Отиди на
Форум "Наука"

Малък анализ за списанието


makebulgar

Recommended Posts

  • Потребител

Може ли някой да направи анализ за невъзможността да бъде продадено списание за наука като БГ Наука или другото за медицината на българския пазар? Да се твърди, че причината за неуспеха е липсата на култура у българина да купува електронни списания ми звучи някак не добре анализиран отговор на проблема. Принципно едно начинание, което цели приходи, но не се осъществи предполага, че още от самото начало не е било добре обмислено, а пазара не е бил добре анализиран. Свидетел съм на това как няколко списания свързани с един от земеделските сектори в България се раждаха и загиваха на пазара, създадени от ентусиасти, и загинали заради изпарение на ентусиазма и икономическата неизгода от издаване на списание. Има ли смисъл създаването на списание, ако то не може да се издържа чрез продажби и чрез реклама? Достатъчно ли е удовлетворението от създаването на подобен творчески продукт, ако той не носи нужната слава и пари?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Главната причина според мен е, че в БГ сме свикнали на торенти и безплатен даунлоуд. Това по отношение на потребителя. А другата, която май се явява доста по-главна е че рекламодателите/спонсорите не желаят да влагат нищо в секторите извън футбол, чалга, телекомуникации, козметика... което общо взето явно е и основното което интересува пазара (обществото). Кръга е затворен така и не виждам как можем да го разбием с подобно на нашето начинание, в този кръг то е обречено по дефолт на провал... за съжаление това е положението.

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор
Преди 12 часа, makebulgar said:

Може ли някой да направи анализ за невъзможността да бъде продадено списание за наука като БГ Наука или другото за медицината на българския пазар? Да се твърди, че причината за неуспеха е липсата на култура у българина да купува електронни списания ми звучи някак не добре анализиран отговор на проблема. Принципно едно начинание, което цели приходи, но не се осъществи предполага, че още от самото начало не е било добре обмислено, а пазара не е бил добре анализиран. Свидетел съм на това как няколко списания свързани с един от земеделските сектори в България се раждаха и загиваха на пазара, създадени от ентусиасти, и загинали заради изпарение на ентусиазма и икономическата неизгода от издаване на списание. Има ли смисъл създаването на списание, ако то не може да се издържа чрез продажби и чрез реклама? Достатъчно ли е удовлетворението от създаването на подобен творчески продукт, ако той не носи нужната слава и пари?

Не знам какви са ти наблюденията за онлайн книги и списания на български език, но през последните години се създадоха няколко големи портала само за това - да продават книги и периодичен печат онлайн. Имаше такива, в които видимо бяха вкарани много пари, имаха реклама и всичко както си му е реда - всички фалираха. Знам и колко се продават онлайн издания като BBC Знание, NG и т.н. Никой не вижда смисъл да инвестира в това и си ги продават на хартия, а колко са на печалба и от реклами също е друг въпрос. 

Колко човека си купиха книгата на БГ Наука издадена от Изток Запад? 

Нямаме никаква култура на пазаруване онлайн на книги и списания. Всеки е свикнал да тегли БЕЗ ПАРИ! По-малко от два часа сме пуснали медицинското списание свободно, като е нужно само регистрация - вече има толкова регистрирани колкото за последните 6 месеца хора си го купиха. Единствената реклама беше 1 пост и едно видео във Fb страницата на БГ Наука. 

Плащахме доста за реклама хората да си купят списанието, направихме супер улеснения в закопуването му и от буквално стотици хиляди хора дето са го видели нямаше задоволително количество хора да го купят!

:)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Въпросът е дали проблемът е в културата на пазаруване, или е въпрос на неправилен първоначален анализ на пазара.
Наблюдението ми е върху няколко специализирани списания свързани с пчеларството, които излизаха на хартия през годините, издържаха по няколко години, и приключваха. Какво е това, което може да накара едно списание да устои самостоятелно в електронен или хартиен вид. И ако няма такова нещо дали е възможно да съществува в безплатен вид без подкрепата на някоя професионална организация.

Редактирано от makebulgar
Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Сам си видял как за няколко години просъществуват определени списания и после спират. Още в първия пост си пишеш, че това е ентусиазъм, който затихва, защото няма финансов стимул - в крайна сметка всеки трябва да изкарва от нещо пари, за да живее.

БГ Наука около 10 години беше доброволчески проект, който не изкарваше пари, а си покриваше разходите от дарения.  В момента е почти така, като магазина http://www.kupinauka.com/ плаща за разходите, които списанието има, а се мъчим да привлечем и рекламодатели, което е супер, супер трудно. 

През годините имаше доста списания на нашата тематика, които излязоха на хартия, но след определен период фалираха и спряха да се издават. Може да се види и, че списание Обекти спря да излиза на хартия и сега е само сайт. Пазара въобще не е добър за подобни издания поради много причини, но една от тях е нямането на пари като цяло в хората и слабото доверие на рекламодателите към подобни издания.

 

 

Редактирано от ISTORIK
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 26 минути, makebulgar said:

Въпросът е дали проблемът е в културата на пазаруване, или е въпрос на неправилен първоначален анализ на пазара.
Наблюдението ми е върху няколко специализирани списания свързани с пчеларството, които излизаха на хартия през годините, издържаха по няколко години, и приключваха. Какво е това, което може да накара едно списание да устои самостоятелно в електронен или хартиен вид. И ако няма такова нещо дали е възможно да съществува в безплатен вид без подкрепата на някоя професионална организация.

Правилният предварителен анализ на пазара, според мен, ще покаже, че което и да е списание няма да издържи финансово (да се самоиздържа и печели) без предварително осигурена реклама или подкрепа (финансова); нещата при хартиен вариант са много по-тежки, защото към разходите за автори и предпечат се прибавят и такива за печат и хартия. Не съм правил списания, но имам информация от хора, които правеха предпечат на списание, а дори и при книгите вече е така - в друга тема го обсъждахме защо. Причините са много и комплексни и няма да мога тук да ги анализирам. Подкрепата може да се трансформира и като реклама, но рекламиращия също трябва да е убеден, че печели от рекламата, а това изисква голям тираж на списанието и тук кръгът се затваря. Или - последен, но нежелателен вариант - рекламиращият (подкрепящ) - трябва да е нещо като дарител (?) по някакви негови причини. Всичко написано се отнася за българския пазар.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 2 часа, П. Теодосиев said:

Колко човека си купиха книгата на БГ Наука със статии от сайта и списанието, издадена от издателство "Изток - Запад"? 

Аз съм си го купил като библиографска ценност, макар в него да липсват текстове на историческа тематика, а също така там няма и мои текстове. Надявам се в следващо подобно издание, в което да се наблегне повече на хуманитарните и на социалните науки, да намерят място куп интересни текстове, които аз съм превел. Даже имам идея кои да бъдат те. :-)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 часа, П. Теодосиев said:

Пазара въобще не е добър за подобни издания поради много причини, но една от тях е нямането на пари като цяло в хората и слабото доверие на рекламодателите към подобни издания.

Или по скоро хората си набавят информацията по-лесно и по-бързо в интернет.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 22.11.2016 г. at 1:21, makebulgar said:

Може ли някой да направи анализ за невъзможността да бъде продадено списание за наука като БГ Наука или другото за медицината на българския пазар? 

За хората е важно това каква ценност предлага даден продукт, защото заради една експертна статия ще простят някое друго неудобство.

За да разберем дали нещо си струва усилията, правим Анализ на чувствителността. За да узнаем каква е вероятността да се изплати дадена инвестиция, ползваме Анализа на равновесната точка. За да преценим доколко рентабилни са оперативните дейности, се ръководим от оперативния марж. 

За всяко нещо се предвижда бюджет за разработването му. Защото трябва да се знае предварително колко ще струва реализацията на една идея и какви допълнителни средства ще са необходими за маркетинга, а Анализът на цялостната стратегия дава отговора.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Така, както не може да се очаква, че всеки тото-фиш ще донесе печалба от милиони, така и старта на всеки бизнес не означава, че ще е успешен. Когато се успее се гледа момента на успеха и много рядко някой се сеща да преброи колко са били неуспешните опити преди това. А всъщност рядко минава без такива.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...