Отиди на
Форум "Наука"

Произходът на власите: Urheimat


Recommended Posts

  • Потребител

Имена на манастирите в Карпатите,които всички знаят били Ромъния днес, около Рукер и любимия на всички ромънеще Козия(най-посещавания в Ромуния)

манастирите носят тези имена и са от 14,15,16 век

Говора,Козия,Красна,Остров,Чешмяния,Сурпател(стръмен път?) Клокочиев,Бистрица

От коя страна на Дунава са

natan,

"любимия на всички ромънеще Козия(най-посещавания в Ромуния)"(sic) е построен по образ и подобие на сръбския манастир в Крушево.

Даже и дюлгерите са били същите.

Апропо, попрехвърляйки "Codex Cumanicus", прави впечатление различните значения на думата "kz", но щом ти се привижда добитък - лошо нема.

И що ми се струва, че "любимия на всички ромънеще"(sic) манастир не е този в Козиа, а онзи в резиденцията Арджеш, където е и неповторимата катедрала "Успение Богородично".

Манастирът Говора между другото е известен и с това, че в близката печатница през 1640г. са отпечатани(да отпечатани, а не писани на ръка)

законите на Влашко за първи път на румънски език, с което на практика се слага край на употребата на славянските езикови редакции във вътрешния живот на страната.

... рум. mititei. Смляно месо,кюфте,от агнешко и свинско и въпреки че е от месо и в най-луксозните ресторанти го сервират и се яде сурово! Прочутото татарско кюфте от което са произлезли днешните бъргери се приготвя и се яде от ромънещите все още сурово по начина по който са го правели техните прадеди татарите в 17 век .

Това е ,фратер,ромънещето ,са от татарски произход на които яденето на сурово месо издава етноса им.

mitiei(дословно малки/мънички) са пълен еквивалент на кебапчето, макар и да се правят от агнешо и свинско. На дължина са като сръбските, но са по-дебели.

Те не се сервират или ядат сурови, както, може би, ти иска!

Нещо много здраво си се объркал покрай френското "le steak tartare".

И имай предвид, славофоний фрате, че повечето "ромънещето"(сиц) нямаме ясно изразен афинитет към татари и прочие евроазийски работи.

Пусни нещо за "римляните & суровото месо", ако искаш да хване дикиш(ех, тези турко-татаризми). :)

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 960
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

Правилно. В рецептата се казва че при печенето на мититеи сместта трябва да поеме колкото се може по-вече от подправките, най-вече чесновата добавка и да се пече на силен огън за да няма време да се изсуши.

Focul nu trebuie sa fie prea mic pentru ca mititeii sa nu se usuce excesiv. Secretul gustului consta tocmai in sucurile date de ingrediente, usturoiul fiind cel mai important...

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

natan,

"любимия на всички ромънеще Козия(най-посещавания в Ромуния)"(sic) е построен по образ и подобие на сръбския манастир в Крушево.

Даже и дюлгерите са били същите.

Апропо, попрехвърляйки "Codex Cumanicus", прави впечатление различните значения на думата "kz", но щом ти се привижда добитък - лошо нема.

И що ми се струва, че "любимия на всички ромънеще"(sic) манастир не е този в Козиа, а онзи в резиденцията Арджеш, където е и неповторимата катедрала "Успение Богородично".

Манастирът Говора между другото е известен и с това, че в близката печатница през 1640г. са отпечатани(да отпечатани, а не писани на ръка)

законите на Влашко за първи път на румънски език, с което на практика се слага край на употребата на славянските езикови редакции във вътрешния живот на страната.

mitiei(дословно малки/мънички) са пълен еквивалент на кебапчето, макар и да се правят от агнешо и свинско. На дължина са като сръбските, но са по-дебели.

Те не се сервират или ядат сурови, както, може би, ти иска!

Нещо много здраво си се объркал покрай френското "le steak tartare".

И имай предвид, славофоний фрате, че повечето "ромънещето"(сиц) нямаме ясно изразен афинитет към татари и прочие евроазийски работи.

Пусни нещо за "римляните & суровото месо", ако искаш да хване дикиш(ех, тези турко-татаризми). :)

"любимия на всички ромънеще Козия(най-посещавания в Ромуния)"(sic) е построен по образ и подобие на сръбския манастир в Крушево."

да не говорим за имената ,сфинтили апостоли Петру си Павел, Козия и св Петър и Павел в Никопол

думи,думи,думи .ама щ виж картинките

Църквата на Лазар в Косово,от коз, кос,скорец, косово полье, полето на косовете( черните птици)

Тая пък битка тук,на земята българска,и тя става история сърбеще в 19-20 век, е бетер история ромънеще ,ама нейсе за друга тема е

св Петър и Павел в Никопол

сфинтили апостоли Петру си Павел, Козия

кой откъде ли е гледал.че и името им еднакво !

премия Козия на Асен Влаха

post-4727-12750839522309_thumb.jpg

post-4727-12750840482783_thumb.jpg

post-4727-12750841158751_thumb.jpg

post-4727-12750841681347_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

"любимия на всички ромънеще Козия(най-посещавания в Ромуния)"(sic) е построен по образ и подобие на сръбския манастир в Крушево."

да не говорим за имената ,сфинтили апостоли Петру си Павел, Козия и св Петър и Павел в Никопол

думи,думи,думи .ама щ виж картинките

Църквата на Лазар в Косово,от коз, кос,скорец, косово полье, полето на косовете( черните птици)

Тая пък битка тук,на земята българска,и тя става история сърбеще в 19-20 век, е бетер история ромънеще ,ама нейсе за друга тема е

св Петър и Павел в Никопол

сфинтили апостоли Петру си Павел, Козия

кой откъде ли е гледал.че и името им еднакво !

премия Козия на Асен Влаха

Пуснете некой фотос и на сръбския храм :whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

е па нема до 19 век се българско излиза .после изкуствоведите само сърбеще и ромънещем намират.московците те па били гледали от македонските църкви,а църквите им на джамии приличат. то нема начин отгоре да не е имало по един полумесец ,ама са ги предали романите,това са другите ромеи,не ромънещето,те са по бизнеса с металите,та за джелезо преди да излезат "лайките" са ги предали и няма снимки.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

http://www.books.bg/books/40/151531.html

"Лъкатушната съдба на трите княжества - Влахия, Молдова и Трансилвания - ги отвежда до националното обединение в началото на XX век, което няма корени в далечното и силно митологизирано минало."

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

http://www.books.bg/books/40/151531.html

"Лъкатушната съдба на трите княжества - Влахия, Молдова и Трансилвания - ги отвежда до националното обединение в началото на XX век, което няма корени в далечното и силно митологизирано минало."

Това не е нещо ново, както се знае. Например и в самия край на ХІV век горепосочените области са гранични на три съседни държави:

т.нар. "Влахия" е в България;

"Трансилвания" е в Унгария;

"Молдова" е в Златната орда /тази област е отдавана като татарски ярлык в полза на български и полски владетели, като е владяна спорадично в това столетие и от унгарските крале/.

След разпад и смилането на метрополиите им, особено след ХVІ век, трите области заживяват на самотек собствен зависим от новите си хазяи живот, което в голяма степен води и до трансформация на етническите, а също така езикови и в голяма степен верски средновековни основи. Но това е друга тема и води към времето на основаване на "нациите" на основата на старите средновековни народи, станало в голяма степен чрез разчленяването на маси от последните.

към анонса

"Дълбоки следи са оставили римляни, варвари, унгарци, монголи, османци, руснаци и западни народи. Неведнъж в хода на столетията пътят на обитателите се пресича и с българските тежнения."

- много правилен академичен, за школата на автора, анонс /освен ако не е на самото българско издаделство, което ще е още по-печално/. Докато римляни, варвари, унгарци, монголи, османци, руснаци и западни народи са оставяли "дълбоки следи", следи и то "дълбоки", то българите не само не са оставили следи, да не говорим за "дълбоки" такива, но пътят им с обитателите на прикарпатската област се е пресичал при спорадични "тежнения" /и без да сме чели става въпрос за освободителните ни борби и толкоз/.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

natan, Крушевац(извинявам се за грешката по-горе) не е в Косово.

Последно "коз" от коза ли е или от "кос" според теб?

Думи или не т.н. "Моравски стил" се свързва със Сърбия, а НЕ с България.

decapitator, първата снимка от тези на natan е точно църквата "Лазарица".

КГ125, липсата на единна държава не прави Влашко, Молдова или Трансилвания по-малко румънски.

Но каквото и да има впредвид с "корени" автора, обединението става при първа възможност и по един доста безапелационен начин,

и най-важно: движено е отвътре.

С Трансилвания е малко по-друго. Но даже и унгарците не оспорват етническия и облик(от 1948 и полиически), който много добре знаем какъв е.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Да, има някаква логика в това - не ги прави не-румънски, но трябва да се гледа генезисът и пътят им. Докато станат напълно румънски... идва 19 век.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

natan, Крушевац(извинявам се за грешката по-горе) не е в Косово.

Последно "коз" от коза ли е или от "кос" според теб?

Думи или не т.н. "Моравски стил" се свързва със Сърбия, а НЕ с България.

decapitator, първата снимка от тези на natan е точно църквата "Лазарица".

КГ125, липсата на единна държава не прави Влашко, Молдова или Трансилвания по-малко румънски.

Но каквото и да има впредвид с "корени" автора, обединението става при първа възможност и по един доста безапелационен начин,

и най-важно: движено е отвътре.

С Трансилвания е малко по-друго. Но даже и унгарците не оспорват етническия и облик(от 1948 и полиически), който много добре знаем какъв е.

Тоз "Моравски стил", от кой е определен като сръбски (предполагам от сръбските архитекти и изкуствоведи) и какви са разликите м/у този стил и стила на българската църква показана от натан, че градежа на сръбската църква да обуславя цял стил? За коя Морава става въпрос? Българска, сръбска, панонска? Кога е датирана таз църква (сръбската)? Надграждана ли е, териториите около и самата Морава, кои владее по това време?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Но каквото и да има впредвид с "корени" автора, обединението става при първа възможност и по един доста безапелационен начин,

и най-важно: движено е отвътре.

С Трансилвания е малко по-друго. Но даже и унгарците не оспорват етническия и облик(от 1948 и полиически), който много добре знаем какъв е.

Кое е пречило Молдова и Влашко да се обединят още в XIII век, ако още тогава са си били чисто румънски?? И защо Молдова, а не Северна Румъния; защо Влашко, а не Южна Румъния?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Кое е пречило Молдова и Влашко да се обединят още в XIII век, ако още тогава са си били чисто румънски?? И защо Молдова, а не Северна Румъния; защо Влашко, а не Южна Румъния?

Защото "Южна Румъния" се наричат поселенията на румънскоезичните общности от десния бряг на Дунав - така наричаната Трибалиа Сакра (Tribalia Sacra).

gse_multipart16672.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Кое е пречило Молдова и Влашко да се обединят още в XIII век, ако още тогава са си били чисто румънски??

Същото което Видинското и Търновското царства и Добруджанското деспотство

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Има логика - Видинското царство, Търновското царство, Добруджанското деспотство, воеводствата Влашко и Молдова все са били част от България до средата на 13 век. Естествените процеси на раздробяване не подминават България.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Има логика - Видинското царство, Търновското царство, Добруджанското деспотство, воеводствата Влашко и Молдова все са били част от България до средата на 13 век. Естествените процеси на раздробяване не подминават България.

В кое има логика? Че някаква Romania, но не "Византия" или "Свещената римска империя", неизвестно кога в средновековието се е разпаднала на две-три romanski княжества ли? :biggrin: Или че горепосочените феодални единици са били единна част в България до разграничението си, станало в резултат на външен натиск от север /унгаро-папистки и моноглски/ и от юг /османски/?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Що за въпрос?! Ти не си ли чувал за Древната Романия от дакийско време, проспала тъмното Средновековие и възкръстнала в началото на модерна Европа? :whistling:

А, ясно. Щом е за нея, значи може. Това "всички го знаят" и не подлежи на доказване /от стотина години насам/, както каза някъде натан. :bigwink:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

А Крушевац 1 Българска Морава 2 Булгарит 3 Трново 4 Трговище 5 Вратца и т.н. и т.н.

В специална тема трябва да се разгледат българските(влашките)топоними,от Егея до Банат . С пъти повече са дори и днес от тези в създадената в края на 19 изкуствена държава Ромъния. Имали 400 г и не се обединили,ама били ромънеще ,

обединените не по свое желание с откъснати чужди територии на които

се чувставли ромънеще.Откога. От малко преди македонците да се чувстват сърбеще.

Сега пък са македонеще.Къде е Крушевац до Българска Морава.

България още при признаването си което става с ферман от 1870 г.1 март,датата на раждането и възстановяването на модерна България, си постав за цел да се обедини.За съжаление северните и части са вече "обединени". РАЗДАДЕНИ. Заети. там ги били обединили "ромънещето". И все пак менкатнето на "обединените" продължава.Решили че в Бесарабия нямало много "ромънеще" и си менкали Добруджа.Там били повече ромънещето.

Фермана се сопрел у Дуная,за северна граница им се привидяло на московците,на бъдещата им Дунайска губерния.Преди два века превърнали джамиите в църкви братушките защитници на християните били. България за разлика от Ромъния,сама извършва Освобождението си и то все още в рамките на Османската империя.Никой не ги обединява или провъзгласява независимостта им. Никой.

На света е ясно че признатата от Султана с фермана му от 1 март,1870 г,ето това е датата на Освобождението на България,затова като закичите мартеничките догодина да не си мислите че изобразяват Кирил и Методий,а да знаете че на 1 март 1870 г Ботев и Левски са били в една Влашка(българска плевна)Това са българските мартеници.Легалното България ще е свободна от 1908 г.След 1 март 1870 г на света е ясно че в близките две десетилетия след 1870 г България ще бъде призната за свободна .Който е казал А ще рече и Б. И ,воала,още в същото десетилетие българите ,защото не им се чака ,вдигат въстанието от 1876 г. България е не само възродена от фермана,България се показва жизненоспособна и възкръснала не като мъртвородените държави Ромъния,Сърбия създадени с откъснати от Родината българи ведно с техните територии ,имоти,култура и обичаи само за да попаднат в мелачката на грозни руски политически амбиции,поставили си за цел да унищожата римски български народ,притежателя и законенм носител и наследник на империята.

В следващото десетилетие се извърши обединение на две османски територии и света гък не казва на Пловдивското въстание.На ромънещето 400 г не им стигнаха и не можаха да се обединят или освободят.А го направиха други за българска сметка. Те другите отлично разбрали,че след фермана от 1870 България поема към своето национално обединение и веднъж обединена ще се обедини и с изкуствено откъснатите нейни изконни български територии и начселение на север от Дунав и на изток до Днестър и нахлу да води поредната си руско-турска война с единствена цел да осуети този процес. (Пъкления план при който трябваше да се създаде Задунайска губерния,към която после да си се върнат дадените на ромънещетоДобруджа , в замяна на обратно взетата от тях Бесарабия(тука има тука нема ,обединили се ромънеящето,ама московчаните менкта български територии и си ги наричат техни. после пак щеха да си вземат Бесарабия и през задунайската губерния,истинската Румелия,населена с румелийци не измислените ромънеще,татарско-българската смес ,при която татарите трябваше да затрият българските корени и го преследват упорито дори и днес,да приесъединат другата българска част Македония,и да опрат до Егея.)

В 1908 г България легализира и султанския ферман като обяви пълна независимост и суверенитет. Къде са тука руснаците или какво са направили освен да си проведат тяхната си поредна руско турска война ,за осъществяване на техите си имперски интереси.разбира се тези които наричат измислени славянски братя ,които били създали писменост на моравците които нападнаха България по заповед на Русия с цел да я унищожат и само крали марковската мощ на българскитен войници съумели от Адрианопол да дойдат при Сливница и да спасят Отечеството е причината днес да има отново възстановена България. На чий гроб там плачете в Рим че ни бил създал писменост и на какъв цар се кланяте че ви бил освободил,не бил Духът на дядо Иван Шишман .А се словоблудста бил руския дядо Иван. че ако не беше духът на Иван Шишман да спре сърбите и свето Сава щехте да го тургнете по банерите и да го благославяте за освободител и Обединител.На ромънеще или сърбеще.каквото заповядат москалите.Нямаше да се мъчи света да измисля алтайски,ирански,турски теории.

post-4727-12753429736672_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

На мястото на ситуацията в Европа към 14 век впоследствие се налагат отоманските администртивни разделения и се създадоха измислени държави, които вече едно столетие си доказват небългарските корени.

post-4727-12753599742182_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Марков Манастир е македонски православен манастир кој се наоѓа јужно од селото Маркова Сушица, по долината на Маркова Река, на двесеттина км од Скопје. Во самиот манастир се наоѓа црквата Св. Димитрија и импозантната камбанерија

Манастир Св. Димитр (Марков манастир), Сушица. Фреска со ликот на Крали Марко и татко му Влкашин.Надписите липсват .С избодени очи и заличени надписи какво означава. Как каато пише сръбско или молдованско е останало. Ами сами се издават с това,че като видиш заличен надпис е ясно че е български.

Ето я отдолу фреската,обърни внимание на градежа и сравни със следващата снимка от Козия.Същия.Да сравниме камбанариите.

Ето я сега на другата и камбанарията на Св, Димитър. До нея СвСв. Петър и Павел,Козия и СвСв. Петър и Павел,Никопол. Едни и същи трънски майстори.

post-4727-12753677281362_thumb.jpg

post-4727-12753677537152_thumb.jpg

post-4727-12753677776749_thumb.jpg

post-4727-12753678098165_thumb.jpg

post-4727-12753678384295_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

По рано в тезата направих предположение,за понятието Воевода,

че поради широчината на разпространение това не е могло да бъде дума от кумански или печенешки произход порада на които им липсва този заряд и предположиш ,че това евентуално е дума от монголски произход,те са администраторите които реформират и изграждат съвременна Европа и света.

Оказва се че доста преди да дойдат монголците в 1225 г думата има това широко разпространение. Използва се в т.нар. Правил Цра Константин,или както е пълното им име , Судебникь святаго правовернаго великаго Самодержца Цара Констянтина,Греческагои законь судебникь людемь, или Законен Съдебник на Населението(закон соуднъй людем-ЗСЛ).

В него още в преписа наличен от 11 век или доста преди да се появят монголците е използвано понятието воевода.Използвано е на доста места ,като и от указаното в титула за плщчката

" ...намиращият се княз или воевода в това време.."

се разбира че воевода е военновременен пълководец или упълномощение военначалник заместващ кньеза.

Значението на воевода ,като военен командир се доказва и от гръцкия му аналог където е указан като архонт.

Или това цялото раздление което е налични като воеводства в Полша и всички тези Воеводи от Влахия са остатък от властта на т.нар. "българи" разпростираща се на запад до Прага където граничат с т.нар. "франки" .

След превръщането на р.Дунав в южна граница с Османците

за българската държавност, български царски воеводи известни ,като Воеводи,са

продължението и защитниците на българската държава,третия ешелон от степените на властта ,Цар,Князе,Воеводи. В църквата Воеводата със съпругата му са изобразени без ореоли. Ореола е запазан само за Царя,върховния владетел,както е изобразен Иван Александър и византийските владетели за периода.

Без да носи нито един княжеската или царската титла,попаднали под Османците,

Воеводата се явява върховния суверенен представител на българската държавана власт продължаващи борбата в своите области на север от Дунав и в Задните части на България.Доказателството за независимостта на България Запад намираме в думите ,показани от Иванко,за италианския принц ,който казва ,че иска Българите да се освободят,да отхвърлят власта на турците до София.Ето това конкретизиране доказва ,че до София,българите са в своя тип "валашко" княжество ,васали на султана, с играничен суверенитет. е независим васален пореден българскин принципат,наред с другите които туристи са признали за такива в своите туристически проспекти обясняващи за Влад и Михаил и т.н.

За същата тази територия която трябвало да се освободуи от турците и да отиде към италианеца пише и Яков ,Печатаря Яков в 1572 г който бил чел книгите на Петра Цра Бльгарскаго иже бiеше томоy настолни градь велики Преславь и оy мрет вь велики Римь ,та той бил

издавал книгите си у пределех македонских у места нарицаеми София.

Йордан Иванов пояснява че тогава Македония била до Дунав и Черна гора.

Не до Дунав ,до отвъд Дунав,До Войводина и Новиа Сад,хек да му е и името Войводина,до Карпатите и църквите там.

всяка една църква от този район,вкл. тази в Карпатите,в Козия св,св,Петър и Павел е едноптипна в украсата си : Отдясно на входа са св.св. Константин и Елена,без изключение,да би Константин да са го писали българите че е бил първият им цар? Отляво Архангел Михаил-да не би Михаил да им е кръстител и закрилник.

Отсреща въ всяка една църква е изобразена Блахернската Света Богородица. Без изклчюение.Наричат я Ширшая не знам заьо,по славянски ли им звучи или

неправилно по рускому повлияни от някойн доцент сигурно,който доуточнява българските академични граници в 21 век

Въс запазените стенописи от Битоля до Карпатите през Кремиковци е изписан св. Кириул Философ Александрийкси. Да бехме арменци,разбирам. Арменците отишли у Александрия в 5 век.и помолили да им направят азбука.

Едена територия която трябвало да отхвърли васалитета ,по точно да го замени от турски с италиански,както да речем прави земята бопгдачнска. За нея нтуристите занаят щото доцентите са писали. Ама Яков Крайчек като пише као прост печатар се не признавуа.Ама тея църкви като са изписуени и цара е Баязид бег.ама воеводата е Рад Воевода ,не се брои.Ботев и той лъже като пише "турското правителство".Или дръги като пишат за цар нешверник. Не е за Фердинанд.Не е. Има една ,още един дунавски прибципат за който се правят на ударени. Наричаната Македония със столица София която трпбвало да смени васалитетеа с италиански.

Тази конкретизирана област до София ,упомената от италианеца се доказва и от църквите които и до днес стоят и свидетелстват за тази свободна Българска държава. Но пнеже в тях не са нарисувани Кирил и Методий,понеже като цар е показан некойх си Баязид бег, разказвачите забаламосват и замазват нещата правейки се че тези паметници не съществуват. Българско били до Калотина ,натам църквите били сръбски и т.н. Същото и на запад-там всички знаели,че Карпатите били Ромънски ,Молдова съветска и др.под.

Свидетелставта които не са безмълвни показват друго. Оставени са да се доразрушат за да няма свидетели.Образите на двама царе ,които всичкио наричат Марко и Влкашин,без да има доказателство кои са ,защото надписите са изчегъртани стоят. Които и да са тези царе те са българи. Същото е в Карпатите,където ктиторкия надпис отново е изчегъртан при запазена в отлично състояние и църква и стенописи.

От запазените грамоти се публикува само нещо написано с земя татарска земя угровлашка,срещат се ациганул и татарул,немци и брашовци,,а населението което поне Михаил е използвал да си състави армията и да засели държавата ,то къде то какво е ,възможно се почуствало ациганул и то и затова няма и след него.Какви са тези ,никополски кирилизирани ,

дори по съвременните представи преместени от Никополско,бъдещи романеще,или "славяни" от полски произход,ациганул,бохемци.Били кирилизирани,

Е,и, и моя компютър е кирилизиран,славянин ли е.?

След идването на османците наложената от тях административна реформа с тяхното обозначение ще се приеме от навлизащата в ренесанса европа за статуквото и така ще се формира представата за света според европейците и на излизане от османската империя нейните администартивни единици ,без изключение ще се превърнат и определят по взаимно съгласие от определящите за фактически състояние.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Така е. Патриотарите не могат да приемат факта че след Иван Асен ІІ България много бързо деградира до второстепенна държава на Балканите, която непрекъснато губи територии, влияние и неколкократно се разделя на Видин и Търново или България и Загора. Първото разделяне е още при Яков Светослав и Константин Асен Тих.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Тази тема е заключена!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...