Отиди на
Форум "Наука"

Двигатели с вътрешно горене


Recommended Posts

  • Потребител

марсианец

има въпроси по които не може да се спори, защото има общоприета терминология и виждания

ти в момента спориш точно по такива и си от грешната страна

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 257
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

Детонационната усвойчивост на метана до колкото знам е доста по-голяма от тази на бензина. 130 или някъде там му е октановото число.

прав си ама аз говоря за запалимост, която води до детонации при стандартни двигатели ...

сега погледнах, че теоретично ако двигателят е пипнат за метан той би трябвало да е по-ефективен от стандартните бензинови ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_GX

ей тая хонда е по-висока компресия от нормалните бензинки

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

хондата по-горе май е еиднственият сериен автомобил с двигател предвиден още при разработката да работи на метан ...

всичко друго на пазара са aftermarket решения ... дори и като ги купувате от дилър ... просто си съдрутничат с Lovato, BRC, Landi Renzo или Tartarini

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Марсианец, след като си дошъл на земята, и то в България, няма да е лошо да изкараш един бърз курс по

post-7061-0-67335000-1354094795.jpg

В случая автора не е от значение........и ако държиш да пишеш в стихотворна форма, поне го докарвай откъм рима .

Редактирано от JImBeam
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

абе .. аз до колкото знам ..

няма закон , който да ме задължава да пиша грамотно ..

мина ми времето да уча и да чета .. март месец имам един държавен изпит ..

и приключвам с училищата ... завинаги .. както казва биг брадър :sleep:

наблягай на съществената част .. даскале .. хващай смисъла който влагам в думите .. а не начина по който ги изписвам :harhar:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

абе .. аз до колкото знам ..

няма закон , който да ме задължава да пиша грамотно ..

мина ми времето да уча и да чета .. март месец имам един държавен изпит ..

и приключвам с училищата ... завинаги .. както казва биг брадър :sleep:

наблягай на съществената част .. даскале .. хващай смисъла който влагам в думите .. а не начина по който ги изписвам :harhar:

Дипломата ти я е види някой, я не, ама неграмотността ти всички ще я виждат......и не всеки грамотен човек е даскал, колкото и да те учудва.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Дипломата ти я е види някой, я не, ама неграмотността ти всички ще я виждат......и не всеки грамотен човек е даскал, колкото и да те учудва.

ааа .. чакай , чакай ..

това , че съм те нарекъл даскал ..

не значи автоматично ,

че съм си помислил ,

че си грамотен !! :harhar:

не ми слагай думи в " устата" :grin:

и .. имай предвид също ,

че ако знаеш една думичка как се пише правилно ...

съвсем не значи , че я използваш правилно ..

или пък че пишейки я правилно ..

правиш кой знае какво чудо голямо ..

сещаш ли се ? :harhar:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Браво, браво, бързо влизаш в час - словореда и граматиката /донякъде/ ги оправи, остава само да оправиш главната буква в началото на изреченията :grin:

Редактирано от JImBeam
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

JimBeam, без да се обиждаш ма си оправи членуването преди да наставляваш ...

айде сега обратно на темата и без разправии за граматика ...

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Допуснал е само една грешка с члена, може и да е техническа.

Jim Beam, по темата все пак, моля.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Добре нека поговорим за Комън рейлите. Някой карал ли е такова животно?

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Малко общи приказки - при тази система горивото се нагнетява в общ разпределителен тръбопровод, всяка дюза /инжектор/ се управлява електронно от контролер /компютър му викат масово не е грешка/. Задвижването на клапаните в дюзите е пиезо или електромагнитно. То няма какво друго да бъде. Контролерът следи разни параметри чрез сензори и подава коригиращи команди /както при нормалните бензинови инжекционни двигатели/ като отново програмата следи колата да работи в оптимален режим /ефективно с минимум емисии/, а не да е мощна.

Возил съм се във Форд Транзит /пътнически бус/, бяхме 8 човека всичко, но с включен климатик. Вън беше 40°. Маишната /иначе чисто нова/ сериозно се задъхваше по път много по-лесен от прохода Шипка и не искаше да върви.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аз съм карал и все още карам :) . Става въпрос за Сорентото с първия двигател :

Работен обем - 2497 см3

Мощност - 140 к.с.

При обороти - 3800

Въртящ момент (Нм/Обороти) - 314/2000 Нм/Оборота

Горивна система - Дизел Common rail

Наличие на компресор - Турбокомпресор

Специално за Киата това е един от най-добрите двигатели, лично за мене проблема е че до 2000 оборота няма никаква динамика, но оттам нагоре е звяр. Но аз друг дизел не съм карал и не мога да бъда критерий, щото сравнявам с другата ми кола - бензинова корола

Редактирано от JImBeam
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Добре нека поговорим за Комън рейлите. Някой карал ли е такова животно?

да карал съм ...

1.5 dCI на Renault

1.2TDI и 1.6TDI на VW

2.0 TDCi на Ford

за предимствата или недостатъците искате да пиша?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

ами ако трябва да сравняваме стария дизел TDDI 2.0 (преди 2002), с по-новия TDCI 2.0 (след 2002) нещата са доста прости

1) по-малко трака

2) по-малко пуши

3) по-мощен е 130 к.с. вместо 115 к.с. (говорим за класическите версии), което позволява:

а) по-лесно да се дърпа каравана

б) 6-степенна скоростна кутия

4) по-икономичен е

накратко, всички двигатели с директно впръскване на горивото (няма значение дали е петрол, дизел, common rail или подобна технология) са:

1) по-икономични

2) по-мощни

3) по-екологични

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

да продължа по темата

принципът на common rail двигателите е много стар

имаме една здрава тръба, която се пълни под високо налягане

на нея се нареждат инжектори, които впръксват директно в горивните камери (има инжектори с двуфазно и полифазно впръскване)

цялата работа става при много високи налягания, което иска специална помпа

всичко се управлява от електроника и компютър

от там идват и всички проблеми на common rail двигателите

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

1) по-малко трака -

зареди многоточково впръскване .. дюзата пръска няколко пъти в момента в който нормално пръска веднъж ... първоначално малко количество .. което тъкмо пламва .. след което основна порция и накрая трети път още малко ..

2) по-малко пуши -

работещия катализатор и филтъра за твърди частици ..и точните градуси на дюзите обикновено гарантират ниска димност ... за пушелак причина може да е .. евентуално липса на въздух или много въздух .. или проблем с мотора .. иначе разлика видима няма .. има ако димността се измерва с уред .. наречен димомер ..

3) по-мощен е 130 к.с. вместо 115 к.с. (говорим за класическите версии), което позволява:

могат нищо да не пипат по мотора .. само да увеличат налягането на турбината и помпата .. и 15 коня са ги качили

а) по-лесно да се дърпа каравана

б) 6-степенна скоростна кутия

4) по-икономичен е - най малко зареди кутията е нормално да е по икономичен .. икономия при дизеловия мотор се постига доста елементарно .. стига само да се вдигне работната температура на мотора с 5-10 градуса .. и ще има и икономия и мощност в повече , но трябва стабилно охлаждане .. например две 50 амперови перки ще свършат работа .. поне така твърдяха пежо , когато спечелиха приза дизел на годината

накратко, всички двигатели с директно впръскване на горивото (няма значение дали е петрол, дизел, common rail или подобна технология) са:

1) по-икономични

2) по-мощни

3) по-екологични

предимството на коман риала е едно основно ..

високото налягане от 1800 бара .. не го смятаме ..

да ви кажа какво предимство дава общия тръбопровод ....

това е равно налягане към всеки цилиндър ..

старите ГНП-та .. за всеки цилиндър има прецизна двойка ..

там говорим за точност от порядъка на микрони ..

и когато една от прецизните двойки се износи малко повече от другите ..

се наблюдава сериозни загуби и колебания в мощността ..

докато при команриала .. този вариант не съществува

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
работещия катализатор и филтъра за твърди частици ..и точните градуси на дюзите обикновено гарантират ниска димност ... за пушелак причина може да е .. евентуално липса на въздух или много въздух .. или проблем с мотора .. иначе разлика видима няма .. има ако димността се измерва с уред .. наречен димомер ..

TDDI си има катализатор, TDCI 2002 до към сигурно 2007-2008г. нямат филтър за твърди частици ...

пушат като скочиш на газта, TDCIките пушат по-малко

могат нищо да не пипат по мотора .. само да увеличат налягането на турбината и помпата .. и 15 коня са ги качили

могат ама е пипано, слага се common rail система на Delphi

най малко зареди кутията е нормално да е по икономичен .. икономия при дизеловия мотор се постига доста елементарно .. стига само да се вдигне работната температура на мотора с 5-10 градуса .. и ще има и икономия и мощност в повече , но трябва стабилно охлаждане .. например две 50 амперови перки ще свършат работа .. поне така твърдяха пежо , когато спечелиха приза дизел на годината

има такава теория, но аз не искам да карам такава кола ... предпочитам да ми държи 86-88 градуса ...

като казвам по-икономичен, имам предвид, че самият двигател е по-икономичен ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

само да вметна, че цялата икономия на common rail и модерните дизели като цяло отива на кино при първия извънгаранционен ремонт на нафтовата помпа или инжекторите ...

или пък на модерните им DMF съединители ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

теорията е много хубава, проблемът е, че кат се скапе помпата ти искат до 1500 паунда (за нова), смяна на DMF с труд често излиза 600-700-800 паунда, смяна и препрограмиране на инжектори и то излиза майка си и баща си ...

коли на 7-8-9-10г. се изхвърлят на аукцион или за части заради ремонти като горните или пък сериозни проблеми с турбото и двигателя ... щото ремонта струва колкото цялата кола ...

затова и едно 9-10г. Mondeo TDCi може да се намери за 1000 паунда в Англия, щото всички вече ги знаят тия работи ...

т.ч. с тия коли има няколко варинта

1) , нова кола, дълга гаранция, някои фирми предлагат 5 или 7г. ... това е малко нож с две остриета, защото обслужването в гаранционен сервиз е скъпо особено на по-луксозните коли ... да не говорим за обезценка и каско ...

2) кола за която е пълно с части по-моргите - това означава разпространен автомобил, т.е. Mondeo вместо Mazda 6 например ...

3) или просто късмет ... на което разчитат повечето потребители ...

4) за съединителя, може да се рискува с автоматик, старите автоматици са много пипнати и издържливи за разлика от новото DSG дето се троши ...

5) в УК пазарът е развит и предлага и застраховки, които покриват ремонти, там обаче трябва да се чете внимателно какво се покрива, а какво не ...

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...