Отиди на
Форум "Наука"

Българските царици


Recommended Posts

написал съм го, както се пише в нета, с малки букви, даже съм сложил и запетайки

има само две три печатно правописни грешки, но те не променям смисъла, ето ти го по редове

не , не греша,

и нека добавя, е чака пък е женен за сестрата на т светослав

или ето ти още едн бг царица

и в тази връзка мился, че със( съМ б.а) стигнал до зачклюението ( заКЛючението б.а.) , че и самит(Я) т светослав е женен за татарка

защо има нещо нелогично в това сведение посочващ че е женен за гъркиня

Предишното изявлени на плашилото е напълно извън контекса на рзговора ми с теб в безпардонните си заявление, че нямало нищо общо с т светослав, след като е потвърдил (!?) , че ногай води дъщерята на басилевса михаил viii, до който с теб завършихме с питанка

т светослав и сестра му са чуждестранни студенти на размнни начала в двора на царицата на ногай, грозния чака се влюбил в сестра му и я взел за жена и това ако не е връзка

а ако пък гнерала на кипчакския хан иска а има влияние върху политиката на царство българия то той ще си осигуи престолонаследни като ожени дъщеря за т светослав който е престонаследника и което на практика е направил, като тази "гъркиня" дъщеря на търговец ли беше, в крайна сметка може да се окаже дъщеря на Ногай или на господаря му кипчакския хан Тимут Мангу, по скоро е второто

разбира се аз ще се постарая да сведа до минимум грешките, но още по-нелепо и жалко е, когато форумци превръщат това в цел на живота им, а се провалят на първият зададен им тест изобличаващ ги, като спамаджии , какъвто беше теста с машинния превод с доказателствата за заселваето на даки в средечко при галерий и последващата истерия насочена срещу "преводача" с цел дискредитиране на сведението или на "преводача" !? Другият спорещ замълча пред факата за родата от карпатите населена в софийско и започна с оксиморона средеюкия събор от никомедия !?

В тази насока има също за дялкане с цел избистряне на кой кво искал да каже във форум итория

Редактирано от paun
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 98
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители

след поредното безумно, алогично и изцяло абсурдно мнение на пауна, мога единствено да се надявам да спрат интернета в зоологическата градина, за да не се появяват повече във форума писания противоречащи на всички извори и нормалната логика.

Link to comment
Share on other sites

От това по-безумно няма :

плашило " Публикувано 12 юни 2014 - 07:10:14

жената на ногай е сестра на жената на иван асен iii, двете са дъщери на михаил viii, никоя от двете не е татарка и нямат нищо общо с теодор светослав."

който не разбира от родствата у българите, плаши гаргите

Айде да те светна г-н мод, едната щерка е незаконнородена, за парлама и "историографска" аргументация

Редактирано от paun
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Айде да те светна г-н мод, едната щерка е незаконнородена, за парлама и "историографска" аргументация

Имаш предвид Ефросина, женена за Ногай през 1271г., на която е кръстена първата съпруга на Светослав?

Хубаво е, че го знаеш, а още по-хубаво ще е да се постараеш да пишеш правилно като останалите потребители във форума, защото никой не е длъжен да става разноглед, докато те чете.

Link to comment
Share on other sites

Виждаше се, че плашилото е модераторски ник и към него се обърнах с г-н мод . Не бях сигурен, че си то Йончев.

Казваш " Имаш предвид Ефросина, женена за Ногай през 1271г., на която е кръстена първата съпруга на Светослав?", т.е. предположението, че съпругата на Т Светослав е татарка на практика се доказа с това прекръстване, или да се изразиме историографски, не може да се изключи.

Редактирано от paun
Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
Не, не се има предвид "наименована", изразът е βαπτισματος, покръстена, а не преименована и родителите на татарката Енкона, не са чакали да притигне дъщерята на Михаил VII, че да я кръстят.
Не става и тако и вако за еднотипни събития , когато Борис си сменил името на Михаил да бил покръстен варварин, а в аналогичния случй тук с Енкона да не е така.
" Светослав се срещал с един богат гръцки търговец Пантелеон, опекун на Енкона, дъщерята на някой си Манкус, която някога била кръстена ( βαπτισματος б.а.) от Ногаевата жена Ефросина. " Пахимер
Татарката с варварското име Енкона е покръстена от Ефросина, черно на бяло е сведението от Пахимер. В световната история няма гъркиня с име Енкона, т.е. Енкона не е гъркиня, още повече, че името на баща и пък е предадено, като Манкус, което означава "мангизи" и това пък точно се изтъква от Пахимера, че Теодор се оженил за мангизи, подобно на прочутото " Cash and Kary", когато холивуксия актьор Кари Грант се жени за най-богатата американска наследница / игр на думи от кеш, пари в брой и кери - нося, което е името на Кари Грант б.а/ и народа ги нименова "Cash and Carry"- Парите и Гери или вземи парите.
Само, че дали Теодор се е оженил за пари ?
И кога някога пък там е бил Теодор Светослав, за който Пахимер съобщава, че бил беден, като се оженил а пари, но от царски род или това не е станало след възкачването на баща му Стария Тертер на престола в 1280 г до периода на изгнанието му в 1285 тъй, като наследникът на търновския цар, той не би бил посочен, като беден, ако баща му е все още търновски цар или събитието е след бягтвото на Тертер в 1284 ги укрепването му в Адрианопол, породено от поредния болярски преврат в Търново, когато болярската партия издига за цар Смилец ?
При баща си в изгнание, престолонаследника Теодор не е търсил пари, а армия с чиято помощ да се върне на власт.
Имаме свидетелството, че Стария Тертер е дал дъщеря си за жена на Чака, син на Ногай, но той не му се притичва на помощ за да го върне на престола, и Теодор взима нещата в свои ръце.
Жени се за татарската принцеса Енкона, която е дъщеря най-вероятно на Великия хан или на Ногай и с него и армията му ( и б.а) тръгва вече, като по команда и Чака с армията си, защото Ногай е малко поумрел. След завземането на престола си в Търново, Чака е ликвидиран. Татарката Енкона е майкатa на последният представител на най-могъщата тертерова династия Георги Тертер II, чийто баща Теодор Светослав направи Византия свой васал в 1306 г.
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Наличните сведения трудно позваляват да се определи произхода на царицата. Ефросина е била нейна кръстница, а гръцки търговец е бил неин опекун. Това показва, че тя произхожда от някакъв близък до Византия кръг. Имената не са гаранция, защото някои търговци с поколения са живеели в колонии в други държави и има както заимстване на имена, така дори и смесените бракове. Това, че е имала опекун може да подсказва, че е била доста млада, но не е съвсем сигурно.

Докато Георги І е бил на власт, Тодор Светослав се е явявал престолонаследник, но в известието за брака му е посочено, че когато го е сключил е бил само от царски род. А и самото сведение е сложено във връзка с идването на Чака в България, което пък показва, че тя и близките и са свързани с татарите, без разбира се да е задължително тя самата да е татарка.

Link to comment
Share on other sites

Пахимер е посочил, че опекуна на Енкона е грък, но това не е направено нито за нея, нито за баща и, а можеше да напише в мн ч гръцките търговци, но той ограничава само опекуна

В Бориловия синодик Енкона е записана, като Ефросина, но не както обичайно са дадени вторите християнски имена на замонашени царици, а директно, като Ефросина без да се споменава и първото и име Енкона. Отгоре на всичко е записано изрично, че е покръстена.За коя християнка средновековен хроникьор пише , че е покръстена !? . Ако беше гъркиня ии генуезка християнка нямаше да бъде покръстена и да и смент християнското име с Ефросина, щеше да си остане Енкона

При ликвидирането на Чака от страна на Теодор Светослав, ако зад последния не стоеше по-мощна и силна татарска армия от тази на Чака, т.е. тази на жена му, това не би могло да е случи Татарите са ве още най-великта сила в света и сам юнак на коня Теодор не би могъл без друга татарска армия зад гърб си да посегне на Чака.

Редактирано от paun
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Чака идва в България по-скоро като беглец, след като баща му Ногай е разбит и убит. Тъй че Тодор Светослав е имал подкрепата на Токтай, а някои предполагат и щедрата му благодарност, изразяваща се в част от земите на Ногай в Бесарабия. Нямаме и някакви сведения за близки на Ефросина, които да са подпомагали с военни контингенти Тодор Светослав.

Иначе в Бориловия синодик наистина липсва не само посочване на предхристиянско име, каквото обаче няма и за втората жена на цар Иван Александър, но не е споменато също, че е новопокръстена, като за другата. За мен лично пасажът около кръщението й е малко неясен поне така, както е преведен, но ще си поиграя с него като стигна до нейната биография.

Link to comment
Share on other sites

Т. Светослав не е камикадзе. Тази войска с Чака са с Чака до смърт. Далеч преди ромунешците да ни обяснят, че Токту бил искала да убие Чака, тези които са застанали на страната на Чака и го следват и се прегруират с него, воюват с Токту на живот и смърт и са също точно толкова "бегълци" и живота им е застрашен. Убийството на Вожда им, този който са следвали на смърт в сраженията си срещу Токту от камикДЗето Т. Светослав, защото му бил обещан Акерман !? няма да му е от полза, ако Т Светослав не е жив.
Ето как наричането на Чака с "епитета" беглец, което натоварва въображението с друг смисъл, подменя историята и ни се продава на пазара по пазарен начин с пазарни приказки, когато фактите са други и противоречат на подобни обяснения.
От една страна ромунешкоунгарската школа обяснява за бугарската подчиненост като овци на бугарите татари от Ногай, изведнъж бугарите татари станали аслани, въстанали и убили "беглеца" Чака сред шатрата с главорезите му, едва ли не и весело и щастливо се обадили на Токту и той пребогато ги възнагардил. Същите , които се бият на живот и смърт с Токту си променили решението след, като завзели Търново !? Защото камикадзето Т Светослав убил Вожда им и ги впечатлил със смелостта си ?
Т Светослав има не по малка татарска армия с него и неин авторитет, на който армията на Чака да се подчини и приеме за предводител слд смъртта му . Без подобна фигура, да бъде убит Чака и неговата войска да остане безучастна и да не изколи бугарите татари за неподчинени развитието на събитията е немислимо. Но тази фигура способна да умири татарите след смъртта на Чака и те да се подчиняват не е Т Светослав. И това, не е Т Светослав, а жена му, представителка на Чингизидите. Известно е за равнопоставеността на жените с мъжете у татарите и ролята и властта на татарските императрици, Беки например, в империята. Жената на Т Светослав е фигурата която с авторитета си е обединила и усмирила воините на Чака, и те са се подчинили на нейния род, а не на Т Светослав. Та Михил VIII е татарски васал на Ногай и дължи властта си на 5 те хилядите татрски воина изпратени му от Ногай, какво да напише Пахимер за събитията и за жената на Т Светослав. Та Пахимер на практика не знае нищо и не е написал нищо за татарския васал цар Смилец, изгонене от Т Светолав а последния живее в Константинопол ! И пак е посочил ясно произхода на жен му, като перфидно е записал , че е била покръстена от дъщерята на импертора Ефросина
От една страна ромунешкоунгарската школа във всичките си писания за изясняване на тяхната история се занимават главно и обясняват гузн негонен бяга за бугарската подчиненост, като овци на бугарите татари от Ногай, т.е. задействат принципа дръжте крдеца, а изведнъж бугарите татари станали аслани, въстанали и убили "беглеца" Чака сред шатрата с главорезите му, едва ли не и весело и щастливо се обадили на Токту и той пребогато ги възнагардил. Същите , които се бият на живот и смърт с Токту си променили решението след, като завзели Търново !?
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ми що да не решим направо, че Токту дал войската на Светослав срещу ангажимента да убие Чака, но смотаният Пахимер написал нещо друго?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Ми що да не решим направо, че Токту дал войската на Светослав срещу ангажимента да убие Чака, но смотаният Пахимер написал нещо друго?

За да се избегне голямото кръвопролитие е изчакан удобен момент. На Светослав му е трябвала армията на Чака.

Link to comment
Share on other sites

Ами решавай! . Ти вече беше решил " Под "кръстена" в случая се има предвид "наименувана". Не става въпрос за смяна на религия."

Проверих в оригиналише и там стои " покръстена"

Иначе и тук ромунешкоунгарската школа са те изпреварили

Прочетивнимателно и поста на галахад " Чака идва в България по-скоро като беглец, след като баща му Ногай е разбит и убит. Тъй че Тодор Светослав е имал подкрепата на Токтай, а някои предполагат и щедрата му благодарност, изразяваща се в част от земите на Ногай в Бесарабия."

Той написа, че има някои, аз пък конкретно ги назозвах -ромунешкоунгарската школа.

И да се аргументирам с ирония, но подплатено с история, щом пахимера не е записал, че тъпия чака не се е усетил, че токту дал армия на теодор за да го ликвидира, като превземат търново, значи не му е дал тогава .

Но имаш право на втори опит, можеш да решиш, че е записал Пахимера, но още не е намерено и да цитираш римунешкта школа, какво е доказала, че е казал.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ти вече беше решил " Под "кръстена" в случая се има предвид "наименувана". Не става въпрос за смяна на религия."

Проверих в оригиналише и там стои " покръстена"

Нищо не си проверил, а дори и да си, не си разбрал.

У Пахимер изобщо не става дума нито за покръстване (промяна на религия), нито за прекръстване (промяна на име) на Енкона. Той отбелязва единствено, че Ногаевата Ефросина някога я е възприела от кръщелния купел. Това е съобщение за най-банално кръщение на дете и не съдържа никаква информация за друга религия, освен християнската.

Въпросът с името "Ефросина", носено от Енкона като българска царица произтича от съвсем други данни и няма общо с историята на Пахимер.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Какво става с хората на Чака след смъртта му и кой ги командва е добре известно, тъй че няма нужда да се предполага каква е съдбата им.

45_Caka.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Нищо не си проверил, а дори и да си, не си разбрал.

У Пахимер изобщо не става дума нито за покръстване (промяна на религия), нито за прекръстване (промяна на име) на Енкона. Той отбелязва единствено, че Ногаевата Ефросина някога я е възприела от кръщелния купел. Това е съобщение за най-банално кръщение на дете и не съдържа никаква информация за друга религия, освен християнската.

Въпросът с името "Ефросина", носено от Енкона като българска царица произтича от съвсем други данни и няма общо с историята на Пахимер.

Jonchev , логиката ви наистина е оловна !!!

Ами хайде да се сетим по оловному , кой , как и на кого беше кръстен през 864-5г. , според официалише гешихтеше ???

Ами след като принцеса на най- християнската империя е кръстила татарката, то едва ли и е дала името на някои от комунистически или болшевишки функционери от 20 -ти век!

Най-вероятно татарката да е възприела и името на своята кръстница, защото такива са били обичаите , а на някои места и до днес при наричането ( даването на името, Оглашение което е първата сакрална част от Светото Тайнство - Кръщение) на кръщавания човек.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ами след като принцеса на най- християнската империя е кръстила татарката, то едва ли и е дала името на някои от комунистически или болшевишки функционери от 20 -ти век!

Най-вероятно татарката да е възприела и името на своята кръстница, защото такива са били обичаите , а на някои места и до днес при наричането ( даването на името, Оглашение което е първата сакрална част от Светото Тайнство - Кръщение) на кръщавания човек.

"Татарка" е само презумпция - никакви данни за подобно нещо няма.

Link to comment
Share on other sites

Ако Чака беше български цар щеше да има български монети с цар Чака, а такива не са налични. Пишман ромунешки "авторитети" превърнали се в нумизмати по местоживеене атрибутиали де що има монети на генуезка тартария превърнала се в Ромуниа, в бугарски татарски ваални монети може да си ги менкате, като исторически доказателства единствено в банята.
Теодор Светослав е този, който става българският цар в Търново с помощта и на армията на жена си татарката Енкона, посочена в Бориловия синодик с християнското и име и с помощта на съпругът на сестра си Чака Ногаевски, който немедлено е ликвидиран, тъй като член на фамилията Тертер представлява угроза за самият Теодор Светослав, още повее, че към тази дата със сигурност сестра му е родила малко Тертерче от Чака.
Събитията с описани и от независими арабски източници, потвърждаващи завземането на властта от Т Светослав и убийтвото на Чака, без да има завземане на българкият престол от Чака, невъзможно по право. Та на власт в Търново е ногайското протеже Смилец, за който Пахимер не обелва и дума кво що е станало при стани да седне Светослав да убие Чака.
Чака няма нужда да води със себе си брата на жена си, Тертерката, когато отива при васала си Смилец.
Когато кхан Бату се запътва към Свещената Римска Империя, ой изпраща едно писмо към "германският" и император. " Стани от престола, или освободи ми престола идвам "
Германкият император отвръща любезно на императора на прочутите с любовта си към лова със соколи ( белия б.а.) татари " Ваше Височество бихте ли ме назначили за "Ваш соколар". Автентичната кореспондения е налична и публикувана.
Както е устаовено обаче, подобно на Александър Макдонски татарите във всички поставени под тяхна власт земи от Атлантика до Япония са поставяли без изключение местни люге. Без изключение.
Може да считаме, че за чингизидите сядане на "варварски" трон е унижение и не им е позволено по- тхните закони.
Безпрситрастните историчски факти, а не преразкзи на ромунешкоунграската школа с нелепи обяснения доказани с още по нелепа монетна атрибуция от пишман нумзимати доказват, че Теодор Светослав е този, който става българският цар в Търново с помощта и на армията на жена си татарката Енкона, посочена в Бориловия синодик с християнското и име и с помощта на съпругът на сестра си Чака Ногаевски, който немедлено е ликвидиран.
Че Енкона е татарка е ясно от събиранео на две и две = четири.
Фактология :
Налице е сведението на Пахимер за покръстванто на Енкона, без значение , кога е станало и факта, че тази енкона е посочена за жена на т Светослав. ( Ромунешките обяснения са за ромунешката наука и кво можел да припише Йончев на Пахимер, тоже. б.а.) .
В т нар Борилов синодик се намира запис за съпругата на Т Светослав наименована Ефросина.
След смъртта на Ефросина втората жена на Т Светослав е Мария Палеологина.
Т Светослав има две жени.
Енкона е покръстена от Ефросина, жена на Ногай дъщеря на неговия васал Михаил VII, т.е. тази Енкона не е християнка генуезка нито гъркиня.
Не е и еврейка, поради простия факт, отново историески, че в Бориловия инодик, е указан еврейският произход на втората жена на цар Александър, като обаче отново в унисон със случая с Енкона не е посоно нехристиянското и име. Посочването на еврейският прозиход в средновковието бъкано с Вехтия завет и псалми, закони на Мойсей, богоизбрания народ и т.нат. е нормално за християните, които се счита за продължители на евреите.
Развитието на събитията, т.е факта цитирани от пахимер , че Т Светослав идва задно с Чака, без значение, акк е определен субективно от пахимер Чака, като господар или не на Т Светослав, та какъв да е след като Ногаите с господари и на неговия господар Михаил и това по ромуншки да се извиква за доказ е в противоречие с наличнат фактология на развитието на събитията, предъвквана тук от мен за трети път. На Чака не му трябва да води шуролинчо си ако иска да влиза в Търново, кто цар. Там е неговото протеже Смилец.
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

И откъде по-точно следва (като две и две = четири), че Енкона е покръстена, а не кръстена? От голата самоувереност?

Във връзка с Енкона Пахимер пише: "А Светослав, като беше беден, срещнал бе някакъв забогатял от търговия човек Пантолеон. ... Светослав се ожени заради богатството за Енкона, дъщеря на някой си Манкус, възприета някога от Ногаевата Ефросина при светото кръщение." Ако от израза, употребен тук от Пахимер, следва да се прави извод, че Енкона е била родена в друга някаква религия и приобщена към християнството, то тогава ще се наложи да приемаме, че всеки, който е "възприет при светото кръщение" се покръства (преминава от друга религия към християнството) като възрастен човек. Стоящата в текста дума "някога" за това възприемане на Енкона сочи, че става въпрос за време, значително предшестващо брака й - най-вероятно тя е кръстена от Ефросина скоро след раждането си.

Няма източник, който да удостоверява, че при кръщението Енкона е била наречена Ефросина. Самият Пахимер въобще не споменава за нея никакво друго име, освен Енкона, т.е. при брака тя е носела все още рожденото си име. Най-вероятно е приела името Ефросина много по-късно като елемент на царската промулгация. Подобни преименувания са добре известни както от византийската, така и от българската история.

Link to comment
Share on other sites

Историята не е точна наука, но Историята е конкретна наука.
Не е необходимо Енкона да е наречена точно и буквално изписано "татарка" или с точно това понятие, което ние днес искаме за да сме способни да установим в науката История, с методите на науката История, каква е по род Енкона, например не е нужно точно, по " математиески" да е записано " Енкона по род татарка", каквото е фактическото състояние в определения исторически момент, защоtо водени от очертаната видно безпринципност и неприлагане и използване на методите на Науката История, ще да изпаднем задължиелно в пореден друг безмислен спор водени от липсата на какавта и да е историческа принципност с каквито е пълна историографията , от рода на по род татарка ама това означава служебно понятие, а не , че Енкона е татарка, защото нация, народ, етнос, народ не са имали съврмнното им значение, значи с нация етнос , народ, в античността не се обозначавали етнс, нация, народ, ами военни служебни понятия, ккто е пълно с подобни безмилици в нет, и както и сега ти спориш, какво означавало служебното, понятие "покръстване" и едва ли не доказа, че според съвременното му рзбиране от теб днес означавало "преименоване", т.е служебното понятие "покръстване" в средновековието, не било оначавало "покръстване" !?
Аз не знам икква конкретика излагаш с обобщаващото всички знаят това, цариците при инагурацията им получавали други имена, защото ако визираш прочутото повтаряно нарекли я Ирина за ради мира съпругата на Петър, то на всичките и печати името и е ясно и четливо Мария, или вжда е, че конкретиката, а не нечие субективно мнение е това , което се търи и се работи в Историята.
В добавка на това, разлинчите християнски имена, ако са налични, за цариците са посочвани в т.нар Борилов синодик, а името Енкона липсва и е записано Ефросина.
И най-нелепото е, е след като се е приело, на каква ли основа, и се цитира и тук, че Ефросина е Енкона, а не са различни жени, да се изтъква, как Енкона била християнка, която се покръстила и си сменила името !?
Ами, че нали имнно на това схващане на конкретиката, от факта, че има в един и същи период лице Енкона в Тартария, което е било покръстено от Ефросина Ногайска, и тя е жена на цар българки Теодор Светолав, на база установеното в Историята, се е установило, че Енкона е Ефросина, т.е. те са едно и също лице и името е сменено при покръстването, добре установен метод.
На какво друго основание тогава се твърди, че Ефросина е Енкона, а не друга жена?
Може след след убийството на Чака, Теодор да бил отишъл в таверната и там видял кръчмарицата гъркинята Ефросина. Такива разговори и аргументи не а за историята, независимо, че е пълно с тях.
Без конкретика, само общи приказки и дървено филосовтване, да се изхвърляме, че нямало "точност", като че ли се изисква математиеска точност, а не конкретика и логика за възстановяване на Историческата действителност по научноустановените методи, прнципи и средства на науката история, на основа конкретна фактология, без да се впускаме в поредния клабалък и овиквния, как историята била политика и всеки си пишел квото искал и т.нат.
Ами дори и така да е и всеки да и е писал каквото му изнася, и това не е грешно, то водеща е конкретиката, а тя налична във всяко писание, и когато е автентична друго н е необходимо, и най-вече бзмислени безсъдържателни обяи лишени от конкретика примери липсващи в наличната фактология.
Американците си пишат и говорят само за кацането на Луната и Амстронг , нито дума за първия спътник, който дори е наименован по пхимерски на "сателит", нито дума за първото куче в комоса, да не говорим за първият жител, разбирай, човек , даже и человечка на планетата Земя, да не спориме, кучето жител ли е на планетата Земя. И въпреки цялата тази пропаганда на историка не му е трудно с методите на науката история да възстанови иториеската действителност.
Какъв е този безкаен спор, дали някога била кръстена Енкона, или тамън да се ожени за нея Теодор.
Фактите са си факти, и аргументи тип "ред херинга", не била покръстена в един ист момент а в друг, не променят фактите, а те са :
Като факт е посочен, като грък само опекуна и, нито тя, нито бща и са дефонирани, като гърци, т.е. директно доазателство е налице, че тя не е гъркиня.
Записано , че е покръстена, като Енкона, име варварко и еретическо, а след това е посочена, като Ефросина. Изтъкнах това, вече и следваше да е достатъчно, ако разговаряхме по правилата и методологията на науката История, че от факта, че името и е сменено при покръстването, без значение в кой момент от живота и е станало, то тя не принадлежи и към генуезките християни. Или имаш добре установена историчека конкретика. И от също така добре установената иторическа конкретика, тази фактология доказва исторически, че Енкона не принадлежи към християнски народ, т.е. тя не е от генуезките християни, не е и гъркиня.
Че не е еврейка, въпреки, приказките за богатсвто на опекуна и, или на баща и, който пък ко водиме безмислени спорове, трябва да е бедняк, защото не е записан, като богат , но да не изпадаме в положение превода да ни е виновен, попа бил пиян, пропуснал да запише баща и бил от рокфелеровци, тъй като фактите без епитетите са едни и същи, та дали тя била богатата или не, Пахимера изразява воето субективно мнение, защо се бил биложенил за нея бедния царски принц на Българиянея самата, мнение което отново не влияе на фактите, така каккто хамериканската пропаганда ( или руската ) не влияе на фактите, въпеки пропагандния си характер и пристрастността си при представянето им в черни или бели краски според зависи.
Че не е еврейка е доказва от друг иточник, упоменатия Борилов синодик, в койо не е указана , като еврейка. Втората съпруга на цар Александър е указана, че е еврейка. Или хрониста не се срамува от еврейски произход на царицата си иначе би го записал.
И тук идваме до един друг момент, наречен, Времето, Епохата, езика и речта , изразяването в дадена епоха в определен ист момент.
Прави впечатение, че за Пахимер грозните татари, кучетата татари, зичниците татари, от пъклото ненавистните татари, никъде не са описани, като грозните татари, кучетата татари, зичниците татари, от пъклото ненавистните татари и секви подобни епитети, коио среяаме в описанията им от заадняците и от бугарите татри когато пиат на български за татарите в този и близките периоди. Уникално.
Внимателния и умерен език на Пахимер, демонстрира, за чия публика пише той и кой чте произведението му, за кой е предназнаено. Пахимера пише за господая си Михаил в Константинопол, чийто господар пък са Ногаите, и петте хилпди татраина на юиито с екрепи влатта му, се рахождат из "Непревзимаемият град" и както с еиздава самият пахимер, императора, го било страх да приеме беглеца Тертрер Стари в Константинопол да не му кръцнели буквално кратунатао, ако че бил в "непревзимаемият град" и Тертер се установява в Адрианопол, което автоматично означава, дали и това не е пореднаа партенка пахимерова и Адрианопол да не е в ръцете на Михаил .
От изказа на пахимер, и анчина по който пише за своята публика, която знае фактичекото състояние на нещата, не е здравословно да ехдничиш, че бугарина беден се оженил за татарка, а само перфидно да споменеш, че е Енкона и гъркинята Ефросина я "покръстила", по безбройните примери на кръщаване на варвари от гръци и за всеки от чиаттелите му е псно от този средновековен израз покръстила я императорската щерка каква е Енкона, без значение дали, като дете или младоженка е била покръстена, с цел да се ожени за хритиянския владетелки царски син Теодор Светослав.
Ааа, казах ли, че пиесата се развива в Татария?
Че младоженеца срещнал момата в Тартария.
Наред, с езическото име Енкона момата била и от Тартария !
Ами май с това следваше да започна, че по презумция след, като действието се развива в Тартария, в Ногайската орда момата по условие е татарка щом е от Тартария, а не е посочено нейната народност. Това следва и от писането на Пахимер, който е записал за опекуна и, че е грък, но не и за баща и Манкузо или нея самата, Енкона, и двамцата езичеки имена.
Link to comment
Share on other sites

"...От България, който пръв дойде в този манастир, името му е Сондоке и жена му Анна, и баща му Йоан, и майка му Мария, и синът му Михаил, и другия му син Велегнев, и дъщеря му Богомила, и другата Каля, и третата Марта, и четвъртата Елена, и петата Мария, и другата му съпруга Собеслава. И другия знатен мъж Петър... и Георги. Петър и жена му София "
Из Чивидалската преписка
Редактирано от paun
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

За научноустановените методи и тяхното приложение:

конкретика и логика за възстановяване на Историческата действителност по научноустановените методи, прнципи и средства на науката история,

Като факт е посочен, като грък само опекуна и, нито тя, нито бща и са дефонирани, като гърци, т.е. директно доазателство е налице, че тя не е гъркиня.

Записано , че е покръстена, като Енкона, име варварко и еретическо, а след това е посочена, като Ефросина. Изтъкнах това, вече и следваше да е достатъчно, ако разговаряхме по правилата и методологията на науката История, че от факта, че името и е сменено при покръстването, без значение в кой момент от живота и е станало

Че не е еврейка е доказва от друг иточник, упоменатия Борилов синодик, в койо не е указана , като еврейка.

Чудесно: у Пахимер не е писано, че е гъркиня, следователно не е гъркиня; в Бориловия синодик не е указана като еврейка, следователно не е еврейка.

У Пахимер обаче не е писано, нито указано, че е татарка, следователно е татарка.

Великолепна гъвкавост на историческите методи.

Ааа, казах ли, че пиесата се развива в Татария?
Че младоженеца срещнал момата в Тартария.
Наред, с езическото име Енкона момата била и от Тартария !


Aко от това, че са се срещнали там, следва че момата била татарка, защо същото не следва и за момъка?

Дали е било възможно християнин да носи нехристиянско име, се вижда например от собствения ти цитат:

Редактирано от T.Jonchev
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Йончев, в Европа през XIV в. единствените езичници са били татарите (заедно с някои от подвластните им племена кумани и печенези, за един печенег се знае от житието на св.Сергий Радонежски - освен , ако не е агиографско хрумване, но най-силния воин от Мамаевата войска е бил печенег) така, че не виждам, защо така упорито си застанал на амбразурата и браниш матроските си принципи ??? :guitar:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Йончев, в Европа през XIV в. единствените езичници са били татарите (заедно с някои от подвластните им племена кумани и печенези, за един печенег се знае от житието на св.Сергий Радонежски - освен , ако не е агиографско хрумване, но най-силния воин от Мамаевата войска е бил печенег) така, че не виждам, защо така упорито си застанал на амбразурата и браниш матроските си принципи ??? :guitar:

Всеки, който има принципи, постъпва така.

А и в случая не виждам езичници, освен като фон в разказа на Пахимер.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...