа :elvis:

карал съм най доброто което се движи по нашите географски ширини ..

като изключим ламборджини и ферари ..

включително последния модел на бмв м 5 , който излезе януари месец тая година на пазара ..

V 8 би турбо 560 коня ... и то мисли ..

атмосферното .. дето е 508 коня V 10 по не мисли ..

можеш да сравниш ако искаш динамичните характеристики на ..

ауди 4.2 би турбо което е 450 коня и 600-650 нютона .. 2003-2004 година ..

и последното поколение 4.2 атмосферно , което е пак 450 коня и около 500-550 нютона .. 2012 г

и двете са с приблизително едни и същи характеристики .. килограми , предавателни числа .. и т.н

съществена разлика има в скоростната кутия .. защото първото е с автомат .. а второто само ръчка ..

но второто бие с много първото .. като казвам с много .. имам предвид прекалено много ..

причината е динамиката и отзивчивостта на мотора

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 257
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

е .. вместо газ станции и бензиностанции ..

ще направят места където да се зареждат колите ..

пак ще струва да кажем лев за половин час ..

но няма да цапа и ще е 10-15 пъти ако не и повече .. по икономично ..

нали екология и икономия се гони ..уж :haha:

кой ще прекарва по половин час всеки ден на зареждаща станция

това са несериозни работи

електроавтомобилът е за хора с гаражи

можеш да сравниш ако искаш динамичните характеристики на ..

ауди 4.2 би турбо което е 450 коня и 600-650 нютона .. 2003-2004 година ..

и последното поколение 4.2 атмосферно , което е пак 450 коня и около 500-550 нютона .. 2012 г

и двете са с приблизително едни и същи характеристики .. килограми , предавателни числа .. и т.н

съществена разлика има в скоростната кутия .. защото първото е с автомат .. а второто само ръчка ..

но второто бие с много първото .. като казвам с много .. имам предвид прекалено много ..

причината е динамиката и отзивчивостта на мотора

това са коли сувенири и не представляват интерес за нормалния човек

стандартният турбиниран двигател е малък турбодизел, 50% от колите в западна европа в момента са такива

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

много от икономиите обаче са изкуствени и свързани с данъчното облагане на горивата ...

не ме разбирайте грешно, това не значи, че трябва да ги използваме ...

ако се облагаха калориите в 1л, а не видa гориво, нито дизелът, нито пропан-бутанът биха били толкова атрактивни ...

иначе за зимата - моята газова се включва на 30 градуса температура на двигателя, какви проблеми да има ...

забраните на паркингите са и на двата типа уредби

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

кой ще прекарва по половин час всеки ден на зареждаща станция

това са несериозни работи

електроавтомобилът е за хора с гаражи

добре .. ти като се наредиш на бензиностанцията .. не изкарваш ли там поне 10 минути ?

ако ще дадеш 10-20 пъти по малко пари .. няма ли да поседиш още 20 минути ? аз лично ще поседя .. даже ще е много интересно място за случайни срещи :elvis:

това са коли сувенири и не представляват интерес за нормалния човек

стандартният турбиниран двигател е малък турбодизел, 50% от колите в западна европа в момента са такива

може би имаш право в известен смисъл ..

да .. високия разход прави автомобила не така атрактивен и привлекателен ..

но който разбира .. знае накъде да гледа ..

относно малкия дизел .. също да .. и причината е , че при дизела с турбина се генерират наистина доста по сериозни икономии ..

тъй като дизела сгъстява въздух .. без гориво .. а турбината набива въздух ..

и това се отразява на кпд-то ..

като говорим за икономии .. това е

1.4 - 1.5 тди .. с купе 800-850 кг и разход 4 и нещо на 100 ..

не мисля , че трябва да се залита чак в такива крайности ..

да споделя нещо по тоя повод .. веднъж присъствах на такава гонка с малолитражки ..

приготвят се двамата .. надъхват се .. сякаш ше си извадят сърцата всеки момент .. толко злоба ..

и по някое време единия вика аз отивам до тоалетната да пусна една вода ..

аз викам .. е нали ей ся пика ве .. пак ли ? а той пак ве .. как ... секи грам е важен .. за кво да тежи :shocking:

та .. зех да мигам на парцали аз .. и се стех за един виц ... който им разказах .. на рацерите ..

на знам дали знаете .. ама ако не знаете .. да ви кажа .. македонците са големи фукльовци ..

та .. летят две македноски врабчета едно срещу друго .. едното от единия край на македония .. другото от другия ..

някъде по средата на македония се срещат .. и като се разминават .. едното викнало на другото .. еееей здраво СОКОЛЕ ..

другото и то отвърнало .. здраво СОКОЛЕ ..

та викам и ваща работа малко на тяхната ми прилича :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
добре .. ти като се наредиш на бензиностанцията .. не изкарваш ли там поне 10 минути ?

ако ще дадеш 10-20 пъти по малко пари .. няма ли да поседиш още 20 минути ? аз лично ще поседя .. даже ще е много интересно място за случайни срещи

драги в момента има Ampera на пазара

най-малкият проблем ми е тока като колата струва 80К

освен това се зарежда доста по-дълго, т.ч. да може да изкара 50-60км и трябват около 3ч

това време за зареждане няма да се скъси много

както не можеш да си заредиш телефона за секунди, така няма да стане и колата за минути

е 1-2-3ч няма кой да седи всеки ден

за това повтарям

1) електромобилът е за хора с гаражи

2) малолитражката е за градско и то не само щото е малолитражка, а щото е къса и се паркира лесно

3) големите коли, с големи двигатели и дълги 6-скорости са за хора, които карат по магистрали със 140-150-160 км/ч и/или за семейства и дълъг път

това горе е прагматично подразделение

всичко друго е мераци и субективизъм

1.4 - 1.5 тди .. с купе 800-850 кг и разход 4 и нещо на 100 ..

такива купета вече няма ... дори и най-малките коли с изключение на смарта и разни смартоподобни са над 1 тон

VW Polo 1.2 TDI - 1200 кг с шофьора ...

Corsa B беше към 800-900кг, ма новата корса и тя е 1200-1300кг ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

ее .. 80 к не са толкова много ..

при положение , че няма да даваш пари за горивце ..

освен това оня ден случайно попаднах в нета на няква съвместна разработка на китайците и турците ..

цените беха доста по ниски .. и там мисля , че прочетох за 30 - те минути ..

ся по спомен говоря .. може и да греша ..

иначе и аз помня.. преди , че се спрягаше нещо от рода на минимум 3 часа ..

ама това беше преди повече от 5 години .. техниката се развива .. и бъдещето е в това ..

а купета 900 кила .. не са малко :shades:

ситроен саксо а хикс също.. пежо 106 .. и т.н бубулечки и асфалтови въшки ..

аз не се събирам в тях .. и ти беше човека дето лансира икономиите ..

хубаво е да не даваш парички ...

но .. и удобството и сигурността са важни ..

едното е за сметка на другото ..

ако не дай си боже се челдосат нещо такова .. до около 900 кила .. и нещо 2,5 тона ..

нали се сещаш изхода какъв ще е .. ебем и икономи и все тогава ..

Редактирано от marsianec
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

ее .. 80 к не са толкова много ..

при положение , че няма да даваш пари за горивце ..

освен това оня ден случайно попаднах в нета на няква съвместна разработка на китайците и турците ..

цените беха доста по ниски .. и там мисля , че прочетох за 30 - те минути ..

ся по спомен говоря .. може и да греша ..

иначе и аз поне преди , че се спрягаше нещо от рода на минимум 3 часа ..

ама това беше преди повече от 5 години .. техниката се развива .. и бъдещето е в това ..

а купета 900 кила .. не са малко :shades:

ситроен саксо а хикс също.. пежо 106 .. и т.н бубулечки и асфалтови въшки ..

аз не се събирам в тях .. и ти беше човека дето лансира икономиите ..

хубаво е да не даваш парички ...

но .. и удобството и сигурността са важни ..

едното е за сметка на другото ..

ако не дай си боже се челдосат нещо такова .. до около 900 кила .. и нещо 2,5 тона ..

нали се сещаш изхода какъв ще е .. ебем и икономи и все тогава ..

приемам, че обезценките и каското ще ми ги поемеш ти ...

щото за мен са много ...

в градски условия трудно може да те праснат здраво, но идиоти има всякакви така е

сигурността при големите коли е много по-добре това никой не го отрича

сега да се върнем на ДВГ

дотук писахме за новите турбинирани двигателчета ...

а някой да е карал кола с роторен мотор?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wankel_engine

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Проблемите на газа през зимата не са чак толкова сериозни и до колкото ми е известно забраната е само за метанови инсталации. Карал съм кола само на газ (сух резервоар) в продължение на няколко години. А новите пропанови инсталации палят на бензин. Моята кола гори под 7 на 100 пропан на дълъг път а е 15 годишна. Вярно зимата за загряване ми гори над 20 литра бензин месечно.

Метан не съм карал, но според познат, който е доста наясно с двигателите, бензинов двигател конвертиран на метан, не успява да оползотвори качествата на метана като гориво. Според него метана иска много по-голяма компресия (около 25) и различно предварение на искрата.

Проблемите зимата не са сериозни, просто ги има и икономията е по-малка, това имах предвид.

Пригодените метанови уредби - определено не уползотворяват добре горивото /различни горива искат различни условия за запалване/, за това казах, че ако карам метан, ще е фабричен. От тебе обче научавам /в смисъл не знаех, не съм се интересувал/ че метанът иска по-висока компресия. И сега се сещам за метан-дизелови уредби, има резон. Ще видя що е то.

Въпреки по-ниската ефективност, заради цената на метана карането дори и на пригодени коли все пак е изгодно. Като цена /на пробег/ горе-долу метан към LPG е като LPG към бензин. Инфото е втора ръка, един приятеле на метан.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Аа, Ванкелов..

Не. Имаше Мазда такава, не знам модела. Иначе за мотори на лодки ги използвали, малко моточасове има такъв двигател.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Проблемите зимата не са сериозни, просто ги има и икономията е по-малка, това имах предвид.

Пригодените метанови уредби - определено не уползотворяват добре горивото /различни горива искат различни условия за запалване/, за това казах, че ако карам метан, ще е фабричен. От тебе обче научавам /в смисъл не знаех, не съм се интересувал/ че метанът иска по-висока компресия. И сега се сещам за метан-дизелови уредби, има резон. Ще видя що е то.

Въпреки по-ниската ефективност, заради цената на метана карането дори и на пригодени коли все пак е изгодно. Като цена /на пробег/ горе-долу метан към LPG е като LPG към бензин. Инфото е втора ръка, един приятеле на метан.

без да съм специалист, това с метана и компресията най-вероятно е точно обратното ...

метанът е по-лесно запалим, респективно ще има по-голям детонационен риск при по-високи компресии температури ...

разпитайте таксиджиите, много от тях имат blow off клапи, защото дори и при нормалните компресии на стандартен бензинов двигател се случват детонации ...

иначе има абсолютно стандартно решение за добавяне на пропан-бутан на големи дизелови двигатели (камиони и автобуси) ... то се продава свободно на пазара ... намалява чернилката отзад и пести пари в държавите където има голяма разлика в цената ...

http://www.gaspoweruk.co.uk/v3/diesellpgbifuel/diesellpgbifuel.html

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

приемам, че обезценките и каското ще ми ги поемеш ти ...

щото за мен са много ...

в градски условия трудно може да те праснат здраво, но идиоти има всякакви така е

сигурността при големите коли е много по-добре това никой не го отрича

сега да се върнем на ДВГ

дотук писахме за новите турбинирани двигателчета ...

а някой да е карал кола с роторен мотор?

http://en.wikipedia....i/Wankel_engine

стара технология !

ванкеловия мотор е разработван и в българия ..

в някой от военните й заводи ..

ние сме продали некъв патент на японците ..

поне така ми разправяха военните като бех ученик ..

та .. проблема при тях е , че карат 40-50 к и мотора се хвърля ..

това се налага .. понеже вътрешната периферия на " статора " не издържа ..

има постоянно триене .. и не добро мазане .. няма материал който да издържа ..

при нас тоя мотор при работа около 100 часа без прекъсване .. се е окотвал ..

японците са измислили .. караш 50 хил и слагаш нов ..

КПД-то там е доста по високо ..

елементарен е двигателя .. ефективен е ..

но ... след 50 к тря се хвърли .. не подлежи и на ремонт

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Wankel_engine

интресна история

преди енргийната криза през 70те Mazda е била решила да произвежда само такива двигатели

и е използвала едно решение за намаляване на емисиите за сметка на разхода

като е скокнал бензина това почти е съсипало компанията

не знам как са се измъкнали

мисля че последният такъв двигател е произведен миналата година

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Да, аз съм чувал такава експлозия в метаново такси. Таксиджията ми обясни че това еклапан дето...

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Значи - двигателят на Ванкел ноже да има много повече цикли за време, или обороти. Това води до повишаване на мощността за единица обем /или пък маса/. За беля обаче това води и до по-бързо износване

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

като ставаше дума за впръскване на вода в цилиндрите ...

в момента прохожда технология, която впръсква пропан-бутан в течна фаза в самия цилиндър ...

което има драстичен ефект върху ефективността и мощността ...

още не се знае какво ще излезне от нея ...

проблемът е, че е необходима помпа, която да създава високо налягане в инжекторите ... таз помпа струва 1000-1500 Евро само тя ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

http://en.wikipedia....a_Wankel_engine

интресна история

преди енргийната криза през 70те Mazda е била решила да произвежда само такива двигатели

и е използвала едно решение за намаляване на емисиите за сметка на разхода

като е скокнал бензина това почти е съсипало компанията

не знам как са се измъкнали

мисля че последният такъв двигател е произведен миналата година

с теб тълкуваме различно ефективността :grin:

ако с един обикновен двулитров атмосферен мотор .. произвеждаме средно 150 коня ..

с ванкеловия .. двулитров ще извадим поне 300 ..

днес при мен дойде мазда РХ 7 .. и я гледах като натровен от гъби ..

щото закачам един датчик , който мери оборотите .. карам човека да подаде газ ..

форсира се мотора .. ще се пръсне .. а оборотите стигат 1500 и падат .. :grin:

викам а .. ко стана .. чупи се датчика .. сменям аз датчика .. с друг .. дай викам пак .. а ? същата работа ..

докато стопля кква е работа обявих колата пет пъте за боклук

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Значи - двигателят на Ванкел ноже да има много повече цикли за време, или обороти. Това води до повишаване на мощността за единица обем /или пък маса/. За беля обаче това води и до по-бързо износване

ами старите дизели за това изкарваха по толкова дълго, точно щото са нискооборотни ...

те и новите биха изкарали, ама са пълни с какви ле не джаджи дето се трошат ...

тук е напълно нормално Focus 1.6 Tdci да му гръмне турбото й да кажат, че и двигателят е за смяна заради отлагания и замърсяване това коли само на 4-5г. ... естествено за турбото и новия двигател ти искат толкова, колкото струва самата кола ...

има нафтови помпи на японски дизели дето струват по над 1000 Евро нови, а в моргите ги няма ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

с теб тълкуваме различно ефективността :grin:

ако с един обикновен двулитров атмосферен мотор .. произвеждаме средно 150 коня ..

с ванкеловия .. двулитров ще извадим поне 300 ..

днес при мен дойде мазда РХ 7 .. и я гледах като натровен от гъби ..

щото закачам един датчик , който мери оборотите .. карам човека да подаде газ ..

форсира се мотора .. ще се пръсне .. а оборотите стигат 1500 и падат .. :grin:

викам а .. ко стана .. чупи се датчика .. сменям аз датчика .. с друг .. дай викам пак .. а ? същата работа ..

докато стопля кква е работа обявих колата пет пъте за боклук

това не е ефективност, а сътношение работен обем/маскимална мощност ...

това че вадиш много мощност от кубиците на един двигател, не значи че той е много ефективен или с много нисък разход ... в повечето случаи е точно обратното ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

като ставаше дума за впръскване на вода в цилиндрите ...

в момента прохожда технология, която впръсква пропан-бутан в течна фаза в самия цилиндър ...

което има драстичен ефект върху ефективността и мощността ...

още не се знае какво ще излезне от нея ...

проблемът е, че е необходима помпа, която да създава високо налягане в инжекторите ... таз помпа струва 1000-1500 Евро само тя ...

еее .. това и то е бая старо ..

хич не прохожда сега тая технология ..

и на практика е пълно копие на бензиновата горивна система ..

проблема е помпата да .. тя трябва да е бутилката ..

да ама там мазане не може да се осигури .. и помпата кара не повече от 50 к ..

а струва бая .. към 500 евро е ..

до вкъще е фирма дет ги прави тез магарии .. :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

това не е ефективност, а сътношение работен обем/маскимална мощност ...

това че вадиш много мощност от кубиците на един двигател, не значи че той е много ефективен или с много нисък разход ... в повечето случаи е точно обратното ...

принципно си прав ..

но .. ако говорим за максимална мощност ..

тоест ефективност .. нещата не седят точно така , нали ?

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Марсианец,

Под ефективност се разбира отношение вкарано гориво към изходна мощност.

Като натовариш двигателя над нормалния / оптималния режим, той почва да работи с по-ниска ефективност - отношението вкарано гориво/изходна мощност намалява

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Другото е мощност към обем, не се сещам с една дума как се нарича. Ванкеловият е по-мощен, защото е по-високооборотен. Или с повече цикли. Ако обаче в това отношение го сравним с газотурбинния...

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

принципно си прав ..

но .. ако говорим за максимална мощност ..

тоест ефективност .. нещата не седят точно така , нали ?

максималната мощност не е ефективност

под ефективност се има предвид колко работа може да свърши един двигател с едно и също количество гориво, а по-точно каква част от енергията на горивото е оползотворена

и то полезна работа, а не просто да се генерира топлина

http://en.wikipedia....-Sulzer_RTA96-C

ей това горе е един от най-ефективните ДВГ с ефективност около 50%

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...