Отиди на
Форум "Наука"

Su-, F-, MiG- etc.


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Какво ще кажете за този красавец - Su- 30mki? Може ли накой да каже нещо за него? На някои места го сравняват с F - 22 Raptor.

Редактирано от fixxxsers
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Макар да не съм спец - само хубави неща:):) Един от "серията", базирана на СУ-27. За сравнение с Раптора може да се говори в някои отношения, трудно е за всички. Ф 22 е последващ, а и МКИ е предназначен за износ за Индия. СУ 27 и сл. са максималното, което е постигнато с "класически" аеродинамични решения (макар и в поне един от моделите да има двигатели с променлив вектор на тягата, инче казано реактивната струя се мести и помага да маневреността на самолета).

http://www.airwar.ru/enc/fighter/su30mki.html

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Sukhoi Su-47 (S-37) Berkut

Не знам защо, но ми е много симпатичен.

Редактирано от fixxxsers
Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Макар да не съм спец - само хубави неща:):) Един от "серията", базирана на СУ-27. За сравнение с Раптора може да се говори в някои отношения, трудно е за всички. Ф 22 е последващ, а и МКИ е предназначен за износ за Индия. СУ 27 и сл. са максималното, което е постигнато с "класически" аеродинамични решения (макар и в поне един от моделите да има двигатели с променлив вектор на тягата, инче казано реактивната струя се мести и помага да маневреността на самолета).

http://www.airwar.ru/enc/fighter/su30mki.html

Така е, серийното семейство Су-27 продължава развитието си, макар че реално 30 е съвсем различен самолет. МКИ наистина е варианта за Индия, МКК пък е предназначен за Китай например. Защо е различен - заради авиониката, въоръжението, бойния радиус, двигателите, наличието на ПХО (Предно Хоризонтално Оперение). Иначе при него решенията в аеродинамично отношение в никакъв случай не могат да бъдат наречени класически (макар и в кавички). Реално още базовите Су-27 и МиГ-29 използват интегрална аеродинамична схема, с изместен център на тежестта (намаляващ устойчивостта за сметка на маневрените характеристики), аеродинамични наплави за по-плавен преход крило тяло , което значително намалява интерферентното съпротивление и спомага за увеличаване коефициента на подемната сила, двойна стреловидност (на атакуващия ръб на крилото). Наличието на споменатото вече ПХО пък съвсем вади Су-30 от групата на самолетите строени по класическа аеродинамична схема, той дори не е и тип "патица", защото запазва и опашното си хоризонтално оперение. Изобщо Су-30, както и МиГ-29ОВТ напълно заслужено се водят самолети 4++ поколение и не случайно на всички брифинги в САЩ, прдставящи F-22, самолета бива сравняван по характеристики именно с тях плюс Eurofighter2000 Typhoon. На последния некласифициран брифинг, на който присъствах, бе отчетено съвсем безпристрастно предимството на Су-30МКИ по брой на точки за окачване на въоръжение например. Разбира се, Raptor-ът твърдо си остава самолет 5-то полколение и най-добро сравнение ще можем да правим, когато видим на бял свят проекта ПАК ФА (Перспективный Авиационный Комплекс Фронтовой Авиации) например.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Какво ще кажете за този красавец - Su- 30mki? Може ли накой да каже нещо за него? На някои места го сравняват с F - 22 Raptor.

Клипа е отличен, самолета наистина е красавец.

Може ли и как да го публикувам в друг форум.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Иначе при него решенията в аеродинамично отношение в никакъв случай не могат да бъдат наречени класически (макар и в кавички). Реално още базовите Су-27 и МиГ-29 използват интегрална аеродинамична схема, с изместен център на тежестта (намаляващ устойчивостта за сметка на маневрените характеристики), аеродинамични наплави за по-плавен преход крило тяло , което значително намалява интерферентното съпротивление и спомага за увеличаване коефициента на подемната сила, двойна стреловидност (на атакуващия ръб на крилото). Наличието на споменатото вече ПХО пък съвсем вади Су-30 от групата на самолетите строени по класическа аеродинамична схема, той дори не е и тип "патица", защото запазва и опашното си хоризонтално оперение.

"Класическа" употребих в смисъл, че характеристиките се постигат по традиционния начин, с формите на самолета, а не чрез променливия вектор на двигателите поне в началото на серията (поправяй ме ако бъркам).

Иначе да, това е ясен пример как авангардните неща не се вместват в точни класации:)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Изключително е маневрен; много ме впечатли въртенето на място. Май може да прави и "кобрата" като Миг-29 ?!? За въоръжението му нямам идея, но според мен има отлични аеродинамични характеристики! :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Sukhoi SU-30 Flight Demonstration

наистина страхотна маневреност

Редактирано от fixxxsers
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Темата наистина става интересна :crazy_pilot: . Нека обаче изпишен МиГ както трябва. На кирилица - "МиГ", на латиница - "MiG". Идва от Микоян и Гуревич, следователно се изписва с главно "Г".

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Дам и аз се влюбих в Беркут още от пръв поглед. Още когато показаха за първи път Су-47 в ютуба имаше няколко клипчета от авиошоута. Смайващи аеродинамични характеристики и маневреност и това при положение, че е доста тежък.

Може ли да кажете повече за обратното скосяване на крилата при него? Изглежда това е похват който макар да увеличава сцеплението с въздуха дава много по-голяма маневреност на машината, но аз лично не мога да си обясня защо се получава по този начин.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 месеца по късно...
  • Потребител

Несколько эксклюзивных фотографий советских Су-17М4 в Афганистане (район Кандагара, 1987-88 годы).

post-4734-1242148457_thumb.jpg

post-4734-1242148494_thumb.jpg

post-4734-1242148510_thumb.jpg

post-4734-1242148521_thumb.jpg

post-4734-1242148533_thumb.jpg

post-4734-1242148541_thumb.jpg

post-4734-1242148549_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Снимките са уникални, наистина! Абсолютно реалистични и от мястото. Правени са от пилотите, нали?

Вариант на този самолет, експортен, беше на въоръжение и в България, с името СУ22.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Да, от пилота.

М4 - самая современная модификация в этом семействе истребителей-бомбардировщиков Сухого. Могли уже в автоматическом режиме выходить к цели и возвращаться. После "захвата" цели сброс боеприпасов тоже мог производиться автоматически. Поэтому такие фотографии.

На самолёте с бортовым "01" подвешены ОДАБ-500 (подфюзеляжные пилоны) - объёмно-детонирующие (вакуумные) бомбы. "03"-й внизу-справа отстреливает тепловые ловушки.

Лётчик, который передал мне эти фотографии, оценивает самолёт очень высоко. Говорит, что по уровню бортового навигационного и прицельного оборудования Су-17М4 не уступал МиГ-27, а по пилотажным свойствам намного превосходил.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Глобален Модератор

Малко изпълнения на т. нар. кобра

F 22

">
" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

SU 37

">
" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

Saab J35 Draken

">
" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

SU 27

">
" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

MIG 29

">
" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

Вече 17 години "Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...