Отиди на
Форум "Наука"

Двигатели с вътрешно горене


Recommended Posts

  • Модератор Инженерни науки

Има и коли и танкове с турбинен двигател, даже се сещам и за.. Чакай да го намеря

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 257
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

максималната мощност не е ефективност

под ефективност се има предвид колко работа може да свърши един двигател с едно и също количество гориво, а по-точно каква част от енергията на горивото е оползотворена

и то полезна работа, а не просто да се генерира топлина

http://en.wikipedia....-Sulzer_RTA96-C

ей това горе е един от най-ефективните ДВГ с ефективност около 50%

ти говориш за коефициент на полезно действие ..

ефективността мисля е друга бира ..

ако аз преместя два пъти повече камъни от тебе ..

обаче ям малко повече от тебе .. кой е по ефективен ? :partytime2:

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

ти говориш за коефициент на полезно действие ..

ефективността мисля е друга бира ..

ако аз преместя два пъти повече камъни от тебе ..

обаче ям малко повече от тебе .. кой е по ефективен ? :partytime2:

То пак опира до това

Другата ти бира е същата, като КПД, осмисли го. Коефициент на полезно действие -

енергия от един вид на вход/енергия от друг вид на изход или енергия на вкарано гориво/изходна механична енергия

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Другото е мощност към обем, не се сещам с една дума как се нарича. Ванкеловият е по-мощен, защото е по-високооборотен. Или с повече цикли. Ако обаче в това отношение го сравним с газотурбинния...

не е .. просто има по малко загуби при ванкела и за това КПД е по високо

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Напротив, по-големи би следвало да са. А на турбинния са още по-големи

не е бе :vertag:

трябва да видиш как работи двигателя ..

и ще разбереш защо няма толкова загуби ..

има един долу горе триъгълен ротор с изместен център .. на който ъглите му образуват камери ...

ии тез камери се въртят в една посока и постоянно се засилват ..

понеже горивото се впръсква под ъгъл който предизвиква насочено контролирано горене ..

което засилва и засилва ротора без никакви съпротивителни сили

Редактирано от marsianec
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

не е .. просто има по малко загуби при ванкела и за това КПД е по високо

ванкела не е с по-високо КПД, а с повисока мощност на единица обем

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

ванкела не е с по-високо КПД, а с повисока мощност на единица обем

:new_shocked: ............. :coolthumb: и как става тоя номер ? я виж в :google:

КПД - то на на бензиновия мотор е между 20-30 % в най добрите случаи ..

на ванкела е около 70 - 75 %

Редактирано от marsianec
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

при всички двигатели с вътрешно горене ефективността се измерва така

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_efficiency

и зависи от теоремата на Карно

http://en.wikipedia.org/wiki/Carnot%27s_theorem_(thermodynamics)

ванкеловият двигател е с доста нисък въртящ момент (от порядъка на 200), което означава, че за постигане на високите мощности върти много цикли/обороти, което автоматично изключва възможността да е много ефективен ... като му погледнеш консумацията и емисиите това личи още по-ясно ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

при всички двигатели с вътрешно горене ефективността се измерва така

http://en.wikipedia....rmal_efficiency

и зависи от теоремата на Карно

http://en.wikipedia....(thermodynamics)

ванкеловият двигател е с доста нисък въртящ момент (от порядъка на 200), което означава, че за постигане на високите мощности върти много цикли/обороти, което автоматично изключва възможността да е много ефективен ... като му погледнеш консумацията и емисиите това личи още по-ясно ...

как реши , че въртящия момент на ванкела е 200

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

http://www.auto-data...ar&car_id=11245

216 извинявай

тъпото поло 1.2TDI с 3 цилиндъра вади 180 на 2000 оборота

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

не е бе :vertag:

трябва да видиш как работи двигателя ..

и ще разбереш защо няма толкова загуби ..

има един долу горе триъгълен ротор с изместен център .. на който ъглите му образуват камери ...

ии тез камери се въртят в една посока и постоянно се засилват ..

понеже горивото се впръсква под ъгъл който предизвиква насочено контролирано горене ..

което засилва и засилва ротора без никакви съпротивителни сили

Ма ти верно мислиш че срещу тебе седи някой тъпанар., дето приказва без да си има хал хабер..

Не приемам втората част от обяснението

Я пак - какво е КПД на Ванкеловият двигател?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

http://www.auto-data...ar&car_id=11245

216 извинявай

тъпото поло 1.2TDI с 3 цилиндъра вади 180 на 2000 оборота

в случая си прав ..

само че .. не знам дали знаеш формулата за мощност .

а тя е нм по обороти и виж как 1.3 матор дава 240 коня :shades:

не ги пропускай тия подробности

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

:new_shocked: ............. :coolthumb: и как става тоя номер ? я виж в :google:

КПД - то на на бензиновия мотор е между 20-30 % в най добрите случаи ..

на ванкела е около 70 - 75 %

ми гуглето казва около 35% за ванкеловия двигател, има TDIки с към 40% термална ефективност

http://www.personal....on/chapter7.pdf

The reference

reports a best thermal efficiency of 35.8% (BSFC = 0.387 lbm/BHP-hr) at 3500 rpm

and 225-horsepower output.

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

в случая си прав ..

само че .. не знам дали знаеш формулата за мощност .

а тя е нм по обороти и виж как 1.3 матор дава 240 коня :shades:

не ги пропускай тия подробности

знам формулите и за мощност и какво е ефективност ...

ванкеловият двигател не е в никакъв случай от най-ефективните на пазара в момента ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

ми гуглето казва около 35% за ванкеловия двигател, има TDIки с към 40% термална ефективност

http://www.personal....on/chapter7.pdf

слаба работа е това ..

явно е много стара технологията ..

я дай 40 % тди да видя ко е туй чуду на чудесата

аз щото не се сещам .. за малолитражка .. 1.3

която ще докара 216 нютона и 240 коня ..

ако ще и турбо дизелче да е

Редактирано от marsianec
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Нютон метър въртящ момент означава, че оста може да завърти лост с рамо 1 м /или диск с радиус 1 м/ и усилието на перифеферния край на лоста /по периферията на диска/ ще е един нютон - 102 грама. Сила по цикли за време= енергия

Познах ли?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Нютон метър въртящ момент означава, че оста може да завърти лост с рамо 1 м /или диск с радиус 1 м/ и усилието на перифеферния край на лоста /по периферията на диска/ ще е един нютон - 102 грама. Сила по цикли за време= енергия

Познах ли?

да .. а коньете най общо измерват ..

колко дълго във времето тоя мотор може да задържи тая сила ..

от там и мощността се измерва в киловат часа .. съответно конье

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Коньовете и киловатите измерват едно и също - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B0

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Коньовете и киловатите измерват едно и също - http://bg.wikipedia....СЃРєР°_сила

еее .. за едно неще да сме на едно мнение начи :thanks:

http://en.wikipedia.org/wiki/Torque

мощността се определя от въртящия момент и скоростта на ротация

скоростта на ротация .. демек обороти в минута :thanks:

Редактирано от marsianec
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Киловат час /при двигателите и генераторите са само киловати/ означава киловат по час(kWh), да не се бърка с километър в час (km/h)

Един киловатчас е равен на 3600 киловата

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption

ей тук има табличка по която грубо се добива представа каква мощност може да извади един двигател от единица гориво

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

http://en.wikipedia....uel_consumption

ей тук има табличка по която грубо се добива представа каква мощност може да извади един двигател от единица гориво

хубава и полезна табличка .. но

много заблуждаваща !!!

особено ако не разбираш точно какво се случва в двигателя ..

и от какво зависи КПД-то ..

има изключително много фактори , които влияят на КПД то ..

това е типа гориво .. тоест неговата калоричност .. скоростта му на горене и зависимостта му от кислорода ..

КПД-то най общо е полезно действие за единица време .. така че .. нещо което е много по слабо калорично и като цифрички изглежда много зле ..

в един момент може да се окаже , че гори страшно бързо и докарва повече енергия .. от нещо което изглежда яката работа ..

много може да се говори и спори по тези въпроси

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...