Отиди на
Форум "Наука"

Какъв е проблемът на японските мобилни телефони?


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Какъв е проблемът на японските мобилни телефони?

На пръв поглед, японските мобилни телефони са мечта на всеки техноманиак – с тях може да се влиза в интернет, да се праща мейл, изпълняват ролята и на кредитни карти, бордни карти и дори смятат телесните мазнини.

И въпреки това трудно ще намерите човек в Чикаго или Лондон, който да използва японски телефон като Panasonic, Sharp или NEC. Въпреки годините на рекламни кампании в западните страни японските производители на мобилни устройства имат все още слабо присъствие отвъд границите на страната си.

„Япония има години преднина в много иновации. Но не е способна да развие бизнес от това", казва Герхард Фасол, президент на токийската IT консултантска фирма Eurotechnology Japan, цитиран от New York Times.

Японците имат име за проблема си – синдромът Галапагос.

Японските мобилни телефони са като ендемичните видове, на които Чарлс Дарвин попада на островите Галапагос, обяснява Такеши Нацуно, преподавател в Токийския Кейо университет – развити до съвършенство, но коренно различни от техните родственици по света.

През тази година Нацуно, който разработи съвременно безжично устройство за интернет, наречено i-Mode, обобщи най-резонните мнения по въпроса как японските клетъчни телефони да влязат в употреба в световен мащаб.

Една от компаниите с международна известност в Страната на изгряващото слънце в мобилната индустрия е Sony Ericsson. Фирмата е базирана в Лондон и е съвместно предприятие между японския производител на електроника и шведската телекомуникационна компания. Въпреки позициите си на пазара Sony Ericsson не беше пощадена от големи загуби заради кризата. Делът й на пазара за първото тримесечие на 2009 година е едва 6,3% след финландската Nokia, Samsung Electronics и LG от Южна Корея и щатската Motorola.

Още по-изненадващ за липсата на възприемане на японските телефони е и фактът, че клетъчните устройства се представят първи във всяко нововъведение в индустрията – опцията за пращане на e-mail се появява още през 1999 година, камерата през 2000 година, трето поколение мрежови устройства през 2001 година, опция за пълен набор от възможности за сваляне на музика през 2002 година, електронно разплащане през 2004 и дигитална телевизия през 2005 година.

Японците имат 100 млн. потребители на подобрената, трета генерация смарт телефони, два пъти повече отколкото са потребителите в САЩ. Голяма част от японците разчитат повече на телефоните си, отколкото на персоналните компютри за достъп до интернет.

Всъщност японските производители смятаха, че са се позиционирали доминиращо на пазара за дигитални устройства заради революционните си иновации, но подобренията им се оказаха прекалено умни. Индустрията се обърна надолу. През 90-те мобилните компании поставиха стандарти за второ поколение мрежови устройства, което не беше възприето никъде другаде. Нововъведенията подхраниха пазара и задоволиха изискванията на потребителите, но същевременно откъснаха японските устройства от останалия свят.

Тогава последва нова стратегия на японците – трето поколение функции през 2001 година. Останалият свят обаче отказа да ползва новата технология под предлог, че е прекалено развита и усъвършенствана за техните пазари.

Бързото разрастване на японския пазар на мобилни устройства през 90-те хвърли прах в очите на производителите и те се задоволиха с печалбите си на вътрешния пазар. С настъпването на кризата обаче пазарът се свива с бързи темпове и на преден план изниква необходимостта от развиване на нови пазари и излизане на външни такива. В Япония има осем производителя на мобилни телефони, които, ако не съумеят да се позиционират на външните пазари, ще трябва да се задоволят с пазар, който тази година се очаква да се свие до по-малко от 30 млн. броя устройства.

Няколко японски компании, включително NEC, са се насочили към външни пазари въпреки претърпените неуспехи на интернационалната си кампания през 2006 година. Panasonic, Sharp, Toshiba и Fujitsu също планират подобни излизания на външните пазари.

„Състоянието на пазара сега е такова, че японските компании или трябва да излязат на външните пазари, или да преустановят бизнеса си", казва Кенши Тазаки, мениджър и вицепрезидент в консултантската фирма Gartner Japan. Недостатък на мобилните устройства е и липсата на синхронизация на данни с компютър, каквато имат iPhone и други смарт телефони.

Поради факта, че всеки модел е проектиран така, че да е удобен за потребителите, подобряването на моделите ще отнеме доста време и ще оскъпи продуктите, казва Тецузо Мацумото, главен изпълнителен вицепрезидент на Softbank Mobile, една от основните търговски компании за мобилни устройства.

Като препоръка Нацуно обобщава, че синдромът Галапагос може да се преодолее със серия от мерки, включително японските фирми да се фокусират повече върху софтуера и да са по-активни в наемането на специалисти от други страни, а търговците да проучат чуждите пазари и да предлагат продукти, които да задоволяват потребностите на Запада.

http://com.investor.bg/?cat=262&id=84020

post-471-1248185337_thumb.jpg

post-471-1248185716_thumb.jpg

post-471-1248185855_thumb.jpg

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • 4 месеца по късно...
  • Потребител

Не мисля, че японските телефони имат какъвто и да било проблем. Според мен специално в това отношение всичко е въпрос на маркетинг. Малко е странно, да не кажа глупаво, в нашето съвремие да се говори за синдрома Галапагос.

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

На скоро бях на една лекция водена от г-н Кубаяши ( Saburo Kobayashi - http://www.ics.hit-u.ac.jp/faculty/detail.php?id=985 (EN) - http://www.us-lighthouse.com/ustrend/e-10195.html (JP) ) работим над 30 години в Хонда ( Honda).

Разказа много интересни неща и доста съвети даде за добрия успех!

Аз след всичките тези близо 3 часа стигнах до извода, че Япония е един отделен (икономически) свят, където са на поне 20-30 години преди останалия свят. Това затруднява (въпреки очакваното) както въприятието така и самото искане на продукта.

Защото хората не са готови за тези нови технологии, показаха една много хубава диаграма, на която се вижда фирмите, които произвеждат свръх технологии са само за Япония, а фирмите, които излизат извън япония са все по Автомобилното производство...Какво ни говори това...

Не е достатъчно просто една реклама, защото примерно аз не познавам никой с японски телефон, но ако аз си го купя, то всички ще ми се чудят...защо пък японски...и какво ще го правя...Идеята е, че хората още не са стигнали до там, до това, което ни предлагат...

Тук има две интересни презентации, като едната е на г-н Кубаяши, а другата на г-н Итами, един от комисията за разработване на нова икономическа стратегия на Япония.

http://wwwsoc.nii.ac.jp/aos/teireikai/teireikai3-13html.html

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Имено това е синдрома "Галапагос"- изолирани от останалия свят. Напоследък обаче ми се струва, че се прави много за навлизане на чужди пазари. Много японски фирми произвеждащи телефони имат такава стратегия.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Имено това е синдрома "Галапагос"- изолирани от останалия свят. Напоследък обаче ми се струва, че се прави много за навлизане на чужди пазари. Много японски фирми произвеждащи телефони имат такава стратегия.

След като едно юридическо лице е създадено с цел печалба е напълно закономерно да разширява пазарите си. Просто няма друг начин. Бил съм притежател на японски мобилен телефон/ако трябва да съм конкретен - Panasonic VS 6/ и останах очарован. Създава усещане за пълна интерактивност. Софтуерна естествено. Panasonic има много малък дял в продажбата на мобилни телефони, но не мисля, че това е защото Япония е икономически отдалечена от останалия свят. Ще прегледам линковете, които постна г-н Теодосиев, но според мен продукт създаден за широко потребление трябва да разчита само и единствено на добър маркетинг за да се пласира.

Освен това, защо японското автомобилостроене не е засегнато от синдрома? Ако говорим за истински синдром, той би трябвало да засяга всички индустриални сфери. Какво можем да кажем за телевизионните приемници с японска марка. Те се радват на огромен интерес от страна на потребителите. Както и голяма част от останалата "черна" техника с японски произход. Но изведнъж лошото разпространение на японските мобилните телефони става повод да говорим за синдроми. В свят, в който всичко се диктува от всемирната корпоративната политика ми е трудно да приема, че можем да говорим за икономическа изолираност.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Потребител

Е чак пък да не са известни в Европа - не е вярно.

Panasonic са доста популярни телефони и у нас, макар напоследък да са по-редки,

Sharp‌ също се срещат.

А втората най-масова марка телефони също е японска, или поне японско-шведска - първият ми телефон беше Sony,‌ а сега са особено популярни моделите на Sony-Ericsson،

Иначе съм съгласен, че япония технологично е десетилетия напред.

Известен е технологичния шок, в който попадат европейци, за пръв път стъпили в Япония.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Известен е технологичния шок, в който попадат европейци, за пръв път стъпили в Япония.

Шокиращ е фактът, че японците живеят едновременно някъде в средновековието (век по избор между VII и XVIII/XIX), в настоящето и в бъдещето. В момента, технологично, те не са в XXI, а - в XXXI век!

Вярвайте ми, аз бях там!

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...