Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

Нека си имаме една подобна тема за масонството, макар според мен то да не е религиозна организация. Това не ни пречи да сравняваме този тип обединение с други видове :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

То изобщо не е религия, а обществено движение. По предзадание тайно, така че няма много за разглеждане :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трите основни принципи на Масонството са :

1 . Братска любов – всеки масон да бъде толерантен и уважава мнението на другите и да показва доброжелателство и разбиране към другарите си.

2. Подпомагане – масоните се обучават да практикуват благотворителност и да се грижат, не само за себе си, а и за общността като цяло, чрез милосърдни дарения и доброволни стремежи за работа.

3. Истина – Масоните се стремят към истината, поставят високи морални стандарти, с цел да ги постигнат през живота си.

Масоните вярват, че тези принципи предоставят пътят за постигане на по-висои стандарти в живота.

По предзадание тайно, така че няма много за разглеждане :)

Е не е чак толкова тайно. Ето който иска да стане масон, в това ръководство е даден телефон за връзки:

:)

малко трябваше да намаля качеството на файла, за да се качи! 2МБ са доста малко за максимален размер на единичен файл.

UGLE-Booklet_R1_148x210_LR_10.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нека си имаме една подобна тема за масонството, макар според мен то да не е религиозна организация. Това не ни пречи да сравняваме този тип обединение с други видове :)

Много добра идея е да се отдели темата за масонството от темата за сектите. Поздравявам ви за решението да отворите тази нова тема за дискусии!

сравняваме този тип обединение с други видове :)

Да ги сравним! :) Но със какво? Трудно бихме намерили някакво сходно движение в настоящия момент за сравнение. В историята на масонството могат да се намерят много и различни ордени, организации и т.н. , но в настоящия момент това е доста трудно.

А може би с икуменизма?

А може би и темата за икуменизма също трябва да бъде отделна тема в

-> Философски науки -> Религии -> Християнство -> Икуменизъм ?

Lion Queen, Късно ли е да се добави анкета към тази тема - ЗА или ПРОТИВ или НЯМАМ МНЕНИЕ за масонството?

Би било интересно какво отношението на читателите на форума какво мислят за масоните. :post-20645-1121105496:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има доста книги и материали в интернет за масоните и от масони (предполагам). Има в тях и информация, която засяга не само масонството. Трябва ли на такава информация да се гледа с недоверие? Често тя е доста различна от общоприетата.

Например, при един спор в този форум намерих едн интересен материал за двуглавия орел като символ в Европа:

http://www.masonicdictionary.com/doubleeagle.html

обаче, защото е масонски не се възпприе сериозно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има доста книги и материали в интернет за масоните и от масони (предполагам). Има в тях и информация, която засяга не само масонството. Трябва ли на такава информация да се гледа с недоверие? Често тя е доста различна от общоприетата.

...

Съществува голямо информационно замърсяване, при това не само в интернет, но и в печатните издания. От една страна анти масони вадят умопомрачителни доводи срещу масонството, а и масоните не оставатпоназад.

Едно от изискванията за преминаване през определени масонски степени е написването на есе на масонска тема. Често пъти тези есета придобиват публичност, което още повече увеличава хаоса.

Доста е трудно да се отсее кое е вярно и кое не. :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трите основни принципи на Масонството са :

1 . Братска любов – всеки масон да бъде толерантен и уважава мнението на другите и да показва доброжелателство и разбиране към другарите си.

2. Подпомагане – масоните се обучават да практикуват благотворителност и да се грижат, не само за себе си, а и за общността като цяло, чрез милосърдни дарения и доброволни стремежи за работа.

3. Истина – Масоните се стремят към истината, поставят високи морални стандарти, с цел да ги постигнат през живота си.

Масоните вярват, че тези принципи предоставят пътят за постигане на по-висои стандарти в живота.

Е не е чак толкова тайно. Ето който иска да стане масон, в това ръководство е даден телефон за връзки:

:)

малко трябваше да намаля качеството на файла, за да се качи! 2МБ са доста малко за максимален размер на единичен файл.

И събирателният образ на всичко това е... Илия Павлов?

Share this post


Link to post
Share on other sites

....

Е не е чак толкова тайно. Ето който иска да стане масон, в това ръководство е даден телефон за връзки:

:)

...

От доста време в Великобритания и САЩ може да стане масон като почукаш на врата на кварталната ложа. Не виждам какво странно има да бъден даден и телефон.

***

Едва ли И.П. може да бъде третиран като събирателен образ. Даже ми се струва, че е доста далече от образа на типичен масон

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

            Свободните Зидари, или масоните, са членове на тайна организация, известна под името „Братство на Свободните и Приети Зидари”. Целта им е, предполага се, да развиват Братството. Един от основните източници за изучаване на масонската доктрина е „Морал и Догма на Древния и Приет Шотландски Обред на Масонството”, написан през 1871 г. от Албърт Пайк и считан за Библия на масонството. В тази книга Пайк пише: „Масонството е търсене на Светлината...”

            Според ранните масонски ръкописи, корените на движението могат да се търсят във времето на Адам, за когото се твърди, че е първият масон. Един от символите на масонството е смокиновият лист, който Адам и Ева са носели в градината на Едем. Познанието, получено от Адам, след като той е вкусил от забранения плод, било наследено от неговия син Сет, а след него и от Нимруд (отговорен за Вавилонската кула), правнук на Ной. Доктор Албърт Маккей (масон 33-та степен) в своята „Енциклопедия на масонството” цитира „Йоркския манускрипт №1”, в който пише, че масонството води началото си от Вавилон. Той цитира и друг ръкопис, „Легендата за Майстора”, от 1420 г., където пише, че Нимруд е предал тайните на Зидарството на строителите на Вавилонската кула. След като Господ объркал езиците им, тайната била погребана. Когато цар Соломон започнал строителството на Храма, традицията на Свободното Зидарство била възродена. Маккей пише: „Масонските ложи са посветени на цар Соломон, защото той е бил нашият пръв Велик Майстор.”

            Но в книгата си „Интерпретация на масонството” Мартин Л. Вагнер твърди: „Думата Соломон не означава име на израелски цар. Това е съвсем различно словосъчетание, субстанция – Сол – ом – он; имената на Слънцето на латински, санскритски и египетски. Това име показва единството на няколко идеи за божественост в древните религии, а така също демонстрира и връзката на тези идеи със Свободното Зидарство.”

            Една история, свързана с произхода на масонството е тази за Хирам Абиф, сирийски Майстор-зидар, архитект от Тир, нает от цар Соломон за строителството на Храма. Той бил убит от трима свои ученици, тъй като не пожелал да им каже тайното Зидарско слово, гравирано върху златен триъгълник, висящ на верижка върху шията му. Без тази тайна дума тримата ученици не били в състояние да получат парите, дължими на Майстора за работата му в чужди държави. Соломон открил златния триъгълник и го скрил в тайник под основите на Храма. След години масоните започнали да почитат Хирам така, както християните почитат Христос. Маккей пише, че „Хирам олицетворява оня популярен сирийски бог, срещу когото любимците на Йехова, евреите, воюват неуморно.” Друг масон, Даниел Сикълс, свързва Хирам с древноегипетско божество, а Пиърсън в своя труд „Традиции на Свободното Зидарство” пише, че всъщност Хирам е символ на всички езически богове на Слънцето. И тримата автори се съгласяват с това, че „Богът на Слънцето е строител на Храма, което прави от този храм не просто еврейско светилище, а общочовешки символ.”

            Пайк в своя труд „Морал и Догма” пише:”Храмът на Соломон е символичен образ на Вселената и наподобява по своята архитектура и вътрешно обзавеждане всички древни храмове, в които са се практикували мистерии.”

            В Древна Гърция и Рим са съществували организирани гилдии (подобни на днешните отраслови профсъюзи), като тази на Дионисиите или Collegium Muriorum, чиито членове били строители на храмове и стадиони. През Средните векове в Западна Европа тази антична традиция била продължена от подобни организации на архитекти, зидари и занаятчии – строители на замъци, абатства и катедрали. Тъй като тези мъже живеели в общности по време на строежите, бил възрприет термина „масонски ложи”.

            Първата Велика Ложа в Англия била основана през 926 г. в Йорк, където първите й членове възприели псевдоними и пароли, за да се индентифицират помежду си. Те провеждали своите срещи, обреди, ритуали и церемонии  на работните си места, наричани Ложи. В тези затворени кръгове се практикувала и магия.

            През ХIII в. те формирали асоциация с щаб-квартира в Кьолн и ложи в Страсбург, Виена и Цюрих. Започнали да се наричат „Свободни Зидари” и практикували церемониал за приемане. Към края на ХVI в. в Братството започнали да се допускат и хора, които не са строители – наричали ги „Приети Зидари”. Обикновено такива хора били знатни и богати личности. Тъй като ритуалите ставали все по-усложнени и символични, Братството стигнало до колапс и отблъснало от себе си повечето „Приети Зидари”.

            Сър Френсис Бейкън (1561 – 1626), английски лорд и син на кралица Елизабет I е бил обявен за истинския „основател на Свободното Зидарство” от Ордена на Розенкройцерите, които имали претенциите да са „следовници на водещата Светлина, носители на факела на универсалното познание на Тайната Доктрина, пренесено през тъмната нощ на Средновековието.” Полиглот, за когото се предполага, че е един от редакторите на Библията на крал Джеймс и на някои от драмите приписвани на Уилям Шекспир, сър Бейкън бил поканен в тайното общество от няколко либерално мислещи интелектуалци. В книгата си Instauratio Magna той пише за едно ново движение, което ще „реорганизира науките и ще възвърне на човека властта му над Природата, която бе загубена след грехопадението на Адам.”

            Романът на Бейкън „Новата Атлантида”, публикуван след смъртта му през 1627 г. от неговия секретар Уилям Рейли, демонстрира визията му за нов Златен век. В романа се разказвало за претърпял корабокрушение екипаж, който се спасява на загадъчен непознат остров, чиито обитатели притежават култура и технологии на непознато високо за моряците ниво. Бейкън описва небостъргачи по 800 метра, летателни апарати и подводници. Държавата се управлява от учени и философи, чиято цел е да издигнат духовно и интелектуално хората. Последните глави на книгата обаче никога не били публикувани. В тях се пишело за тайно общество, работило от хилядолетия, за да постигне идеалното политическо устройство на света. Използват се термини като „новия епохален Ред” и „Великия план”, целящ да върне на човечеството неговото загубено съвършенство. В непубликуваните части от романа си Бейкън излага философската основа на франкмасонстквото и неговите планове.

            В своята книга „Секретната съдба на Америка” (1944) Манли Палмър Хол (1901 – 1990) пише: „Днес съществува едно световно Братство от просветлени хора, което е съществувало и преди хиляди години. Тези мъже са обединени от духовното прозрение, че цивилизацията се ръководи от неведома за останалите хора съдба... която ще доведе човечеството до Световен Ред, под властта на Крал със свръхестествена мощ, наследник на божествена раса, един от Братството на Просветлените, което е семейство от герои, съвършена еманация на човешкия род.”

            Някои сериозни изследователи предполагат, че сър Франсис Бейкън е инсценирал смъртта си (всъщност бил умрял през 1684 г.), за да се посвети до края на живота си на събирането и съхраняването на ръкописи, документи и книги на тайните общества. Събраното от него, заедно с последните непубликувани глави на „Новата Атлантида”, по-късно било скрито в тайник под основите на мемориална гробница в двора на църква, която се намирала в изчезналото днес колониално американско градче Уилямсбърг, Вирджиния. Към събраното от Бейкън били добавени архивите на 144 американски лидери и основатели на американската държава. „Те не само основали американската държава и масонството – пише Хол в книгата си – но и били връзката между тайното и висшестоящо Братство в Европа, което им помогнало да създадат тази държава, предназначена за осъществяването на специфичната и конкретна цел, известна само на неколцина от тях.”

            Масонството в Америка в онези години не е било това, което е днес. Мнозина от патриотите християни от периода на раждането на американската нация са членували в Йоркския Обред, където се проповядвали и практикували висок морал, етичност и братско отношение към всички хора. Съществуват писмени свидетелства, че масонските ложи са били основавани в подземията на презветериански църкви. По-късно, постепенно инфилтрирането на илюминатите под маската на организирания по йезуитски модел Шотландски Обред заразило като със смъртоносен вирус американските масонски ложи.

            Според написаното в книгата на Колин Диър „Символизмът в масонството”, през 1804 г. Томас Джеферсън (третият американски президент) е бил последният човек, имал възможността да изучава хранилището на Бейкън. Авторът развива тезата, че цялото съдържание на хранилището било преместено или във Вирджинския университет (основан от Джеферсън), или в Белия дом във Вашингтон. Все пак, авторът който дава най-точни и изчерпателни сведения за тези изчезнали документи и ръкописи си остава Манли Хол. Опитите му да публикува изследванията си и да извади на бял свят тайните документи му костват живота – той е убит през 1990 г. от Мартин Брандт и Даниъл Фриц, членове на тайната организация „Череп и кости”. В книгата си „Секретната съдба на Америка” Хол пише: „Дълго преди Христофор Колумб, те (Просветлените) са знаели за съществуването на Западното полукълбо и са го избрали за мястото, където ще бъде основана велика демократична нация – векове преди бащите-основатели на Съединените щати и първите заселници да се появят по тези земи...”

Големите реформи в масонството са извършени през ХVII век, когато Иниго Джонс (1573 – 1652) реорганизира ложите и налага в тях принципите на Декартовия рационализъм. Елиас Ашмол, банкер, участник в организацията на Розенкройцерите и основател на Оксфордския музей, който става масон през 1648 г., въвежда тристепенната йерархия: 1) Новопоканен чирак; 2) Калфа-ученик и 3) Майстор-масон.

            На 24 юни 1717 г. четирите лондонски масонски ложи се обединяват в една Велика ложа (понякога наричана Великата Ложа Майка) и това слага началото на модерното франкмасонство. „От гилдия на каменоделци и строители, - пише Хол - те се трансформират в псевдо-религиозна организация, която се опитва да се кооперира с Църквата, за да бъде в състояние да работи отвътре, да рационализира християнската доктрина и да я лиши от нейното мистично съдържание. Франкмасоните се надяват организацията им да стане един приятелски настроен и легален наследник на християнството. Масоните признават само логиката и правилата на научното мислене като единствен и абсолютен елемент на човешкия ум.”

            Към 1725 г. движението се разпространява и във Франция. Членовете на Великата ложа на Англия основават свои братства в Америка. През 1730 г. Даниъл Кор е определен за Велик Майстор на Ню Йорк, Ню Джърси и Пенсилвания, след като първата ложа е основана във Филаделфия. През 1773 г. е създадена ложата в Бостън.

            По времето на Американската революция на територията на Съединените щати функционират вече 100 масонски ложи. По това време масоните са се вградили трайно в живота на източните американски колонии, и тъй като 95 % от населението на тези колонии се самоопределя като християни, те модифицират своята философия, като включват в нея и християнски елементи. Великата ложа на Съединените щати е основана през 1777 г. и с това официално се къса пъпната връв с наследството и влиянието на британските ложи.

            Един автор описва масонството така: „Франкмасонството включва елементи от други системи в своите висши степени. Такива системи са тази на есеите, кабала, друидите, розенкройцерите, рицарските ордени, тайните арабски общества и Тамплиерите.”

            Масонството неотклонно се разпространявало из света: Франция (1718 – 1725), Ирландия (1725 -1726), Испания (1726 -1727), Холандия (1731), Германия (1730 – 1733), Африка (1735), Шотландия (1736), Португалия (1736), Швейцария (1737), Италия (1733 – 1737), Русия (1731 – 1740), Канада (1745), Швеция (1735 – 1748), Прусия (1738 – 1740), Австрия (1742), Полша (1784) и Мексико (1825).

            Първоначално противник на масонството, Бенжамин Франклин става масон през 1731 г. на двадесет и пет годишна възраст. Той е провъзгласен за Велик майстор на Пенсилвания през 1734 г. и става говорител на тайното Братство. Като посланик на Съединените щати във Франция, Франклин е повишен в йерархията на масонството и провинциалната масонска организация, начело на която е той, получава самостоятелен статут. Предполага се, че докато изпълнява официалната си дипломатическа мисия в Париж, целяща набиране на средства за Американската революция, той е завербуван в организацията на илюминатите.

            Джордж Вашингтон постъпва в масонска ложа № 4 във Фредериксбърг, Вирджиния, през 1752 г., а след като е избран за Президент на САЩ през 1789 г., той вече е Велик майстор на тази ложа. Вашингтон се заклева за Президент пред масонска Библия. Пред тази Библия се заклева и неговият вицепрезидент, Джон Адамс, също масон. Тази Библия, собственост на ложа № 1 „Св. Джон” (Ню Йорк), е печатана в Лондон през 1767 г., по-късно е използвана в клетвените церемонии на президентите на Хардинг, Айзенхауер, Картър и Джордж Буш-старши. В уводните страници на масонската Библия пише, че масонството е не само братство на християни, но фактически подкрепя всички религии.

            Осмина от подписалите Декларацията за Независимостта също са членове на ложата във Фредериксбърг. Доказано е, че 51 от 56-тимата подписали Декларацията са били масони – споровете са само около това какви са били техните степени в йерархията. Двадесет и осем от подписалите Конституцията на Съединените щати също са били масони, както и двадесет и четирима от генералите в армията на Джордж Вашингтон.

            Масоните са тези, които провокират и движат Американската революция. Секретността в техните ложи им позволява да се срещат и да обсъждат стратегията на действията си. Общоприето е мнението, че причината за избухването на революцията било „незаконното облагане с данъци на колониите”, но истината е, че това е станало със закон на английския Парламент от 1760 г., който гласял, че нито една колония не може да има свои собствени пари. Колониите били задължени да се разплащат помежду си с бонове, които впоследствие да продават на Английската банка, а тя от своя страна им отпускала заеми в пари. Върху тези заеми колониите трябвало да плащат лихви. Революцията била подпалена от т.н. „Бостънска чаена партия”, формирана на един обяд в дома на масона Брадли. Участниците били членове на масонската ложа „Св. Андрей” в Бостън. Те се преоблекли като индианци от племето мохаве и се качили на борда на кораба „Дортмънт”, акостирал в пристанището на Бостън. Преоблечените масони изхвърлили зад борда пратките чай за Великобритания. Британското правителство отговорило на това като затворило пристанището и изпратило войски за потушаване на бунта.

            Междувременно, руската императрица Катерина Велика, която била под контрола на световните банкери, отказала на искането на крал Джордж III да му изпрати като подкрепление срещу колонистите 20 000 руски войници. Английската атака обединила колониите срещу Великобритания.

            Върховният Съвет на Шотландския Обред на франкмасоните в САЩ бил основан в Чарлстоун, Южна Каролина, през 1801 г., защото този град бил разположен на 33-ия паралел. Съветът всъщност бил филиал на френското франкмасонство и повечето негови основатели били либерално мислещи.

            През 1775 г. Старият и Приет Шотландски Обред възприел 32-степенната йерархия, а по-късно била въведена и 33-та степен. През 1813 г. бил основан Северен Върховен Съвет, в който влизали петнадесет щата с щаб-квартира в Бостън. Този Съвет бил филиал на английското франкмасовство и в него влизали предимно консерватори. Южният Върховен Съвет се преместил във Вашингтон и обхванал под своята юрисдикция останалите 35 щата, област Колумбия и американските протекторати. Днес той е считан за централен Върховен Съвет на световното франкмасонство. Ето имената само на някои от по-известните американски президенти, които са били масони: Джордж Вашингтон, Джеферсън (33-та степен), Медисън, Монро, Джексън, Полк, Бучинън, Андрю Джексън (32-а степен, Велик майстор), Гарфийлд, Маккинли, Тиодор Рузвелт, Тафт, Хардинг (32-а степен), Франклин Рузвелт (32-а степен), Айзенхауер, Кенеди, Линдън Джонсън (1-ва степен), Хари Труман (33-а степен и Велик майстор), Никсън, Форд (33-та степен), Картър, Рейгън (33-та степен), Джордж Буш-старши, Джордж Буш-младши. Освен тях, повечето от американските конгресмени, сенатори и губернатори на щати са били и са масони. В масонската Библия е записано, че „вече повече от 150 години съдбата на тази страна се определя предимно от мъжете, които членуват в масонското Братство”.

            Днес в САЩ съществуват около 16 000 Сини (или Символични) масонски ложи, като и Велика ложа във всеки щат, в които членуват над 4 000 000 души. В целия свят, в това число и САЩ, има 150 Велики ложи и около 6 000 000 масони.

            Новоприетите американски масони трябва да са навършили 21 години, но синовете на масони могат да се приемат и след навършването на 18 години. Преди да бъде подложен на обсъждане, кандидатът трябва да докаже, че „е умствено и физически нормален, с добър морал, и вярва в съществуването на Висшата сила”. В САЩ има и филиали на масонските организации, позволяващи на деца над 11 години да бъдат въвеждани в масонското учение: такива са Обред на Дъгата (за момичета), Обред на Източната Звезда, Древен Арабски Обред на Благородниците от Мистичния Храм, Дъщерите на Нил...

            В масонската литература се твърди, че „франкмасонството не е религия, макар че в своята същност е вяра... не претендира да замести религията, нито пък е предназначено да замени религиозните убеждения на своите последователи... в него се приемат достойни мъже, независимо от техните религиозни убеждения.” Масоните заявяват, че съществуват, „за да направят добрите хора още по-добри, чрез тяхната вяра в Божественото начало, братството между хората и обвързването помежду им с връзките на братска любов.”

            Всяка една организация, която се стреми да постигне толкова висок морален стандарт, на теория би трябвало да се радва на адмирации и респект. Но защо ли тогава масоните са толкова критикувани?

            Ватиканът издава множество Едикти, които заклеймяват масонството: папа Климент ХII през 1738 г., папа Бенедикт ХIV през 1751 г. папа Пий VII през 1821 г., папа Лъв ХII през 1825 г., папа Пий VIII през 1829 г., папа Григорий ХVI през 1832 г., папа Пий IХ през 1846 и 1873 г. и папа Лъв ХIII през 1884 и 1892 г. Папа Лъв ХХIII заявява, че целта на масоните е да „разрушат целия религиозен, политически и социален ред, базиран върху християнските ценности и да установят едно ново управление върху начин на мислене, който е изцяло натуралистичен.” До 1974 г. Римо-католическата църква забранява на своите членове да бъдат масони, а от 21 март 1981 г. Ватикана предупреждава, че „всеки католик, който принадлежи към масонските ложи, рискува да бъде отлъчен от Църквата.”

            През 1784 и отново през 1845 г. Баварското правителство обявява масонството за държавна заплаха. През 1814 г. регентството в Милано и губернаторът на Венеция повтарят почти същото. Кралят на Португалия Хуан IV през 1816 г. и 1824 г. издава закони, които забраняват дейността на Братството. През 1820 г. руският император Александър I гони от страната организациите на масоните.

                        През 1921 г. д-р Джеймс Андерсън издава една брошура, озаглавена „Конституция на Андерсън”, в която пише: „Франкмасонството бързо се разпространи из Европа. Във Франция много масонски секти се занимават с магия и окултизъм. В Германия някои вече ги наричат „Организации на Златото” или „Роза и Кръст” (розенкройцери). В Англия през последните десетилетия знаменитото магическо „Затворено Общество на Златния Изгрев” възприе йерархията на масоните.” Много от церемониите на друидите и символиката в магьосничеството са включени в масонските ритуали.

            Християнска организация ли е масонството? Отговорът е категорично НЕ!

            В тяхната литература се твърди, че Исус е обикновен човек, каквито са и Мохамед и Кришна. Те наричат Христос „сина на Йосиф”, а не Син Божи. На новопостъпващите се обяснява, че масонските ритуали са „основани върху Библията”, но в краткото издание на Масонския закон пише, че „масонството няма нищо общо с Библията... не се гради върху Библията... Библията е само една от „свещените книги” на човечеството, равностойна на Корана, индийските свещени книги и др....Буквалният прочит на тези книги е предназначен единствено за невежата маса.”

            Джон Бърк (масон 32-ра степен) пише в своята книга „Мистично масонство” (1925 г.): „Единственият Бог, който е признат от Свободните Зидари е Хуманността.” Масоните изповядват философията, че Бог е онова, което човек иска от него да бъде и най-общо се определя с термина „Великият Архитект на Вселената.” Масоните от по-висшите степени, обаче, го индентифицират като природна сила, обикновено – Слънцето. Маккий пише в „Ръководство по масонска юриспруденция”: „Масонството е световна религия... онази универсална религия, която поглъща в себе си всички останали религии.”

                        В „Морал и Догма” Пайк пише: „Всяка масонска ложа е религиозен храм; нейният правилник всъщност е инструкция по религия... Масонството, както всяка друга религия, мистерия, херметично учение и алхимия, разкрива своите тайни единствено на Адептите и Избраните; то използва фалшиви обяснения и погрешни интерпретации на символите си... за да забули Истината, която се нарича Светлина, да я скрие от очите на онези, които не са посветени, и да ги държи далече от това... Истината трябва да се пази в тайна, а масите трябва да научават толкова, колкото е капацитета на техния несъвършен разум.” Той пише още, че „концепцията на всеки човек за Бог трябва да бъде пропорционална на неговото духовно развитие, интелектуална мощ и морално съвършенство. Бог е – както човек си го представя – отразеният идеален образ на този човек.”

            В „Морал и Догма” е показана и йерархията на масонската структура: „Сините степени в масонството са външния двор или външната порта на Храма.

            Част от символите тук се обясняват на новопостъпващите, но това е само фалшива интерпретация за заблуждаване. Тези знания не са предназначени да дадат разбиране на новоприетия; те целят той да започне да си представя, че е достигнал до такова разбиране. Тяхната истинска същност е резервирана за Знаещите, Принцовете на масонството... Добре е масата от поканени масони да си представя, че всичко се изчерпва със Сините степени...”

            Синята ложа (Символична ложа) има три степени: 1. Поканен Чирак; 2. Калфа-следовник; 3. Майстор-масон

            Ложата на Съвършенството (Шотландски Обред или Древния и Приет Шотландски Обред): 4. Таен Майстор; 5. Съвършен Майстор; 6. Близък Другар; 7. Ректор и Съдия; 8. Интендант на Постройката; 9. Майстор избран от Девет; 10. Избран от Петнадесет; 11. Върховен Избран Майстор (Върховен Рицар избран от Дванадесет; 12. Велик Майстор Архитект; 13.  Майстор на Деветия Свод (Рицар на Деветия Свод; 14. Велик Избран от Съвета на Принцовете на Йерусалим; 15. Рицар на Изтока (Рицар на Меча); 16. Принц на Йерусалим

            Розата и Кръста: 17. Рицар на Изтока и Запада; 18. Принц на Розата и Кръста

            Съвет на Кадош: 19. Велик Понтификат; 20. Велик Майстор на всички Символични ложи; 21. Патриарх Ноахит (Пруски Рицар); 22. Рицар на Кралската Секира; 23. Командор на Табернакъл; 24. Принц на Табернакъл; 25. Рицар на Медната Спирала; 26. Принц на Милостта; 27. Командор на Храма; 28. Рицар на Слънцето (Принц Адепт); 29. Рицар на Св. Андрей; 30. Велик Избран Рицар на Кадош

            Велик Съвет на Великите Принцове на Кралската Тайна: 31. Велик Инспектор-Инквизитор Командор; 32. Върховен Принц на Кралската Тайна

            Върховен Съвет: 33. Независим Върховен Генерален Инспектор

            Върховният съвет-майка на всички масонски организации е този във Вашингтон и само той може да присъжда 33-та степен. Тази степен е единствената, която не може да се постигне със заслуги и труд – тя се дава.

            Всички членове на организацията на илюминатите са масони 33-та спепен.

 

 

           

 

 

 

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

В България масонска ложа учредява Иван Ведър. Русенци са първите членове на братството. Това става съгласно правилата на световното масонство. Нужни са седем братя и признание от вече съществуваща ложа. Така се появява "Балканска звезда" №134 със седалище в Русе. Георги С. Раковски и Ангел Кънчев са едни от първите посветени в тайнствата на този орден. 
С масонско участие е избегнато заколение на русенските граждани по време на Руско-турската война. Героите са трима. Те разменят тайни масонски знаци с военния комендант в Русе и се разпознават като братя.
Много културни институти и благотворителни организации са създадени от членовете на братството.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много неща не са ми ясни, например как така "Георги С. Раковски и Ангел Кънчев са едни от първите посветени в тайнствата на този орден" , а пък първата българска масонска ложа  е основана след тяхната смърт? На кои ложи тогава са били членове? А може би само са симпатизирали на масонските идеи?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Във форума има публикувана доста обширна тема за масонството. Не е необходимо да се открива нова такава на същата тема. Бел. мод.

* * *

Захари Стоянов е бил член на масонската ложа инсталирана в Русе, но с известни прекъсвания. Няма информация, че  Георги С. Раковски и Ангел Кънчев  са били членове на тази ложа, ако има подобна, къде може да бъде открита?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doris, първите избраници са посветени в Букурещ. 
Б. Богданов, стажувах в къща-музей "Баба Тонка" преди доста години, но като източник мога да посоча Регионалния исторически музей.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 минъти, insighting said:

 * * *
Б. Богданов, стажувах в къща-музей "Баба Тонка" преди доста години, но като източник мога да посоча Регионалния исторически музей.

Благодаря

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/14/2010 at 14:45, tonkata3 said:

И събирателният образ на всичко това е... Илия Павлов?

Моцарт също е бил масон. Както и Гьоте.

Share this post


Link to post
Share on other sites

айде стига с градски легенди и наафталинови теми

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Тази тема е заключена!

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...