Отиди на
Форум "Наука"

Иранска Техника


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Според мен те схващат нещата да постигнат това, че да са в позицията на бившия СССР. Същото прави и Сев. Корея. Само тогава няма да ги закачат...

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Те нали си имаха и някакви собствени самолети? А най-опасното им оръжие - балистичните ракети - липсваха.

Е не са като нашите паради, дето реално 100% от техниката се излага, особено авиацията. А и някои неща ги крият все пак технически помощта в по-голямата си част идва от Северна Корея.

Иначе наистина иранците започнаха вече свое собствено самолетостроене. Свръхзвуковите им изтребители Азаракш вече са пуснати в серийно производство, е като ги погледнеш откриваш доста копиране на руска и американска техника, ползвали са за модел американския Ф-5, а двигателите им са директно доставени от Русия с абсолютно същите лети и МиГ-29 ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 месеца по късно...
  • Потребител
а двигателите им са директно доставени от Русия с абсолютно същите лети и МиГ-29 ;)

Ха ха, двигателите са абсолютно същите като на ф5, обаче са произведени изцяло в Иран. Нямат общо с миг29, ама въобще.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Преди около година Иран подписаха договор с Русия за доставка на двигатели РД-33 за техните изтребители. Иначе съм съгласен, че Азаракш-1 е копие на Ф-5, но в преработения Азаракш-2 има доста ъпгрейди и може да се сравнява вече с Ф-18.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди около година Иран подписаха договор с Русия за доставка на двигатели РД-33 за техните изтребители. Иначе съм съгласен, че Азаракш-1 е копие на Ф-5, но в преработения Азаракш-2 има доста ъпгрейди и може да се сравнява вече с Ф-18.

Според мен не може да се сравнява с Ф-18. Хайде да видим колко боен товар вдига единия и колко другия? Виж крилата на иранското самолетче - на практика са си същите като на ф5- същата площ, Вероятно и същия брох точки за окачване и същия (или малко подобрен запас) гориво. От снимките си личи, че двигателят не дими като на руски мигове (с РД33). Виж и формата на въздухозаборниците - на практика е същата, както при Ф5. А ко беше с по-голям двигател (като РД33) формата трябваше да е по-голяма, щото този двигател иска повече въздух.

Така че откажи се от тия тъпизми дето ги пише по форуми като тоя, двигателите и на Азаракш и на Саеге са си реинженеринг на двигателите на ф5.

ф18 - хаха абсурд!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Зависи, откога са тия снимки, договора беше подписан октомври миналата година, ако са отпреди това - да. Иначе наскоро гледах снимки, на които точно по формата на крилата приличаше на Ф-18, макар и да бяха с малко по-тесен размах. Иначе не твърдя, че е толкова добър колкото Hornet, подчертавам само че иранците не смятат занапред да правят само копия на Ф-5, но в новите разработки прилагат по-модерни похвати, по-широк спектър от оръжия примерно и тн. Но май е рано още да се правят генерални заключения, незнам дали е излязла все още подробна информация за Азаракш-2 и дали официално се води, че има вече такава модификация, освен по няколко снимки и статии от нета друго не съм срещал.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Зависи, откога са тия снимки, договора беше подписан октомври миналата година, ако са отпреди това - да.

А ако са след това, какво? Приемаш, че тия RD33 отиват в Азаракш 2 така ли? Ти май си вярваш, че самолетните двигатели са като частите за LEGO - сменят си се ей така при желание. Нищо, че размерите са им различни, и че за да се сложат два двигателя от МИГ 29 то тоя самолет ще грохне в аеродинамично отношение - тънък отпред и немощен и дебел като амфора отзад, мутант някакъв. Пък и формата на въздухозаборници трябва да проектираш наново -въобще това си е цялостен , ама цялостен редизайн. Няма логика никаква.

За справка погледни руската оферта от началото на деведесетте години за качване на рд33 на Мираж. Сменят се два двигателя с близки физически параметри и близки технически хартактеристики. И какво? техническите трудности са толкова много, че проектът бързо отмира. А той ще ми слага РД33 на ф5 :crazy_pilot:

Иранците не са толкова тъпи повярвай.

Въпрос: За какво са им на Иран двигатели за РД33, а познай?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Далеч съм от мисълта за легото и че иранците са глупави, както казах незнам още какъв ще бъде точно Азаракш-2 и какво ще бъде променено в него.

Това не съм си го измислил, според военния министър на Иран Наджар това е причината за закупуването на двигателите, такава е и официалната публична информация на руснаците, освен томва им дадоха и някакви нови радари за същия изтребител. А за Саеге бяха предвидени подобни на РД-93, но без форсажна камера или нещо такова.

Иначе нямам идея за какво друго ще искат да ползват тези двигатели иранците, освен за техните МиГ-ове... сигурно ще имаш да споделиш някоя конспиративна теорийка? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Далеч съм от мисълта за легото и че иранците са глупави, както казах незнам още какъв ще бъде точно Азаракш-2 и какво ще бъде променено в него.

Това не съм си го измислил, според военния министър на Иран Наджар това е причината за закупуването на двигателите, такава е и официалната публична информация на руснаците, освен томва им дадоха и някакви нови радари за същия изтребител. А за Саеге бяха предвидени подобни на РД-93, но без форсажна камера или нещо такова.

Иначе нямам идея за какво друго ще искат да ползват тези двигатели иранците, освен за техните МиГ-ове... сигурно ще имаш да споделиш някоя конспиративна теорийка? :)

Пич вземи се образовай, че се излагаш като типично интернет плямпало дето се връзва на всяка втора дума по форумите. Азаракш 2 вече излезе. Доста време мина от това. За сведение:

Иран произвежда сам самичък пълен реинженеринг на ф5. И това копие е азаракш 1

Саеге е Азаракш 1 с двойна опашка.

От него освен саеге произлиза и Азаракш 2. Със същия леко удължен нос, както при Саеге, но с единична опашка и преместено нагоре крило.

А двигателите освен за замяна в иранските мигове, ще служат да оборудват евентуално Шафак. Ако си чувал за него изобщо. Който е заемка от РУСКИ проект за лек ударен-тренировъчен изстребител. И е естествено, когато руснаците са го проектирали за пръв път ("проект Интеграл") да са имали, като идея да му сложат двигател от техния най-масов ЛЕК ФРОНТОВИ ИЗСТРЕБИТЕЛ Миг29.

Или накратко - всеки, който е малко в час с авиоконструирането знае, че изобщо да се мисли да се сложи руски двигател от Миг29 на лошо копие на леко американско самолетче е смехория. На нея се връзват интернет льохмани, които вярват на всяка подхвърлена от ирански министър пропаганда. Ела в "криле" ако искаш да подискутираме там. Или в иди и питай в западните форуми. Или в руските ако искаш. Тука ти е лесно - модератор си и можеш да пишеш каквото ти хрумне и децата ти се връзват.

Личи си, колко разбираш щом всичко, което ти се каже и е мнение на ЕКСПЕРТИ и СЪВЕТНИЦИ на политици и военни в америка, го приемаш за конспиративна теорийка. Че онзи план не е конспиративна теорийка ами реалност се вижда всеки ден от събитията в Ирак и не само там. Това за самолетите са реално съществуващи, показвани (и по иранската телевизия) модели, разработки и прототипи. Просто трябва да се погледнат съществуващите факти и да се събере 2+2.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Кой е казал, че разбирам от техническите проблеми на авиацията - пиша от позицията на най-обикновен любител и това е. Избягвам информацията от форумните бъбрилници и наблягам на официалните сайтове, затова тук се позовах на иранския министър, пък и същата информация я имаше и по руските сайтове - нормално е да смятам за конспиративна всяка теория различна от официалната докато не се докаже.

За Шафак наистина не знаех, ето темата е за иранската техника можеш да споделиш за него ако желаеш. Иначе се досетих вече, че си от Криле - изключително интересен сайт, чета го отвреме на време, но незнам дали ще е добра идея да пускам теми за новия Азаракш ако и там заяжданията на квадратен сантиметър са повече от полезната информация като в твоите постове.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Глобален Модератор
Техеран. Високопоставен представител на иранските военновъздушни сили съобщи за успешни изпитания на прототипа на първия ирански стелт изтребител, предаде иранската англоезична телевизия ”Пресс ТВ”.

„Самолетът, благодарение на своите физични характеристики и използвани материали, не може да бъде засечен от никакъв радар”, каза бригаден-генерал Азиз Засирзадех, заместник-координатор на ВВС. По думите му, данните от полета са задоволителни и ВВС ще продължат с програмата за самолета, наречен на най-голямата риба скат - Манта (известна още като морски дявол”).

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Надали. Той и Саддам имаше един министър на информацията, който даваше пресконференция на покрива на министерството си за победата, па американите бяха вече във вестибюла.

Русия е още на средата на пътя, Китай и той, Иран ще го направи. Не вЕрвам.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Более 20 молодых конструкторов, ранее работавших в ведущих советских конструкторских бюро Микояна и Сухого, отправились в Тегеран, и именно они разработали этот самолёт практически детально.

Мда, такъв самолет явно съществува (и по-горе в темата беше споменат) и с помощта на руснаците защо да не бъдат постигнати такива резултати? Възможно е разбира се онзи генерал да се е поизхвърлил, а и журналята да са преувеличили както обикновено, но е рано още да се правят сигурни заключения докато не стане известна конкретна информация за този самолет,.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

С руска помощ може, но да го няма в Русия, че да го има в Иран... А и там не знам дали е вярно това, защото току така не е лесно да се оказва официално военна помощ на такава страна.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Не помня къде съм чел, но Шафиг се разработвал от Казанския авиационен институт във връзка с големия руски конкурс за наследник на Л-39 който е почнал още в края на 80 те. Обаче в началото на 90 те е стопиран и е възобновен сравнително наскоро. МиГ участват с МиГ-АТ, Сухой ето с това http://paralay.com/s56.html (намалена версия на Су-27), Яковлев с Як -130 (те и победиха) и Казанци с Шафик. Техния главен конструктор Мухамедович или нещо от сорта, твърдял че заради кръглите наплави в основите на крилата самолета ще е супер маневрен и ставал и за пълноценен изстребител дори по добър от МиГ-29 (предложил Шафик за негова замяна), а бил изграден и от стелт материали. След испитания в Москва руснаците стигнали до заключението че тези наплави са наистина много добра идея, но чак пък заради тях да го напрявят заместник на МиГ-29 не си струвало. И пича почнал да търси къде да продаде проекта си.

Филмче за Шафаг правено доста отдавна 2003 ако се не лъжа, главен конструктор от иранска страна е жената в клипчето.

Колкото до саеге и ф-18 в края на 70 те иран провежда конкурс за нов изстребител и по него получава документация за ф-18, в смисъл работни чертежи и т.н. по този супер модерен тогава самолет. Именно тях са ползвали иранците, и оттам твърденията че е добър колкото ф-18.

Редактирано от Frujin Assen
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

">
" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

Учебен и малечок е. Максимум като лек щурмовак да го използват, а какво му е стелта съвсем не мога да знам.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Отдавна не съм в час , ама нали МИГ-АТ щяха да го правят съвместно руснаци и французи , май като дойде тоя боклук нео френския президент провалиха проекта.

А си беше доста добър проект.... жалко. Но и Як-130 си го бива.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Глобален Модератор
Техеран. Военноморските сили на Иран приеха на въоръжение първия ескадронен миноносец иранско производство. На церемонията по пускането на вода на съда присъства духовния лидер на Ислямската република аятолах Али Хаменей, предаде ИТАР-ТАСС.

Мястото на церемонията не се съобщава.

Миноносецът е снабден с торпедни апарати и електронен радар, водоизместимостта на съда е 1 500 тона, дължината е 94 метра.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 месеца по късно...
  • Потребител

В крайна сметка за всеки свален от МиГ Ф4 има по 4 свалени МиГ-а. АИМ-овете наистина са калпави, падали без да се задействат системите, ИЧ често са тръгвали към слънцето, но това е било все пак зората на тези оръжия. Болшенството от МиГ-овете са свалени именно със Спароу и Сайдуайндер, макар за всеки 10 изстреляни от тях 1 да е удряла целта. Но става дума за използване на управляема ракета срещу далеч по-маневрен самолет. Лично аз бих заложил на Ф4, има повече преимущества, МиГ21 разчита на ниската си цена, по-добрата си маневреност и отначало - на оръдието си. Ф4 има два пилота (не е предвиден за БВБ), по-мощен е, по-добра тягловъоръженост и т.н. А и винаги пилотите на американската техника са по-добри от пилотите на съветската техника (без значение дали са араби, корейци или виетнамци, това не е случайно обаче).

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Там, където има сблъсък с руснаци, а то е само Корея и Виетнам, последното инцидентно, победата (като сумиране на резултата от сблъсците) е пак налице, но е доста по-трудна. Говоря от общо впечателние..

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...