Отиди на
Форум "Наука"

Разделението Изток-Запад през Средновековието


Recommended Posts

  • Потребител

Я ги питай твойте португалци какво са предпочитали - да ги таковат мюсюлмани 700 години или протестанти? И тогава пиши глупости, че нямало разлика между горните паралели.

Споменът за арабското владичество в Португалия въобще не е болезнен. Не е имало и почти никакви жестокости. португалците и до днес имат много арабски думи, имена - като Алгарв и Андалуш, както и прословутите азулежуш, всичко идва от арабите.

Не такова е положението във Франция, Англия и Германия, където католици и протестанти се трепат, горят, режат глави и палят. Не такова е положението и във Византия, където католиците разпарчатостват православната империя.

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 537
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Не такова е положението и във Византия, където католиците разпарчатостват православната империя

Това заграбване и разпарчетосване разбира се е белег за изключителната близост между Изтока и Запада и не представлява по никакъв начин борба за власт, територии и богатство.

Точно както се опита Aspandiat да ни обясни в първите 20 постинга.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Това заграбване и разпарчетосване разбира се е белег за изключителната близост между Изтока и Запада и не представлява по никакъв начин борба за власт, територии и богатство.

Точно както се опита Aspandiat да ни обясни в първите 20 постинга.

Нека кажем за тези, които следят темата, и да подчертаем дебело:

Превземането на Константинопол от съюзните кръстоносни войски през май 1204 г. нанася най-тежкият удар на православието в цялата човешка история и нанася такива щети на Византия, че тя никога не успява да се възстанови. Доклепалата се до освобождение Византия на Палеолозите е само бледо подобие на онова, което е Василия Румикон преди да връхлетят католическите рицари.

Същите тези рицари плячкосват като луди, устройват оргии в Света София. Най-ценните и велики реликви на християнството изчезват именно тогава - Свещенният Убрус, черепа на Св. Йоан Кръстител, плащеници, икони и тн. изчезват всички материални доказателства за живота на Ийсус Христос, дотогава пазени в столицата на универсалната империя и грижливо събирани в продължение на 1 000 години. Рицарите отварят гроба на Юстиниян и се облекчават отгоре, опожаряват императорския дворец и тн.

Това превземане предопределя и падането на Константипопол 200 години по-късно в ръцете на турците. Но жестокостите, извършени от турците бледнеят от зверствата и оргиите на рицарите на 4 кръстоносен поход през 1204 г.

Разбира се, това е белег на приятелството и близостта между изтока и запада и византийците са били много щастливи че са ги изкормили политически и културно онези от запада.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Нека кажем за тези, които следят темата, и да подчертаем дебело:

Превземането на Константинопол от съюзните кръстоносни войски през май 1204 г. нанася най-тежкият удар на православието в цялата човешка история и нанася такива щети на Византия, че тя никога не успява да се възстанови. Доклепалата се до освобождение Византия на Палеолозите е само бледо подобие на онова, което е Василия Румикон преди да връхлетят католическите рицари.

Същите тези рицари плячкосват като луди, устройват оргии в Света София. Най-ценните и велики реликви на християнството изчезват именно тогава - Свещенният Убрус, черепа на Св. Йоан Кръстител, плащеници, икони и тн. изчезват всички материални доказателства за живота на Ийсус Христос, дотогава пазени в столицата на универсалната империя и грижливо събирани в продължение на 1 000 години. Рицарите отварят гроба на Юстиният и се облекчават отгоре, опожаряват императорския дворец и тн.

Това превземане предопределя и падането на Константипопол 200 години по-късно в ръцете на турците. Но зверствата, извършени турците бледнеят от жестокостите на рицарите на 4 кръстоносен поход през 1204 г.

Разбира се, това е белег на приятелството и близостта между изтока и запада и византийците са били много щастливи че са ги изкормили политически и културно онези от запада.

Изумяваш ме, ти самият вчера целия ден твърдеше, че нямало разлики между Изтока и Запада....

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Изумяваш ме, ти самият вчера целия ден твърдеше, че нямало разлики между Изтока и Запада....

Културна разлика няма. Но това не пречи протестанти и католици, католици и православин да се избиват.

То и между сърбите и босненците няма разлика, ама те трепят.

Това дали има или няма разлика между някого е съвсем различно от това дали ще воюваме или не. Войната не е на културна основа, а е война за власт, територия, богатства.

Странна логика имаш.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Между Северна и Южна Испания също няма разлика, ама и те се трепаха като луди, не мислиш ли?

Между Германия и Астрия също няма културна разлика, но и те доста се поотупаха и изтрепаха.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Изумяваш ме, ти самият вчера целия ден твърдеше, че нямало разлики между Изтока и Запада....

Първите ти 20 постинга нали бяха за близостта между Изток-Запад и православие vs католицизъм.

Ето в конкретния случай са най-близко едно до друго и си личи, че на са се борили за власт, богатство и територии.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Невски, имаш ли навика да четеш внимателно какво е писано по форумите? Никъде не към защитавал тезата, че православни и католици, Изток и Запад са били влюбени един в друг, а че не са ставали и лягали с омраза един към друг, че не са били изолирани, както обикновено се смята поне в страните, които днес са част от въпросния Изток.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Невски, имаш ли навика да четеш внимателно какво е писано по форумите? Никъде не към защитавал тезата, че православни и католици, Изток и Запад са били влюбени един в друг, а че не са ставали и лягали с омраза един към друг, че не са били изолирани, както обикновено се смята поне в страните, които днес са част от въпросния Изток.

Значи описаните жестокости са плод не на омраза един към друг, а на липса на изолация или какво?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Невски, имаш ли навика да четеш внимателно какво е писано по форумите? Никъде не към защитавал тезата, че православни и католици, Изток и Запад са били влюбени един в друг, а че не са ставали и лягали с омраза един към друг, че не са били изолирани, както обикновено се смята поне в страните, които днес са част от въпросния Изток.

В онези времена нито е имало интернет, нито търговията и комуникацията са били толкова развити, нито православието и католицизма са затънали в перманентни войни, нито пък е имало някаква пропаганда за тотално противопоставяне на двата клона всеки ден в църквата.

Нормално е хората в такава ситуация, да не стават и лягат с омраза, към едни други хора, които нито са виждали, нито знаят какви са, нито са ги интересували. Интересували са се от съвсем други неща - дали са здрави животните, как е реколтата, как са данъците и дали съседът ще се жени скоро, дано да няма война, ако има война дано да я спечелим и т.н.

В определени периоди от време обаче, както в гореописаният епизод, това съвсем не е било така.

В други периоди от време пък са били много по-близки и са имали активни търговски и културни взаимоотношения както Венеция и Византия например.

Това са елементарни неща, в тях няма нищо толкова чудно и няма нужда да се пишат сложни обяснения и 100ци постинги и да се спами темата с османци и БГ капитализъм и други врътки от алтернативната история така любими на патриот като КГ125.

Никъде не към защитавал тезата, че православни и католици, Изток и Запад са били влюбени един в друг, а че не са ставали и лягали с омраза един към друг, че не са били изолирани, както обикновено се смята поне в страните, които днес са част от въпросния Изток.

Извинявай, но глупостта на хората не може да бъде мой проблем. Да са ги образовали по-добре в училище или да се самообразоват сами.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Значи описаните жестокости са плод не на омраза един към друг, а на липса на изолация или какво?

На омраза, но тя не е била системна, ако мога така да се изразя, а се засилва след погрома на латинското население в Цариград през 1182 г. Освен това, Четвъртият кръстоносен поход е частна работа на група феодали, в него не взема участие нито един католически монарх. И като частна работа, до голяма степен походът е бил търговско предприятие: кръстоносците за да могат да си платят превоза до Светите земи, първо по искане на венецианците съсипват град Задар, защото им бил икономически конкурент, а след това при тях се появяват претендентът за ромейския престол Алексий ІІІ и ослепеният му баща Исак ІІ Атгел, които им обещават 200 000 сребърни марки, ако им помогнат да си върнат властта. И когато след като рицарите не си получават "хонорара", те вече решават да разсипят Константинопол за своя сметка. Папа Инокентий може и да е бил съвсем лицемерен, но все пак порицава рицарите за това, че вместо срещу неверници, са воювали срещу християни.

П.П. Би ли ми посочил кога чак толкова са се трепали австрийци и немци. Един Фридрих Велики с неговите войни "пролет не прави", а войната от 1866 г. трае 2 месеца...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

На омраза, но тя не е била системна, ако мога така да се изразя, а се засилва след погрома на латинското население в Цариград през 1182 г. Освен това, Четвъртият кръстоносен поход е частна работа на група феодали, в него не взема участие нито един католически монарх. И като частна работа, до голяма степен походът е бил търговско предприятие: кръстоносците за да могат да си платят превоза до Светите земи, първо по искане на венецианците съсипват град Задар, защото им бил икономически конкурент, а след това при тях се появяват претендентът за ромейския престол Алексий ІІІ и ослепеният му баща Исак ІІ Атгел, които им обещават 200 000 сребърни марки, ако им помогнат да си върнат властта. И когато след като рицарите не си получават "хонорара", те вече решават да разсипят Константинопол за своя сметка. Папа Инокентий може и да е бил съвсем лицемерен, но все пак порицава рицарите за това, че вместо срещу неверници, са воювали срещу християни.

П.П. Би ли ми посочил кога чак толкова са се трепали австрийци и немци. Един Фридрих Велики с неговите войни "пролет не прави", а войната от 1866 г. трае 2 месеца...

Ами войната трае кратко, защото австрийците са разбити. Войната си е война.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
То и между сърбите и босненците няма разлика, ама те трепят.

Въобще няма разлика, само дето едните са мюсюлмани, а другите православни христитияни. В район, където идентичността се изгражда преди всичко на религиозна основа, това е някаква дребна подробност :whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Въобще няма разлика, само дето едните са мюсюлмани, а другите православни христитияни. В район, където идентичността се изгражда преди всичко на религиозна основа, това е някаква дребна подробност :whistling:

Според нашия приятел alvassareiro :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Според нашия приятел alvassareiro :biggrin:

Ами и ние сме православни, но воюваме със сърбите. Изобщо този спор е излишен. Няма нужда от доказателства, че хора от сходни култури, със сходни езици и еднакви религии могат да са враждебни един към друг, да воюват и дори да се мразят.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ами и ние сме православни, но воюваме със сърбите. Изобщо този спор е излишен. Няма нужда от доказателства, че хора от сходни култури, със сходни езици и еднакви религии могат да са враждебни един към друг, да воюват и дори да се мразят.

О да, така е. Но когато пуснах тази тема, идеята ми беше да се акцентира върху положителните явления, а не върху отрицателните. Както обича(ше) да казва Симеон ІІ: "дайде да гледаме положително на нещата". :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

О да, така е. Но когато пуснах тази тема, идеята ми беше да се акцентира върху положителните явления, а не върху отрицателните. Както обича(ше) да казва Симеон ІІ: "дайде да гледаме положително на нещата". :)

Да, но темата се казва Разделението Изток-Запад, което навява противопоставяне, нещо негавино, не позитивно.

Ако има някакво разделение и протагонизъм между изтока и запада, то е между християнския и арабския свят, разделение, започнало през Средновековието и продължаващо, и задълбочаващо се днес.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
То защото, като гледам, няма разлики между Хърватска и Сърбия или между Унгария и България. Хич. :)):):)

Зависи за какви разлики говорим. Разликите може да са религиозни, езикови, в политическия строй и тн.

Разликите могат и да се изведат въз основа на коефициентите на всяко едно от културните измерения. Например UAI Index на Япония е 104, а на Корея 98. Това говори за сходна култура в това отношение.

Много интересно е обаче, на какво се дължат религиозните различия.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Които, разбира се, не са част от културата, както Рене Артоа не познава френската съпротива? :):):)

Как да не са част от културата. Именно тя създава различията.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Е именно, и аз това казвам. Те са факт особено през средновековието. Че и до днес...

Не разбрах за кои различия говориш обаче - за религията, или за UAI. Защото второто създава първото.

През Средновековието наистина религията създава най-големите проблеми. Но остава въпросът кое създава религията. И защо едни стават католици, а други протестанти.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Хм, по начало за религията, но не е невъзможно (не съм се запознал още) и за другите, тяснокултурологичните измерения.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Не разбрах за кои различия говориш обаче - за религията, или за UAI. Защото второто създава първото.

Можеш ли да пуснеш пак линка с тия индекси. Но ми се струва странно решението дали Светия дух произлиза от Отца и Сина или само от Отца да зависи от каквито и да е днес заданени индекси :)

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...