Отиди на
Форум "Наука"

Двигатели с вътрешно горене


Recommended Posts

  • Потребител

за старите ако говорим ..

там го има тоя момент с давенето ,

но може да се избяга и от това ..

имах волга на газ преди близо 15 години ..

процедурата е .. сутрин когато е студено ..

се държи точно 5 секунди на контакт ..

за да се напълни изпарителя .. и да вдигне налягане ...

но .. задържи ли се повече от 5 секунди ..

газта става прекалено много и мотора се дави ..

пали се задължително без газ или с минимум газ ..

желателно е .. ако температурите са под минус 20 градуса ..

да се нагрее изпарителя .. а това става с две двулитрови бутилки с гореща вода ..

водата се сипва бавничко за да се получи желания топлообмен ..

изпарителя да се загрее .. и газта да е в газообразно състояние .. а не течна ..

и няма ядове с паленето ..

гасенето .. за да няма ядове .. преди да се угаси мотора ..

се форсира .. и в момента в който оборотите са да кажем 3000 ..

в пика на форсажа .. се врътва ключа .. гаси се ..

това е някаква гаранция , че не е останало нищо в цилиндрите за горене ..

което би могло да пречи .. при палене в студеното време

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 257
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

вие го ударихте на някаква ретро тема

последната карбюраторна кола в европа сигурно е произведена далечната 1993-1994г.

аз карах едно пежо 309 от 1992г. дето беше от последните карбюратори

повечето от тия коли отдавна са изгнили дори и двигателите да са им здрави, ако не са изгнили самите коли са им изгнили кабелите и тръбичките - при пежото това се случи като беше на 15г

по-новите коли се конвертират по друг начин, помпите им си работят винаги и се палят винаги на бензин

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

marsianec,

при повечето съвременни коли бензиновата помпа си врътка нон-стоп независимо дали си на газ или бензин ...

не трябва да е така , но може и така ..

така бензиновата помпа седи под постоянно налягане ..

и то по голямо от това за което е проектирана .. и се скапва

според мен помпата трябва да изключва след като мине на газ колата

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

не трябва да е така , но може и така ..

така бензиновата помпа седи под постоянно налягане ..

и то по голямо от това за което е проектирана .. и се скапва

според мен помпата трябва да изключва след като мине на газ колата

нищо не и се скапва, освен ако не си държиш празен резервоара

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

системите се правят така, за да можеш да превключваш моментално на бензин и да може системата автоматично да го направи като си на газ и тя свърши ...

иначе на магистрала в крайната лента като караш със 150-160 км/ч и е пълно с трафик, включително и зад теб като ти свърши газта ще направиш верижна катастрофа зад теб включваща и теб

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

системите се правят така, за да можеш да превключваш моментално на бензин и да може системата автоматично да го направи като си на газ и тя свърши ...

иначе на магистрала в крайната лента като караш със 150-160 км/ч и е пълно с трафик, включително и зад теб като ти свърши газта ще направиш верижна катастрофа зад теб включваща и теб

ех .. ама ги редиш едни :grin:

дори да изключа мотора на скорост .. това няма да се случи

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

ех .. ама ги редиш едни :grin:

дори да изключа мотора на скорост .. това няма да се случи

щом казваш

аз ти казвам че това е правилният начин ако искаш ми вярвай ако искаш не

безниновите помпи са потопяеми и електрически те се скапват от прегряване или ако са сухи, а не от това че работят докато колата е на газ, на повечето коли карат по 100-200 хил. км ... дори и постоянно работещи, дори да караш колата на газ

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

щом казваш

аз ти казвам че това е правилният начин ако искаш ми вярвай ако искаш не

безниновите помпи са потопяеми и електрически те се скапват от прегряване или ако са сухи, а не от това че работят докато колата е на газ, на повечето коли карат по 100-200 хил. км ... дори и постоянно работещи, дори да караш колата на газ

а от какво може да прегрее една помпа ?

например ако е постоянно под напрежение .. може ли ?

аз мисля че може ..

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

а от какво може да прегрее една помпа ?

например ако е постоянно под напрежение .. може ли ?

аз мисля че може ..

Не мисля, задължително условие е да не е потопена. Потопяемите помпи дали са за сондажи /за вода/ или за гориво прегряват ако въртят на сухо.

Невски, старата помпа за която говоря, беше на УАЗ Hunter, произведен след 2000 г. През 2006 карахме такива

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

старите ги знаем, новите са закачени на резервоара, потопяеми и електрически, щото трябва да дават по-високо налягане

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

старите ги знаем, новите са закачени на резервоара, потопяеми и електрически, щото трябва да дават по-високо налягане

Да, де, само ти казвам, че не са толкова отдавна тези неща...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

В България темата все още е актуална. В движение са немалко коли произведени още 80-те. И поради финансовото положение, тук колата е дълготраен актив, а не потребителска стока за подмяна на всеки 5 години. И хората си ги карат, докато рухнат, а някои и след това. :)

тя никъде не се подменя на 5г. ...

средната възраст на колите в англия е 8.5-9г., в САЩ 10-11г., в Бг не знам колко е, но подозирам, че само около 1/4 от колите са на над 20г. ...

средностатистическият европеец и американец си мечате да може да си подменя колата на 5г. ...

а основнатат причина да я подменя на около 10г. са безумните цени на труда на гаражите и дилърите, а не желанията им ...

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Аз от опит нямам какво да добавяя хора.. Съжалявам за което. Карал съм различни коли, предимно високопроходими и извън пътя, леко екстремно, но някак не мога да ги оценя.. Дори ладата Нива и УАЗ-ът имат много предимства.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

аз имам много по-голям опит от нормалния човек и съм се убедил, че няма нито лоши, нито добри коли ...

има такива дето вършат работа и такива дето не вършат работа

та преди човек да решава каква кола, с какъв двигател и на какво гориво ще кара, трябва да си направи сметката:

1) какъв бюджет има и каква обезценка/поддръжка/застраховки може да си позволи

2) колко ще я кара тая кола

3) какво ще му е преобладаващото каране - градско, извънградско, с каква скорост и т.н.

ще дам прост пример

търсите си градски автомобил който смятате да карате над 60 000км и поне 5г.

ако двигателят е над 100к.с. данъкът ще му е висок и ще хвърлите поне 500лв. на вятъра

ако гумите са 16ки или 17ки заминават сумати пари за комплект, гуми, смяна, да не говорим какво им се случва на нископрофилните гуми по дупките

щом ще карате колата над 60 000км инвестицията в икономичен автомобил е оправдана дори и той да е по-скъп с примерно 1000лв. - т.е. може да се мисли за конверсия на газ или закупуване на вече конвертирана кола

винаги коли за които е пълно с части по моргите се поддържат по-лесно от редки коли

и т.н и т.н.

карал съм всякакви коли с какви ли не двигатели, всички си имат своето място

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

не мога да разбера тоя псевдопрогрес

някога много отдавна карах жигула 1200 кубика

сега я карам тая фабия 1200 кубика, която вярно е 3 цилиндъра

пак е бавна, ускорява трудно, вярно има повече въртящ момент в ниските обороти

100 км/ч за около 14 сек

да де ама това е кола за 20 хиляди лева модел 2011г.

и ми дава 7.5л/100км разход дори и при по-спокойно каране

да си бяхме останали на жигулите мама му стара

това не е технологичен прогрес а пълна измама

и не ме разбирайте грешно, не че фабията е лоша кола, цената й е сгрешена

просто тя не предлага нищо, което да оправдае тия пари

а този двигател е голяма грешка

от всичко дето съм карал до момент турбодизелите от 1.6 TDI нагоре са единствените които дават реален нисък разход, под реален имам предвид такъв в реални условия, а не на книга ....

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Хе-хе.. Ми да, има го това.

И за шкодите е сравнитено варно, макар че за Дачия повече съм чувал. Обаче има и друго..

Има куп неща, които не ги виждаме. От седемдесетте години до сега има сума ти нови изисквания и подобрения откъм безопасност и не само. Забелязал си предполагам, че жигулата тежи под тон /850 кг?/ докато западна кола с подобни габарити е тон и половина? Форд Фиеста е по-тежък от Жигула. Не знам, ходовата част или двигателя са виновни, но е факт че западните тежат (допускам, че става дума за якостно презапасяване заради безопасност, трайност или мощност), въпреки многото пластмаса и много по-малката дебелината на тенекята. На Фиат Темпра дето имах (знам че Опел и WV са по-добпе в това отношение) - тенекето по вратите е дебело кажи речи като на кенче бира. Където трябва е подсилено и с пластмасови листове дебели около милиметър. Въпреки това обаче колата тежи 1650 кг. Е, излиза, че все пак двигателите са станали по-ефективни (поне 2 пъти) щом влачат 2 пъти по-тежко при подобен или дори по-нисък разход.

А трабанта - 6-8 л/100 при положение че е педесетина конски сили.. Вярно че е двутактов, ама чак пък..

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Хе-хе.. Ми да, има го това.

И за шкодите е сравнитено варно, макар че за Дачия повече съм чувал. Обаче има и друго..

Има куп неща, които не ги виждаме. От седемдесетте години до сега има сума ти нови изисквания и подобрения откъм безопасност и не само. Забелязал си предполагам, че жигулата тежи под тон /850 кг?/ докато западна кола с подобни габарити е тон и половина? Форд Фиеста е по-тежък от Жигула. Не знам, ходовата част или двигателя са виновни, но е факт че западните тежат (допускам, че става дума за якостно презапасяване заради безопасност, трайност или мощност), въпреки многото пластмаса и много по-малката дебелината на тенекята. На Фиат Темпра дето имах (знам че Опел и WV са по-добпе в това отношение) - тенекето по вратите е дебело кажи речи като на кенче бира. Където трябва е подсилено и с пластмасови листове дебели около милиметър. Въпреки това обаче колата тежи 1650 кг. Е, излиза, че все пак двигателите са станали по-ефективни (поне 2 пъти) щом влачат 2 пъти по-тежко при подобен или дори по-нисък разход.

А трабанта - 6-8 л/100 при положение че е педесетина конски сили.. Вярно че е двутактов, ама чак пък..

това не опира до жигула vs западна кола

просто преди 10г. има рязка промяна

старата корса Б тежи 800-900кг, а новата е 1200кг

за трабанта не си прав, щото него не можеш да го караш с 120-140 км/ч т.ч. да правиш сравнение

това колко е тежка колата също не чак такъв фактор освен при ускорение

аз през повечето време карам по магистрали и пътища, а не ускорявам, т.е. е по-важно какво е въздушното съпротивление и цялостното триене

иначе, заради изискванията за емисии се прецаква цялата работа

жигулата на газ като пари си харчеше пак колкото тъпата нова фабиа

мисълта ми е че всичко вече не е реален прогрес, а пседопрогрес

аз не искам да карам трабант, но колите от 90те си бяха достатъчно добри модерни и много по-държеливи сравенени със сегашните

за двигателите - разбирам всички предимства на новите двигатели, колко били дрън-дрън, но по-голяма част от тях не си струват парите

едно бвм от 1995г. със 150 к.с. двигател има същия разход на извънградско колкото фабиата, обаче е много стабилен, тих и мощен двигател, верно, че не отгаваря на евро 4 и евро 5 ама голям прас всичко около евро 4 и евро 5 ли трябва да се върти

Редактирано от Alexander_Nevski
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Аз съм карал 3 коли сериозно. Това последните 5г.

Една TD Jetta, 1994 - икономична, но не издържа на напъна.

Toyota Tercell, 1994 - взех я (за 1200) на 200к и я сдадох за скраб на 315к. Като я взех и смених радиатор и амортисьори (втора ръка), един носач (на другия не можах да развия болта), съединител май сменях. Ама я карах юнашки. Или дал съм към 2000, малко помощ от приятел и другото е газ и спирачка.

Проблема ми с нея бе, че бе много лека и лесно се пързаляше. И гореше по литър масло на резервоар. Гореше ми към 8,6/100 градско юнашко.

Сега взех Голф3 1,9 ТД, 1996. За 2500. Това е рядка кола тук и го взех с мерак. Оказа се, че трябва да го дооправям и дадох още 500. Доста изгнил се оказа и има още за оправяне. Засега ми гори 7,6 и градско и на магистрала. Ако не издържи нищо чудно да се върна на Терселка. Или Ауди куатро - ще ми харчи към 11/100 и с по скъпи части.

Май ме е страх да се ръсна за нова кола. Или сравнително нова. И да не мога сам да си я оправям.

http://www.fuelly.com/driver/sirius/tercel?fu=1983526

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

айде аз за ауди да ви кажа , че сега това карам ..

а4 1.8 бензин турбо куатро . продава се за 6500 ..

забол съм му висок клас газов инжекцион .. би газ ..

с двоен изпарител и повече прецизни настройки .. уж ..

но на газ колата не може да се кара екстремно ..

понеже смачка ли се газта до край .. стигне ли пика турбината ..

и забива муцката ...което е неприятно .

иначе при нормално шофиране .. няма ядове ..

на бензин никви ядове ..

като разход .. на газ извън града съм я свалял на 9 и нещо ..

това с галене на педала ..

в града е .. според начина на каране и трафика ..

може и до 18 да стигне при системни задръствания ..

но да кажем нормално 12-13 в софия град .

частите са .. как да кажа .. има и скъпи и ефтини ..

например .. цялата предница .. всички носачи с биалетките ..

които са 8 плюс 2 .. елемента .. струва от 300 лева ..

за всичките .. говорим магазинска цена , до 1200 на лемфьордер ..

които са уж оригинални ..

честно казано .. скъпите не си струват парите ..

няма особена разлика между окачването ..

важно е как се кара .. как се преминава през неравностите ..

и въобще по какъв път се кара тая кола ..

но .. това не е добър избор за автомобил за нашите условия и пътища ..

квадрото е система .. която ме изненада с това което дава на пътя ..

здраво е .. не се чупи .. и проходимостта на автомобила зареди него е уникална ..

проблеми свързани с него .. по бързо свършва съединителя ..

задължително 4 еднакви гуми .. тоест не може гумите да се сменят две по две ..предни и задни ..

или не че не може .. а е нежелателно .. колата спира по трудно зареди него ..

което зимата е сериозен недостатък .. и ауди конкретно .. имат един много неприятен проблем ..

който е свързан или с куатрото или с не изчислен добре център на тежестта ..

май мотора на колата е малко по напред от колкото трябва а е ..

и в завой колата не се държи добре .. не до завива .. или завива прекалено ..

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

това не опира до жигула vs западна кола

***

за двигателите - разбирам всички предимства на новите двигатели, колко били дрън-дрън, но по-голяма част от тях не си струват парите

**

Съгласен. Но това е част от една обща за всичко тенденция (която дори изостава при колите) да се правят неща с къс живот, програмирано остаряване за да се купуват по-често. Поне така им се иска на производителите. При положение обаче че цената не спада - това може би помпа инфлацията в глоб. мащаб, но спирам дотук защото отиваме към политика / икономика.

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Е, какво следва... За искровите двигатели има още принципни технологии дето не сме ги обсъдили.. Двигател с промелива компресия. Предполагам и той няма да си струва парите /аз не знам дали го има дори/, имаше някаква идея и за безискрово запалване /като при дизела/ за горива като бензина.. Тези концепции имаха идея да направят бензиновият двигател конкурентен на дизеловият, не знам обаче докъде са.. С нет е лесно, мога да видя, но ще го оставя засега, защото предлагам друга технология.

Някой дали е чул/чел/запознат?

Накратко - в цилиндъра се впръсква / продухва въгленов / въглищен прахл Или каша от вода и въгленов прах. Ви трябвало да е с безискрово запалване.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

Е, переспективно ли е? В момента преглеждам какво има из нета за това..

Редактирано от Joro-01
Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Инженерни науки

м-да, още Дизел /Рудолф/ се е сетил и е получил такъв патент, но двигателят не е работил..

Ето нещо, намират се още..

http://www.technicaljournalsonline.com/ijaers/VOL%20I/IJAERS%20VOL%20I%20ISSUE%20III%20APRIL%20JUNE%202012/145.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Е, какво следва... За искровите двигатели има още принципни технологии дето не сме ги обсъдили.. Двигател с промелива компресия. Предполагам и той няма да си струва парите /аз не знам дали го има дори/, имаше някаква идея и за безискрово запалване /като при дизела/ за горива като бензина.. Тези концепции имаха идея да направят бензиновият двигател конкурентен на дизеловият, не знам обаче докъде са.. С нет е лесно, мога да видя, но ще го оставя засега, защото предлагам друга технология.

Някой дали е чул/чел/запознат?

Накратко - в цилиндъра се впръсква / продухва въгленов / въглищен прахл Или каша от вода и въгленов прах. Ви трябвало да е с безискрово запалване.

не знам за такива двигатели ...

новите аудита имат нова технология при осемцилиндровите двигатели и използват само толкова цилиндъра колкото им трябват - 4 при ниски натоварвания и всички 8 при високи ...

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...