Отиди на
Форум "Наука"

Договорът между Рамзес ІІ и Хатушил ІІІ


Recommended Posts

  • Потребител

Разбрах, че мислиш така още като видях, че приемаш тотално провалилата се източна политика на Рамзес ІІ за победа. Човека е имал планове сериозно да се разшири, но всичко приключило при Кадеш. Разликата с някои други тотално разгромени е, че той го е разбрал и овреме е сключил мир, а пропагандата за мнимата победа я е запазил за поданиците.

Когато писанията ти не са подкрепени с аргументи, те нямат никаква стойност. Колкото и пъти да ги повториш, си остават вятър работа. Проблемът с твоят разгром е че все още не го осъзнаваш.

Редактирано от В.Павлов
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 60
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители

Разбрах, че мислиш така още като видях, че приемаш тотално провалилата се източна политика на Рамзес ІІ за победа. Човека е имал планове сериозно да се разшири, но всичко приключило при Кадеш. Разликата с някои други тотално разгромени е, че той го е разбрал и овреме е сключил мир, а пропагандата за мнимата победа я е запазил за поданиците.

Когато писанията ти не са подкрепени с аргументи, те нямат никаква стойност. Колкото и пъти да ги повториш, си остават вятър работа. Проблемът с твоят разгром е че все още не го осъзнаваш.

Направо детинско!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Детинско или не, ти все още си без аргументи! Пробвай с някоя хетска принцеса, може да ти подшушне нещо :)

Редактирано от В.Павлов
Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребители

Ами ето нещо, за което веднага се съгласявам с тебе. Както виждаш вече има поне едно нещо, в което успя да ме убедиш, тъй че може да спиш спокойно.

Страшен тъпанар съм. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител

Ами ето нещо, за което веднага се съгласявам с тебе. Както виждаш вече има поне едно нещо, в което успя да ме убедиш, тъй че може да спиш спокойно.

:yes::yes::yes::yes:

:doh::doh::doh::doh:

Link to comment
Share on other sites

Този завършек на спора наистина е подобен на договора между Рамзес II и Хатушил III. Това не е чудно, разбира се, човешката природа си остава същата, тя трябва да се познава преди историята и другите хуманитарни науки.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Галахад остана безмълвен, може би защото си има друга работа и не му се търси къде, какво е чел. Самата тема обаче остава отворена и всеки може да допринесе за двете страни, или пък да изложи своята гледна точка. Добре е когато няма с какво, човек да не се намесва.

Редактирано от В.Павлов
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Здравейте, потърсих във форума какво има за древен Египет и за моя изненада намерих само две теми - тази и литературата на др. Египет. Ако мога тук да попитам (дано да не се разсърдят модераторите) заслужено ли Рамзес II е определян категорично за най-великия фараон на Египет ? Даваха филм за "посещението" на мумията му в Париж. Франсетата го посрещнаха като официален държавен глава - всичко беше по протокол - музика, гвардейци, почести. Коментаторът така натъртваше на определението "най-великия", че мед му капеше от устата. По популярност наистина той води далеч пред Хеопс, Ехнатон, Тутмос III. Но това означава ли непременно и най-могъщ ? Безспорно Рамзес е галеник на съдбата. Близо 70 годишно управление, прехвърля 90-та си година , оставил е огромно културно наследство, част от него добре запазено, мумията му(разбира се открита) също е в добро състояние , силна победоносна армия, флот, нова блестяща столица.Въобще Рамзес II = величие и просперитет на Египет. Но, понеже винаги трябва да има едно "но" , на красивия снежно бял фон задължително се лепва и едно малко черно петно, което да дразни окото , а то е ,че Рамзес II е припознат, като библейския фараон. Да разбира се това е толкова невярно, колкото и глупаво, непочиващо на никави аргументи, дори напротив - всички данни сочат, че това неможе да е РамзесII. Но се е получило като със сестрата. Защо се е получил този несправедлив парадокс. Защо с този печален образ не е отъждествен някой от незначителните Рамзесиди от IV натам ?

Редактирано от Евристей
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Здравейте, потърсих във форума какво има за древен Египет и за моя изненада намерих само две теми - тази и литературата на др. Египет. Ако мога тук да попитам (дано да не се разсърдят модераторите) заслужено ли Рамзес II е определян категорично за най-великия фараон на Египет ? Даваха филм за "посещението" на мумията му в Париж. Франсетата го посрещнаха като официален държавен глава - всичко беше по протокол - музика, гвардейци, почести. Коментаторът така натъртваше на определението "най-великия", че мед му капеше от устата. По популярност наистина той води далеч пред Хеопс, Ехнатон, Тутмос III. Но това означава ли непременно и най-могъщ ? Безспорно Рамзес е галеник на съдбата. Близо 70 годишно управление, прехвърля 90-та си година , оставил е огромно културно наследство, част от него добре запазено, мумията му(разбира се открита) също е в добро състояние , силна победоносна армия, флот, нова блестяща столица.Въобще Рамзес II = величие и просперитет на Египет. Но, понеже винаги трябва да има едно "но" , на красивия снежно бял фон задължително се лепва и едно малко черно петно, което да дразни окото , а то е ,че Рамзес II е припознат, като библейския фараон. Да разбира се това е толкова невярно, колкото и глупаво, непочиващо на никави аргументи, дори напротив - всички данни сочат, че това неможе да е РамзесII. Но се е получило като със сестрата. Защо се е получил този несправедлив парадокс. Защо с този печален образ не е отъждествен някой от незначителните Рамзесиди от IV натам ?

Наред с внушителните строежи, Рамзес довършва и сигурно разширява някои храмове. В допълнение "окупира" последните, като поставя свои текстове в тях. Така неговото наследство превъзхожда наследството от предишни и следваши царе, по отношение на количество паметници. Повече от обичайното при него са и годините на управление. Така че определение като велик, или най-велик би могло да се използва. Определението велик обаче не включва непременно могъщ, още по-малко в сравнителна форма. Не трябва да се подразбира, без да бъде уточнено. Тоест използвайки велик или най-велик, не всеки влага смисъл на най-могъщ. Що се отнася до Моисей, то неговата доктрина е създадена, да бъде антагонистична спрямо египетския мироглед.

Редактирано от В.Павлов
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...