Отиди на
Форум "Наука"

Готите-мутанти и призраци


Recommended Posts

  • Потребител

Last Roman!

Как верно!

Иначе често хронистите омесват етногенезата на народите със митологията, което е нормално /но не значи,

Давайте уберём из Западной Истории Иллиаду и Одиссею Иомира! так многое сразу исчезнет. :animatedwink:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

За лимигантите и походът на Констанций II срещу тях пише и Аммиан Марцеллин.

Колкото до Херодиан и неговите Анти? би ли дал линк, май съм изпуснал тази част от повествованието му. Иначе често хронистите омесват етногенезата на народите със митологията, което е нормално /но не значи, че е повод да търсим родство и да правим генерални заключения за такова/. Например според Йордан - хуните са си абсолютни мутанти /произлезли от кръстосването на вещици и нечисти духове :bigwink: /.

Дори Аврелий Виктор започва Историята на Римския народ с митологичното описание на бягството на Еней от Троя и последвалите след това перипетии...

Ами, именно затова и не вярвам ,че някой паднал от утробата на майната си ..от Скандавлания , дето май не е имагинерния Скандинавски п-в , а земите между Дон, Волга, Азовско и Черно Море ...

Колкото до фамозният текст, то той се намира при Херодиан, в неговата книга за племена и народи - LIBER III.

Last Roman, вие ми кажете, кога пристигнаха готите от Несмко ,та се включиха във Римо- дакийските войни ???

И кога изчезнаха гетите, и как от отвъдното се появиха готите, защото има един много готин текст, който на пук на разни измислени анахронизми, обясня много ясно ,защо гетите са станали готи. А това се обяснява в една твърде известна книга за живота на император Каракала -

Елий Спартан - Antonin Caracallas, X,5 - Scriptores historiae Augustae -

"Няма да бъде неуместно да разкажем тук и един весел анекдот:Когато той (Каракала) си присвоил произвищата Германикус, Партикус,Арабикус и Аламаникус, синът на император Пертинакс, Хелвий Пертинакс, му подхвърлил шеговито: "Моля добавете Гетикус Максимус", намеквайки с това за убийството на Гета(брата на Каракала), а не за победата на Каракала над гетите, защото готите са гети" .

Повече от ясно е ,че Хелвий с този бъзик си е подписал смъртната присъда ,но свръхтова всеки , който се осмелявал да произнесе името Гета, бил заплашван със смърт. Това го твърди още един римски писател .

А трети подписващ смъртната присъда на Скандо-немските призраци, които никога и никъде не са появявали е Йоан Лидийски, който говори за победата на Помпей Велики над народа на Митридат , който записал на издигнатата в тази чест колона - "На Фортуна за победата над готите" . И лаконично добавя : "Готите са гети" .

Просто , ясно , категорично .

Ако някой не приема , че Йоан Лидийски и Елий Спартан или Дион Касий, който през 180 г. твърди ,че даките са си на същото място където са ги заварили и прогонили римляните, че не знаят с кого си имат работа ,то как например ,може да се твърди ,че някой римски писател е знаел с кого си е имал работа ???

Например, че Цезар е воювал с келтите ??? Или Каракала с алеманите ??? и много, много т.н. ...

Трябва някой да е пълен дебил ,за да мисли ,че по времето на Митридат - I в. пр. Хр. траките (респективно- беси, даки и гети) са изчезнали и на тяхно място са се пръкнали северните бели рибари, дървосекачи и ягодоберачи ... :crazy_pilot:

Няма паднали марсианци от Северния полюс, които биха били сдъвкани с парцалите от скито-сарматите в степните пространства на Приднепровието и Подонието.

Освен това Йордан като говори за отечеството на готите, казва, че то е Скития, т.е. Скандза е Скития , т.е. именно земите заключени в голямата днешна руско-украинска степ.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

о войне готов (западных славян) и гуннов (восточных славян): сармат и алан - наших предков замечательно написал

Вельтман А. Аттила и Русь IV и V века. Свод исторических и народных преданий. 1858.

http://rapidshare.com/files/223222200/Velj...V_veka_1858.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Колкото до Херодиан и неговите Анти? би ли дал линк, май съм изпуснал тази част от повествованието му.

Не става дума за историка Херодиан, а за една византийска преработка на правописен справочник от граматика Елий Херодиан.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Колкото до фамозният текст, то той се намира при Херодиан, в неговата книга за племена и народи - LIBER III.

Книга ІІІ не е за племена и народи, а за правописа на думите, завършващи на -es. Затова там има всякакви имена - народи, градове, реки, антропоними, нарицателни. Те са изредени, като за някои се дават и пояснения - например, че Скитес е тракийски народ. Стефан Византийски също споменава Антес не като народ, а като основател на град Халикарнас, който се преселил там от родния си град Трезен (сега Тризина, северен Пелопонес). :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Книга ІІІ не е за племена и народи, а за правописа на думите, завършващи на -es. Затова там има всякакви имена - народи, градове, реки, антропоними, нарицателни. Те са изредени, като за някои се дават и пояснения - например, че Скитес е тракийски народ. Стефан Византийски също споменава Антес не като народ, а като основател на град Халикарнас, който се преселил там от родния си град Трезен (сега Тризина, северен Пелопонес). :)

Хм , наистина ще трябва да видя я и аз този извор... само да повтарям, като папагал. :head_hurts_kr:

Добре де, какво търси този Антес при скитес и тракес, като е чак в Халикарнас...??? нерде Ямбол, нерде Стамбул .

Чавдар Бонев го е извадил от Изворите на румънската академия, а аз го взех от него в книгата за "Праславянските племена" ,част I , с. . 137 .

Ако е цитиран точно, би трябвало, тези анти да са т.нар. скити-орачи в Малка Скития (Добруджа).

Например имаме едно тракийско племе АБИИ, които са наречени абанти. - т.е. крайни абийци, преместени накрая.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Хотел бы остановится на Феодосии Великом, поскольку, по моему мнению есть натяжки и поправки в его биографии, чем навлеку на себя опять в гнев традиков.

Имя его считаю готским, уже писал

Tio - по-готски значит бог войны

Theo - по французски значит божественный, в латинском до- и классическом не нахожу такого слова (Словарь О.Петрученко).

Соответственно имя его значит: Божественный Осий, аналогично Феодорий - Божественный Орий, Теодорик - Божественный король.

Традиционно убеждают, что Феодосий родился и Иберии и приехал на царство тоже из Иберии.

Однако и в этой истории находим факты его пребывания на Дунае и борьбы между готами и сарматами:

Аврелий Виктор сообщает, что Феодосий происходил из рода прославленного императора Траяна. Его родителями были Фермантия (Терманция) и римский полководец Феодосий. (не помню фактов про Траяна в Испании, но опять же на Балканах.)

Будущий император Феодосий начал военную службу под началом своего отца. В 374 году он занимал пост командующего войсками в придунайской провинции Мезия (dux Moesiae Primae), где успешно сражался с сарматами:

«Дукс Мезии Феодосий младший, тогда еще юноша с едва пробивавшейся бородой, а впоследствии славный император, несколько раз изгонял свободных сарматов, называемых так в отличие от восставших против них рабов, и наносил им поражения во время их вторжений в наши пределы на другой стороне. Стекавшиеся их полчища, несмотря на храброе сопротивление, он разбил в многократных стычках так решительно, что насытил диких зверей и хищных птиц кровью множества павших.»

По словам историка V века Зосимы именно победы над сарматами принесли Феодосию впоследствии императорские регалии. После казни отца Феодосию пришлось искать убежище, однако вскоре в 376 году он занимает пост командующего войсками в балканской провинции Иллирик (magister militum per Illyricum), где снова отражает набеги сарматов.

Раз он действовал не на Западе дальнем - в Иберии, но на Востоке по Дунаю и на Балканах, то я думаю, что есть больше оснований читать Иверия не как Иберия - Испания, а Иверия - на Кавказе (будущая Грузия).

Считаю также, его не призывал на пост императора Грациан, но поставили готы своего императора, свергнул Грациана.

Вот такие традиционные факты с новой причинно-следственной связью трактовкой.

Link to comment
Share on other sites

Хотел бы остановится на Феодосии Великом, поскольку, по моему мнению есть натяжки и поправки в его биографии, чем навлеку на себя опять в гнев традиков.

Имя его считаю готским, уже писал

Tio - по-готски значит бог войны

Theo - по французски значит божественный, в латинском до- и классическом не нахожу такого слова (Словарь О.Петрученко).

Соответственно имя его значит: Божественный Осий, аналогично Феодорий - Божественный Орий, Теодорик - Божественный король.

Традиционно убеждают, что Феодосий родился и Иберии и приехал на царство тоже из Иберии.

Однако и в этой истории находим факты его пребывания на Дунае и борьбы между готами и сарматами:

Аврелий Виктор сообщает, что Феодосий происходил из рода прославленного императора Траяна. Его родителями были Фермантия (Терманция) и римский полководец Феодосий. (не помню фактов про Траяна в Испании, но опять же на Балканах.)

Будущий император Феодосий начал военную службу под началом своего отца. В 374 году он занимал пост командующего войсками в придунайской провинции Мезия (dux Moesiae Primae), где успешно сражался с сарматами:

«Дукс Мезии Феодосий младший, тогда еще юноша с едва пробивавшейся бородой, а впоследствии славный император, несколько раз изгонял свободных сарматов, называемых так в отличие от восставших против них рабов, и наносил им поражения во время их вторжений в наши пределы на другой стороне. Стекавшиеся их полчища, несмотря на храброе сопротивление, он разбил в многократных стычках так решительно, что насытил диких зверей и хищных птиц кровью множества павших.»

По словам историка V века Зосимы именно победы над сарматами принесли Феодосию впоследствии императорские регалии. После казни отца Феодосию пришлось искать убежище, однако вскоре в 376 году он занимает пост командующего войсками в балканской провинции Иллирик (magister militum per Illyricum), где снова отражает набеги сарматов.

Раз он действовал не на Западе дальнем - в Иберии, но на Востоке по Дунаю и на Балканах, то я думаю, что есть больше оснований читать Иверия не как Иберия - Испания, а Иверия - на Кавказе (будущая Грузия).

Считаю также, его не призывал на пост императора Грациан, но поставили готы своего императора, свергнул Грациана.

Вот такие традиционные факты с новой причинно-следственной связью трактовкой.

Генадий здравей,

Малко се увличаш. Откъде взе това че "Тио" на готски бил богът на войната? Готите са гети, сиреч скити и доколкото знам сдкитският бог на войната е едно от главните божества в техния пантеон и е откраднат от гърците (Арес). А как са му викали самите скити? - може би също Арий или Аро и гърците са го погърчили само с едно тяхно окончание! Не знам. Нека кажат учените тук във форума.

А защо извеждаш "Теос (Theos)" от френски? Теос е старогръцката дум за Бог и то ако се не лъжа в родителен падеж, а първоначалната дума, в им. падеж е "Део" (на гръчки се пише с делта и се чете като английското звучно "th" - Theus - и оттук Zeus, Зевс). Т.е. "теодосиус" е "божия досиус" (не знам какво значи "досиус") както "теодор" значи "божи дар" - лично име. Божидар (Божидара е за жена) е доста разпространено сред българите; следователно "теодорих" или "теодорик" въобще не значи "божествен крал", а само "теодор или божидар краля".

Сега, мисля че не можем да отречем, че Пиринейският полуостров е бил някаква провинция на Рим и че там населението е бил предимно келтско/галско. Не можем да отречем, че който и да е гражданин на Рим, издигнал се до някакъв пост в управлението на империята, е бил преди всичко римски гражданин и чак след това се е отбелязвал етническият му произход, ако въобше се е отбелязвал. Така, че Теодосий, или майка му или баща му, може наистина да са дошли от Пиринеите (Иберия) и затова да са им викали "испанци". (ако са им викали така).

ВладПомак

Link to comment
Share on other sites

  • 4 месеца по късно...
  • Потребители

Че готите и гетите са един и същ народ, на всеки нормален човек , би трябвало вече да му е станало ясно.

Тук ще приведа още една голяма ''тапа'' на зомбираните от немските професори и съветски академици , които си въобразявт ,че истината може да бъде скрита .

Ето мястото от коментара на св. Йероним към книга Битие (liber Hebraicorum Quaestionum in Genesim, 27 - PL XXIII, c. 998-1000):

"(Битие 9:27) 'Нека Бог разшири Яфет, и нека той се засели в шатрите на Сим.' От Сим произлизат евреите, от Яфет - множеството на езичниците. И тъй понеже е широко множеството на вярващите, той е получил името си "Ширина" от думата ширина, което се казва (на еврейски) "яфет". А това, което казва: 'и нека се засели в шатрите на Сим', е пророчество за нас, които ще се заемем с изучаването и познанието за Писанията, след като Израел бъде отхвърлен...

(Битие 10:2) 'Синове на Яфет: Гомер, Магог, Мадай, Яван, Тубал, Мосох и Тирас.' На Яфет, сина на Ной, се родили седем сина, които притежавали земята в Азия от Аман и Тавър, планини в Целесирия и Киликия, чак до река Дон, а в Европа чак до Гадира, като оставяли имената си на места и народи. Впоследствие повечето от тях били променени, но други са останали, както са били. От Гомер са галатите; от Магог - скитите; от Мадай - медите; от Яван - йонийците, които се наричат и гърци: оттук е и Йонийско море. От Тубал са иберите, които се наричат и испанци, от които са келтиберите, макар и някои да подозират, че от него са италийците. От Мосох - кападокийците: оттук и градът, който до ден днешен се нарича при тях Мазека (от друга страна Седемдесетте преводачи смятат, че кападокийците са от Кафторим). От Тирас - траките, чието име не е чак толкова променено. Зная, че един автор, както с оглед на настоящия пасаж, така и с оглед на Йезекиил, е съотнесъл Гог и Магог с историята на готите, които наскоро безчинстваха из нашите земи, но дали това е вярно, проличава от края на самата война. Във всеки случай всички предишни учени са имали обичай да наричат готите по-скоро гети, отколкото Гог и Магог. И така, тези седем народа, за които споменах, че произлизат от потомството на Яфет, обитават северната част на света."

Както виждате , св. Йероним смята, че от Магог произлизат скитите, и не се съгласява със свързването на Гог и Магог с готите (както е смятал неназованият по име Амброзий, очевидно използвайки набезите на готите като аргумент за правотата си).

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

МАТВЕЙ МЕХОВСКИЙ

ТРАКТАТ О ДВУХ САРМАТИЯХ /1517 г./

DE DUABUS SARMATIIS

Източник: латински

http://www.vostlit.info/Texts/rus15/Mehovskij/frametext1.htm

“Затем пришли готты, называемые также геты. Их пленные у греков и их комиков назывались Гета и Дав или Дак (от Дакии) и употреблялись, как рабы (slavi) и слуги (servi). 78”

78. Павел Орозий (История, кн. VII, гл. 34), говоря о победах имп. Феодосия: «... великие скифские племена, бывшие ужасом для всех наших предков». ibid., кн. I, гл. 16: «а затем Геты, что ныне Готы ...». Так же у Иордана, которого Меховский знал только в передаче Сигеберта (Migne, Patrologiae t. CLX, стр. 62).

Ср. у Страбона (VII, 3, § 12): «Я полагаю, что в древнее время они [Даки] назывались Даями; оттого у жителей Аттики были в ходу имена рабов — Геты и Дай» (перевод у В. В. Латышева, о. с., т. I, вып., 1, стр. 117).

"След това дошли готите, именуеми също така гети. Техните пленници при гърците и техните приемници се наричали Гета и Дав или Дак /от Дакия/ и се използвали като роби и слуги". /а не ... "като славяни и сърби"/

Отбелязвам, че за автора има един народ, а не 5 /пет/ такива с имена - готи, гети, даки, склавини, сърби. Първите две са взаимозаменяеми термини за един народ. Третото е известното имена на народа в Рим/ Константинопол /тъй като народа е от тяхната провинция Дакия/, четвъртото и петото не са пък въобще народи, а социални категории зависимо население в римската правна система и общество.

Споменавам, защото при някой превода щеше да се изрди дотолкова, че да излезе че става въпрос за 5 отделни народа. Всъщност превода въобще нямаше да стане, а би бил подминат, какъвто нерядко е научния "финт" в последните столетия.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...