Отиди на
Форум "Наука"

5-те най-лоши самолета


Recommended Posts

  • Модератор Военно дело

 

F-117

Недостатъците му са отвратителната аеродинамика заради която лети като тухла и слабото му оборудване което е само пасивно и го ограничава силно. Освен това е ужасяващо скъп.

Су-47 Беркут.

При него нелечима болест е станало усукването на крилата при високи скорости. При това е било невъзможно то да се усили, тъй като води до увеличаване на дебелината му, което пък влошава силно характеристиките. Това и подписва смъртната присъда на самолета.

Як-141

Типичен вертикално излитащ самолет. Проблемът му е типичен за всички такива самолети- огромен разход на гориво и малък радиус на действие. Решава се, че няма смисъл от такъв недосамолет.

JF-17

Самолета за който Шарана, а и Амазонски говореха, че бил съвременен и много добър. А ква стана тя ...

Китайците са взели за основа двата най популярни изтребителя МиГ-21 и Ф-16. От МиГ-21 е взето триъгълното крило, краищата на крилата и опашното оперение. Има лазерен целеуказател и нашлемна система за целеуказване. На пръв поглед съвременен изстребител, но той не успява да достигне нивото на поколение 4+. Той няма достатъчно развити аеродинамически наплави в основата на крилото, поради което отстъпва по маневреност на повечето самолети от този клас. Ъгловата скорост и пределния ъгъл на атака също са доста малки. Това се влошава още повече от слабия двигател който има малка форсажна тяга. Радарът му и средствата за радиоборба имат критически малък обсег на действие и представлява орязана версия на китайското оборудване поставяно на китайските клонове на руски самолети. Освен това има и ограничен боен радиус, малко бойно натоварване, ограничен набор от оръжие което може да използва. Всичко това превръща JF-17 в достатъчно ограничен по ефективност, но пък затова евтин самолет. Отделен въпрос предизвиква честността на китайците които рекламират своята стока. Отдавна се знае, че те обичат да преувеличават възможностите на своите произведения.

Tejas

Индийски опит да произведат лек изтребител за замяна на МиГ-21. Той има твърде слаб двигател, който би трябвало да се замени с френски. Освен това слаба маневреност, слаби средства за електронна борба, и слаба конструкция.

Всъщност и Индия и Пакистан са създали изтребители 4 поколение, които са остарели още преди да бъдат пуснати в серийно производство.

 

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Егати класацията. F-117 бил много зле, защото бил маневрен като тухла. Ами ударен самолет е, не му е работата да прави шоу по изложенията. За времето си е вършил работата, която се е очаквало да върши, при това доста успешно.

Беркута е демонстратор, който така и не се развива. 

Tejas също все още не може да стане самолет, защото индийците не могат да го направят - те имат проблеми с качеството дори с лицензното производство на стрелково оръжие...

 

JF-17 пък имал слаб радар, малък боен товар малък радиус. Че Грипена не страда ли от същите неща?! Такъв клас самолети са просто, плюсовете им не са в тези категории, което изобщо не ги прави лоши самолети по никакъв начин.

 

F-104 например е наистина кофти самолет с ужасяващ процент загуби от катастрофи - направо летящ ковчег. Той си заслужава мястото в такива класации, пък те с какво пълни...

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Ами той и Ф-35 е ударен, но това не му пречи да е маневрен... А Ф-22 е въобще изтребител за завоюване на въздуха, но също е стелт.

JF-17 е зле по всички параметри, слаб двигател, слаб радар, слабо оборудване, малко оръжия, лоша маневреност... единственото му хубаво нещо е цената от 20 милиона долара.

F-104 е твърде ранен за тази класация.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

F-35 не е просто тясно специализиран самолет като F-117, а именно многоцелеви - реално наследник на F-16 като е по-добър от него почти във всичко. Е, когато го излекуват от детските болести разбира се. По времето на F-117 (90те години) руснаците могат да разчитат само на Су-24 за такива ударни задачи, а е пределно ясно какво би могъл и какво не би могъл да свърши.

Стелта не е нужен само на ударните самолети - F-22 е изтребител (многоролевите му качества са основно на хартия) и стелта му помага да върши основната си работа.

Мантрите "слаб радар, лоша маневреност" и тн звучат доста странно - на базата на какво? F-16 има по-слаб радар, авионика и тн от F-15 - направо да се чуди човек защо са му дали право на живот :D Колкото до малкото оръжия - това няма директна връзка със самия самолет. Су-35 е доста готин самолет, но като оръжейна платформа хич не блести, защото оръжейната му откъм съвременни образци е доста бедна. Обаче уж само за самолети ставаше въпрос.

Редактирано от Sharana
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...