Отиди на
Форум "Наука"

Мъже, Жени, Сила и Слабост


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 16 минути, *abi* said:

Предупредих ли нещо за спаменето?

Ще си върна модераторските права и част от форумните "умници" ще получите много дълга отпуска лично от мен.

Последно предупреждение.

Сори. Нямах намерението да спамя, само изках да покажа физическите следсвия на менталните заболевания.

Но ако съм спънал някаква лична дискуция, моля за извенение.

Link to post
Share on other sites
  • Мнения 169
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Популярни мнения

Проблемът е, че авторът е наблегнал на някакъв психологичен анализ, докато основната разлика между мъжа и жената си е на биологично ниво. Имаме различни хормони и от там различна сила и способности. М

В това няма нищо учудващо. Емото регистрира резултата, но не подхожда научно търсейки причината, а "дава накъсо" към езотерични обяснения... Когато водата кристализира в лед, най-важният фактор,

Нищо не му пречи на човек да бъде себе си, но не винаги да бъдеш себе си е нормално и цивилизовано. Ако си високо образован и цениш моралните ценности и правила със сигурност ще потискаш някои свои въ

  • Потребители
Преди 25 минути, Skubi said:

Но ако съм спънал някаква лична дискуция, моля за извенение.

И аз ти се извинявам, след като не съм разбрала целта на видеото.

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребител

Ако се вгледаме внимателно в природата, то всеки природен обект сам по себе си е силен, сам по себе си е самодостатъчен и е необходим, понеже е жизнено свързан с всички останали обекти.

Да вземем за пример една гора - прекрасно природно образование, конгломерат от най-разнообразни сили. Прекрасните елени или вълците, мечките и в нашия свят са символ за благородство или сила, но ако отнемем от картината всички опрашващи растенията насекоми, червейчетата, къртиците и птиците, то гората ще умре, понеже точно нежната сила на пчелата няма да й достигне за баланса.

Т.е. понятието за сила и слабост в природата принципно е приписано от човека. В Мирозданието няма такива понятия. Всичко в природата, ако е живо, притежава сила, житейска сила, а ако я губи - умира. За да създаде пространство за новите поколения, изпълнени със сила.

С това искам да се върнем към заглавието на темата и заблужденията във връзка със силата и слабостта човешка.Силата не е показател за мъжественост, а само показател за съответствие. Показател, че съответстваш на собствените си ценности и създаден смисъл. Показател обаче, а не яростна демонстрация, защото себедоказването на всяка цена пък е показател за слабост. И това са общи за всички хора характеристики, а не присъщи предимно на единия или другия пол.

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 5 часа, *abi* said:

Предупредих ли нещо за спаменето?

Ще си върна модераторските права и част от форумните "умници" ще получите много дълга отпуска лично от мен.

Последно предупреждение.

В контекста на темата "Сила и Слабост", (написани с главна буква, вероятно защото съдържат по- особен смисъл) искам да обърна внимание, че в общуването силата има следните аспекти:

- демонстрация на сила. Животните показват зъби, рога, размери, надуват се и т. н.

- прилагане на сила. Животните хапят, ритат, а понякога просто бягат, защото демонстрацията си е демонстрация, но ако силите са неравни...

- заплаха чрез чужда сила. Малките животни инстинктивно надават крясък, който вика родителите на помощ. За нападателя това е знак, че ще дойде страшният татко или майка, или стадо, или администратор и той си отива. Често представянето за жертва, викаща за помощ, е съпроводена със симулация(и за хора, и за животни). Застрашеният симулира много тежки травми, които да станат повод за намеса на трети.

Искам да обърна внимание, че споменатите "Сила и Слабост"  не съотнасям към "Мъже, Жени", (защо ли пък с главни букви? Сигурно има някакъв особен смисъл). Това са универсални явления.

Редактирано от Втори след княза
Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 7 часа, dora said:

Тогава е добре да поясните какво точно имате предвид, когато задавате въпроса защо психолозите ставали основно жени.

Това, което запитах herkules беше

Цитирай

Как бихте коментирал това, че юнгианските терапевтки са все жени?

За herkules беше достатъчно ясен и отговори. С това интересът ми е удовлетворен. 😬

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 6 часа, *abi* said:

Той го беше казал в прав текст - психологията не може да структурира личността и на психолозите им се привижда Анима.

Това според мен се опитва да докаже. Защото не може да го докаже аргументирано (абсурд, трябват му два тона научни публикации и едно 5-10 години работа по доказателствата), минава на похвати като "щом наоколо няма психолог с международна слава, значи психологията е некадърна наука". Де го сееш, де никне...

Психологията далеч не се ограничава до Юнг, обаче.

За да не пиша друг постинг, принципно съм съгласна с вас за плацебо ефекта.

Включително при психотерапията. Отивате при някого, той ви изслушва внимателно, а ако се държи съпричастно, мил е като човек и ви става симпатичен с грижовното си отношение, вие решавате че той е страхотен специалист и че много ви е помогнал.

И от самото чувство, че помощ има и тя е възможна, ето, започвате да се чувствате по-добре. Не защото той е неправил нещо, а защото вие сте решили, че ви е помогнато. А това е само знак, че не сте имали нищо сериозно.

Огромна част от хората примерно биха посочили като много по-добър специалист лекар, който им е станал симпатичен, защото ги изслушва и се държи с тях грижовно, и биха неглижирали или дори този, който преди малко им е извършил животоспасяваща операция, само защото е с по-мрачен характер (ау, ужасно е отношението в тая болница, ужасно е! Гледат на пациентите като кофа с месо и кокали, пфу!). Или примерно защото точно заради това, че е единственият, който ги умее тези неща в цялата държава, е толкова преработен, че е на две крачки от бърнаут и преди следващата шестчасова операция просто не му е по силите да положи усилия, за да им се нареса и на някаква чисто човешко-приятелска основа. Примерът е малко преувеличен, за да разберете какво имам предвид, но е верен.

Само че това нищо не означава.

И не само че не означава, ами е и опасно при серозните заболявания или разстройства.

Лошото е и че тези с плацебо ефекта нерядко много по-добре се продават, поради едната си харизма или симпатичност, или поради усилията, които полагат за популярността си, от тези, които наистина си вършат работата. Като добавим и малко мистика и готово. Затова и съветвам хората автоматично да минат в подозрителен режим, когато помощта се предлага, гарнирана  с щипка мистицизъм.  Без значение този мистицизъм от какво естество е.

Професионалистът затова е професионалист, за да държи личните си религиозни (ще ги нарека) пристрастия или убеждение от работата си, и със сигурност да не ги предлага в пакет с нея. Щото как ви звучи примерно да отидете на уролог и той да ви каже, а не, този вашия цистит аз го лекувам само в пакет с будизъм, Ако не искате да ви шипе по уретрата, трябва три пъти дневно да повтаряте "омммм"......

Няма никаква причина след като урологията не върви в пакет с будизизъм, психотерапията да върви в пакет с Дънов.

Редактирано от dora
Link to post
Share on other sites
  • Потребител
On 7.12.2018 г. at 18:34, *abi* said:

Мисля, че той пита за това кой практикуващ и публикува. Може би търси някой "топ-автор" като Ялом.

Ако търси "Ялом", да чете Ялом.

Сега...

Потърсих за Ялом и разбрах, че работи в областта на екзистенциалната психотерапия. Погледнах в Енциклопедията по психология и поведенческа наука. Ред. Крейгхед  и Немероф,  2 изд. С, НИ 2008 и на съответната рубрика се цитира и споменава само Роло Мей. Изглежда пренебрегват споменатия топ- автор. Като да ме пращате да търся зелен хайвер при него. А?

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 22 минути, dora said:

И не само че не означава, ами е и опасно при серозните заболявания или разстройства.

Да, далеч съм от мисълта, че трябва да се използва при сериозните разстройства. Споменах го само като пример за какъв ефект има ирационалното при писхиката. Има ниша, но общо взето май само при леки случаи на личностни...така да се каже... колебания...

Впрочем не идват ли някои от пациентите със сериозни разстройства препълнени с ирационални мисли и вярвания? В тези случаи нали трябва да се прави точно обратното и да бъдат върнати в реалността колкото е възможно по-бързо? Не съм запозната и не навлизам със съждения в територия, която ми е чужда.

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 6 минути, *abi* said:

Впрочем не идват ли някои от пациентите със сериозни разстройства препълнени с ирационални мисли и вярвания?

Да,  особено ако имат тревожно разстройство, обсесивно-компулсивно разстройство...

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 13 минути, Втори след княза said:

Сега...

Потърсих за Ялом и разбрах, че работи в областта на екзистенциалната психотерапия. Погледнах в Енциклопедията по психология и поведенческа наука. Ред. Крейгхед  и Немероф,  2 изд. С, НИ 2008 и на съответната рубрика се цитира и споменава само Роло Мей. Изглежда пренебрегват споменатия топ- автор. Като да ме пращате да търся зелен хайвер при него. А?

Толкова ли е трудно със CV-то? Наистина лесно могат да ви хванат да хапвате зелен хайвер...

http://www.yalom.com/pagemaker.php?nav=cv&subframe=

Return to Table of Contents

EDUCATION
George Washington University, Washington, D.C.
Bachelor of Arts, 1952
Boston University School of Medicine
Doctor of Medicine, 1956
Mount Sinai Hospital, New York
Internship, 1957
Phipps Clinic, Johns Hopkins Hospital
Residency, 1960

 

Return to Table of Contents

LICENSE CERTIFICATION
Licensed to practice medicine in Hawaii and California (G6165)
Diplomate American Board of Psychiatry and Neurology, Certified Psychiatry, 1964

 

Return to Table of Contents

HONORS
Prix Des Lecteurs for The Spinoza Problem (French Translation) - 2014
Oscar Pfister Award for contributions to Religion and Psychiatry
The American Psychiatric Association - 2002
Commonwealth Club Gold Medal Award for fiction
Best Novel of 1992 - awarded Sept, 1993
Fellowship Award
Rockefeller Foundation, Bellagio, Italy, 1988
Fellowship Award
Center for Advanced Study in the Behavioral Sciences, Palo Alto, California, 1977
Foundation's Fund Award for research in psychiatry
American Psychiatric Association, 1976
Edward Strecker Award
For significant contribution to the field of psychiatry patient care, 1974, presented by the Institute of the Pennsylvania Hospital
Phi Beta Kappa
1952

 

PROFESSIONAL EXPERIENCE
1994-present
Emeritus Professor of Psychiatry
Stanford University School of Medicine
1984-1994
Consultant Inpatient and Outpatient Units
Stanford University Medical Center
1981-1984
Medical Director
Stanford University Hospital Psychiatric Inpatient Unit
1977-1978
Fellow
The Center for Advanced Study in the Behavioral Sciences, Palo Alto, California
1973-1994
Professor of Psychiatry
Stanford University School of Medicine
1968-1973
Associate Professor of Psychiatry, with tenure
Stanford University School of Medicine
1973-1988
Assistant Director
Adult Psychiatry Clinic, Stanford University School of Medicine
1963-1968
Assistant Professor of Psychiatry
Stanford University School of Medicine
1962-1963
Instructor in Psychiatry
Stanford University School of Medicine
1960-1962
Captain
U.S. Army Tripler General Hospital, Honolulu, Hawaii
1959-1960
Consultant
The Patuxent Institution, Jessup, Maryland
1957-1960
Psychiatric Residency
Henry Phipps Clinic, Johns Hopkins Hospital, Baltimore, Maryland
1956-1957
Rotating Internship
Mount Sinai Hospital, New York, New York
 
Return to Table of Contents VIDEO TAPES

Understanding Group therapy. Three Volume, Five Tape Video Series (Volume One—outpatient groups; Volume Two—inpatient groups; Volume Three—interview). Brooks Cole Publishing Pacific Grove, Ca. Distributed by Victor Yalom through Psychotherapy.net.

The Gift of Therapy, an Interview with Irvin Yalom, M.D. © 2002, Psychotherapist Resources. Distributed by Victor Yalom through Psychotherapy.net

Irvin Yalom: Live Case Consultation
© 2005, Psychotherapist Resources. Distributed by Victor Yalom through Psychotherapy.net.
 

Return to Table of Contents MONOGRAPHS

“Encounter Groups and Psychiatry,” Report of the American Psychiatric Association Task Force on Recent Developments in the Use of Small Groups, Chairman, Washington, D.C., American Psychiatric Association, April, 1970.

“Existential Factors in Group Therapy,” Strecker Monograph Series, No. XI, 1974.

 

Return to Table of Contents

EDITED WORKS

Yalom, I.D., (Ed) “Group Psychotherapy” in American Psychiatric Association Annual Review, Vol 5. American Psychiatric Press, Inc. Washington, D.C., 1986.

Yalom, I. General Editor for Jossy Bass Library of Current Clinical Technique. Thirteen volumes: 1996 - 1998.

Treating the Elderly (J. Sheikh, ed.)

Treating Alcoholism (S. Brown, ed.)

Treating Schizophrenia (S. Vinogradov, ed.)

Treating Women Molested in Childhood (C. Classen, ed.)

Treating Depression (I. Glick, ed.)

Treating Eating Disorders (J. Werne, ed.)

Treating Dissociative Identity Disorder (J. Spira, ed.)

Treating Couples (H. Kessler, ed.)

Treating Adolescents (H. Steiner, ed.)

Treating Anxiety Disorders (T. Roth, ed.)

Treating Difficult Personality Disorders (M. Rosenbluth, ed.)

Treating Sexual Disorders (R, Charlton, ed.)

Treating Psychological Consequences HIV (Michael F. O'Connor, ed.)

 

Return to Table of Contents

ARTICLES, CHAPTERS

  1. Yalom, I. “Lysergic acid diethylamide,” Maryland State Medical Journal, 8:14-17, 1959.
  2. Yalom, I. “Aggression and forbiddenness in voyeurism,” Archives of General Psychiatry, 3:305-319, 1960.
  3. Yalom, I. “Organic brain diseases of senility,” Maryland State Medical Journal, December, 1960.
  4. Yalom, I. “Group therapy of Incarcerated Sexual Deviants,” Journal of Nerve and Mental Disorders, 132:158-170, 1961.
  5. Jackson, D. and Yalom, I. “Family homeostasis and patient changes,” Current Psychiatric Therapies, IV:155-165, 1964.
  6. Yalom, I. “Planter warts: a case study,” Journal of Nerve and Mental Disorders, 1964.
  7. Yalom, I. “Observation on mourning,” The New Physician, 13:80-81, 1964.
  8. Yalom, I. and Moos, R. “The use of small interactional groups in the teaching of psychiatry,” International Journal of Group Psychotherapy, 15:242-250, 1965.
  9. Jackson, D. and Yalom, I. “Conjoint family therapy as an aid to intensive psychotherapy,” in Burton, A. (Ed.) Modern Psychotherapeutic Practice, Palo Alto, CA: Science and Behavior Books, Inc., pp. 81-99, 1965.
  10. Yalom, I. “Problems of neophyte group therapists,” International Journal of Social Psychiatry, 7:52-59, 1966.
  11. Yalom, I. “A study of group therapy dropouts,” Archives of General Psychiatry, 14:393-414, 1966.
  12. Yalom, I. and Handlon, J. “The use of multiple therapists in the teaching of psychiatric residents,” Journal of Nerve and Mental Disorders, 141:684-692, 1966.
  13. Moos, R. and Yalom, I. “Medical students attitudes toward psychiatry and psychiatrists,” Mental Hygiene, 50:246-256, 1966.
  14. Yalom, I. and Rand, K. “Compatibility and cohesiveness in therapy groups,” Archives of General Psychiatry, 15:267-275, 1966.
  15. Jackson, D. and Yalom, I. “Family research on the problem of ulcerative colitis,” Archives of General Psychiatry, 15:410-418, 1966.
  16. Yalom, I. “Some aspects of symptom removal,” Short Circuit, 1, 1966.
  17. Yalom, I., Houts, P., Zimerberg, S., and Rand, K. “Prediction in improvement in group therapy: an exploratory study,” Archives of General Psychiatry, 17:159-169, 1967.
  18. Yalom, I., Houts, P., Newell, G., and Rand, K. “Preparation of patients for group therapy: a controlled study,” Archives of General Psychiatry, 17:416-427, 1967.
  19. Hamburg, D., Moos, R., and Yalom, I. “Studies of premenstrual and postpartum distress,” in Michael, R. (Ed.) Endocrinology and Human Behavior, New York: Oxford University Press, pp. 94-116, 1968.
  20. Yalom, I., Lunde, D., Moos, R., and Hamburg, D. “Postpartum blues syndrome: a description and related variables,” Archives of General Psychiatry, 18:16-27, 1968.
  21. Yalom, I. and Terrazas, F. “Group therapy for psychotic elderly patients,” American Journal of Nursing, August 1968, 1960-1964.
  22. Ebersole, G., Leiderman, P., and Yalom, I. “Training the non-professional group therapist: a controlled study,” Journal of Nervous Mental Disorders, 149:294-302, 1969.
  23. Moos, R., Kopell, B., Melges, F., Yalom, I., Lunde, D., Clayton, R., and Hamburg, D. “Fluctuations in symptoms and moods during the menstrual cycle,” Journal of Psychosomatic Research, 13:37-44, 1969.
  24. Sklar, A., Yalom, I., Zimerberg, S., and Newell, G. “Time-extended group therapy: a controlled study,” Comparative Group Studies, November 1970, 373-386.
  25. Lieberman, M., Yalom, I., and Miles, M. “The group experience project: a comparison of ten encounter technologies,” in L. Blank, M. Gottsegen, G. Gottsegen (Eds.) Encounter, New York: The MacMillan Company, 1971.
  26. Yalom, I. and Yalom, M., Hemingway: “A Psychiatric View,” Archives of General Psychiatry, 24:485-494, 1971.
  27. Yalom, I. “A study of encounter group casualties,” Archives of General Psychiatry, 25:16-30, 1971.
  28. Leiberman, M., Yalom, I., and Miles, M. “Impact on participants,” New Perspectives on Encounter Groups, Solomon and Berzon, Jossey-Bass, Inc., pp. 119-170, 1972.
  29. Yalom, I., and Moffat, S. “Instant intimacy,” Encyclopedia Britannica, pp. 408-423, Britannica Yearbook of Science and the Future, 1972, Encyclopedia Britannica, Inc.
  30. Lieberman, M., Yalom, I., and Miles, M. “The impact of encounter groups on participants: some preliminary findings,” The Journal of Applied Behavioral Sciences, 8:1, 1972.
  31. Costell, Ronald, M., and Yalom, I. “The institutional treatment of sex offenders,” in Resnik and Wolfgang (Eds.) Treatment of the Sexual Offender, New York: Little, Brown and Co., 1972.
  32. Yalom, I. “The future of group therapy,” in Hamburg and Brodie (Eds.) The American Handbook of Psychiatry, Vol 6, New York: Basic Books, 1973.
  33. Yalom, I., Green, R., and Fisk, N. “Intrauterine female hormone exposure and psychosexual development in human males,” Archives of General Psychiatry, Vol 28, 1973.
  34. Yalom, I. “Freud, group psychology and group psychotherapy,” International Journal of Group Psychotherapy, Vol XXIV, No. 1, January 1974.
  35. Yalom, I. “Group therapy and alcoholism,” Annals of the New York Academy of Sciences, 233:85-103, 1974.
  36. Yalom, I., Brown, S., and Bloch, S. “The written summary as a group psychotherapy technique,” Archives of General Psychiatry, 32:605-613, 1975.
  37. Yalom, I. “Using the here-and-now in group therapy,” Proceedings of the Third Annual Conference of the Group Therapy Department, Washington Square Institute for Psychotherapy and Mental Health, May 1976.
  38. Bloch, S., Bond, G., Qualls, B., Yalom, I., and Zimmerman, E. “Patients expectations of therapeutic improvement and their outcomes,” American Journal of Psychiatry, 133:12, December 1976, pp. 1457-1460.
  39. Yalom, I., Bond, G., Bloch, S., Zimmerman, E., and Friedmand, L. “The impact of a weekend group experience on individual therapy,” Archives of General Psychiatry, Vol 34, April 1977, pp. 399-415.
  40. Yalom, I. “Existential factors in group psychotherapy,” in O. L. McCabe (Ed.) Changing Human Behavior: Current Therapies and Future Directions, Grune & Stratton, September 1977.
  41. Bloch, S., Bond, G., Qualls, B., Yalom, I., and Zimmerman, E. “The evaluation of outcome in psychotherapy by independent judges: a new approach,” British Journal of Psychiatry, 131:410-414, 1977.
  42. Yalom, I., and Greaves, C. “Group therapy with the terminally ill,” American Journal of Psychiatry, 134:4, April 1977, pp. 396-400.
  43. Brown, S., and Yalom, I. “Interactional group therapy with alcoholics,” Journal of Studies on Alcohol, 38:3, March 1977, pp. 426-456.
  44. Spiegel, D., and Yalom, I. “A support group for dying patients,” International Journal of Group Psychotherapy, 28:2, April 1978.
  45. Yalom, I., Bloch, S., Bond, G., Zimmerman, E., and Qualls, B. “Alcoholics in interactional group therapy: an outcome study,” Archives of General Psychiatry, 35:419-425, April 1978.
  46. Bond, G., Bloch, S., Yalom, I., Zimmerman, E., and Qualls, B. “The evaluation of a ‘Target problem’ approach to outcome measurement,” Psychotherapy, Theory, Research and Practice, 16:1, Spring 1979.
  47. Spiegel, D., Bloom, J., and Yalom, I. “Group support for metastatic cancer patients: a randomized prospective outcome study,” Archives of General Psychiatry, 38:527-534, May 1981.
  48. Finkelstein, P., Wenegrat, B., and Yalom, I. “Large group awareness training,” in Annual Review of Psychology, 33:515-539, 1982.
  49. May, R., and Yalom, I. “Existential psychotherapy,” in R. Corsini (Ed.),” Current Psychotherapies, Third edition, 1985.
  50. Leszcz, M., Yalom, I., and Norden, M. “The value of inpatient group psychotherapy and therapeutic process: patients perceptions,” International Journal of Group Psychotherapy, Vol 35, July 1985.
  51. Yalom, I. “Interpersonal learning,” in American Psychiatric Association Annual Review: Vol V American Psychiatric Press, Inc., 1986.
  52. Yalom, I.D., and Vinogradov, S. “Bereavement groups: techniques and themes,” International Journal of Group Psychotherapy, 38:4, October 1988.
  53. Yalom, I., and Vinogradov, S. “Self-disclosure in group therapy,” Self-disclosure in the Therapeutic Relationship ed. by G. Stricker and M. Fisher, Plenum Press, N.Y. 1990.
  54. Yalom, I.D., and Yalom, V. “Brief Interactional group psychotherapy,” Annals of Psychiatry, 1990.
  55. Yalom, I.D., and Matano, R. “Chemical dependency and interactional group therapy: a synthesis,” International Journal of Group Psychotherapy, July 1991 p269-295.
  56. Yalom, I.D., and Lieberman, M. “Bereavement and heightened existential awareness,” Psychiatry 1992.
  57. Lieberman, M., and Yalom, I.D. “Brief psychotherapy for the spousally bereaved: A Controlled Study,” International Journal of Group Psychotherapy, vol 42, Jan 1992.
  58. Luby, J., and Yalom, I.D. “Group therapy of depressive disorders,” E.S. Paykel (Ed.) Handbook of Affective Disorders:2E, Guilford Press, Churchill-Livingstone, June, 1992.
  59. Yalom, I., and Vinogradov, S. “Group therapy,” in Textbook of Psychiatry, American Psychiatric Press, (Hales, Yudofsky, and Talbot, eds) Wash D.C. 2nd ed. 1994.
  60. Rogers, C., A Way of Being, Houghton Mifflin (1995), Introduction by Irvin D. Yalom.
  61. Yalom, I., and Vinogradov, S. “Group therapy,” in Synopsis of Psychiatry, American Psychiatric Press, Wash. D.C. 1996 page 1063-1097.
  62. Rabinowitz, .I, Inside Therapy, St. Martins Press (1998), Introduction by Irvin D. Yalom.
  63. Breuer, J. and Freud, S., Studies in Hysteria, Basic Books (2000), Introduction by Irvin D. Yalom.

 

Return to Table of Contents  
Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 3 минути, dora said:

Да,  особено ако имат тревожно разстройство, обсесивно-компулсивно разстройство...

...или параноя, нали?

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 3 минути, *abi* said:

...или параноя, нали?

Параноята вече отпраща в друга посока, шизофрения, психоза, шизоафективно разстройство, делюзионно разстройство.

Затова има диференциална диагноза,

Редактирано от dora
Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 1 минута, dora said:

Параноята вече отпраща в друга посока, шизофрения, психоза, шизоафективно разстройство, делюзионно разстройство.

Затова има диференциална диагноза,

...за психиатър и за медикаменти...

ясно

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 23 часа, *abi* said:

Разбира се, че съм чела Ялом. Би било съмнително някой да твърди, че се интересува живо от Психология (да дращи уупорито в теми за психология и да дава оценки за научност) и да не е чел поне една негова книга.

Явно сте напред с материала, но чак пък толкова самокритичност... оставете другите да кажат, че дращите.

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 14 минути, *abi* said:

Погледнах в Енциклопедията по психология и поведенческа наука. Ред. Крейгхед  и Немероф,  2 изд. С, НИ 2008 и на съответната рубрика се цитира и споменава само Роло Мей.

В издаваните енциклопедиите принципно не се споменават биографии на живи хора, докато Роло Мей отдавна е починал :) Съображенията са много, но най-логичното е, че една биография все още не е приключила, за да бъде напълно упомената. Уикипедия също има строги правила за публикуването на биографии на живи личности. 

Biographies include living people, rare in general encyclopedias.

Ако не се лъжа, за да се упомене жива личност в издавана енциклопедия се свързват с нея и би станало само с изричното съгласие, но това много рядко се практикува за издаваните енциклопедии. Уикипедията е гъвкава и позволява навременни промени, докато хартиеното издание е "един път за винаги".

Ето, надрасках ви нещо полезно.

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 30 минути, Втори след княза said:
On 7.12.2018 г. at 23:40, *abi* said:

Разбира се, че съм чела Ялом. Би било съмнително някой да твърди, че се интересува живо от Психология (да дращи уупорито в теми за психология и да дава оценки за научност) и да не е чел поне една негова книга.

Явно сте напред с материала, но чак пък толкова самокритичност... оставете другите да кажат, че дращите. 

Хайде сега :) детински номера...

Аз съм Ви виновна, че упорито участвате в теми за психологията, имате необорими мнения!?, а едва вчера прочетохте, че имало някакъв проф. Ялом издаван на ... не знам и аз колко езика...

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 4 часа, caress… said:

Ако се вгледаме внимателно в природата, то всеки природен обект сам по себе си е силен, сам по себе си е самодостатъчен и е необходим, понеже е жизнено свързан с всички останали обекти.

Да вземем за пример една гора - прекрасно природно образование, конгломерат от най-разнообразни сили. Прекрасните елени или вълците, мечките и в нашия свят са символ за благородство или сила, но ако отнемем от картината всички опрашващи растенията насекоми, червейчетата, къртиците и птиците, то гората ще умре, понеже точно нежната сила на пчелата няма да й достигне за баланса.

Т.е. понятието за сила и слабост в природата принципно е приписано от човека. В Мирозданието няма такива понятия. Всичко в природата, ако е живо, притежава сила, житейска сила, а ако я губи - умира. За да създаде пространство за новите поколения, изпълнени със сила.

С това искам да се върнем към заглавието на темата и заблужденията във връзка със силата и слабостта човешка.Силата не е показател за мъжественост, а само показател за съответствие. Показател, че съответстваш на собствените си ценности и създаден смисъл. Показател обаче, а не яростна демонстрация, защото себедоказването на всяка цена пък е показател за слабост. И това са общи за всички хора характеристики, а не присъщи предимно на единия или другия пол.

Идеята е, че характеристиките се проявяват в различни степени при половете. За това се говори условно за "типично женски" и "типично мъжки" прояви. Също така за "женски принцип", "женски елемент", "женски компонент в психиката", "обучаван по мъжки женски дух" и т.н. Съгласна съм, че е трудно да се диференцират, но се наблюдават характерни разлики при проявите е и за това налага такава понятност, прим. при юнгианците.

Точно при югианците се среща следното тълкувание: "тя не може да се свързва  с  мъже по по-доверчив, женски начин - не само сексуално, но и еротично в по-широк смисъл на свързаност на нивото на осъзнатата ѝ еротичност"

Което кореспондира с два момента от цитираната статия:

"Когато мъжът е интимен с жената той казва: "Аз правя секс" и това е буквално така. Когато жената е интимна с мъжа тя казва: "Аз правя любов" и това също е буквално "

и

"че тя е незряла и не отдава на мъж. Но тя няма да може да отдаде, защото първо трябва да отдаде на вътрешния си мъж. " (бях пуснала и още един характерен цитат от юнгианците, който описваше доста добре конкретната ситуация "Но даже и при жена, която външно е много женствена, Анимусът може да бъде непоклатима сила. Човек може да се отзове пред нещо упорито, студено и абсолютно недостъпно у жевата")

****

За това не разбирам следното - не се съгласявате с Юнг по тези въпроси?

Защото написаното в статията в това отношение казва същото, с по-различни думи.

И също така все още не разбирам кое точно не одобрихте в цитата/респ. статията. 

Не, че одобрявам как е написана статията, но бе даден цитат, а той изцяло кореспондира с юнгианството, не мога да разбера несъгласието - към тази теза за женско-мъжкото изобщо ли е? Защото ако не се лъжа май писахте, че приемате Анимус и Анима. А в цитата се говори точно за ролята им, но без да се използват понятията. Този цитат аз го виждам като интерпретация по Юнг (но изменено текстово, за да не е "преписано" и да звучи оригинално)

Или ми се привижда несъгласие, което е мой грешен подход към написаното.

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 42 минути, *abi* said:

В издаваните енциклопедиите принципно не се споменават биографии на живи хора, докато Роло Мей отдавна е починал :) Съображенията са много, но най-логичното е, че една биография все още не е приключила, за да бъде напълно упомената. Уикипедия също има строги правила за публикуването на биографии на живи личности. 

Biographies include living people, rare in general encyclopedias.

Ако не се лъжа, за да се упомене жива личност в издавана енциклопедия се свързват с нея и би станало само с изричното съгласие, но това много рядко се практикува за издаваните енциклопедии. Уикипедията е гъвкава и позволява навременни промени, докато хартиеното издание е "един път за винаги".

Ето, надрасках ви нещо полезно.

В същата енциклопедия пише за Айзенк. За сведение, енциклопедията е издадена 1987 г. Айзенк умира 1997 г. Просто Айзенк е значим. Не се въртете... когато спите. Съгласен за драскането.

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 1 минута, Втори след княза said:

Зная от самото начало.

Добре. Намери се виновният.

Сега да се връщаме към същината на темата.

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 34 минути, Втори след княза said:

В същата енциклопедия пише за Айзенк. За сведение, енциклопедията е издадена 1987 г. Айзенк умира 1997 г. Просто Айзенк е значим. Не се въртете... когато спите. Съгласен за драскането.

Вие говорите за по-късно издание на енциклопедията, като ако не се лъжа първото издание у нас е от 1998 г.

Почти съм убедена, че и във второто издание на оригинала от 1994, съответно при нас 1998 надали е спомената биографична справка.

Защо ми губите времето?

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 38 минути, Втори след княза said:

В същата енциклопедия пише за Айзенк. За сведение, енциклопедията е издадена 1987 г. Айзенк умира 1997 г. Просто Айзенк е значим. Не се въртете... когато спите. Съгласен за драскането. 

Хайде мирясайте вече. Третото издание на енциклопедията от 2004 (за България би трябвало да е от 2008), където е упомената и датата на смъртта на Айзенк.  https://the-eye.eu/public/WorldTracker.org/Reference/Encyclopedia's/Encyclopedia of Psychology and Behavioral Science.pdf  В изданието от 1987 това няма как да бъде упоменато. Може да се упоменат разработките по ред причини, като справката се отнася до конкретна професионална насока.

Биографични справки за живи хора се правят много внимателно в изданията и принципно се избягват. Вие търсехте биография "къф е тоя? къде е работил?" Не е да не сме срещали из форума доста напористи личности, дето питат "къф е тоя професор и има ли той почва у нас"

Оказва се, че отчаяно търсите само и единствено споменаването някъде на нечие име, за да демонстрирате ерудиция или да се опитвате да оборвате събеседник...

Кое птиченце Ви подшушна, че Ялом относно работата си не присъства в енциклопедията? :)

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 4 минути, *abi* said:

Хайде мирясайте вече. Третото издание на енциклопедията от 2004 (за България би трябвало да е от 2008), където е упомената и датата на смъртта на Айзенк.  https://the-eye.eu/public/WorldTracker.org/Reference/Encyclopedia's/Encyclopedia of Psychology and Behavioral Science.pdf  В изданието от 1987 това няма как да бъде упоменато. Може да се упоменат разработките по ред причини.

Биографични справки за живи хора се правят много внимателно в изданията и принципно се избягват. Вие търсехте биография "къф е тоя?"

Оказва се, че отчаяно търсите само и единствено споменаването някъде на нечие име, само и само да демонстрирате ерудиция или да се опитвате да оборвате събеседник...

Кое птиченце Ви подшушна, че Ялом относно работата си не присъства в енциклопедията? :)

Второто издание.   С, НИ, 2008

Някой да ви е казал да не четете Ялом? Просто питах какво пише и вие иронизирахте неуспешно по темата. Казах ви, не се въртете... освен ако ви е кеф.

И се върнете най- сетне на темата, стига спамила цели 30 минути.

Преди 35 минути, *abi* said:

Добре. Намери се виновният.

Сега да се връщаме към същината на темата.

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребители
Преди 13 минути, Втори след княза said:

Просто питах какво пише

По-точно проверявахте дали е зелен хайвера :) Черен е, но знам, че няма да го опитате. 

Вече се върнах в същината на темата и междувременно отговорих на друг участник по нея.

В което време Вие (не някой друг) ме занимахте с енциклопедичните справки. И не се порових заради Вас, а заради принципа.

Имате го и в изданието от 2008. Но не ползвате азбучния показалец.

Ялом е споменат на 414 страница в оригиналното издание.

Лека нощ от мен.

 

Link to post
Share on other sites
  • Потребител
Преди 9 часа, *abi* said:

Идеята е, че характеристиките се проявяват в различни степени при половете. За това се говори условно за "типично женски" и "типично мъжки" прояви. Също така за "женски принцип", "женски елемент", "женски компонент в психиката", "обучаван по мъжки женски дух" и т.н. Съгласна съм, че е трудно да се диференцират, но се наблюдават характерни разлики при проявите е и за това налага такава понятност, прим. при юнгианците.

Точно при югианците се среща следното тълкувание: "тя не може да се свързва  с  мъже по по-доверчив, женски начин - не само сексуално, но и еротично в по-широк смисъл на свързаност на нивото на осъзнатата ѝ еротичност"

Което кореспондира с два момента от цитираната статия:

"Когато мъжът е интимен с жената той казва: "Аз правя секс" и това е буквално така. Когато жената е интимна с мъжа тя казва: "Аз правя любов" и това също е буквално "

и

"че тя е незряла и не отдава на мъж. Но тя няма да може да отдаде, защото първо трябва да отдаде на вътрешния си мъж. " (бях пуснала и още един характерен цитат от юнгианците, който описваше доста добре конкретната ситуация "Но даже и при жена, която външно е много женствена, Анимусът може да бъде непоклатима сила. Човек може да се отзове пред нещо упорито, студено и абсолютно недостъпно у жевата")

****

За това не разбирам следното - не се съгласявате с Юнг по тези въпроси?

Защото написаното в статията в това отношение казва същото, с по-различни думи.

И също така все още не разбирам кое точно не одобрихте в цитата/респ. статията. 

Не, че одобрявам как е написана статията, но бе даден цитат, а той изцяло кореспондира с юнгианството, не мога да разбера несъгласието - към тази теза за женско-мъжкото изобщо ли е? Защото ако не се лъжа май писахте, че приемате Анимус и Анима. А в цитата се говори точно за ролята им, но без да се използват понятията. Този цитат аз го виждам като интерпретация по Юнг (но изменено текстово, за да не е "преписано" и да звучи оригинално)

Или ми се привижда несъгласие, което е мой грешен подход към написаното.

 

Ще кажа само, че Селф, същността, :)според Юнг е андрогинен.

Link to post
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 15 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

 

За контакти:

×
×
  • Create New...